"De dames die al wat langer wachten....."

FleurBo ja joh had deze echt niet zien aankomen echt mega shit. Ik weet wel dat het zaad van een man 3 maanden nodig heeft om te verversen zeg maar. Maar ik dacht daardoor ooh als hij nu koorts heeft heeft dat pas effect op het zaad van 3 maanden later dus we zitten nu goed qua prikken enz. Maar nee zo werkt het dus niet koorts heeft direct effect? en een lange nasleep, want na 3 maanden zou de kwaliteit weer op een normaal niveau moeten zijn (kwam dit bericht ook nog tegen: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5198071/coronavirus-sperma-bevruchting-vruchtbaarheid-zwanger-worden). Dus mocht je man vriend zich nog moeten/willen vaccineren laat hem preventief paracetemol slikken om koorts voor te zijn! Dit advies kregen wij ook al mee vanuit het ziekenhuis. Verder zit ik nu aan de pil al 2 weken, dus op die manier wordt er iets aan de endometriose gedaan. Heel vaag alleen want had vanmorgen ineens allemaal bloedverlies. Dat herken ik niet van mn vorige keer toen ik aan de pil ging dus ga straks toch weer even bellen met het ziekenhuis wat dit betekend. Kent een van jullie dit wel? 2 weken na het starten ineens weer bloedverlies? Hoe is het verder met jou? Had je vandaag nou weer je controle echo?

ProjecTT wat fijn dat je je zo goed voelt. Die vermoeiendheid en dat plassen herken ik nog wel heel erg goed. Ik had die moeders voor moeders bakken ook zo vol haha. We hebben hier de laatste tijd inderdaad wel weer flink wat klappen gekregen moet ik zeggen. Niet alleen in ons traject maar ook met de bouw van ons huis want ipv start aug/sep is dit al nov/dec geworden. We zijn hier straks de koning en koningin van het wachten denk ik?

ProjectTT, van harte gefeliciteerd!! Wat een heerlijk nieuws, het geeft mij hoop. Wij zitten aankomende september aan de twee jaar en om te lezen dat het jullie gelukt is geeft de mens weer moed ?

Zwindo, wat een narigheid! Jullie geduld en doorzettingsvermogen wordt flink getest. Wat fijn dat je het laat weten van die koorts, mijn partner heeft gisteren zijn tweede vaccinatie gehad en tot zover geen koorts, maar als ik dit had geweten dan had ik meteen actie ondernomen.
Lolita, heel veel sterkte en succes, ik denk aan je.
Fleurbo, ik gebruik het sap van healty people en heb ook een flesje van zonnatura gekocht. Die van zonnatura lijkt me iets puurder, maar het is beide verwerkt voedsel. Dus ja, ik kies wat me smaakt! ?
Wat naar dat je die afspraak alleen moet doen. Is dat vanwege corona?
Lovetennis, fijne vakantie!!!!

Ik heb de uitslag van alle onderzoeken gehad, maar het was niet verrassend. We maken zelf meer kans momenteel door de hsg dan een traject dus de afspraak is om in december te bellen als het nog niet is gelukt. Een dubbel gevoel daarbij, maar ze gaf aan dat IUI maar 10% kans per maand gaf, dus niet meer dan nu zelf. Ons berekende percentage is 49,6%, dus eigenlijk heel hoopvol, dus doorgaan, proberen relaxed te blijven en fingers crossed. Volgende week verwacht ik mijn menstruatie (nu al een dag of 3 a 4 klachten) en ik zie de signalen dus hopelijk in de vakantie een mooie eisprong en zeer vruchtbare dagen, haha! (we gaan begin augustus weg als het kan). Ik heb wel in wat wetenschappelijke artikelen zitten snuffelen en ga nu een supplementenmix van Bayer proberen. Daar zitten net wat andere mineralen en dergelijke in die bijvoorbeeld niet in die van Davitamon zitten. Die kan ik helaas niet in Nederland kopen, maar ik ben benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte.

Zwindo wat raar van het bloedverlies. Ik heb dat niet gehad maar weet wel dat in de papieren stond dat het voor kon komen. 

