"De dames die al wat langer wachten....."

Lolita wat vervelend dat je vriend ondanks de paracetemol toch koorts heeft gehad. Hopelijk valt het uiteindelijk mee en hebben jullie goede resultaten over 2 weekjes.

Hier vanmorgen contact gehad met het ziekenhuis over het toch eventueel stoppen met de pil. Ik echt flink last van alle bijwerkingen en het voelt eigenlijk alsof de endometriose juist meer geprikkeld wordt nu ik aan de pil zit ipv dat ik hem niet slikte. Ook is alles na de bevalling alles de afgelopen 3/4 maanden rustig gebleven zover ze konden zien op de echo. De keuze is nu bij onszelf neergelegd wat ik ook wel lastig vind. De artsen houden heel erg vast aan dat de pil de endo rustig houdt maar zo voelt het nu voor mij niet. Ik heb het ook goed met mn man besproken en hij had sowieso al niet gewild dat ik aan de pil zou beginnen, maar snapte wel waarom ik in de eerste instantie de keuze had gemaakt om naar de artsen te luisteren. Het belangrijkste vindt hij dat ik goed naar mn lichaam en gevoel moet luisteren en die beide zeggen nu dat stoppen het beste voelt. Mocht het toch niet goed voelen en heftiger worden wanneer ik stop kan ik altijd weer beginnen.
De verpleegkundige die ik aan de lijn had zei ook al in jou geval is het kiezen tussen 2 kwaade of je doorstaat de komende maanden de klachten die je nu ondervindt of je stopt met de pil en er is een kans dat de endometriose verergerd. Pfff... wordt soms echt een beetje moe van mijn lichaam en die stomme endometriose. Wat een kakzooi is dat zeg. Ik probeer nu maar te luisteren naar de signalen die mn lichaam afgeeft en heb de keuze gemaakt om toch te stoppen en te kijken wat mn lichaam dan gaat doen.

Littlepenguin wat spannend weer die wachtweken! 16 dagen is echt gemeen lang hè? Hopelijk heb je wat afleiding de komende dagen en mooi nieuws binnenkort!
Zwindo wat rot dat je zo last hebt ban de pil. En helemaal als je het gevoel hebt dat het alleen maar negatieve invloed heeft op de endiomitrose kan ik me voorstellen dat je er mee wilt stoppen. En ik kan me ook voorstellen dat het niet goed voelt om anticonceptie te slikken met die grote kinderwens. Heb je misschien ook nog een heeel klein beetje hoop dat jullie in de tussentijd een kleine kans maken? Kan me voorstellen dat als er nog niet is vastgesteld dat Corona het zaad heeft aangetast en de endiomitrose rustig is dat je stiekem toch een klein beetje hoop hebt. Kunnen ze niet tussentijds af en toe wat echo's inplannen om in de gaten te houden of het inderdaad nog rustig is? dan kun je misschien als het toch de verkeerde kant op gaat wat eerder nog actie ondernemen.
Lolita wat spannend dat je weer voor de volgende poging bezig bent. Hopelijk helpt de halve dosering. Bij ons in het ziekenhuis werken ze ook standaard met GonalF, maar als je liever andere medicatie wilt kun je dat volgens mij altijd bespreken. Hopelijk is de echo straks goed! ohja ik ben trouwens echt voorstander van alles aan de arts vertellen, maar als ik het verhaal van Zwindo zo hoor dan zou ik dat stukje koorts na de vaccinatie even voor me houden in het ziekenhuis... hopelijk heeft het geen invloed op de kwaliteit van het zaad!
De enige reden dat ik nog even moest wachten met vaccineren was omdat ik de miskraam nog moest krijgen. De arts gaf aan dat het haar niet verstandig leek om zowel de miskraam op te wekken als een vaccin te nemen rond dezelfde tijd omdat je lichaam dan 2 klappen in 1 keer krijgt. Had dus verder niets te maken met dat het vaccin niet veilig is oid. Als ik vrijdag na de echo lichamelijk weer hersteld blijk te zijn mag ik hem gewoon gaan plannen. 

