LinaV,
Ik had volgens mij de HSG op dag 10. Ze vroegen toen wanneer ik meestal mn eisprong had, die had ik destijds rond dag 15, dus zo miste ik deze niet.
Heel veel succes! Ik vond het echt niet heel erg, ik had alleen last van de tang omdat ze er niet bij konden, het doorspoelen zelf vond ik niet pijnlijk. Van tevoren mag je paracetamol slikken.
Rvis, sorry daar kan ik je niet mee helpen. Mijn clomid is tot nu toe altijd op gegaan.
Project TT, trek je het allemaal nog? Wat gaan die wachtweken langzaam he! Hoeveelstw poging was dit ook alweer bij jou? 1 of 2 eitjes?
Gebruiker10331343, dankjewel!
Ik heb nooit professionele hulp gehad eigenlijk om over mijn kinderwens te praten. Alleen toen ik 4 jaar geleden studeerde, werkte en moeite had te accepteren dat mijn vriend nog niet klaar was om te stoppen met anticonceptie, heb ik een keer in de twee weken gesprekken gehad met een soort lifecoach. Het was fijn om gewoon mn verhaal te doen, zij had tips om het drukke leven op dat moment meer onder controle te houden. Ik rende 's avonds met mn tandenborstel nog naar de wasmachine om al die ballen hoog te houden zeg maar. Haar tips gebruik ik nog steeds; elke dag even me-time, minstens 15 minuten. Tanden poetsen en alleen maar daarmee bezig zijn. Meer in het moment.
Inseminatie; bij ons gaat het zo.
Ik moest vorige week zaterdag ovitrelle spuiten. Maandagochtend moest mijn vriend om 10.30 uur zijn zaad inleveren. Wij wonen op fietsafstand van het ziekenhuis. Dus hij zorgt dat hij zo laat mogelijk zijn zaad heeft alsware en brengt het dan naar het ziekenhuis. Dat tijdstip krijg je te horen. Bij ons ziekenhuis moet je exact een uur na het inleveren van het zaad in het ziekenhuis zijn. Je gaat dan alleen, of samen in de wachtkamer zitten. Vervolgens ga ik in de stoel liggen en de medewerker brengt een eendenbek in. Vervolgens wordt het zaad in een slangetje gedaan. Dit spuiten ze dus bij je naar binnen. Dit doet geen zin hoor, je voelt alleen even die eendenbek en daarna dat zaad wat ze erin spuiten als ware. Daarna blijf ik 10 minuten liggen en de medewerkster vertelt dan intussen hoe de zaadkwaliteit is en verwerkt alles in de computer.
In het weekend gaat het iets anders bij ons, want dan zijn er geen doktersassistenten. Maar inhoudelijk gebeurt er dan natuurlijk hetzelfde.
Je moet dan zelf naar het lab om het zaad op te halen en loopt dan ook naar de wachtkamer, maar dan zijn er geen fertiliteitsmedewerksters, maar gynaecologen die dienst hebben.
Voordat de insemanatie plaatsvindt, dus zeg maar 2/3 dagen ervoor, krijg je ovitrelle (of iets anders) mee, het potje voor het zaad en het formulier. Bij ons bellen ze dan het lab en gaan ze de iui inplannen. Je moet dan een oaar keer je geboortedatum doorgeven en die van je man.
Voor de inseminatie moet je controleren of de juiste naam om het potje met zaad staat.
Ik hoop dat het wat duidelijkheid geeft; wij vinden het allemaal erg meevallen en hopen echt dat het hiermee gaat lukken, ivf is wel echt een stuk heftiger..
Fijn weekend!