"De dames die al wat langer wachten....."

Gebruiker10331343 Sowieso was er bij ons best een lange wachtlijst voor IUI. Dus toen ik er eindelijk voor in aanmerking kwam moest ik nog 4-5 maanden wachten. Was best een tegenvaller omdat ik hier veel las dat als je eenmaal er voor in aanmerking kwam het best snel kon gaan. Nu moet ik zeggen dat die maanden ook best wel weer snel zijn gegaan. Volgende maand heb ik mijn intake en dan kijken ze adhv je cyclus wanneer je echt kunt beginnen. Omdat ik de dag van intake op cyclusdag 5 zit vrees ik dat ik eerst moet wachten tot ik ongesteld ben geworden, maar ja dat is dan niet anders. Tot die tijd mogen we het gewoon zelf proberen (gebruik nu nog geen hormonen), maar heb er zelf vrij weinig vertrouwen dat dat nog gaat lukken. Vertrouwen is een beetje kwijt in m'n lichaam, na bijna 2 jaar proberen. Mijn cyclus is verder best regelmatig altijd 26-29 dagen en gebruik ook iedere maand ovulatietesten. Is dat bij jou ook? 

Hoi allemaal,

Dinsdag was het een heel spannende echo. Er waren 3 eitjes te zien! Bij ons ligt de grens op maximaal 2 eitjes in de eerste ronden. Pas als je keer op keer niet zwanger wordt, willen ze het in overleg met het stel wel eens met 3 proberen.
Nou dat betekende dus dat ik vandaag (donderdag) terug moest komen en dat er 1 eitje gekrompen moest zijn. Verschrikkelijk wat een spanning.
Daar lag ik dan, rechts zag ze 2 eitjes van 15 en 17 mm. En toen ging ze naar links................. en daar zag ze nog een eitje. Ik hield het niet meer. Toen zei ze: "je kruipt door het oog van de naald" Hij is net geen 14 mm.
Deze doet niet mee, we hebben er 2! ZOOO BLIJ :D
Morgen moet ik terugkomen, omdat ze nu nog niet goed durde te zeggen of de inseminatie zondag of maandag moet plaatsvinden. Dus extra check morgen en dan horen we of het zondag of maandag wordt, 3 keer is scheesprecht?......
Mijn baarmoederslijmvlies was vanmorgen 7,2 (vorige maand 8.5). Ze zei dat dit prima was. :) Fingers crossed; daar gaan we straks weer 2 ellendige wachtweken ;)

@lolita, balen dat je ongesteld bent geworden :( Om jouw vraag te beantwoorden; ik moest op dag 3 voor een uitgangsecho. Ze kijken daar of alles 'goed' is, en of je dus mag starten. Ik slik dan van dag 3 tot en met dag 7 clomid. 
Ik begon dus met 50, toen werd het 100 en de 3e poging had ik 150.
Gebruiker10331343
Wij kregen na de beginondezoeken (baarmoederonderzoek, eierstokonderzoek, bloedprikken op chlamydia, en het zaadonderzoek ook een procentscore. Ik durf niet meer te zeggen hoeveel dat was (dat zal ik ergens in mijn berichtjes hebben genoemd) maar het viel ons erg tegen. Omdat alle uitslagen goed waren, hadden wij verwacht een hoog percentage te krijgen. Het lag maar nét iets boven de score waarvan ze zeggen; dan heb je net zo veel kans als bij IUI.
Ik vroeg toen hoe dit kon en het antwoord was toen dat het met mijn leeftijd te maken heeft. 
Toen was ik 33, inmiddels 34.

In september hadden wij het eerste gesprek met de gyneacoloog, zij nam alle uitslagen met ons door.
Eind oktober kreeg ik toen de HSg en toen moesten we het 6 maanden zelf proberen.
Na 5 maanden heb gebeld, en expres gebeld op het moment dat ik ongesteld werd.
Toen mocht ik direct komen en voordat ik het wist begon ik al met IUI 1 beginnen.
Dat was half maart.  Het is nu eind mei en dit weekend hebben wij poging 3.
Stel gerust die vragen hoor, die had ik destijds ook!
Ik heb gelukkig een heel regelmatige cyclus. Een keer toen ik tarwekiemolie ging slikken (Omdat ik van vele hoorde dat dat zo goed was) werd mijn cyclus 50 dagen. Mijn advies is: begin nooit aan tarwekiemolie.
Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik weer een regelmatige cyclus van 28 dagen heb.

