"De dames die al wat langer wachten....."

Hey meiden! Al een tijdje niet meer actief op het forum geweest, maar daar ben ik weer en ik heb heel wat om op te reageren!

ProjectTT: Fijn om te lezen dat je weer in de positieve flow bent gekomen. Het zullen deze dagen voor jullie weer spannende dagen zijn. Ik duim voor jullie! 

LoveTennis: wat verdrietig om te lezen over de witte test, ik gun het jullie zo! Dit was de derde keer IUI? Je gaat volgens mij bijna op vakantie, dus hopelijk kun je dan wat je gedachten verzetten. Gaan jullie daarvoor nog voor een IUI of is het nu even pauze? Ik heb nog nooit van een maansteen gehoord, maar het even opgezocht en klinkt echt heel mooi.  

Lolita: heb dat ook nog niet eerder gehoord dat er plek is voor om de maand IUI. Geen idee hoe dat in mijn ziekenhuis zit. In ieder geval fijn dat je deze maand zo snel terecht kunt! Dus tijdens je volgende eisprong gaat het voor het eerst gebeuren?

Zwindo: wat verdrietig om te lezen dat de cryo het niet overleefd heeft. Wat zijn nu de nieuwe stappen? Hopelijk heb je opnieuw weer kracht gevonden.

Caroline & Fleur: wat super verdrietig om te lezen en jullie zo niet gegund :( heel veel sterkte de komende tijd, ook met het maken van keuzes. 

ZusterKaar: welkom! Hopelijk helpt het je om hier af en toe je hart te luchten. Ik vind het zelf heel fijn om me af en toe te laten omringen met mensen die hetzelfde verdriet hebben. En dan af en toe lezen dat het bij iemand raak is, is zo hoopvol en mooi! Hopelijk is het jullie ook snel gegund. 

Little Penguin: frustrerend van die vriendin dat ze er zo anders in staat... ongeduldig en urine doneren. Snap dat dat frustreert en ook wel even pijn doet. Je hebt wel heel vroeg getest, dus hopelijk was dit te vroeg. Inmiddels ongesteld of? 

Manon & LinavV & Little Penguin: wij lopen volgens mij aardig gelijk. Afgelopen weken hebben we alle vier HSG onderzoek gehad! Wat zijn nu jullie vervolgstappen? 

Manon: Hoe ging bij jou de HSG? Zag alles er goed uit? Weet je wat nu de vervolgstappen voor jullie zijn? 

LinavV: Thanks voor de uitleg over shiatsu. Klinkt fijn! Ik las dat jij in het ziekenhuis onderzoeken hebt en een vriendin van jou in een kliniek. Beetje gekke vraag, maar is dat ook anders qua verzekering/vergoeding/kosten? En hoe ging bij jou de HSG?

Heerlijk trouwens om te lezen dat bij veel van jullie ook wat losser zijn geworden op het gebied van voeding. Ik denk dat gezonde voeding en een gezond bewegingspatroon veel invloed kan hebben op zwanger worden/een gezonde zwangerschap, maar van alles elimineren en streng zijn voor jezelf is ook niet alles. Lekker genieten van af en toe "zondigen"!

Hier gaat alles wel ok. Ik heb een paar weken geleden ook HSG onderzoek gehad: dit zag er gelukkig goed uit. Spanning bouwde erg op tijdens half uur wachten in ZKH, maar binnen ging het eigenlijk heel snel en behalve onprettig, geen pijn. Van tevoren paracetemol gehad en na de tijd wat menstruatiekrampen. Vorige week ook gesprek gehad met de gynaecoloog n.a.v. de onderzoeken afgelopen maanden. Kregen zwangerschapskans van 35% te horen voor het komend jaar, dus nog geen IUI. Ondanks dat je dan weer naar huis wordt gestuurd, toch ook fijn dat alles er goed uit ziet. 35% klinkt wel echt heel weinig, maar goed, hij vertelde erbij dat het goed was, haha. We hebben besloten dat we lekker gaan genieten van de zomer en als het niet raak is, in 2022 weer aan te kloppen (voor IUI).
Ik zit nu weer te wachten op ongestelheid. Of nouja, eigenlijk natuurlijk niet, you get me. Soms heel veel vertrouwen in, maar meestal niet zoveel, vooral omdat ik me niet anders voel dan anders. Verder gaat het wel goed, al baal ik wel vreselijk van de oplopende besmettingen en daardoor weer dingen die niet doorgaan. Stom! 

Hopelijk hebben jullie een fijn weekend tegemoet, geniet van de zon! 

