"De dames die al wat langer wachten....."

Hee meiden, 
Wij hebben maandag een kloppend hartje gezien! Het blijft natuurlijk nog altijd spannend maar dit geeft al veel meer rust. Gisteren telefonisch intake gehad bij de verloskundige en over 3 weken daar de eerste echo.
Ik hoop dat hier snel weer positieve verhalen bij gaan komen, ik duim voor jullie! Zo fijn dat dit forum er is om elkaar te steunen daar heb ik het afgelopen jaar heel veel aan gehad!

ProjecTT gefeliciteerd wat super fijn en mooi dat jullie een goede eerste echo hebben gehad! Zo fijn! Hopelijk lukt het jullie om er nu ook al lekker van te genieten.

Manon hoop het ook voor je dat je snel een positieve test in handen hebt!

FleurBo wat balen dat de zwangerschapstest nog steeds positief is. Wel fijn dat je verder geen last meer hebt van je buik. Hier nu ook wel vrede met de beslissing die we hebben gemaakt en dat het verder gewoon afwachten blijft.

Ik heb zojuist een consult aangevraagd bij de schrijfster van het endometriose dieetboek. Voor wat duidelijke handvaten om het deze keer Hopelijk wat beter vol te houden. Nu is het verder afwachten wanneer ik mn doorbraakbloeding ga krijgen nu ik gestopt ben met de pil.

ProjecTT Gefeliciteerd! Hopelijk kunnen jullie lekker genieten nu ?
Zwindo fijn dat je daar een consult mee kunt plannen! Kun je een beetje snel terech? Had je dat dieet al eerder gedaan?

Hey meiden,
Vandaag, 6 dagen na injectie Ovitrelle, toch een test gedaan. Was wel benieuwd naar die vals positieve testen die zo vaak worden gezien, heb ik toch een keer een positieve test in handen :p maar die test was niet positief, onzettend negatief! Niks, nada, noppes te zien. Dus dat weten we dan ook weer, 6 dagen na injectie is het HcG vd Ovitrelle al uit mijn lichaam. Nu wachten tot 14aug, dan toch maar nog een keer testen, maar ik bereid me al voor op de mentale klap. Voor mijn gevoel betekent het niet veel goeds als de test nu al zo negatief uitslaat. Ook al lees ik dat eerst meiden een negatieve test hebben en deze dan vervolgens steeds meer oploopt. Het is misschien wel goed om even weer met beide benen op de grond te worden gezet. 
@Lolita: ik hoop dat de koorts van je vriend zijn zwemmers niet al te veel zal beïnvloeden! Heel veel succes over 2dgn met je echo, ik hoop op goed nieuws en hopelijk is de juiste dosering nu gevonden. 
@Zwindo: het lijkt mij zo een lastige keuze! Maar dan zou ik denk ik ook mijn gevoel volgen, want daar kun je nooit spijt van krijgen. Ik hoop dat ze met goed nieuws terugkomen en wat zien in een operatie om je endometriose te verminderen, ik duim voor je! 
@Fleurbo: Fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat. Wat vervelend dat het HcG nog zo hoog is! Ik hoop dat deze snel mag zakken en geniet lekker van je wijntje vrijdag ;) 
@Manonw: wauw, wat een goed percentage ;) en dan toch die teleurstelling. Jouw kansen om zwanger te worden zijn heel hoog  en toch is het balen, wat ik heel goed snap! Want na 1,5jr begrijp ik helemaal dat je denkt: hoe dan?! Hoe kan het nou nog niet zijn gelukt?! Ik hoop dat je dit jaar zwanger mag raken, zodat hulp begin volgend jaar niet meer nodig is! Het is toch de mooiste manier om zwanger te worden vind ik, als het zonder toeters en bellen lukt. Het liefst had ik het ook zo gehad. En die HSG gaat hopelijk daarbij helpen! 
@ ProjectTT: wat fijn zeg, een kloppend hartje! Nu genieten. Veel plezier met de volgende echo! Het zal denk ik toch altijd spannend blijven na zo een traject. 

Littlepenquin ik had het ook hoor met mijn eerste tp. Ik heb toen expres een test gedaan om te kijken of de kunstmatige hormonen uit mijn lichaam waren, zodat als ik dan een positieve test had er geen twijfel was dat het van de zwangerschap zelf zou komen. Ik heb toen 10.000 pregnyl moetrn spuiten en dat was toen ook al rond de 6 dagen ofzo uit mn lichaam terwijl ze daar iets van 10 dagen voor aangeven. Ik was daarna gewoon zwanger! Dus het kan echt nog gewoon.

