"De dames die al wat langer wachten....."

Zwindo wat goed dat je zo met je gezondheid bezig bent! Kan me erg goed voorstellen dat dit een positieve boost geeft tussen alle tegenslagen door. Heel logisch dat jullie aan de max zitten, hopelijk komt er snel mooi nieuws voor jullie ? dat aftellen is zo herkenbaar! Ik ben ook iedere keer aan het aftellen tot een volgend moment in het traject. Hopelijk hebben jullie veel leuke afleiding de komende weken! 

LinavV wat jammer dat je menstruatie er is, maar zo te horen heb je even heel fijn stoom af kunnen blazen. Dat is zo ontzettend belangrijk! Hopelijk kunnen jullie je snel weer opladen voor een volgende poging.
manon, fijn dat ze niets bijzonders verwachten! Dus dinsdag is nog even een formaliteit?

met mij gaat het ondertussen weer beter. Goed gesprek gehad met mijn vriend en ook aangegeven dat ik af en toe vanalles voel en vind wat helemaal niet perse op feiten gebaseerd is. Voor het eerst in het hele traject de hormonen de schuld gegeven. 
Lichamelijk gaat het ook best oké, heb nog steeds wel helderrood bloedverlies, maar het is niet heel veel. Ook weinig buikpijn gehad de laatste dagen, alleen vanochtend opeens weer een wat gevoelige buik. Kan het niet echt menstruatiekramp noemen, maar het is gewoon allemaal wat gevoelig. volgens mij hoort dat er allemaal bij. 
Ik was benieuwd of mijn hcg al wat gedaald was, dus een test gedaan maar die was gewoon nog knal. Na 5 seconden ontstond het streepje al. Ik weet dat het echt nog wel even kan duren voor de test weer negatief is, maar hoopte dat het toch snel zo zou zijn, voor mijn gevoel kunnen we dan weer door. Heeft iemand een idee of je lichaam wel weer en cyclus kan oppakken terwijl er nog HCG in je lichaam zit? 
volgende week weer een controle echo en ik hoop zo op groen licht voor een nieuwe terugplaatsing. En ik hoop dat ik dan eindelijk mijn coronavaccin mag halen van de arts. Ben helemaal klaar met Corona en dat bijna iedereen gevaccineerd is en alle maatregelen komen te vervallen, terwijl ik nog onbeschermd daar tussen rond loop. 
Stiekem ook al een beetje vooruit aan het plannen voor een nieuwe terugplaatsing. Stel ik zou over 6 weken na de miskraam ongesteld word en er rekening mee houdend dat ik een maand moet wachten door de drukte, dan zou ik halverwege oktober een nieuwe terugplaatsing hebben. 

FleurBo fijn dat je je weer wat beter voelt! Hopelijk heb je volgende week een goede echo en krijgen jullie weer groen licht. Bij ons in het ziekenhuis doen ze sowieso een rustmaand na een mislukte tp. Met het scenario wat je opschrijft zouden we straks nagenoeg gelijk lopen volgens mij. Als alles bij ons ook loopt zoals het zou moeten natuurlijk. Want zoals ze het nu hadden aangegeven zou ik die week van de 18e mogen starten met spuiten, dus met een beetje geluk dan begin november voor ons een tp?

Hoi hoi
Hier vanuit centerparcs even een berichtje
Zwindo wat is een sot traject? Nooit van gehoort namelijk hopelijk word het een positief bericht straks
Hoe gaat het met jou Fleur no al weer een beetje rustig na het slechte nieuws?
Hier erg last van hyperventilatie erg lastig miss spanning voor de 2de punctie maar niet erg bewust mee bezig dacht ik zelf heb een nieuwe haptonoom gevonden daar heb ik een fijne intake mee gehad en na de vakantie starten we verder komt de datum van het decapeptyl spuiten dichterbij en kunnen we weer ergens naar toe leven en gebeurt er weer wat moet tot 11 aug de pil slikken en dat vind ik toch steeds een tegenstrijdig gevoel nasr dat schiet ook al op nu eerst lekker genieten van de vakantie

Zwindo dan zouden we idd redelijk gelijk op lopen, wat leuk! Hoe fijn zou het zijn als we straks allebei rond dezelfde periode goed nieuws zouden hebben :)
Caroline wat fijn dat jullie zo snel al door kunnen! Wel belangrijk om die hyperventilatie een beetje in de gaten te houden. Misschien kun je iets van yogaoefeningen gaan doen om jezelf wat rustiger te krijgen?
Ik had gisteren opeens toch weer behoorlijk buikpijn. Dus maar weer even gebruik gemaakt van de voorraad diclofonac die ik mee had gekregen. Gisterenavond ook wat verhoging, gelukkig net geen koorts en vanochtend was het gelukkig al weer gezakt. Merk dat ik daar toch best onrustig van word. Ben als de dood dat het niet helemaal schoon is, maar dat alles nu weer een stuk beter lijkt te gaan is denk ik een goed teken. En ik hoefde pas te bellen met het ziekenhuis als ik echt koorts kreeg. Dus ik hou het even in de gaten, maar ga er van uit dat het iets eenmaligs was. 

