"De dames die al wat langer wachten....."

LinavV, bij ons heeft vrijen weinig nut. Het gaat niet op de natuurlijke manier lukken. Dat alleen al geeft ruimte in de kop. Wij vrijen als we zin hebben! Een maand rust nemen, kan betekenen gewoon een maand niet opletten, geen ovulatietesten gebruiken, gewoon doen waar je zin in hebt. Mijn partner en ik zijn 15 jaar samen, wij doen t echt niet meer zo vaak als in het begin hahaha. Verplicht seksen tijdens de vruchtbare dagen was soms gewoon echt niet leuk. In stresstijden had de Mr weleens moeite om zich te concentreren, dan was ik echt een tijd bezig en was er geen bal aan. Dan lag ik daarna teleurgesteld te zijn. Een maandje niet bewust bezig zijn, was goed voor onze relatie. Wat zeg ik? Horen dat t op de natuurlijke manier niet gaat lukken, is goed voor de relatie geweest. Seks is weer leuk, omdat t niet meer moet. En we hebben samen het rotnieuws verwerkt, wat weer een extra verdieping aan de relatie heeft gegeven. 
Lolita, mannen zitten echt anders in elkaar en ze voelen niet exact wat wij voelen. Terwijl zij hun goedje lozen en dan klaar zijn, hebben wij elke maand de hormonen en de teleurstelling rond de menstruatie. En dat is echt lastig voor hen om te begrijpen. Je mag soms echt wel boos zijn en om steun van hem vragen. Zeg gewoon, 'ik ben ongesteld teleurgesteld verdrietig en ik wil een knuffel van je. Ik ben bang dat t nooit gaat lukken en ik baal dat jij dat niet begrijpt.' Of iets dat t gesprek op gang brengt. 

Lapjesendraadjes, hier precies hetzelfde. Al ben ik stiekem in mijn hoofd wel hoop blijven houden op de vruchtbare dagen. Maar wat een rust dat we wisten waarom er geen kindje kwam! Toen zijn ook wij echt weer dichter bij elkaar gekomen. Vooral van mijn vriend zijn kant. We genieten nu ook veel bewuster wat we ernaast nog hebben naast een onvervulde kinderwens en voelen ons juist misschien daarom soms extra rijk. Met extra geduld genieten wat wel kan en gegund wordt.

Knuffeltjeee wat fijn dat jij het ook zo ervaart! De druk is er vanaf he! Ik ervaar het hele traject als iets intiems. Er zijn periodes binnen onze relatie geweest waarin het echt heel zwaar was om samen te blijven, maar dit heeft ons nog dichter bij elkaar gebracht. Gisteren zei hij tegen mij 'bedankt dat je dit wilt ondergaan' en dat was zo ongelofelijk ontroerend! Het is een nieuwe vorm van intimiteit. Ondanks dat ik de ellende heb met alle extra hormonen, doen we het wel echt samen.

Lapjesendraadjes, ik kan me voorstellen dat het niet moeten vrijen een hoop plezier terug geeft! Afgelopen maand had ik voor het eerst wat moeite mee dat het "moest". Mijn partner en ik zijn dit jaar 14 jaar samen, dus wij doen het ook lang niet meer zo vaak als in het begin! Haha, als ik daaraan terug denk :p Ik merk nu dat we vooral vrijen in de week rond de vruchtbare dagen en daarna gaat het toch snel op een laag pitje, soms vind ik het jammer, maar zeker de eerste week vind ik het ook wel relaxed dat het even niet hoeft. Dat is ook één van de zorgen die ik had van de week toen ik even mijn frustraties aan het uiten was aan die vriendin, de moed zakt een beetje in de schoenen als je bedenkt dat je niet zeker weet hoe lang we nog moéten vrijen voor een kindje. Vandaar dat ik die pauze nu overweeg.
Jij schrijft inderdaad dat samen rotnieuws verwerken weer een extra verdieping geeft, dat ervaar ik ook deze hele periode al dat het langer duurt, maar ook zeker de mk heeft onze relatie een andere laag gegeven die zo belangrijk is. Dat zijn echt wel de gouden randjes van dit hele proces! En wat ongelooflijk lief dat je mr dat zegt! Kippenvel!
Knuffeltjeeee, wat fijn dat jullie ook weer wat dichter bij elkaar zijn en dat je gevoel wat rustiger is nu dat je het weet! De hoop blijft altijd.
Ik heb mijn NOD1 gehad, dat zegt helemaal niets, want mijn ovulatie was ook iets later maar wel blij hiermee. De afgelopen maanden was de ms precies op de dag dat de app zei dat was of zelfs één á twee dagen eerder. Of truusje komt of niet, het voelt alsof het allemaal in ieder geval wat meer loopt zoals het zou moeten. Wel vanochtend even zo’n ovulatiestick gebruikt, maar in principe alleen de controlelijn. Nu wachten totdat het doorbreekt en dan weer goede positieve energie opbouwen voor de volgende ronde. Oja, en ik heb vandaag heel veel verschillende bloemzaadjes online besteld voor de tuin in het voorjaar! Haha, kijken of ik nog iets tot bloei kan brengen ;)