Ik zat net nog even te denken... is het "leuk" als iedereen een aantal dingen opnoemt op eet/drink gebied wat zij anders is gaan anders sinds de kinderwens of bijv. gekke fabels over heeft gehoord. Zo las ik hier net iemand met granaatappelpitjes? Had ik nog niet eerder gehoord, maar dat klinkt goed en lekker!

Overigens niet om te stimuleren in een obsessieve omgang met, maar juist als inspiratie en misschien ook wel een beetje lachen en loslaten!?

- Zo at ik bijvoorbeeld al jaren vegetarisch, maar ben sinds een half jaar toch iedere week een stukje vlees (van de boer) en vis (MSC gekeurd) gaan eten. Zit misschien tussen mijn oren, maar qua gezondheid voelt het beter (qua milieu en dierenleed niet). 

- Ik ben gaan minder met cafeine/koffie. 

- In de twee "wachtweken" vrijwel geen alcohol, maar zodra ik ongesteld ben altijd een wijntje ;) 

What about you?

gebruiker wat fijn dat de HSG goed is gegaan! Die percentages voelen laag hè? Zijn jullie er oké mee om nu nog eenmalig jaar te wachten voor IUI?
leuk idee van dat eten! Ik heb ook echt al vanalles geprobeerd, maar heb het gevoel dat dat niet alle verschil zal maken. Ik hou het nu vooral op kleine dingetjes die me goed laten voelen
-minderen met koffie, vooral na de terugplaatsing / eisprong weinig koffie
- na terugplaatsing / eisprong avocado's eten
- na terugplaatsing / eisprong geen alcohol meer
- proberen iedere dag wel iets aan groente te eten. Dus als we wat ongezonds eten savonds dan neem ik ergens anders op de dag tomatensalade of wortels. dit behalve als ik ongesteld ben, dan mag ik mezelf helemaal laten gaan 

nu we toch met die dingen bezig zijn: wat doen jullie om tijdens al dit gedoe toch nog te blijven genieten? Ik merk dat ik constant maar bezig ben met: wanneer is het testmoment, wannneer zouden we weer naar het ziekenhuis? als het raak is, wanneer zouden we dan uitgerekend zijn? 
hierdoor ben ik alleen maar aan het aftellen voor mijn gevoel en daar wordt ik helemaal simpel van. Ik heb nu vakantie maar in plaats van dat ik daar van geniet denk ik: was ie maar voorbij, dan zijn we weer een paar weken dichter bij een nieuwe kans. 

Hoi dames ik ben even een beetje offline geweest, want heb corona. Ik begin nu weer een beetje op te krabbelen. Nog steeds snel moe en buiten adem, proef en ruik nog niets wat echt irritant is want eten is echt zooo saai nu en nog steeds wat snotterig, gelukkig begint dat nu wel ietsje beter te worden. Helaas door corona nu op de wachtlijst gezet voor onze 2e ivf ronde. Nu tijdelijk aan de pil. Ik moet komende week contact opnemen met het ziekenhuis en aangeven hoe ik me voel dan wordt bepaald of ik langs mag komen of niet.

Littlepenquin vervelend dat je vriendin er zo over denkt, met 11 weken en een beetje is ze ook al erg ver en heeft moeders voor moeders niet heel veel zin meer. Weet ze ook van jullie situatie af en dat jij medicijnen krijgt die door dat initiatief worden ontwikkeld? Misschien zet dat haar voor een volgende zwangerschap wel aan het denken.

Lovetennis wat ongelooflijk shit dat jullie iui weer is mislukt. En kunnen/konden jullie nog wel op vakantie? Ik hoop het wel toch even eruit en even ontspannen.

Lolita fijn dat je op de planning staat voor iui

Linav ik had dus bijna de knoop door gehakt om inderdaad toch voor vaccinatie te gaan maar toen had mn man het helaas al mee naar huis genomen. Dus nu proberen te herstellen. En dan over 8 wekenaar 1 prik nodig wat dan wel weer een klein voordeel is. Fijn dat je hsg trouwens goed is gegaan wel vervelend dat ze zo moesten duwen en trekken.

Caroline en FleurBo hoe gaat het nu met jullie?

Gebruiker qua eten ik probeer gewoon zo gevarieerd mogelijk te eten. Ik eet over het algemeen minder koolhydraten, gluten en varkensvlees omdat mn endometriose dat niet zo leuk vindt. Verder wat FleurBo zei probeer ik na een tp/ovulatie een halve avocado per dag te eten. Was namelijk een wetenschappelijk artikel tegen gekomen dat dit een positief effect kan hebben op de innestelling. Dus had dat ook gedeeld met de meiden in het ivf forum.

ProjecTT hoe gaat het bij jou?

