"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi meiden,
Eindelijk, het is zo ver ik heb aanstaande donderdag de HSG! Vanochtend kunnen bellen en donderdag meteen aan de beurt. Spannend.
Gebruiker10331343, je had nog gevraagd wat shiatsu is. Het is een soort drukpuntenmassage waardoor eventueel blokkades in de energie opgelost worden. Het is voornamelijk ontspannend en fijn. Ik kom er altijd opgeladen vandaan. Al zou het niet iets direct voor de vruchtbaarheid doen, het feit dat ik er meer ontspannen door ben in mijn lijf is al genoeg.
Had jij je HSG al gehad inmiddels? Hoe was het?
Fijn ook dat je steun krijgt van de psych. Ik begrijp wel waarom ze je aanraadt om niet teveel op een forum te zitten, het kan namelijk ook minder goed voor je werken. Als dat zo is, dan kan je natuurlijk er altijd voor kiezen om even afstand en een pauze te nemen. Ikzelf en ook andere dames doen dat regelmatig, en dat is natuurlijk altijd prima.
Lovetennis, wat goed om te horen dat je weer kan! Herkenbaar hoor, ik heb ook dit weekend even wat wijntjes en carpaccio achter de rug. Ik hoop dat je een heel vruchtbare vakantie hebt in IT!
Zwindo, wat fijn om wat van je te horen. Ik kan me voorstellen dat je het allemaal heel spannend vind. Ik lees nu dat jullie cryo niet in orde was. Sterkte meis!  
Heb je nog een keuze kunnen maken met het coronavaccin? Ik ben zelf wel blij dat ik een keuze gemaakt heb, maar mijn situatie is dan ook wel anders. Het geeft mij wel rust.
ProjectTT, hoe is het? Is het je nog gelukt om in de positieve flow te komen?
Carolinerkj, ik zie dat je as donderdag de echo hebt. Hoe gaat het met je?
Lolita, apart dat je niet iedere maand voor een IUI kan. Heb je al een fertiliteitskliniek overwogen? Wij gaan zelf momenteel naar het ziekenhuis voor onderzoeken, maar een vriendin van mij gaat naar een kliniek en daar gaat alles net een tandje harder. Wellicht waard om te overwegen. 
Ik heb geen ervaring met accupunctuur bij IUI omdat ik niet in dergelijk traject zit, maar volgens mij kan het geen kwaad. Ik zou het zeker een keer of twee proberen om te kijken hoe je je er zelf bij voelt.
Manon, ik ga aanstaande donderdag zelf voor mijn hsg, fijn om te lezen dat jij alvast de vraag heb gesteld die ik ook had ? Mij hebben ze aleve feminax aangeraden als pijnstiller tegen het krampgevoel, één in de ochtend en één een uur voor de behandeling.
Goed om te lezen Carolinerkj dat jij het zo nog een keer zou doen als het nodig was. Dat stelt gerust.
Iedereen weer heel veel succes, sterkte en warmte gewenst. Ik hoop dat de mogelijkheid op een wondertje voor iedereen mag ontstaan. 

Caroline, wat een extra spanning zo, hopelijk wordt die de 8ste weg gehaald voor jullie! Duimduim. 
Lovetennis, gelukkig bij jou ook weer alles goed gegaan! Fingers crossed!
Manonw, op advies van het zh paracetemols 2x 2 geloof ik geslikt en vond het gelukkig meevallen, het ballonnetje op de juiste plek krijgen was alleen een gedoe.
Lolita, nou ik ben benieuwd hoe het prikken je straks af gaat, met welke hoeveelheid start je? Vervelend dat het niet elke maand kan...
Zwindo... wat een klote nieuws weer, weer een tegenslag pff... Hopelijk snel duidelijkheid waar je weer hoop en moed uit kunt halen maar voor nu een dikke knuffel!
LinavV, succes donderdag, hopelijk valt het ook mee voor jou!
Ik heb de positieve flow gelukkig s avonds na de inseminatie weer gevonden, 2 eitjes, 2 kansen daar gaan we voor! En een mooier cadeau voor onze 3de trouwdag volgende week kunnen we niet krijgen toch...

Hier op t wachtbankje, precies op de helft. Ben heel relaxt; ik draag sinds 2 maand een maansteen en ik ben zo veel relaxter. Ook zijn mijn menstruaties 2 dagen korter dan normaal. Zo fijn ?
ProjecT hoe gaat het?