Mijn lichaam lijkt trouwens nog een beetje van slag van alles. Had best een tijdje toch weer last vab mijn buik en dat was zaterdagavond opeens best wel weer erg. Ben op een gegeven moment maar op het toilet gaan zitten omdat het met liggen alleen maar meer pijn ging doen en toen ook weer behoorlijk wat helder rood bloedverlies gehad, terwijl het eigenlijk al dagen alleen maar oud bloed was. Uiteindelijk die nacht toch gewoon in slaap gevallen en toen ik sochtens op stond was het over. Ook een stuk minder buikpijn dan daarvoor. Dat ging 1 dag goed en gisteren weer buikpijn en helderrood bloedverlies. Wel minder dan zaterdag, maar het was duidelijk nieuw bloed. En nu weer nergens last van. Ben benieuwd wat ze met de echo zien vrijdag. stomme vraag misschien, maar moet je vooraf melden bij de echo dat je nog bloedverlies hebt? Ik ben mijn preutsheid wat betreft eendenbekken en inwendige echo's het afgelopen jaar wel verloren, maar heb ook alleen echo's gehad op momenten dat ik niet bloedde. Daar gaan liggen terwijl ik nog bloed vind ik toch wel een beetje vervelend of zo en ik vraag me dus af of je dat even moet melden. Weet iemand dat?

Hoi FleurBo wat vervelend dat je toch nog steeds bloedverlies hebt en eigenlijk in onduidelijkheid zit. Hopelijk vrijdag gewoon een goede echo. Ze doen gewoon echo's wanneer je bloed. Hier ook al regelmatig een echo gehad tijdens een menstruatie of iets. Niet het meest prettige moment omdat bij mij dan ook mn endo actiever is en alles daardoor dus extra gevoelig. Je kan het altijd van te voren even aangeven. Ik denk zelf dat ze er ook wel even naar zullen vragen van te voren.

Ik had inderdaad ook voorgesteld om echo's te doen maar de assistente gaf aan dat dit niet veel zin had omdat je endo niet heel goed ziet op de echo. Maar ik zei dat die cyste wel duidelijk in beeld kwam dus dat we die in ieder geval kunnen monitoren. Volgens haar had het niet veel zin. Heb me er toen ook maar even bij neergelegd want had geen zin om een hele discussie aan te gaan. Mn man kwam gisteren nog wel met een goede opmerking die zei als we nu toch tm oktober moeten wachten is het dan niet misschien een optie om te kijken of er toch een operatie kan plaatsvinden om de endometriose weg te halen zover mogelijk. Als ik zo google is de hersteltijd ongeveer 5 weken, dus zou het perfect kunnen. Dus heb die vraag nu neergelegd bij het ziekenhuis. Dus zal waarschijnlijk wel weer terug gebeld worden ergens vandaag.

Hee meiden hier weer even een berichtje van mij.. vandaag de uitslag gehad van mij hsg alles zag er super uit dus dat is wel heel fijn de kans op een zwangerschap was 43,8% dus dat was heel goed zei de gynaecoloog. Ze zei ook dat na een hsg de kans op zwangerschap groter is dus we wachten het af. Verder moeten we nog een jaar proberen voor ze verdere acties gaan ondernemen? ik snap echt niet dat ze je zo lang laten lopen dan ben je 2,5 jaar verder voordat ze is een x iets gaan doen. Belachelijk majah we hebben het er mee te doen. December of januari moet ik weer naar het erasmus dus ik zal het eens bij hun aankaarten als ik dan nog niet zwanger ben miss kan je daar dan wel eerder een traject in

Zwindo inderdaad goed bedacht om de wachttijd te besteden met een operatie te doen, zou dat de kans op zwangerschap en de pijn voor jou tijdens menstruaties echt verbeteren? 
heel begrijpelijk dat je niet weer de discussie aan wilde gaan. Frustrerend dat ze dan toch hun eigen protocollen volgen. Ik heb soms ook wel echt het idee dat het ook net uit maakt wie je aan de telefoon hebt. 

manon fijn dat de uitslag goed is, maar dat jaar klinkt inderdaad erg lang! Ik hoor eigenlijk vaak dat ze na een half jaar gaan helpen. Weet je wat de reden is dat je nog een heel jaar moet proberen? 
hopelijk heeft de hsg inderdaad het gewenste effect en hoef je helemaal niet zo lang te wachten op een positieve test ?