Sorry als ik iemand vergeten ben waren weer veel berichten om mij te lezen

Carolinerkj, jeetje wat heftig en wat een dapper besluit om door te gaan. Ik wens jullie veel sterkte, maar boven alles succes voor een volgend wonder en een dikke knuffel!
ZusterKaar, welkom op dit forum. Het is niet hetgeen wat je wenst, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je hier steun kan halen als je dat nodig hebt. Hier zijn vrouwen die als geen ander weten wat de uitdagingen en moeilijkheden zijn als zwanger worden langer duurt. Ook ik kan het er goed met mijn man over hebben, maar wat is het af en toe fijn om nog ergens je verhaal kwijt te kunnen!
FleurBo, wat verdrietig! Mag ik je de podcast aflevering ‘pregnancy loss’ van Katherine Ryan aanraden? Overigens een aanrader voor iedere vrouw die een miskraam heeft meegemaakt. Zij vertelt prachtig over haar eigen ervaring. Ze is een comedian, maar ze maakt van dit onderwerp zeker geen geintje maar het is ook niet onnodig verdrietig. Ik heb zelf met een lach en een traan geluisterd (wel in het engels).
Lovetennis, meis hou vol! Vertrouw, je bent zo dichtbij geweest, dit kan weer gebeuren. Ik denk aan je.
Ik ben trouwens ook begonnen aan die granaatappelsap, een glaasje per dag. Het is hartstikke lekker!
Gebruiker10331343, mijn vervolgstap is volgens mij weer 6 maanden zelf proberen. Ik heb aanstaande woensdag een telefonisch consult over de HSG die ik heb gehad en het vervolg.
Ik moet nog even aan de shiatsu toevoegen dat ik ook doormiddel van japanse accupunctuur lek geprikt wordt ? afgelopen keer was zo prettig! Ik was er helemaal ontspannen. Ik weet trouwens niet of de kosten anders zijn in een ziekenhuis of kliniek, maar volgens mij is het hetzelfde. Als je bijvoorbeeld naar Duitsland zou gaan worden een deel (of alles) ook vergoedt door de zorgverzekeraar (heb ik gehoord, niet uit eigen ervaring).
Zwindo, wat vervelend! Heel veel beterschap!! Wat balen dat je op de wachtlijst staat. Misschien een goed moment om even te ademhalen en rust te nemen van al het heftige?
Wat een leuke tip van die avocado! Ik neem alles wat enigszins ok lijkt qua eten aan ? maar ik merk dat ik de andere dingen qua eten even lekker helemaal loslaat! Veel sushi, af en toe een wijntje met een vriendin. Als ik echt twijfels heb of ik zwanger kan zijn, dan doe ik dat niet meer. Maar we zijn nu bijna twee jaar onderweg, en ik heb zoiets van laat allemaal maar even. Ik ben geen robot, en hoewel ik geniet van zo gezond als mogelijk zijn heb ik even geen zin om alles zo perfect als mogelijk te doen.

Lolita, wij hebben toen een dikke maand eruit gelegen, moest de menstruatie afwachten. 75EH is heel normaal en zo te lezen heb jij ook al eerder een controle echo dus dan komt het vast goed.
ZusterKaar, welkom op het forum.
FleurBo, wat een klote nieuws... hoe oneerlijk kan het leven zijn! Dikke knuffel. 
Lovetennis, dikke knuffel voor jou ook. Hopelijk lukt het om op vakantie toch iets te kunnen genieten. 
Gebruiker103313343, fijn dat de HSG goed is gegaan, fijn om te lezen ook dat alles goed is. Hopelijk brengt de komende maanden goed nieuws voor jullie en lukt het genieten van de zomer!
Zwindo, wat vervelend! Beterschap en hopelijk mogen jullie snel weer starten!
Onze droom is dinsdag werkelijkheid geworden voor het eerst in twee jaar een positieve test! Het moet echt even binnen komen en landen, heel onwerkelijk. Nu het "lange" wachten tot de eerste echo in het ziekenhuis, die is morgen over 2 weken precies met 7 weken.

Hoi
Paar dagen niet kunnen reageren omdat ze mijn reactie niet plaatsten de app opnieuw geïnstalleerd en nu dus wel weer gelukt

Update :
Nadat we 8 juli een slechte echo hebben gehad weer bericht van het ziekenhuis gehad met alle datums wat er moet gebeuren
Nu eerst wachten op mijn menstruatie moet deze week wel.komen want het schema loopt anders verkeerd en moeten we misschien langer wachten moet tussen 23 juni en 21 juli ongesteld worden dus kan nog net deze week vrijdag bel afspraak met het ziekenhuis dus dan kan ik het bespreken als het nog niet zover is wat er dan gaat gebeuren hoe gaat het met de rest van de dames hopelijk hebben jullie een mooie echo gehad of nog te goed

Terug
Bovenaan