"De dames die al wat langer wachten....."

Hey iedereen, 
Het is al even geleden dat ik van me heb laten horen, maar het waren heel drukke chaotische weken. Na IUI poging 3 wilde de fertiliteitsarts overgaan naar IVF. Wij waren daar mentaal nog niet klaar voor dus wilde nog een laatste poging IUI. Tijdens de eerste controle zag hij dat de endometriose heel hard terug is, in de darmen en de eileider dus zei van hierna echt wel met IVF te starten of m'n slaagkansen zouden ook hiervoor afnemen. Ik bracht alles al in orde qua betaling voor IVF en liet deze IUI wat los; geen stress, ik zag wel wat het gaf...
En dan plots... Een positieve test! Ik ben ondertussen 7w en heb mijn eerste echo gehad.
Alles is in orde..
Ik wil jullie hiermee heel veel moed inspreken. En benadrukken om je gevoel echt te blijven volgen! Ik had endometriose, vroeger een conisatie en minder eicelreserve maar het is toch gelukt.. Dus het kan echt ..
Ik gun het jullie zo dat jullie droom in vervulling mag gaan. @lovetennis ik begrijp je verdriet zeker, maar geef nog niet op. Na poging 3 is er blijkbaar ook wat meer kans..
Verder klinkt het als hatelijke raad, maar ik heb het deze keer losgelaten vb een glaasje wijn gedronken toen we 5j samen waren, minder mee bezig en het hielp blijkbaar toch wat..
Ik ben nog heel voorzichtig want 7w is nog vroeg, dus wil de groep nog niet verlaten maar ga me wat meer op de achtergrond houden...
Dames, een voor een, heel veel succes! ? Jullie zijn nu al geweldige mama's! 

Hoi meiden,
Nou mijn grote teen had ongelijk, helaas toch weer ongesteld. Mijn borsten waren zo gespannen en pijnlijk dat ik toch hoopte dat het raak was. Maar nu kon ik tenminste het ziekenhuis bellen om de AFG en HSG in te plannen. De HSG is voor deze ronde helaas al vol gepland. Eerst vond ik dat balen, maar eigenlijk is het ook wel ok. Ik mocht kiezen of ik halverwege mijn cyclus de HSG al wilde plannen, maar dan moesten we dus echt een ronde overslaan. Ik neem mijn winst en probeer het eventueel de volgende cyclus wel. Wel had ik vandaag de AFG (inwendige echo voor check op eicellen) en die was ten opzichte van december in principe beter! De check was vooral of er niet een enorme afname was in het aantal eicellen links en rechts, maar waarschijnlijk hetzelfde aantal en anders meer. Positief dus! Geeft me toch een fijn gevoel dat het meer ontspannen voor mezelf kiezen en shiatsu en acupunctuur goed voor mijn lijf werkt.
Dus ook de vraag gesteld wat betreft vaccinatie: inderdaad Pfizer en gewoon laten prikken. Mocht ik bij de tweede prik net zwanger zijn was het ook geen probleem tenzij je bij de eerste prik hoge koorts hebt gekregen. Opluchting! Dank dat jullie je info ook gedeeld hebben, dat sterkt.
Oja en dit weekend met manlief lekker toch een keer een glaasje gedronken! Wat ik hier ook al meer lees, al dat strakke en controle erop houden werkt ook niet altijd positief. Niet overdrijven en met mate, maar af en toe een dikke doei naar helemaal geen alcohol ?
Lolita gefeliciteerd datje mag beginnen! Succes!
Lovetennis, mijn hart gaat even uit naar jou! Hou vol en hou hoop nadat je voldoende uitgehuild en geraasd hebt. Je bent al heel dicht bij een zwangerschap geweest, dat kan weer gebeuren. Het rotte is dat je niet weet wanneer. Er blijft er een keer één plakken! Sterkte meis, jij kan dit! Geen vrouw zo veerkrachtig als één met een kinderwens.
LittlePenguin, wat knap van je hoe je ermee omgaat dat je een open wond aan je stuitje hebt. Helemaal niet gek dat je daar af en toe niet mee om kan gaan. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen, je bent een held! Haha, die zwangerschapsaankondigingen blijven soms een crime he. Hopelijk kan jou HSG deze ronde gepland worden! Je gyn klinkt wel positief toch! En wie weet met IUI. Hopelijk smaakte het wijntje en de carpaccio goed ?
KimDM, van harte gefeliciteerd!!!!! Wat fijn om weer een zwangerschap op dit lijntje te zien, dat geeft hoop!
Inderdaad hatelijke raad ?? maar er zit wellicht toch ergens een kern van waarheid. Maar wat is loslaten en is er een handboek?  :p :p

Hey meiden!

