"De dames die al wat langer wachten....."

ProjectTT
Waarom is jouw inseminatie zo dicht op de ovitrelle?
Ik moest zaterdagavond ovitrelle spuiten en maandag inseminatie. Bij mij zit er altijd een dag tussen.
Spannend!

LinaV, ik had mijn hsg in oktober, en we moesten het daarna 6 maanden zelf proberen, had toen dus nog geen IUI, dus ik weet niet of je dan een maand moet overslaan? Zonder IUI hoefden wij dat niet. Succes!

Lovetennis, bij ons moeten we de ovitrelle 24uur voor de inseminatie zetten... want ik had 10uur inseminatie dus zondagochtend 10uur de ovitrelle. Vreemd hea hoe elk ziekenhuis dat toch weer anders aanpakt.
LinaV, wat bij de HSG in iedergeval belangrijk is is dat je op dat moment niet zwanger mag zijn dus ze proberen meestal de HSG zo te plannen dat het voor je ovulatie is. Daarna kun je thuis gewoon aan de slag. Voor IUI zul je dan moeten wachten want die start vanaf dag 3 menstruatie ongeveer. Wij moesten overigens ook eerst nog 6 maanden zelf proberen na de HSG. 

Thanks voor de info, ik dacht omdat de HSG zo dicht rondom de ovulatie plaats moet vinden dat je die ronde misschien wel je eisprong net mist ofzo. Dat was mijn idee van een ronde overslaan. Maar wellicht wordt de afspraak wel zo gunstig gepland dat er nog ruimte is om aan de slag te gaan.
En wij moeten ook minstens een half jaar na de HSG zelf aan de slag, gelukkig is dat ook wat wij willen, dus dat komt mooi overeen. Na de laatste intake (in december) hadden wij al het idee dat dit het moment zou worden voor een traject, vandaar de verwarring. 
@lovetennis en @projectTT het lijkt me voor jullie ook fijn dat de eicellen gezien worden (voor de meting) en dat er een eisprong is. Ik vind dit voor mezelf één van de lastigste dingen, dat je niet zeker weet wat er vanbinnen gebeurt en of het wel plaats vindt. 

Hi. 

Ik heb een hele brutale vraag, ik heb al een heel traject helemaal doorlopen: OI met clomid, OI met puregon, IUI, 3x IVF… Wegens omstandigheden, (heel lang verhaal) wil ik graag terug naar OI maar dan met menopur, en ons ziekenhuis wil niet meewerken. We zijn nu aan het kijken of t ergens anders kan.. Maar in de tussentijd heb ik dus van mezelf geen eisprong. Ik ben in het verleden 2x zwanger geraakt met clomid, helaas is dit beide keren een miskraam geworden.. Is er iemand die nog clomid heeft liggen wat niet meer gebruikt word? Ik wil het eventueel wel overnemen. Zodat ik tijdelijk, tot we weer verder kunnen met het traject, toch een eisprong heb… en dus toch een kleine kans heb om zwanger te raken? ?? 

Wie kan mij helpen?

Hey meiden! 
Wat een super spannende berichtes, Love tennis & ProjectTT. Ik ga zo hard voor jullie duimen! Het is nu iets meer dan een week na de inseminatie, hoe voelen jullie je?
Lovetennis: lief dat je zegt dat ik dingen mag vragen. Ik vind het ook allemaal super interessant en indrukwekkend, het menselijk lichaam en hoe dat in/rond de baarmoeder allemaal te werk gaat. Kun je me misschien vertellen hoe dat precies gaat, een inseminatie? 

@LinavV, ik heb volgende maand HSG en dit moet op mijn 10e dag van de cyclus gebeuren, naar mijn idee ook juist omdat je daarna nog een eisprong hebt en je zelf nog kunt proberen. Volgens mij hoor ;) 

Hier gaat alles goed. Twee weken geleden had ik de negatieve test en die dagen erna en erna voelde ik me zo slecht... kon alleen maar huilen en kon echt even geen leuke/mooie dingen meer benoemen op een dag. Afgelopen dagen en nu voel ik me zoveel beter, zo fijn om dat ook weer even te ervaren. Ik had altijd al wel last van PMS, maar nu je dan bezig bent met zwanger worden (en nu van alles "voelen" die week voor je ongesteldheid), zijn mijn hormonen/gevoelens extra heftig en down. Fijn om me dan nu weer even goed en een optimistisch mens te voelen en wat jullie ook adviseerden: te leven. 
Afgelopen week twee echo's gehad om mijn cyclus te analyseren. Voor het weekend was het eiblaasje al goed groot, dus ze verwachtte mijn eisprong dit weekend. Gelukkig lukt het "klussen" dit weekend goed (is ook altijd maar de vraag, die druk doet ons libido geen goed, herkenbaar?). Morgen weer terug voor een echo om te zien of ik inderdaad een eisprong heb gehad en dan die week erop weer voor de chlamydia en progresteron test. So far, so good! 
Heb trouwens volgende week ook een gesprek gepland met een (soort) fertiliteitspsycholoog, omdat ik soms zo verstikt raak in mijn eigen gedachten en dat het anderen wel lukt, maar ons niet en bepaalde angst gedachtes... hebben jullie al eens met een professional gesproken hierover? 
Fijn weekend nog! :) 

LinaV,
Ik had volgens mij de HSG op dag 10. Ze vroegen toen wanneer ik meestal mn eisprong had, die had ik destijds rond dag 15, dus zo miste ik deze niet.
Heel veel succes! Ik vond het echt niet heel erg, ik had alleen last van de tang omdat ze er niet bij konden, het doorspoelen zelf vond ik niet pijnlijk. Van tevoren mag je paracetamol slikken. 

