"De dames die al wat langer wachten....."

Van de 7 rijpe en bevruchte eicellen zijn er uiteindelijk 3 doorgegroeid. Dat is best een goede opbrengst en uiteindelijk heb ik er natuurlijk maar 1 nodig die blijft zitten. Ik hoop dat dat gelijk onze verse terugplaatsing gaat zijn! 

Na een maandje afwezig ben ik er weer, heb alles bijgelezen, wat veel reacties weer! Heb de afgelopen maand wat meer rust gevonden voor mezelf, proberen acceptatie te vinden dat het niet op de natuurlijke weg lukt, deze week rond vrijdag is mijn NOD en dan mag ik na het weekend het ziekenhuis bellen, half jaar zelf proberen na de HSG is dan voorbij. 
Ik ga vanaf nu weer meer reageren want nu is er zo veel gebeurd daar kan ik nooit allemaal op reageren. 
Lovetennis, wij gaan ongeveer gelijk geloof ik qua HSG gehad enz. en jou verhaal over de miskraam heeft me erg geraakt, dikke knuffel! 
Fahnia, nieuw op het forum zie ik, maar ook een extra dikke knuffel voor jou!!
Fijn om te lezen dat een aantal van jullie weer stappen hebben kunnen zetten in dit proces, hopelijk zorgt dat snel voor succes verhalen.
Liefs voor jullie allemaal. 

Hoi meiden,
Even weer tijd genomen om alles terug te lezen en te reageren.
Lovetennis, apart de zere borsten.. Hoe is het nu? Ik heb dat heel 2020  na de miskraam in afwisselende mate gehad (voor de mk niet echt), ik moet zeggen dat nu sinds een maand of 3-4 dat de zere borsten niet meer aanwezig zijn zoals het eerst was. Dus misschien een soort van naproces van je lichaam?
Fahnia, ik kan me helemaal voorstellen dat je nog niet zo ver bent om het een plaatsje te geven. Daarvoor is waarschijnlijk echt eerst rouw voor nodig. Laat het verdriet er zijn, maar ook de ongemakkelijkheid bij je zwangere collega’s. Je hebt net iets heel heftigs meegemaakt, daar mag je absoluut van alles bij voelen, ook boosheid, jaloezie of afgunst. Gun jezelf tijd, echt, het moment dat je weer wat vertrouwen gaat voelen gaat komen, probeer het proces niet te overhaasten. Sterkte voor jullie beiden!!
NWJ, hoe is het nu bij jou?
Lapjesendraadjes, wat spannend! Het klinkt zo dichtbij….
ProjectTT, wat goed dat je even rust hebt genomen, ik ben benieuwd hoe jouw proces verder gaat.

Weer eens een klaagpost.
Pff ook al is er nu een begin in zicht, soms blijft het gewoon ontieglijk klote dat het bij ons niet vanzelf kan lukken.
Dan lees je viavia op facebook iemand van vroeger die wèl zorgeloos zwanger kan raken.
En zo zijn er alweer twee klootz* van vroeger vader. Nouja die ene dus bijna. Ik vraag me dan af, zo'n naar karakter als jong volwassenen. Zou dat nog bijtrekken? Worden hun kinderen later ook zo?
Ik voel me vooral geconfronteerd met het zinloze feit àls we gewoon zwanger konden raken we 2019 a begin 2020 al ouders hadden kunnen zijn...
#baaldag

Knuffeltjee
Dat gevoel ken ik ook wel vrienden van ons kondigde ergens in juni aan dat ze zwanger waren wij  hadden net negatief getest en al meer als een jaar bezig hun dus gelijk zwanger terwijl ze allebei bier drinken en roken en verder nergens op letten en dan ook nog doen of het de normaalste zaak van de wereld is dat je gewoon kinderen op de wereld zet wanneer het hun uitkomt zo irritant mijn vriendin dacht ook dat ze zwanger was paar maand terug omdst ze niet meer aan de pil mocht en dus een half jaar op moest passen gelukkig was dat niet zo maar zal.je altijd zien plus de stellen die perongeluk zwanger raken ook zo lastig om te lezen niet gepland maar wel welkom staat er dan dus jou gevoel is niet zo raar en hebben heel veel dames en vooral op deze topic dus gooi het er uit heel herkenbaar ???

Ook hier herkenbaar, al moet ik zeggen dat ik daar momenteel goed mee om kan gaan. Ik denk dan maar 'dat is hun verhaal' en niet het mijne. Ik heb het afgelopen jaar wel met twee personen uit mijn omgeving gehad die van onze struggles weten dat ze dachten misschien zwanger te zijn. Ze hebben beide al kinderen en zijn compleet, maar ik irriteerde me behoorlijk dat ze die last op mijn schouders legde. Eén zei zelfs heel enthousiast "misschien zijn we dan samen zwanger", terwijl we allebei weten dat de kans voor mij kleiner is dan die van haar. Ik vond dat behoorlijk ongevoelig naar mij toe. Kies dan even een ander persoon uit om je mogelijke 'ik ben zwanger perikelen' te dumpen ?? het lijkt soms ook wel of je dit soort dingen naar je toe trekt.
Maar dit soort dingen gebeuren. Probeer je er niet door op te laten eten knuffeltjeeee, hoe lastig ook. Jij verdient het net zo hard (en misschien zelfs meer!) maar daar worden de kaarten niet op geschud. Anders had je waarschijnlijk 20 kids and counting ? Jullie kansen komen eraan! ?
Ik heb me trouwens schuldig gemaakt aan afleveringen terugkijken van Lauren! Ik wil een kind. Hele andere situaties dan waar wij in zitten, maar er waren een aantal stellen die toch heel snel zwanger raakte en die gebruikte allemaal de ovutesten met een smiley. Raad eens wie er dinsdag in de drogist stond om 30 euro uit te geven aan veels te dure testen?... Ach ja, ik heb het mezelf maar toegestaan (hoewel het helemaal hetzelfde werkt als die van sensi, alleen hier zit een chic apparaatje aan die het vertaald naar een smiley (of niet). 

Heel herkenbaar allemaal, iedereen wordt maar gewoon zwanger alsof het niets is. En bij ons gebeurt er gewoon niets. Maar het is inderdaad wat linaV zegt: dat is hun verhaal en wij hebben een ander verhaal.
hier vanochtend weer een nieuwe IUI behandeling gehad. Vol goede moed, maar merkte bij het ophalen van het zaad in het lab al dat die mevrouw niet zo positief meer was. Bij het insemineren moest ik eerst even gaan zitten en kwam ze met het bericht dat het aantal zaadjes weer flink tegenviel. Dus even gepraat over het icsi traject dat ons te wachten staat en toen toch maar geïnsemineerd. Beter een kleine kans dan helemaal geen kans. 

De IUI behandeling deed echt flink zeer deze keer, hebben meer dat hier? Kan ik me van de eerste keren niet herinneren, maar het leek alsof ze met de eendenbek mijn baaarmoedermond vastklemde of zo, en flinke menstruatiekrampen toen het slangetje mijn baarmoeder in ging. naja het zit er weer op. Kan niet wachten tot we eindelijk met icsi mogen starten. Waarschijnlijk eind april met de pil starten. Hoop dat ze het schema snel opsturen. Dan heb ik tenminste data om naar toe te leven. 
maar eerst nog even positief proberen te blijven over deze IUI, hoe moeilijk ook.. 

Terug
Bovenaan