Sorry dat ik mijn naam niet heb gewijzigd, maar ik had een vals emailadres opgegeven, haha. Wellicht maak ik nog eens een account aan met mijn eigen email adres, maar voor nu ben ik nog steeds een gezellige "Gebruiker" ;)

Allereerst: KimDM, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben super blij voor je en vooral na zo'n lange tijd is het je zo gegund! Dit soort berichten geven mij juist heel veel hoop! Geniet ervan!

LoveTennis: nog bedankt voor je IUI uitleg! En ik vind het echt heel verdrietig om te lezen dat je ongesteld bent geworden... je woorden zijn zo rot om te lezen en ook zo herkenbaar. Ik las daarna een berichtje dat juist na de 3e IUI de kans wat groter wordt, echt hou hoop! Maar jouw verdriet mag er ook zeker zijn. Hopelijk heb je inmiddels wat afleiding gehad en het (soms) even kunnen loslaten. 

Project TT: jij zou vandaag volgens mij een test doen, ik ben heel erg benieuwd. Ik duim voor je!

Vis: heb jij deze week je IVF gesprek gepland staan? Wat je zegt: lekker genieten van de zomer!!! 

LinavV: ik moest wel een beetje lachen om je "mijn grote teen wijst wat meer naar links"... zo herkenbaar! En ook zo akelig om maar de hele tijd van alles te voelen en denken. Heel jammer dat 'ie toch ongelijk had. Fijn dat de AFG beter was! Wij lopen dan inderdaad wat gelijk met de HSG, toch wel een fijn idee ook al is het niet voor een leuke reden). Ja, heb je veel baat bij de accupuntuur en shiatsu (wat is dat laatste)? 

Lolita: wat super fijn dat je bijna kunt beginnen met de IUI! Succes!

LittlePenguin: OMYGOD ik stapte net de auto in, deed mijn radio aan en hoorde dat Sander zijn vierde kind kreeg. Ik kwam net van werk waar (weer) een collega vertelde zwanger te zijn. Ik weet dat als je ergens mee bezig bent je het overal om je heen ziet, maar hallo, volgens mij is ook echt iedereen zwanger??? 
Wat gek trouwens, ik heb de HSG dan in mijn volgende cyclus en pas daarna hoor ik het van de %, omdat ze die HSG ook meenemen. Wat maakt dat jullie % wat lager is dan 30%? Ergens wel fijn dat je direct mag beginnen en niet nog een half jaar naar huis wordt gestuurd (daar ben ik zelf een beetje bang voor...).

Dat waren veel om om te reageren! Ook al zitten we hier niet voor een leuke reden, ik haal echt heel veel steun hieruit.
Zoals ik de vorige keer al zei ben ik naar een psycholoog geweest en dit was echt zo fijn! Zo fijn om met iemand te praten die me helemaal leek te begrepen. Ik zat al na 30 seconden te janken, haha. Maar het was heerlijk en ik heb fijne handvatten meegekregen naar huis (ze raadde me ook aan te stoppen met dit forum, haha, maar ik vind dit zelf juist heel fijn en ben er niet iedere dag op aan het kijken). 
Verder vind ik het zo fijn en herkenbaar om te lezen dat jullie ook allemaal af en toe een wijntje drinken en het wat meer (proberen) los te laten. Ik vind deze zomerse dagen en de periode die eraan komt (zomer + geen lockdown meer) toch ook wel heel fijn hoor na maanden kou en binnen zitten. Dan kun je ook wat meer "leven". 

Ik zit nu op "het wachtbankje", maar heb niet zoveel goede hoop, omdat we niet echt op de juiste momenten "gemeenschap" (zoals ze dat zo mooi zeggen in het ZH) hebben gehad. Ondertussen lijkt iedereen om me heen allemaal zwanger te worden, wat ik zwaar blijf vinden. Soms zo'n oneerlijk gevoel dat anderen niet door zo'n zware tijd heen moeten... zoals een vriendin laatst zei: je gunt het anderen, maar je gunt het jezelf het meeste. Over een weekje zou ik ongesteld moeten worden en dan dus ZH bellen voor de HSG. Eerst deze week nog bloedafname om progesteron en chlamydia te checken (jullie ook gehad?). 

Nou, dat was het weer voor nu. Fijne, zonnige week toegewenst! 