Snap dat het dubbel voelt LinavV. Maar ik hoor wel relatief vaak dat je na die HSG idd meer kans maakt, ik hoop het voor jullie!!
wij zijn net terug van het ziekenhuis. Weer een echo gehad en er was eigenlijk minder te zien dan vorige week. Vruchtje kon ze nu helemaal niet meer vinden. Dus ik heb om de pillen gevraagd. Vanavond neem ik de eerste in om de baarmoedermond week te maken en zaterdagochtend 4 tabletten die het op zouden moeten wekken. Was echt zo blij dat ik mijn eigen arts had. Ze zei: ja, dit is gewoon kut. Nou daar hou ik van, eens arts die geen mooi verhaal op hangt, maar gewoon zegt dat het kut is. 
mijn eierstokken lijken ook maar niet te willen krimpen. Bij iedere echo die ik de afgelopen 1,5 maand gehad heb zegt iedere arts: o je zult wel last hebben van je eierstokken. Hoop dat die ook een wat normaler formaat aan gaan nemen als straks alle hormonen en gedoe uit m'n lijf zijn. 
over het vervolgtraject heeft ze nog weinig kunnen zeggen. Eerst dit weekend maar afwachten of de pillen werken en dan over 2 weken weer een echo om te kijken of alles schoon is. Dan maar weer verder kijken.
in ieder geval ga ik vanavond en wijntje drinken.

ProjectTT dankjewel!! Ja ik vond het ook echt heel zwaar, gelukkig voel ik me nu al weer wat beter. Nu wachten op m’n menstruatie en dan hopelijk snel een echte poging. Zo fijn om te lezen dat het bij jou gelukt is, dat geeft echt weer wat vertrouwen in het traject. Die 10% klinkt toch steeds weer een beetje demotiverend. Ik las trouwens dat je 2 eitjes had deze ronde. Dat betekent gewoon dat er een kans is op een tweeling! Nog spannender straks de echo lijkt me. Gelukkig vallen je klachten nog mee, hopelijk blijft het zo. Geniet ervan!!

Zwindo nee dat meen je niet!! Wat een tegenslag weer voor jullie. Hopelijk vind je kracht om inderdaad komende maanden dan maar te focussen op je fysieke gezondheid en gaan jullie allebei topfit de 2e poging tegemoet. Maar ik snap dat je nu vooral verdrietig bent, dikke knuffel! 

FleurBo ja volgende ronde moet ik halve dosering gaan gebruiken idd. Hopelijk word ik daar ook wat minder emo, duizelig en misselijk van. 
Ik vind dat toch echt weer zo stom dat je vriend dan niet mee mag met de controle.. pfff op dat soort moment is het zo belangrijk en fijn als je een beetje steun kan krijgen. Gelukkig had je wel je eigen arts. Het is ook allemaal echt even heel erg kut voor jullie. Ik denk aan jullie! 
Ik lees dat je toch hebt gekozen voor de pillen, ik snap dat het niet een makkelijke keuze is maar hopelijk zorgt het ervoor dat het allemaal wat sneller op gang komt en jullie weer focus op de toekomst kunnen hebben. Hopelijk heb je een beetje genoten van je wijntje vanavond.

LoveTennis geniet van jullie vakantie in Italië!

LinavV fijn dat alles goed is en jullie percentage is inderdaad hartstikke hoog! Ik snap je dubbel gevoel, dat had ik zelf ook heel erg. Hopelijk gaat het gewoon komend halfjaar voor jullie lukken en is IUI niet nodig!

Linavv wat een goede percentages! Snap wel dat het allemaal heel erg dubbel voelt dat je het nu voorlopig weer zelf even moet proberen. Hopelijk lukt het je om het allemaal toch een beetje meer los te laten met jullie vakantie en kom je daarna hier terug met positief nieuws!