Poeh manon een jaar weer alles moeten aankijken klinkt inderdaad erg lang! Vindt 3 maanden al verschrikkelijk ? zou inderdaad gewoon aangeven in december. Om het via die weg te proberen en anders kan je altijd gewoon een fertiliteitskliniek aanschrijven om daar te starten.

FleurBo hoe gaat het verder vandaag met je buik en bloedverlies? Weer wat beter?
Ik had vandaag een lievere assistent aan de lijn als de vorige keer. Deze was heel meedenkend en snapte onze vragen goed. Een operatie nu wordt toch nog afgeraden omdat er juist ook een kans bestaat dat de voortplantingsorganen beschadigd raken en dat willen we natuurlijk al helemaal niet. Dus het wordt nu gewoon uitzitten. Ze snapte ook goed waarom ik wilde stoppen met de pil en zei dat ik het gewoon goed in de gaten moest houden en als ik er juist weer last van zou ondervinden ik ze gewoon weer moet contacten. Dus dat was erg fijn. Dus gisteren mn laatste pil geslikt dus zal ergens deze week wel mn doorbraak bloeding krijgen en dan afwachten wat mn lichaam weer gaat doen. Ik heb wel besloten om het endometriose dieet toch weer een kans te geven en ga me daar de komende week weer even opnieuw in verdiepen en dan van het weekend alle spullen in huis halen om me eraan te kunnen houden. Maar vanavond nog even genieten van sushi!!!? kijk er zo naaruit

Fijn dat je een wat lievere assistent had Zwindo, maakt echt uit hè? Heel begrijpelijk dat je het risico van beschadigingen niet wilt lopen. Dan inderdaad maar 3 (inmiddels 2,5?) maanden wachten. En daarna maken jullie natuurlijk weer een super goede kans! Gaan ze deze keer alles met icsi doen? Vorige keer kwamen alleen daar de bevruchtingen uit toch?
geniet in ieder geval lekker van de sushi vanavond! 
vandaag gaat het eigenlijk wel goed, weinig buikpijn en tot nu toe alleen bruin bloedverlies. Wel een inlegkruisje vol, maar in ieder geval geen nieuw bloed. Ik ben ook zo'n verschrikkelijke controlefreak dat ik gewoon om de 3a4 dagen een zwangerschapstest doe. Ik wil gewoon weten of het hormoon uit m'n lichaam is, maar hij was vanochtend gewoon nog steeds knal positief. En dat betekent dat ik dus ook nog niet kan weten of mijn lichaam weer een eisprong aan het voorbereiden is, aangezien ovulatietesten ook positief reageren op hcg. Dus gewoon maar weer afwachten. Net met mezelf afgesproken dat ik vrijdag een lekkere wijn ga halen, zodat ik na de echo even lekker een avondje met hapjes en wijn op de bank kan zitten. En als ik vrijdag word 'goedgekeurd', vanaf zaterdag weer eens wat gaan sporten en gezonder gaan eten ??

@FleurBo jaa in vind een jaar idd ook echt heel erg lang maar miss heb ik dan wel het voordeel dat ik in 2 ziekenhuizen loop?
Ik heb echt geen idee wat de reden van dat jaar is

@zwindo ja vind ook echt bizar lang maar hopelijk duurd het niet zo lang voor ik een positieve test heb? en idd ik overleg december gewoon in het erasmus kijken of hun sneller wat doen..oja dat is ook een goeie tip van de fertiliteitskliniek dankjewel?

Terug
Bovenaan