Hoiii allemaal

Ik ben eigenlijk nieuw hier ? wij zijn april vorig jaar gestopt met de pil. Tot op heden helaas nog niet zwanger dus ik ben nu door gestuurd naar het ziekenhuis..ik heb 5 en 6 jaar geleden 2x in het ziekenhuis gelegen met ontstoken eierstokken dus toen vertelde ze me al dat het miss moeilijker ging worden om zwanger te worden maar toen zat ik er nog niet mee(had toen ook nog geen kinderwens) nu heb ik vorige week een telefonische afspraak gehad met de gynaecoloog die zei me dat als ik de ontstoken eierstokken heb gehad door chlamydia dat de kans op schade groter is als dat het door een bacterie kwam. Ze hebben me toen al verteld dat het niet door chlamydia kwam dus dat de gynaecoloog dit zei was voor mij wel een opluchting. Het sperma van mijn vriend is inmiddels ook al getest en dit was helemaal goed gelukkig. Dus ik heb nu 22 juni een afspraak voor een echo en ben inmiddels ook al bloed wezen prikken om te kijken of ik een ei sprong heb en of dat ik ooit chlamydia heb gehad nu zag ik wel bij de uitslagen dat m'n progesteron hoog was dus dat lijkt mij een goed teken. Is de echo ook goed de 22e dan moesten we nog even "oefenen" al vind ik zelf dat ze dan wel stappen mogen gaan ondernemen.Maar het is nog even afwachten? nu ben ik vrijdag avond misselijk geworden eigenlijk tot zondagavond toen werd het wat minder en nu vandaag met vlagen wel weer misselijk en hele pijnlijke borsten? ik kan vanaf donderdag een test doen of ik beeld het me miss gewoon in omdat je het zo graag wilt maar het blijft nog even spannend

Sorry voor mijn lange en rommelige verhaal misschien

Groetjes manon

Lovetennis, kutkutkutklote! Al zit je nu hopelijk weer, en ook omdat het niet anders kan... weer in alle hoop en positiviteit van de nieuwe ronde!
Ik mocht één dag echt hoop hebben, durfde niet te testen maar dat was vanmorgen ook niet nodig... en ik herken dan zo wat jij zegt Lovetennis. En dan denk ik twee weken terig ofzo plaatste we nog het valt wel mee maar op die laatste wachtdagen en dan vandaag nee dan niet meer...
KimDM gefeliciteerd!! Geniet ervan!
LinavV balen dat je ongesteld bent geworden. Fijn dat het onderzoek in het zh positief was.
Gebruiker, waarom raad je psycholoog dit Forum af? Wel fijn dat het goed doet verder.
ManonW, welkom. Nou laten we hopen dat er geen verdere zh bezoekjes dan meer nodig zijn. Bij de meeste is het zo dat je na een jaar onderzoeken krijgt en dan komt daar een percentage met kans op zwangerschap binnen 6 maanden en dan kan het idd zo zijn dat ze zeggen probeer nog maar even zelf.. 

Morgen is het 4 dagen voor mijn NOD dus dan kan ik gaan testen mijn gevoel zegt dat ik zwanger ben maar mijn gevoel heeft me wel is vaker in de steek gelaten?

Hoii!
Volgende week donderdag weer de eerste echo. Ik hoefde gelukkig niet op dag 3 en 10, 12 al te komen. Ik heb elke keer mijn eisprong op dag17/18, dus ik mag lekker starten op dag 14. Scheelt aardig wat bezoekjes, fijn dat ze zo meedenken.
Ik zit weer in de positieve flow, maar probeer al een soort "pauze" in te lassen. We praten er niet meer over met familie en vrienden, ik probeer het toch iets meer "los" te laten, naja jullie snappen me wel ?
Lekker wijntjes drinken en carpaccio eten, ik geniet daar echt van.

KimDM wat ongelooflijk goed nieuws!! Hartelijk gefeliciteerd!!! Wat een magisch gevoel moet dat zijn! Dankjewel voor je lieve woorden.
LinaV dankjewel, superlief! Fijn dat je duidelijkheid hebt over het vaccineren. Nu alle positiviteit gewenst voor de HSG!
Gebruiker, fijn dat het gesprek met de psycholoog goed is bevallen. Ik herken wat je bedoelt; dit mooie weer helpt echt om weer meer bezig te zijn met leven.. ik denk wel eens "wat als het nooit mag lukken?" Wil je dan je hele leven, elke dag bezig zijn met wat je niet hebt? En dat betekent niet dat ik denk dat het nooit goedkomt, in tegendeel. Ik probeer nu wat vaker te kijken naar de "mooie" kanten van het samen zijn met je partner zonder kinderen, hoe raar dit ook klinkt. Toch geeft dit ergens ook rust ofzo. De wens is ongelooflijk groot, maar toch probeer ik dit soms even voorbij te laten komen.
Littlepenguin; wat fijn dat er meer duidelijkheid is! Wij hadden toen geloof ik 30,2 ofzo, toen werden we weer 6 maanden naar huis gestuurd; dus volgens mij is jullie uitslag "beter" in de zin dat er METEEN iets wordt gestart. Heel veel succes!!
Manon welkom hier! Spannend hoor, hopelijk een positieve test!
ProjectTT neee neeeeee bij jou ook niet? Wat een ongelooflijke shitzooi ?
Mijn menstruaties worden korter sinds ik clomid slik, heb jij dat ook?
Ik had op zaterdag echt 1 druppel oud bloed ofzo, toen zondag al iets meer, maandag was heftiggggg, dinsdag normaal en woensdag al heel weinig. Ik had dat eerder niet, ja dit is dan een voordeel ervan ?
Ga jij nu door met IUI 4? Of hebben jullie een pauze? Wij hebben poging 4 nog voor onze vakantie. Daarna even pauze en hopelijk is poging 5 na de vakantie niet nodig. Er is geen zomerstop in ons ziekenhuis, maar wij gaan lekker naar Italië ?? 

