Hey meiden!
@ProjectTT: Het is alweer een dikke week geleden, maar wat een verdrietig nieuws dat het deze IUI ronde niet raak is geweest. Hoe gaat het nu inmiddels met je en wat zijn de volgende plannen op dit gebied?
Jij vroeg nog waarom mijn therapeut dit forum afraadt: ik denk vooral om er niet steeds mee bezig te zijn/dingen op te zoeken en het wat meer los te laten. Meer offline leven i.p.v. online.
@LoveTennis: Fijn inderdaad dat het ziekenhuis met je meedenkt. Ben je inmiddels alweer geweest voor je eerste echo? Leek alles goed? Jullie gaan dan nu voor IUI 4?
En bedankt nog voor je mooie woorden: dat je juist ook nu moet genieten, het leven nog zonder kinderen. Niet altijd wat je kunt, maar wel goed om dat (af en toe zeker) te doen!
@Caroline: gefeliciteerd!
@Manon: wat jammer om te lezen

Dus over een paar weken bellen voor de HSG? Ik heb toevallig volgende week HSG!
Hopelijk gaat met de rest alles goed! Ik heb afgelopen zondag een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief. Maar dat had ik eigenlijk ook verwacht en me (blijkbaar) al op voorbereid. Ben eigenlijk helemaal niet zo verdrietig geweest en moet zeggen dat ik de laatste weken best wel positief en optimistisch ben. Denk dat dat gesprek met de therapeut wel heel erg heeft geholpen en, zoals ik al zei, ook dit weer en weer veel mensen zien doet me heel goed. Ook er (af en toe) over praten met familie en vrienden doet me heel goed.
Maandag werd ik ongesteld, wat twee dagen eerder was dan ik had verwacht. Heel raar, want ik heb de afgelopen tijd echt een super regelmatige cyclus (30 dagen, nu 28). Ik had ook veel minder PMS klachten: maar 2 dagen pijnlijke borsten (meestal 7 dagen) en dus qua emoties best wel ok. Nu ben ik sinds een tijdje gestopt met koffie drinken en ben dus nu heel benieuwd of het wellicht daardoor komt (haha). Vind zulke dingen altijd interessant, maar goed daar zal ik niet echt achterkomen denk ik.
Afgelopen week dus gebeld naar ziekenhuis en volgende week ben ik aan de beurt voor het HSG onderzoek. Heel benieuwd naar (kijk er ook wel wat tegenop). Tot nu toe ziet alles er goed uit (baarmoeder, eisprong, progesteron na eisprong en geen chlamydia), dus we gaan het zien.
Verder merk ik dat ik nu wat ga opkijken tegen de "klus dagen". Vooral nu mijn cyclus wat anders was dan gedacht zijn die dagen nu ook weer wat anders en op de één of andere manier komt er bij ons toch altijd wat druk op te liggen. Of nouja, vooral op hem. En dat werkt niet altijd mee... wat natuurlijk heel onhandig en vervelend is als je zelf wel voelt dat het dan moet gebeuren. Hebben jullie enige ervaring hier mee? Kunnen jullie je partner altijd "mee krijgen" op dit soort momenten of? Misschien wat persoonlijk, maar goed dat is het hier allemaal toch al
Fijn weekend gewenst!