Hoi hoi,
Het is alweer een aantal weken geleden dat ik voor het laatst jullie berichten heb gelezen. Ik lees positieve berichten en helaas ook wat verdrietige berichten.
@FleurBo: wat naar om te lezen wat er allemaal is gebeurd. Ik hoop dat je inmiddels over je boosheid heen bent en in rustiger vaarwater bent gekomen. Ik snap je boosheid wel, ik heb deze ook vaak. Ik heb binnenkort intake met een psycholoog, hopelijk kan hij/zij mij helpen omdat ik vooral tijdens de menstruatie zulke boze gevoelens krijg. Ik hoop dat het nu inmiddels weer wat beter met je gaat.
@ Carolinerkj: hyperventilatie, een bekend fenomeen! Ik hoop dat je voldoende afleiding kunt vinden voordat de 2de punctie start!
@Manonw: HSG bracht gelukkig goed nieuws! Ik hoop dat je snel mag starten met IUI.
@:LinavV: we hopen allemaal direct zwanger te zijn na de HSG, voor mij was dit ook niet het geval. Op naar de IUI ;) de IUI heb ik niet als onprettig ervaren, alles ging heel relaxed, dus ik hoop dat het voor jou ook zo zal gaan! 
@Lolita: de angst voor elke IUI poging, wat vervelend dat de eerste IUI niet doorging. Gaan ze nu de dosering aanpassen? De gonal F zijn injecties toch? Waarom hebben ze hiervoor gekozen en niet de clomid? 
@Gebruiker: hoe staat het met jouw HSG/IUI? 
@Lovetennis: ik heb een maansteen gekocht! Ik vind hem prachtig en draag deze nu continu. Geniet van je vakantie en hopelijk kom je geheel zen terug voor IUI 5.

@ Zwindo: Wat ben jij goed bezig zeg! Ik probeer ook nog een paar kilo af te vallen (BMI is nu rond de 26, dus moet nog beetje kwijt). Maar dit is zo lastig! Ik hoop dat de andere kilo's ook voorspoedig zullen verdwijnen ;) 
@ProjectTT: fantastisch nieuws! Gefeliciteerd!

Ik heb afgelopen donderdag mijn eerste IUI gehad. Mijn baarmoeder lag ook in een hoek, dus dat maakte het wat lastiger. Ik heb 5dgn Clomid tabletten geslikt (2x50gr) en woensdag Ovitrelle gespoten (250). Er zijn 2 mooie eitjes te zien (rechtereierstok, de linker eierstok was (gelukkig) op vakantie en heeft niks geproduceerd anders ging het feest misschien wel niet door). Dus ik zit nu in de wachtweken :) gisteren 3x op kraamvisite geweest, dat heeft de babykoorts weer lekker aangewakkert. We wachten het af, ik mag pas 16dgn na IUI testen ivm Ovitrelle. Dat is het weekend van 14aug. Ik tel de dgn af. 

Caroline wat vervelend dat je last hebt van spanningen en hyperventilatie. Heb je ook wel eens meditatie geprobeerd? Ik heb het zelf nooit gehad maar kan me wel voorstellen dat zoiets erbij kan helpen. Ik heb zelf ook af en toe wat meditatie geprobeert maar heb nog niet echt mn innerlijke rust ermee kunnen vinden? Wel fijn dat je alweer zo snel kan gaan beginnen! Ik herken zo wat je zegt over die pil. Die moet ik nu dus eigenlijk ook slikken tm oktober. Ik heb alleen deze keer zoveel last van alle bijwerkingen. Van de week toch ook ineen weer wat bruinverlies, borsten af en aan gevoellig, pukkel uitbraak op mn voorhoofd, hoofdpijn, emotioneel en darmen die van slag zijn. Ik ga denk ik toch nog het ziekenhuis mailen om een overleg met de arts hierover te hebben, want voelde me veel beter als toen ik niet aan de pil zat. Daarnaast voelt het nu extra krom om aan de pil te moeten.

SOT staat voor sperma overlevingstest dit is bij ons fertiliteitscentrum standaard wanneer je ivf of icsi gaat doen. Dit is een iets uitgebreidere test als de standaard semen analyse. Er wordt hierbij ook nog gekeken of de zwemmers de centrifuge overleven die bij een ivf/icsi traject worden gebruikt. Schijnt dat zaad soms heel goed eruit kan zien maar ze dat toch net niet leuk vinden. Bij mn man kan zn zaad behoorlijk fluctueren dus vindt het mega spannend of de uitslag tegen die tijd goed is.

FleurBo hoe het is het verder met jou? Geen koort meer gehad? En een goede echo met een schone baarmoeder? Hopelijk heb je geen curratage nodig gehad.

Littlepenquin ik zit nu ook precies rond die bmi van 26. Ik merk dat ik nu weer zo'n platform heb bereikt dat er weer niets gebeurt en dat is frustrerend. Nou hebben we hier ook wel weer even wat lastige dagen gehad waardoor ik wat slechter heb gegeten als normaal. Dus moet weer even mn knopje omzetten. Wil me morgen denk ik weer gaan inschrijven bij een sportschool alleen nog even dat laatste stukje motivatie zoeken om die streep over te gaan. Spannend trouwens je wachtweken en eerste IUI. Hopelijk kom je rond 14 augustus gelijk met goed nieuws. Succes deze weken.