Fijn weekend alvast allemaal! (Lekker op tijd he)

Hoi Meiden!
Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik hier wat heb geschreven. Volgens mij nu alweer bijna zo'n 3 maanden geleden toen ik mijn kleine bom hier liet vallen. Ik dacht ik geef weer eens even een update. Ik lees wel af en toe hier wat mee, maar ben wat actiever bij de dames die ook naar het IVF onderwerp zijn overgestapt vanuit hier. Waar overigens al aardig wat dames ondertussen zwanger zijn geworden! Had gehoopt hier toch ook weer wat minder bekende namen tegen te komen.
De afgelopen maanden waren behoorlijk pittig en zwaar het gaat gelukkig steeds beter, al zit het verdriet en gemis er nog steeds het leven gaat toch ook gewoon weer verder. Daarnaast is de wens er niet minder om geworden en heeft het alles misschien nog wel extra versterkt. Dit betekend dat wij aankomende week onze eerste echo hebben voor onze cryo terugplaatsing. Ik merk dat ik het mega spannend vind en dat het toch ook wel weer bepaalde emoties naar boven haalt van de laatste maanden. Het is allemaal weer zo onzeker. Cryo moet goed uit de vriezer komen om uberhaubt een tp te krijgen. Dan moet hij natuurlijk ook nog blijven plakken. Als dat al gebeurd weet ik dat we een hele onzekere periode ingaan en zullen moeten wachten op alle uitslagen en of die goed zijn. Mocht het een zwangerschap worden ben ik wel ook bang dat ik er niet goed van kan genieten door alles wat er is gebeurd. Mocht het hele verhaal niet doorgaan dan kan het nog weer een heel lang traject worden waarbij ik mogelijk weer 3 maanden lucrin injecties nodig ga hebben voor de endometriose. Ik vind het allemaal weer zo onwijs spannend. wat wel een klein voordeel is, is dat we ook bijna verhuizing deel 1 hebben rond het moment van de tp dus wellicht geeft dat ook wel even een fijne afleiding om ergens anders mee bezig te zijn. 

LinaV ik zag jou twijfels over het corona vaccin. Die zijn hier ook heel erg aanwezig. Ik zou nu mogen, maar ik heb dus ook volgende week al de eerste echo's voor mij tp. Het maakt mij al zo onzeker allemaal en twijfel nog steeds heel erg om ingeent te worden. als ik nu niet in deze situatie had gezeten had ik de afspraak nu al ingepland. De arts bij mij zei ook dat het geen effect heeft op het traject. maar stel dat ik nou zwanger wordt uit deze tp dan zou die 2e prik dus tijdens de zwangerschap zijn. De berichten blijven daar nog zo wisselend over. poeh blijf het lastig vinden.

Lovetennis & Projectt jammer dat het weer niet gelukt is. Zoals KimDM al zei blijf volhouden het kan toch zomaar ineens lukken. blijf goed naar je gevoel luisteren wat je wilt een pauze of overstappen naar de volgende stap IVF. Ik ken zelf iemand die al 9 jaar bezig is. zij heeft altijd gezegd nooit IVF te willen doen, maar is na mijn verhaal er toch voor open gaan staan. Ze vond de hormonen en alles uiteindelijk veel minder heftig dan het IUI traject. Helaas is ze momenteel nog niet zwanger geworden, maar heeft nog goede hoop en nog 6 cryo's. 

Ik weet niet hoe actief ik mij weer in deze groep ga mengen, maar zal proberen nog steeds af en toe mee te lezen en te reageren. Ik wens julllie allemaal heel erg veel succes! Dat hier ook snel maar weer veel positieve berichten mogen komen. 

Terug
Bovenaan