"De dames die al wat langer wachten....."

Dag Zwindo
Wat leuk om even weer wat van jou te horen. Ik kan me goed indenken dat het heel spannend is voor jullie, er komt zo veel op je af.
Als je er lang over nadenkt, is het zo lastig te bevatten waarom wij allemaal door deze loodzware tijd moeten gaan. Waarom is de een met 3 keer knippen in haar vingers, zwanger en waarom moeten wij alles op alles zetten om een poging te wagen.
De tijd tikt maar door en elke keer vinden we weer de kracht om ervoor te gaan.
Heel veel sterkte en succes voor jullie!

He lovetennis jij hebt deze week ook je echo's las ik dan lopen we redelijk gelijk op. Ik heb vanmorgen mijn de eerste echo gehad. En die was goed! Alles zag er heel netjes uit. Baarmoeder slijmvlies was al mooi aan het opbouwen en eitjes waren goed aan het groeien. Verwachting is donderdag of vrijdag al een eisprong op basis van de grootte van het grootste eitje. Mocht ik vrijdag nog geen positieve ovulatietest hebben moet ik even bellen om langs te komen voor een extra controle echo. Begin het nu weer echt spannend te vinden hoor, echt kriebels in mn buik ervan. Ik heb er over het algemeen een goed gevoel over maar merk dat ik mezelf wel heel erg aan het voorbereiden ben om de klap dat het niet lukt. Probeer het allemaal over me af te laten komen. Vanavond nog een heerlijke tiramisu om lekker van te genieten. En dan langzaam weer een klein beetje opletten met wat ik eet.

Hoi hoi allemaal tijdje niet geweest en niet op het forum kunnen komen Nu gelukkig wel weer
Gefeliciteerd voor de positieve testen heb niet alles terug gelezen maar wel even snel doorgelezen
Hier even een update van mij
1 jan onze 6de en laatste iui gehad die is mislukt
Daarna moesten we naar een ander ziekenhuis voor ivf
5 juni onze 2de terugplaatsing gehad van ons enige en laatste embryo uit de vriezer
17 juni mogen testen en er kwam gelijk een kruis en met de weken indicator 1-2 weken dus na 2 jaar 6 iui , 2 ivf behandelingen en 1 vroege miskraam in sept/okt eindelijk zwanger en 8 juli de eerste echo en oh wat duurt dat lang zeg

Hoii allemaal
hier ook weer even een berichtje van mij. Helaas 17 juni toch weer ongesteld geworden ik heb gister een afspraak gehad bij de gynaecoloog. Inwendige echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit (ivm 2x ontstoken eierstokken) nu wil ze als extra controle nog een hsg doen dus ik moet nu wachten tot de 1e dag van mijn menstruatie en dan gaan ze de afspraak inplannen. En als dit allemaal goed is moeten we nog even proberen is dit niet zo dan word het een kijk operatie

Hey meiden!

@ProjectTT: Het is alweer een dikke week geleden, maar wat een verdrietig nieuws dat het deze IUI ronde niet raak is geweest. Hoe gaat het nu inmiddels met je en wat zijn de volgende plannen op dit gebied?
Jij vroeg nog waarom mijn therapeut dit forum afraadt: ik denk vooral om er niet steeds mee bezig te zijn/dingen op te zoeken en het wat meer los te laten. Meer offline leven i.p.v. online.

@LoveTennis: Fijn inderdaad dat het ziekenhuis met je meedenkt. Ben je inmiddels alweer geweest voor je eerste echo? Leek alles goed? Jullie gaan dan nu voor IUI 4? 
En bedankt nog voor je mooie woorden: dat je juist ook nu moet genieten, het leven nog zonder kinderen. Niet altijd wat je kunt, maar wel goed om dat (af en toe zeker) te doen!

@Caroline: gefeliciteerd!

@Manon: wat jammer om te lezen :( Dus over een paar weken bellen voor de HSG? Ik heb toevallig volgende week HSG!

Hopelijk gaat met de rest alles goed! Ik heb afgelopen zondag een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief. Maar dat had ik eigenlijk ook verwacht en me (blijkbaar) al op voorbereid. Ben eigenlijk helemaal niet zo verdrietig geweest en moet zeggen dat ik de laatste weken best wel positief en optimistisch ben. Denk dat dat gesprek met de therapeut wel heel erg heeft geholpen en, zoals ik al zei, ook dit weer en weer veel mensen zien doet me heel goed. Ook er (af en toe) over praten met familie en vrienden doet me heel goed.
Maandag werd ik ongesteld, wat twee dagen eerder was dan ik had verwacht. Heel raar, want ik heb de afgelopen tijd echt een super regelmatige cyclus (30 dagen, nu 28). Ik had ook veel minder PMS klachten: maar 2 dagen pijnlijke borsten (meestal 7 dagen) en dus qua emoties best wel ok. Nu ben ik sinds een tijdje gestopt met koffie drinken en ben dus nu heel benieuwd of het wellicht daardoor komt (haha). Vind zulke dingen altijd interessant, maar goed daar zal ik niet echt achterkomen denk ik. 