Wat stom hij heeft maar een klein gedeelte van mn tekst gepost!

Caroline wat vervelend dat je last hebt van spanningen en hyperventilatie. Heb je ook wel eens meditatie geprobeerd? Ik heb het zelf nooit gehad maar kan me wel voorstellen dat zoiets erbij kan helpen. Ik heb zelf ook af en toe wat meditatie geprobeert maar heb nog niet echt mn innerlijke rust ermee kunnen vinden? Wel fijn dat je alweer zo snel kan gaan beginnen! Ik herken zo wat je zegt over die pil. Die moet ik nu dus eigenlijk ook slikken tm oktober. Ik heb alleen deze keer zoveel last van alle bijwerkingen. Van de week toch ook ineen weer wat bruinverlies, borsten af en aan gevoellig, pukkel uitbraak op mn voorhoofd, hoofdpijn, emotioneel en darmen die van slag zijn. Ik ga denk ik toch nog het ziekenhuis mailen om een overleg met de arts hierover te hebben, want voelde me veel beter als toen ik niet aan de pil zat. Daarnaast indd het hele tegenstrijdige van aan de pil moeten terwijl je zwanger wilt worden ligt me erg zwaar deze keer.

SOT staat voor sperma overlevingstest dit is bij ons fertiliteitscentrum standaard wanneer je ivf of icsi gaat doen. Dit is een iets uitgebreidere test als de standaard semen analyse. Er wordt hierbij ook nog gekeken of de zwemmers de centrifuge overleven die bij een ivf/icsi traject worden gebruikt. Schijnt dat zaad soms heel goed eruit kan zien maar ze dat toch net niet leuk vinden. Bij mn man kan zn zaad behoorlijk fluctueren dus vindt het mega spannend of de uitslag tegen die tijd goed is.

FleurBo hoe het is het verder met jou? Geen koort meer gehad? En een goede echo met een schone baarmoeder? Hopelijk heb je geen curratage nodig gehad.

Littlepenquin spannend eerste iui! Succes met de wachtdagen en hopelijk kom je over 14 dagen met mooi nieuws! ik zit trouwens ook precies rond die bmi van 26 nu en heb echt weer een platform bereikt dat er geen voortgang is. Daarnaast ook echt weer even een paar heftige dagen gehad dus wat slechter gegeten als normaal wat ook niet helpt. Probeer nu mn knopje weer om te zetten. Ga morgen denk ik ook weer inschrijven voor een sportschool. Nu we tijdelijk bij mn ouders zitten in een oud huis super gehorig kan ik niet thuis mn sportoefeningen doen die ik normaal doe. Moet alleen nog even dat laatste stukje motivatie zoeken haha.

Carolinerkj fijn dat jullie snel weer kunnen beginnen maar wat vervelend dat je nu last hebt van hyperventilatie.. hopelijk is dat snel over. Geniet van je vakantie!

FleurBo wat vervelend dat je buikpijn weer een beetje terug is gekomen, hopelijk was het voor korte duur en neemt vooral de pijn snel af! Hoezo wordt vaccineren bij jou afgeraden? Ik snap dat het niet zo’n fijn idee is om onbeschermd rond te lopen… ik heb vandaag m’n 2e prik gehaald.

LinaVv wat jammer van je eerste ronde na HSG, gelukkig heb je lekker kunnen genieten van je wijntjes. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! 

LittlePengiun ja in plaats van 75 EH ga ik nu 37,5 EH spuiten, dus halve dosering. Al ben ik alsnog bang dat het teveel voor me is, maar ik moet maar een beetje vertrouwen op de kennis van de artsen.. ons ziekenhuis werkt volgens mij als standaard met Gonal F.. zo raar dat dat verschilt per ziekenhuis! Wat super spannend dat jij je eerste IUI erop hebt zitten, heel veel succes met de wachtweken!

Zwindo wat super goed zeg dat je lekker fitter aan het worden bent! Alleen maar super leuk dat je dat deelt hier, echt al hele mooie resultaten. Heel fijn dat jullie SOT gepland staat, weer iets om naar uit te kijken/ af te tellen.

Hier gaat het wel weer goed. Inmiddels is m’n menstruatie doorgekomen en mag ik dus weer een nieuwe ronde IUI proberen. Alleen…. Mijn vriend heeft dus koorts gekregen van z’n 2e vaccinatie? ik heb hem echt volgepropt met paracetamol om de koorts enigszins te onderdrukken, maar ik ben nu dus wel heel bang voor de hoeveelheid zwemmers die we hebben over 2 weken (mocht deze IUI niet worden afgebroken door overstimulatie) hierna gaan we op vakantie en nemen we hoe dan ook even pauze van IUI dus ik wil het toch proberen deze ronde... Over 4 dagen mijn eerste echo om te kijken wat de Gonal F dit keer doet. Heel spannend!

Terug
Bovenaan