@Lolita ik voel me goed hoor, niet anders dan anders! Ben nu pas een week onderweg haha. Wat fijn dag je mag gaan starten! En wat balen dat het om de maand is! Bij ons is dat niet zo en er is ook geem zomerstop, dus wij gaan in een snelvaarttempo eigenlijk ? Ik heb accupunctuur gedaan in combinatie met IUI, maar ook al eens in de periode dat we nog niet gestart waren. Mijn baarmoederslijmvlies is goed qua dikte, maar ik weet dus niet of dit door de accupunctuur komt. Ik drink ook elke dag granaatappelsap en eet de pitjes, die doe ik in mijn kwark. Dit bevordert de bloedsomloop en het bevordert het baarmoederslijmvlies. Althans, dat lees je overal. Maar.... granaatappelsap is echt heel gezond, op heeeeel veel vlakken, google maar eens.
@zwindo wat een verdrietig berichtje ? Dat lijkt me een enorme teleurstelling!
Hopelijk kunnen jullie snel vervolgstappen zetten en gaaf het nu wel goed!
@LinaV, dankjewel! Ik heb vandaag gewoon carpaccio in mn kar gegooid voor het weekend, ik was zo streng, want na de inseminatie at ik dat nooit meer, maar ik ben er zo klaar mee, ik doe t nu gewoon wel.
Heel veel succes met de HSG!!

Zwindo wat een tegenvaller voor jullie ? sterkte! Hopelijk weet je snel meer wat de vervolgstappen zijn.

LinavV ja vaak getwijfeld over overstappen naar een fertiliteitskliniek maar ook gehoord/gelezen dat dan de standaard onderzoeken weer opnieuw moeten worden gedaan. Eerlijk gezegd is dat nu steeds wat mij tegenhoud… als ik volgende week te horen krijg dat IUI voor deze maand al vol zit ga ik denk ik toch maar eens een kliniek bellen om te vragen naar de mogelijkheden. Heel veel sterkte morgen bij je HSG, hopelijk valt het mee en zorgt het snel voor een wondertje!

ProjectTT super goed dat je de positieve flow te pakken hebt! En twee eitjes, ook super fijn!! Ik moet starten met 75 EH. Wat voor hoeveelheid gebruik jij?

LoveTennis wat goed dat je je relaxt voelt en dat de maansteen daar bij helpt. Super fijn dat het bij jullie in een sneltreinvaart gaat, echt zo gek dat het zo verschilt per ziekenhuis! Maar voor jullie alleen maar fijn natuurlijk. Oh wat een super goede tip! Ik ga snel granaatappelsap inslaan haha ??

Manonw, LinavV, Gebruiker10331343: hoe zijn jullie HSGs verlopen? Ik heb de mijne inmiddels gehad. Ik vond het geen pretje (lees pijnlijk), hopelijk viel het bij jullie mee. De radiologieassistente zei dat mijn eileiders netjes doorlopen, dus geen sprake van blokkade. Morgen belt de gyn met de officiele uitslag. Hopelijk start IUI. 
Lolita: Veel succes met IUI! Ik hoop morgen ook het nieuws te krijgen dat ik mag beginnen met IUI. Ik hoor graag je ervaringen. Maar lees ik het nou goed dat je prikinstructies hebt gehad? In mijn laatste gesprek met de gyn hadden ze het alleen over FSH tabletten innemen, niet over prikken.
ProjectTT & Lovetennis: wat fijn dat jullie in een goede flow zitten! Misschien moet ik toch ook maar een maansteen gaan dragen :) Ik duim voor jullie! 
Gisteren heb ik te horen gekregen dat een vriendin zwanger is, 11 wk nu (na 6mnd). 3mnd geleden zaten we nog met zijn 2en aan tafel en hadden we het over zwanger worden. Ze was net begonnen, maar nu werd ze al super ongeduldig en vond ze het "lang" duren. Ik was blij voor haar, maar vond het ook moeilijk! Ik vroeg of zij haar urine zou doneren aan Moeders voor Moeders. Ze gaf aan dat ze het niks vond om in een potje te plassen, teveel gedoe. Dat viel bij mij wel ff verkeerd kan ik je vertellen. Gedoe?? Ze vond het teveel gedoe? Je hoeft alleen maar in een potje te plassen om andere vrouwen te helpen! Gisteren weer de hele avond verdrietig geweest en boos. Ik ga nu een personal trainer in de hand nemen om de laatste kilo's kwijt te raken (mijn BMI is net te hoog). Hopelijk helpt dat, het is het enige wat ik nog kan doen om mijn vruchtbaarheid te verhogen. Ik word er gek van om niks te kunnen doen voor mijn gevoel.. steeds maar afwachten. 
Gisteren (te vroeg) een zwangerschapstest gedaan na het zwangerschapsnieuws van die vriendin. Helaas negatief. Mijn NOD is pas volgend weekend, maar de stiekeme hoop dat ik na mijn HSG wel zwanger zou worden is bij deze officieel in de prullenbak gegooid. Ik denk niet dat ik volgende week wel een positieve test in handen zal hebben. Ik ga mij maar weer mentaal voorbereiden voor mijn menstruatie! Ik hoop dat jullie wel snel positief nieuws zullen hebben! 