Afgelopen week dus gebeld naar ziekenhuis en volgende week ben ik aan de beurt voor het HSG onderzoek. Heel benieuwd naar (kijk er ook wel wat tegenop). Tot nu toe ziet alles er goed uit (baarmoeder, eisprong, progesteron na eisprong en geen chlamydia), dus we gaan het zien. 

Verder merk ik dat ik nu wat ga opkijken tegen de "klus dagen". Vooral nu mijn cyclus wat anders was dan gedacht zijn die dagen nu ook weer wat anders en op de één of andere manier komt er bij ons toch altijd wat druk op te liggen. Of nouja, vooral op hem. En dat werkt niet altijd mee... wat natuurlijk heel onhandig en vervelend is als je zelf wel voelt dat het dan moet gebeuren. Hebben jullie enige ervaring hier mee? Kunnen jullie je partner altijd "mee krijgen" op dit soort momenten of? Misschien wat persoonlijk, maar goed dat is het hier allemaal toch al ;)

Fijn weekend gewenst! :) 

Hoi dames,

Lovetennis, ik spuit gonal f, merk niet echt direct iets aan mijn menstruatie. IUI ronde 3 voor ons, de eerste wordt vanwege overstimulatie niet mee geteld. Fijn zo'n vakantie in het vooruitzicht! Hopelijk met een positief resultaat. Bij ons is ook niets gezegd over een zomerstop maar wij hebben dit weekend ook onze vakantie geboekt, even eruit en van elkaar genieten. Hoe verloopt deze ronde bij jou?
Zwindo, pff ik kan me voorstellen dat het allesbehalve makkelijk gaat na wat er is gebeurd. Dikke knuffel, en ik duim!
Carolinekj, yes dat nieuws hebben we nodig, gefeliciteerd!
Manonw, balen!! Gelukkig zag verder alles goed uit bij de echo en hopelijk straks ook bij de hsg, of nog fijner, is die niet nodig...
Gebruiker1033143, ah logisch, denk dat het er dus maar net aan ligt op welke manier je het forum gebruikt. Succes alvast met de hsg, ik vond het meevallen dus hopelijk ook voor jou! Herkenbaar van de klusdagen, het romantische of spontane gaat er toch wel deels vanaf op deze manier, mijn man had er minder moeite mee dan ik. 
Ik heb vanochtend IUI 3 gehad, deze ronde moeite om echt in de positieve flow te komen, had ik vandaag ook nog een onbekende arts omdat beide fertiliteitsartsen die ik ken er niet waren vandaag vind ik op zo'n dag toch echt wel minder maarja. We mogen weer duimen en in die positieve flow komen, vrijdag had ik laatste controle echo en daar waren 2 eitjes zichtbaar. 

Hoi allemaal
Ik heb morgen iui poging 4 met wederom 2 eitjes ?

@projectt we lopen echt gelijk op, ik herken je verhaal totaal, ik verlies de moed soms wel hoor, er zijn zo weinig succesverhalen met iui en het duurt zo vreselijk lang.
Wij gaan 27 juli op vakantie, dat betekent dat als mijn cyclus zo regelmatig blijft, we nét op 1 dag geen poging meer hebben voordat we weggaan, daarom moet deze gewoon raak zijn ??
@Carolinerkj GEFELICITEEEERD! Super! Wat heb je lang gewacht en nu is het zo ver. Geniet ervan!
@Zwindo ja dan lopen we idd gelijk op, ik heb morgen de inseminatie.
@Manon; heel veel succes met de hsg! Hopelijk gaat het jou helpen!
@gebruiker3......
Ja dat is soms lastig, ik herken wat projectt zegt, ik had het ook moeilijker dan mijn vriend. Ik denk dan vaak: "please ik hoop dat het lukt, als jij maar komt zeg maar" en als dat mij dan niet lukt, jammer dan. Maar ik zorg gewoon dat ik op die vruchtbare dagen het initiatief neem en dan zeg ik niet "nu moet het" ofzo, ik verras hem gewoon ?
Maar inderdaad, het romantische is er al wel af.

Hoi hoi
Wat zijn er veel meiden in een nieuwe ronde bezig ik ga duimen voor positieve uitslagen
Hier wel erg onzeker geworden paar dagen na de test begon het bloedverlies ik ja hoor daar gaan we weer dit is niet goed ik uiteindelijk ziekenhuis gebeld maar die was wat vaag bleek gewoon iemand te antwoorden van de administratie terwijl ik het nr vd de arts belde volgende dag weer gebeld toen met 2 gynaecologen gesproken dat was wel fijn en samen dus besloten om 8 juli de echo te laten staan dan ben ik 7w+4 en kunnen ze alles wat beter zien kon ook wel eerder maar dat was maar 4

Terug
Bovenaan