Vis wat enorm balen! En fijn dat een arts zegt dat het wel een keer goed gaat komen maar zolang dat er niet is heb je er niets aan! Dikke knuffel. 
Gebruiker 10331343 heel herkenbaar en sluit me bij lovetennis aan probeer zoveel mogelijk te leven want je wordt zeker in een medisch traject al zo veel geleefd als je dan ook nog jezelf van alles op gaat leggen is het niet te doen. Verder een regelmatige cyclus, ovulatietesten gaven niets bijzonders aan paste bij de cyclus en niet lang gedaan. Vervelend dat je weer ongesteld bent geworden!
Lolita spannend dat jullie bijna beginnen, ergens tussen dag 3-5 startecho en moet ik beginnen met spuiten, dit is met gonal F.
Lovetennis wat fijn!! 3x is scheepsrecht dan maar voor jullie! Duimduim.  
Nadat IUI 1 is afgebroken en officieel dus niet als 1 telt, is de eerste IUI vorige week in een menstruatie geëindigd vorige week woensdag. Vrijdag weer begonnen met spuiten, deze week al 2x geweest voor een controle echo want de vorige keer ging het snel maar nu dus niet dus vanavond dosis verhogen en morgen weer terug... 

Project TT; en hoe was de echo?Ik moet zo naar het ziekenhuis.. manlief is nu onderweg ;) 
Inmiddels is het half 3 en zit de inseminatie erop :) Alles zag er goed uit. De controle echo liet zien dat mijn 2 eitjes al onderweg waren naar de eileiders.
Het is nu duimen, duimen, duimen en dat 3 keer scheepsrecht mag zijn :)

Lovetennis, wat bijzonder dat ze dat met de echo bekeken hebben! Doen ze dat altijd?
Ik heb gisteren ook de inseminatie gehad, vrijdag waren er 2 doorgegroeid naar ong 14mm dus hopelijk zijn die twee uiteindelijk ook echt goed doorgegroeid en gesprongen! Zaad was in iedergeval goed, beter dan de vorige keer. 
Nou samen 2 weken wachten, duimduim!

Project TT
Dan lopen we echt EXACT gelijk! Ik had hem ook gisteren, 31 mei.

Heb jij na vrijdag geen echo meer gehad dan? Je gaf aan dat de eitjes vrijdag 14 mm waren. 
Fijn dat het zaad goed was!

Ik had vrijdag 2 eitjes van 19,4 en 17.4 Toen heeft ze de inseminatie ingepland.

Donderdag waren ze 17,5 en 16,1 en toen wilde ze een extra echo zat ze sowieso goed, ze wilde zeker weten of zondag of maandag de beste keus was.
Voor de inseminatie dus een echo, waar ze dus kon zien dat de timing helemaal goed was. 
Ja dit doen ze bij ons ziekenhuis altijd als je op maandag - vrijdag de inseminatie hebt.
In het weekend niet, want dan is er alleen een dienstdoende arts en die doet dan alleen de inseminatie.

We gaan zoooooo hard duimen voor ons! Succes de komende 2 weken!! 

Lovetennis, ik heb vrijdag en zaterdag nog hormonen gespoten en op basis van de groei van donderdag/vrijdag is een inschatting gemaakt dat ik zondag de ovitrelle moest zetten en maandag de inseminatie. Wel fijn zo'n echo dat geeft toch nog eens extra bevestiging. 
Hopelijk over 2 weken twee ++ voor ons!
Hoe is het met de andere meiden? Veel succes allemaal deze nieuwe maand.

Hoi meiden,

Toch even een berichtje tussendoor van mij. Ik heb inmiddels de arts in het ziekenhuis gesproken en bij mijn volgende menstruatie toch besloten om in ieder geval een nieuwe echo te laten maken van mijn eicelvoorraad (ter controle en vergelijking van die in december 2020) en tussen menstruatie en ovulatie de HSG. Ik vind het vooral spannend of deze beide afspraken in één cyclus te plannen zijn. Ik hoop van wel. Ik verwacht mijn ms rond 10 juni (of niet, kan natuurlik ook ;) ). Ik moet zeggen dat afgelopen maandag na dit telefonisch consult ik een gevoel had van 'we krijgen eindelijk een eerlijke kans op een zwangerschap!'. Hopelijk is dit het voor ons :) 
Als deze cyclus de HSG gepland wordt en we waarschijnlijk toch een maandje moeten overslaan (of niet? iemand ervaring?)ik dan in ieder geval een keer een glas prosecco ga drinken :) :) :) zin in!

@lovetennis en @projectTT, wat spannend!! Als ik jullie berichtjes lees dan leef ik helemaal met jullie mee! Hoe bijzonder als het voor jullie beide het wonder mag gebeuren. Ik zend jullie veel positieve vibes en succes met het wachten. 

Terug
Bovenaan