FleurBo had gewoon gisterenavond al een reactie terug. Kan over een kleine 2 weekjes ongeveer terecht ook al dus dat is lekker. Ik heb het dieet al wel een keer eerder gevolgd maar toen werd het nog scherper gemaakt om ook de mogelijke pcos klachten te verminderen. Dat werd me veelste zwaar en kon het toen niet goed volhouden. Ook heb ik het tijdens de zwangerschap los gelaten omdat je dan weer in andere dingen wordt beperkt. Nu dus weer een nieuwe poging. Sommige dingen zitten wel echt in mijn dagelijkse levensstijl. Zo eet ik bijvoorbeeld glutenvrije granola met amandelyoghurt en aardbeien. Ipv de vanille yoghurt met cruesli die ik voorheen at haha. Enige wat wel shit is, is dat het endometriose kookboek van haar wat ik had aangeschaft waarschijnlijk in een verkeerde verhuisdoos terecht is gekomen want kan hem hier niet vinden. Dus nu kan ik pas over een paar weken proberen dat boek te vinden tussen alle dozen?? hoe gaat het verder met jou? Morgen eindelijk weer een echo toch? Al je wijntje enz in huis gehaald?
Hier wel sinds gisteren last van ongi krampjes maar er zet tot nu toe nog niets door.

Littlepenguin goed teken dat de test negatief is! Het is dan 4/5 dagen na IUI? Dan is het ook heel logisch dat als je hier zwanger van bent dat hij nog niet positief is, dus nog alle hoop! 

Zwindo zo onhandig altijd dat verhuizen hè, hopelijk vind je het boek toch nog snel! Ik snap heel goed dat als je alles uit zo'n boek moet volgen, ook voor andere dingen dan waar jij het voor gebruikt dat het niet vol te houden is. Ik heb ook een keer advies ingewonnen (was ik op advies van een collega, maar bleek iets heel zweverigs te zijn) en toen kreeg ik ook een boekje mee met dingen die ik wel en niet mocht eten. Dat was voor mij echt niet te doen. Heb het 3 dagen volgehouden en ben in die dagen 1,5 kilo afgevallen omdat ik gewoon bijna niets meer mocht. Was er dus snel klaar mee ?
zou heel fijn zijn als ze bij dat consult wat passend advies kan geven dat zich echt op de endiomitrose richt en wat voor jou goed vol te houden is. Heb je nog lekker van de sushi genoten?
ja morgen inderdaad weer echo. Zal blij zijn als die voorbij is en het open huis daar beneden even klaar is.
Wijntje moet ik nog even halen, maar doe ik denk ik morgen. Vannacht slecht geslapen en ben de laatste tijd behoorlijk moe steeds, dus heb besloten om mezelf lekker een dagje bankhangen te gunnen vandaag. Gelukkig kan dat ook aangezien ik vakantie heb van werk. Word wel helemaal simpel van het bloedverlies. Gister en vannacht was het eigenlijk helemaal weg, en nu net toch weer helderrood. Niet veel, een paar druppels, maar snap gewoon niet waar het nu nog steeds vandaan komt. 

FleurBo succes vandaag hopelijk krijg je goed nieuws ? wel echt klote dat je toch ineens weer wat bloedverlies had. Hopelijk krijg je straks gewoon duidelijkheid.

Hier zit ik juist te wachten op bloed ? maandagavond had ik de laatste pil geslikt en tot op heden geen bloed te bekennen. Normaal zou dit ook een stopweek zijn geweest en voorheen werd ik bijna gelijk na het stoppen "ongesteld". Dus weer lekker raar allemaal. Heb wel al een paar dagen wat lichte krampen maar als ik dan naar de wc ben geweest is het weer even weg. Ook mn andere ongesteldheids klachten ondervindt ik dus hoop dat de doorbraakbloeding snel start en mn lichaam weer een beetje in een ritme kan komen.

FleurBo Ah logisch dat je dan even moet wachten met vaccineren is ook allemaal niet niks voor je lichaam. Ik was zelf best ziek van de 2e vaccinatie. Hoe ging je echo? Is het bloeden al iets minder geworden?

Zwindo hopelijk kan de operatie plaatsvinden in je wachttijd en wat fijn dat je al zo snel op consult kan bij de schrijfster van het dieetboek. Je benut zo wel jullie ‘wachttijd’ optimaal! 

ManonW heel fijn dat jullie percentage zo hoog is. Wij hadden ook 43%. Ik snap je dubbele gevoel dus heel erg goed. Wij moesten een half jaar aankijken na HSG, maar wellicht zijn jullie wat jonger waardoor je nog langer moet wachten. Ik zou gewoon als het na een half jaar niet gelukt is bellen met de vraag of je er gewoon opgezet kan worden. Natuurlijk is het hopelijk niet nodig en ben je iemand die een succes verhaal heeft na HSG want dat zijn er ook genoeg!

ProjectTT wat super fijn en nogmaals gefeliciteerd ?

LittlePenguin ik snap je gevoel zo goed van die positieve test haha ik zou dat denk ik ook graag een keer willen zien (al is het van de ovitrelle) maar des te fijner als je wel een positieve test straks hebt en je nu zeker weet dat het niet de ovitrelle is! Ik duim voor je!

Ik vandaag ook een echo gehad. Er groeien wel wat eitjes, maar ze zijn allemaal nog niet groot genoeg. BMS is ook nog dun (ik heb nog nooit gehoord dat het bij mij een goede dikte heeft), maandag weer terug voor nieuwe echo. Ik ben dus niks wijzer geworden en ik had zo’n onaardige gynaecoloog. Snap soms echt niet dat je dan bij een fertiliteitspoli werkt, een beetje empathie is dan toch wel fijn. Anyway er is nog hoop dat deze IUI wel door kan gaan ??

Terug
Bovenaan