Rvis, sorry daar kan ik je niet mee helpen. Mijn clomid is tot nu toe altijd op gegaan.

Project TT, trek je het allemaal nog? Wat gaan die wachtweken langzaam he! Hoeveelstw poging was dit ook alweer bij jou? 1 of 2 eitjes?
Gebruiker10331343, dankjewel!
Ik heb nooit professionele hulp gehad eigenlijk om over mijn kinderwens te praten. Alleen toen ik 4 jaar geleden studeerde, werkte en moeite had te accepteren dat mijn vriend nog niet klaar was om te stoppen met anticonceptie, heb ik een keer in de twee weken gesprekken gehad met een soort lifecoach. Het was fijn om gewoon mn verhaal te doen, zij had tips om het drukke leven op dat moment meer onder controle te houden. Ik rende 's avonds met mn tandenborstel nog naar de wasmachine om al die ballen hoog te houden zeg maar. Haar tips gebruik ik nog steeds; elke dag even me-time, minstens 15 minuten. Tanden poetsen en alleen maar daarmee bezig zijn. Meer in het moment.
Inseminatie; bij ons gaat het zo.
Ik moest vorige week zaterdag ovitrelle spuiten. Maandagochtend moest mijn vriend om 10.30 uur zijn zaad inleveren. Wij wonen op fietsafstand van het ziekenhuis. Dus hij zorgt dat hij zo laat mogelijk zijn zaad heeft alsware en brengt het dan naar het ziekenhuis. Dat tijdstip krijg je te horen. Bij ons ziekenhuis moet je exact een uur na het inleveren van het zaad in het ziekenhuis zijn. Je gaat dan alleen, of samen in de wachtkamer zitten. Vervolgens ga ik in de stoel liggen en de medewerker brengt een eendenbek in. Vervolgens wordt het zaad in een slangetje gedaan. Dit spuiten ze dus bij je naar binnen. Dit doet geen zin hoor, je voelt alleen even die eendenbek en daarna dat zaad wat ze erin spuiten als ware. Daarna blijf ik 10 minuten liggen en de medewerkster vertelt dan intussen hoe de zaadkwaliteit is en verwerkt alles in de computer.
In het weekend gaat het iets anders bij ons, want dan zijn er geen doktersassistenten. Maar  inhoudelijk gebeurt er dan natuurlijk hetzelfde.
Je moet dan zelf naar het lab om het zaad op te halen en loopt dan ook naar de wachtkamer, maar dan zijn er geen fertiliteitsmedewerksters, maar gynaecologen die dienst hebben.
Voordat de insemanatie plaatsvindt, dus zeg maar 2/3 dagen ervoor, krijg je ovitrelle (of iets anders) mee, het potje voor het zaad en het formulier. Bij ons bellen ze dan het lab en gaan ze de iui inplannen. Je moet dan een oaar keer je geboortedatum doorgeven en die van je man.
Voor de inseminatie moet je controleren of de juiste naam om het potje met zaad staat.
Ik hoop dat het wat duidelijkheid geeft; wij vinden het allemaal erg meevallen en hopen echt dat het hiermee gaat lukken, ivf is wel echt een stuk heftiger..
Fijn weekend!

Hee meiden,
lovetennis & projecttt wat leuk dat jullie gelijk opgaan! Spannend weer hoor! Misschien hier binnenkort wel 2 zwangerschapsaankondigingen.. Ik hoop het zo voor jullie!
Lindavv bij mij was de hsg ook voor de eisprong, rond dag 8 dacht ik. Ze doen dat omdat je geen bevruchting mag hebben op dat moment (ze spoelen de boel natuurlijk door..) en omdat je kansen daarna hoger zijn, dus dan kun je inderdaad dezelfde cyclus nog aan de slag ?
gebruiker ja ik ga ook naar een psycholoog, al een tijdje, eens in de 2-3 weken. Ik heb er wel echt baat bij. Hopelijk gaat het bij jou ook helpen en zo niet, dan heb je dat ook maar weer geprobeerd!
Updatetje hier: een ronde niks, mocht niet omdat mijn eierstokken nog steeds te veel follikels hebben na overstimulatie vorige ronde. Ik mag na mijn eerstvolgende menstruatie nog een laatste poging iui doen maar dat hoeft niet, want we worden al ingepland voor IVF.. Halverwege juli ergens afspraak met IVF arts en dan eind juli ongeveer beginnen met de pil (dat moet dus de eerste weken, bizar idee), dan gaat het in augustus echt beginnen ?
Tot die tijd genieten van de zomer, ik heb al op terrasjes gezeten en flink geborreld.. Ach, 't mag wel weer eens van mezelf ?

@Vis,
Wat fijn dat je ook weer geniet van terrasjes enzo, dat heb ik ook zeker gedaan!

Nou, ik heb dus gisteren en vanmorgen stiekem een vroege sensitest gedaan, om te kijken of de ovitrelle uit mijn lichaam is (eerste keer dat ik dit deed)
Gisteren, op dag 9 na ovitrelle een licht streepje.
Vandaag, op dag 10 na ovitrelle ook een licht streepje. Niet minder geworden, ook niet meer.

Ik weet dat het echt nog te vroeg is, mijn NOD is vrijdag. 
Maar omdat ik ook misselijk was, wist ik niet meer goed of het nou door de ovitrelle kwam.

Tsjaah, ik denk dat ik deze week maar gewoon doortest elke dag, slecht he :D Maar de zenuwen zijn wel erg aanwezig moet ik zeggen.

Terug
Bovenaan