FleurBo heeft het wijntje gesmaakt? Wel vervelend dat het toch niet helemaal op gang lijkt te komen en je toch nog pillen moet gebruiken. Hopelijk helpen die goed en kom je het weekend nog enigszins goed door. Wees in ieder geval extra lief voor jezelf! Kon je vriend trouwens wel inbellen ofzo? Dat hebben wij soms ook wel eens gedaan bij de afspraken waar mn man niet bij mocht zijn.
Had het ziekenhuis gelijk maar gebeld toen het kon. Die gaven gelijk aan dat ik misschien een zwaardere pil moest gaan slikken. Toen ik einde van de dag de mail met het recept kreeg was het rode bloedverlies al gestopt en was het meer bruinig dus het advies is om het toch nog even af te wachten als het toch vanzelf stopt kan ik gewoon deze pil blijven gebruiken anders moet ik een paar dagen stoppen en overstappen op een andere. Dit zorgde wel nog even voor wat onenigheid thuis want mn man vindt het helemaal niets dat ik de pil weer moet gebruiken, maar helaas kan het niet anders voor de situatie. En weer injecties laten zetten is nog heftiger dan de pil.

Lolita ja het is wel echt even een domper, maar voor nu maar proberen positief te blijven en hopen dat de tijd snel voorbij gaat. Hopelijk komt in ieder geval de brief snel binnen zodat we de afspraak voor de SOT van mn man kunnen inplannen. Dan hebben we weer een beetje een datum om naartoe te leven.

Verder gaat het hier wel goed. Corona herstel gaat ook steeds beter gelukkig. Doordat we nu weer moeten wachten heb ik een soort flashback naar een jaar geleden. Want ongeveer een jaar geleden kregen we ook te horen dat ik lucrin injecties moest krijgen en dus 3 maanden in de overgang gebracht zou worden. Toen mochten we eind november beginnen met prikken en had ik met kerst de positieve test in handen. We zijn straks dus gewoon weer rond hetzelfde punt als vorig jaar wat alles wel een beetje extra pijnlijk maakt. Ik hoop gewoon dat dit extreem ellendige jaar toch met iets heel positiefs kan worden afgesloten.

Lolita het zou mooi zijn als je dan wat minder last hebt van de hormonen idd. Heel veel water drinken helpt ook, maar die tip heb je vast al vaker gehad.
Zwindo zo raar dat je straks alles weer doen een jaar na de keer dat je zwanger werd van Luna. Hopelijk zie je het mooie er ook van in. Hoe bijzonder zou het zijn als je dit rotjaar toch nog met een positieve test af mag sluiten. Hoewel een zwangerschap waarschijnlijk heel spannend zal zijn, zeker tot de nipt test, kan ik me voorstellen dat dat toch een bijzonder einde is van dit moeilijke jaar. 

hier begint alles langzaam op gang te komen. Donderdag eerste tablet geslikt. Was voor die tijd eigenlijk al behoorlijk misselijk en die misselijkheid houdt aan, daarnaast ook veel last van mijn darmen. Dus nu loop ik met een emmer, een heel groot maandverband en incontinentie materiaal van de wc naar de bank en weer terug. Bloedverlies is inmiddels na de pillen van vanochtend ook op gang gekomen. Is nog niet heel veel maar denk wel een teken dat het echt begint. Voelt toch ook weer definitief. Hoewel ik wist dat het klaar was en dat onze kleine stip er niet meer was, is dit toch de bevestiging. 

Ahh FleurBo wat confronterend en verdrietig allemaal en dan ook nog zo beroerd van die pillen. Ik hoop voor je dat het nu allemaal snel achter de rug is en je alles een beetje een plekje kan geven. Heel veel sterkte in ieder geval en een dikke digitale knuffel!

Zwindo ja ik snap dat als je die afspraak weer hebt staan voor de SOT dat je het gevoel hebt dat er in ieder geval weer iets gebeurd en waar je naar toe kunt leven. Hopelijk is dat snel! Bizar wat jullie allemaal hebben moeten meemaken afgelopen jaar. Hopelijk wordt dit jaar net zo mooi afgesloten als vorig jaar!
FleurBo ja de tip van het water drinken had ik ook gekregen van m'n arts idd, heb ik heel veel al gedaan afgelopen dagen. Aahh wat dubbel dat alles op gang komt... ik kan me voorstellen dat het heel definitief voelt.. Doe maar heel rustig aan komende tijd, goed voor jezelf zorgen en hopelijk kun je het allemaal een beetje een plekje geven. Denk aan je!

Terug
Bovenaan