ProjectTT, even los van alles: van harte gefeliciteerd met jullie derde trouwdag! Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad.
Lovetennis: Wat fijn dat de maansteen je helpt om je relaxed te voelen. Ik slaap er met één onder mijn kussen, had de steen cadeau gekregen van de vriendin van mijn vader. Nu dat ik jou zo lees krijg ik ineens de neiging om hem toch bij me te dragen. Haha!
Maar echt heel fijn om er zo rustig en relaxed als mogelijk te blijven, laat het maar gebeuren.
Onder het mom van laat het maar gebeuren: ik heb vandaag lekker tonijnstukjes en filet american gegeten op brood. Dikke prima ? Morgen gaan we borrelen bij de buurtjes en ik ga waarschijnlijk wel een lekker drankje drinken!

Lolita: Ik snap wel dat je inderdaad niet overstapt als alle onderzoeken opnieuw gedaan moeten worden, anderzijds als je daardoor wellicht effectiever geholpen wordt kan dat het ook wel weer waard maken. Maar aan nog de andere kant, kan je met een maand ertussen ook spontaan zwanger raken. Volg je gevoel!
LittlePenguin, ik vond de HSG echt tegenvallen. Niet de HSG op zichzelf, maar mijn baarmoeder zit blijkbaar in soort van knik of bocht waardoor dat slangetje mijn baarmoeder dus niet in wilde. De arts was gelukkig heel prettig en heeft me er ook doorheen geholpen, maar dat ze met een tangetje mijn baarmoeder iets naar beneden moest trekken en de assistente mijn buik omlaag drukte was even een tegenvallertje.. Los daarvan viel het mij alles mee. Als het slangetje in één keer naar binnen was gegaan was het minder onprettig geweest en ook zo weer voorbij.
Aaah, ik snap dat het nieuws van je vriendin niet zo leuk voor jou is! Voel je boosheid en je emotie maar, ze mogen er zijn.
Je hebt je zwangerschapstest inderdaad een beetje vroeg gedaan, wellicht voel je ook wel dat het wel of niet zo is, en bevestigd dit het voor jou? Maar weet dat ook zwangere vrouwen in het begin weleens negatief testen. Ik hoop dat je je snel weer hoopvol mag voelen!

Ik heb vandaag eerste druppel rood bloed gehad (na drie dagen oud bloed) en gebeld voor IUI en ik sta er op voor deze maand zó blij! 

LittlePenguin ja klopt inderdaad, maar er zijn heel veel verschillende hormonen. Sommige zijn pilletjes en die ik ga gebruiken is een spuit. Echt geen idee waar ze dat op baseren maar ons ziekenhuis werkt vooral met GonalF geloof ik... ik moet vanaf dag 4 beginnen met prikken. Ik snap je frustratie heel goed van die vriendin ? ik wil ook sowieso als het ooit lukt mee doen met Moeders voor moeders. Zo'n kleine moeite denk ik juist, maar sommige mensen kijken gewoon heel anders naar het "zwanger worden"..

LinavV heerlijk! Lekker genieten van de tonijn en filet. Ik ben ook zo lang streng voor mezelf geweest maar het heeft tot niets geleid. Soms moeten we (vind ik) niet te streng zijn voor onszelf en gewoon ook genieten van bepaald eten en drinken. Geniet ervan!

Hoi dames
Vandaag onze echo gehad en die was niet goed het bloedverlies die ik vorige week had bleek een miskraam te zijn geweest dus nu weer aan de pil en daarna spuiten voor de volgende punctie we hebben er samen over gepraat en gaan gewoon weer dĺoor

Terug
Bovenaan