Lapjesendraadjes en knuffeltjeee herkenbaar wat jullie zeggen! Hier heeft het ook veel rust gebracht dat er een oorzaak gevonden was. Natuurlijk wil je niet dat er een oorzaak is, maar als het zo lang niet lukt is het fijn dat ze weten waas het aan ligt en daar wat gerichter iets mee kunnen doen.
  linaV fijn dat je er zo positief in zit! Ik doe ook nog wel eens ovulatietesten ipv zwangerschapstesten haha. Heb je toch een idee dat je een indicatie hebt. En heel goed dat je wat leuks voor jezelf hebt gekocht! Ik koop ook steeds leuke dingetjes om even wat vrolijker te worden als het weer niet gelukt is. Lekkere geurkaartsen of zo haha! 

ik heb zaterdag getest maar helaas negatief. Had dit weekend menstruatie verwacht maar denk dat hij vandaag pas komt. Nu echt behoorlijke buikpijn dus zal niet lang meer duren. dan straks nieuwe ovulatietesten bestellen en daar naar de volgende ronde.    

Wat jullie zeggen is hier ook herkenbaar. Als je na 3 jaar proberen nog nooit zwanger bent geweest, heb je echt wel het vermoeden dat er iets aan de hand is, maar als de bevestiging komt, valt er echt iets van je schouders. Hoe raar het ook klinkt, wij waren banger om te horen dat er niets aan de hand was dan dat er wel iets aan de hand was. Uiteindelijk hoop je dan natuurlijk wel dat wat er aan de hand is, redelijk goed valt op te lossen. 
Fijn om te horen dat het jullie ook verlichting geeft. En blijf inderdaad praten met je partner. Uiteraard is het voor mannen anders en soms voelt het voor ons alsof het ze niet interesseert, maar ik heb gemerkt dat als je gewoon eerlijk vertelt wat je voelt en wat het met je doet, dat het voor de man ook gevoelig is, alleen zij hoeven dat niet te uiten, omdat zij het niet fysiek meemaken. 
Ik lees dat verschillende dames hun menstruatie verwachten, dus weer een nieuwe start. Ik wens jullie heel veel succes!

Knuffeltjeeee wat fijn dat jullie nu weten wanneer jullie kunnen gaan beginnen met het traject. Zal wel spannend worden, maar daar komen jullie doorheen met hopelijk een fantastisch resultaat.
Wat heeft iedereen toch allemaal herkenbare verhalen. Fijn dat we dat hier kunnen bespreken met elkaar. Ook het gevoel van weten wat er is wanneer het niet lukt snap ik heel goed. Bij ons weten ze dus niet waar het aan ligt en dat blijft toch knagen in mijn hoofd. En ook wij verloren de lol in het vrijen echt wel.. nu speelt dat niet meer een hele grote rol en dat is wel goed geweest. Het is nu weer wat spontaner allemaal. 

Wij hebben afgelopen woensdag iui 2 gehad. Alles is goed verlopen en ook weer een goede zaad-score. Wij hopen zo dat wij deze keer één of twee plakkertjes hebben. Nog twee dagen en dan is de eerste wachtweek weer voorbij. Die tweede week is alleen altijd het vervelendst vind ik.. Ik had trouwens vorige keer vanaf de pregnyl injectie last van zere borsten. Nu helemaal niet? Nouja de ene keer is de andere keer dus niet. 

Man o man o man, eieren kweken is best pittig. Vrijdag dacht ik al iets te voelen en nu weet ik het zeker. Dat permanente gevoel hebben van een overvolle maag, maar dan lager. Pfff. Morgen weet ik hoeveel er klaar liggen. Ben zo benieuwd.. Ik ga zo ook maar eens op de weegschaal staan

Terug
Bovenaan