"De dames die al wat langer wachten....."

Zwindo wat balen dat de menstruatie niet doorzet, maar alle kwaaltjes zijn een goed teken, dus het zal vast snel komen! En hopelijk niet te veel last van de endiomitrose?
lolita bleh wat stom dat de gynaecoloog zo onaardig was. Het verschilt echt per persoon hè? Ik probeer daarom nu vooral met 1 arts afspraken te plannen. Voelt toch wat vertrouwder en zij is ook gewoon empathisch. Sommigen (vooral mannen op 1 of andere manier) lijken gewoon niets van mensen en vooral niets van vrouwen met een kinderwens te snappen. krijg je nu binnenkort weer een echo? En kunnen ze het BMS niet een beetje helpen?
nou ik heb vanmiddag ook een echo gehad en ondanks dat ik vandaag behoorlijk bloedde bleek toch eigenlijk alles weg te zijn! Het bloedverlies zal dan waarschijnlijk binnenkort ook stoppen. Ontzettend goed nieuws dus, maar het voelt wel een beetje dubbel. Onze stip is nu echt weg.
Toch heb ik ook al weer ergens wat verliefde kriebels als ik aan een volgende poging denk. Misschien komt het omdat de arts al een startdatum kon geven, terwijl we daar niet op gerekend hadden, of misschien komt het door het wijntje dat ik net gedronken heb (en na al die hormonen en een lange tijd geen alcohol tikt dat best aan ?), maar voor nu is het even heel prettig.  we hadden er op gerekend dat ik eerst mijn menstruatie af moest wachten en we dan pas konden kijken wanneer er weer plek was. Maar de arts van vandaag gaf aan dat ik zelf mocht kiezen of ik op mijn natuurlijke cyclus wilde wachten en de terugplaatsing ook in een natuurlijke cyclus wilde, of dat ik hem in kunstmatige cyclus wilde. In het laatste geval weet je wat zekerder dat het allemaal door kan gaan omdat ze alles was kunnen plannen. En dan hoef ik dus ook mijn cyclus niet af te wachten (mag overigens wel tot een bepaalde datum omdat het nog wel even duurt voor ze plek hebben, maar mag ik dus zelf een beetje bekijken). Ik heb eigenlijk vrij snel gekozen voor de kunstmatige cyclus. Ik heb het liefste zekerheid over wat er gaat gebeuren. Dus heb de pil, progynova en utrogestan meegekregen. De pil moet ik zo gaan slikken dat mijn 'menstruatie' halverwege september valt. Dan moet ik bellen en wordt de rest gepland. Dus met een beetje mazzel begin oktober een nieuwe terugplaatsing?. Nog wel met 100 voorbehouden natuurlijk, maar trek me ontzettend op aan dat we een richtdatum hebben. En die ligt dus ook nog wat eerder dan waar ik eerst van uit was gegaan.   

FleurBo Ja bij mij was het inderdaad een man ook! Gelukkig maandag weer mijn eigen gynaecoloog, ik ga het voortaan ook maar van ten voren even vragen bij wie de afspraak kan worden gemaakt. Het BMS is dus helaas niet te helpen met iets volgens de artsen… ik slik zelf tarwekiemolie omdat ik daar over had gelezen dat het invloed kan hebben. 

Wat fijn dat je goed nieuws hebt gehad tijdens de echo! Ik kan me goed voorstellen dat het toch heel dubbel voelt dat alles echt weg is… Gelukkig kan je door de nieuwe datum alweer focus hebben op de nieuwe terugplaatsing. Zo fijn als je weer iets hebt om echt naar uit te kijken. Klinkt allemaal al best snel, echt super fijn voor jullie. Hopelijk heb je lekker genoten van je wijntje!

FleurBo wat een fijn nieuws voor deze situatie. Ook heel fijn dat je een richtdatum hebt gekregen en iets hebt om naartoe te leven!

Lolita wat vervelend dat je bms niet goed groeit gelukkig kan jullie iui nog doorgaan. De operatie voor mij is trouwens geen optie, een risico is dat juist de voortplantingsorganen beschadigd raken. Dus advies is om dit pas na een zwangerschap te doen.

Hier vandaag de doorbraakbloeding gekregen! Wat bijzonder toch weer hoe blij je kan zijn met wat bloed? klachten vallen me tot nu toe mee kan gewoon nog alles doen en voelt alleen wat beurs en af en toe een steekje, maar geen heftige pijn tot nu toe zoals anders. Dus erg blij om. Nu hopen dat dit zo blijft. Iets waar ik niet helemaal rekening mee had gehouden is dat we een weekend naar centerparcs gaan (met mn schoon familie) gelukkig over een kleine 3 weken dus als het goed is dan geen menstruatie.

Zwindo ah jammer dat dat geen optie is. Wel heel fijn dat je de doorbraakbloeding hebt gekregen! Gek hè, blij zijn met bloedverlies haha, dat had ik afgelopen maand ook na overstimulatie. Heel fijn dat de klachten mee vallen, hopelijk blijft het zo!

Lolita wat jammer dat ze daar niets aan kunnen doen. Heb je al een idee wanneer de IUI gaat plaatsvinden?

Zwindo fijn dat de doorbraakbloeding is begonnen en dat je niet te veel pijn hebt, ga heel hard duimen dat het zo mag blijven! 

bij mij is het grote wachten weer begonnen ? stom hoe je er toch weer enorm naar uit kan kijken en je humeur weer even omslaat van verdriet naar helemaal enthousiast. Het lukt me nu nog niet zo goed om me er toe te zetten, maar ga proberen om de komende weken weer wat te sporten en ook het gezond eten weer wat oppakken. Hopelijk helpt dat de focus even te verleggen. 

FleurBo aah ja herkenbaar, maar gelukkig dat je humeur de goede kant omslaat en ook logisch, super fijn om na deze ellendige tijd weer wat nieuwe hoop te hebben door de vervolgstappen.
Ik moet maandag weer terug voor een echo en nu doorgaan met 37,5 EH Gonal F spuiten. Dan gaan ze kijken of ik niet weer overstimulatie heb, dat konden ze afgelopen vrijdag nog niet inschatten omdat de eitjes nog iets te klein waren allemaal... Dus ik hoop op 1 of 2 dominante eitjes anders wordt het weer afgebroken en zijn de afgelopen weken weer voor niks geweest ?. Zo spannend hele tijd, kan niet wachten tot ik eindelijk weer eens in de wachtweken zit (dacht niet dat ik daar ooit naar zou uitkijken) maar deze onzekerheid is ook niet echt fijn... 

Spannend FleurBo weer echt ernaar toe leven. Fijn dat je nu weer wat beter voelt en er weer naaruit kijkt enz.

Lolita voor jou ook Spannend! Hopelijk binnenkort een mooie echo en een iui die door kan gaan. En dat je dan eindelijk weer eens in die ellendige wachtweken mag zitten haha.

He vraagje hoe oud zijn jullie mannen? Die van mij wordt nu bijna 40 en daar zit hij heeeel erg mee. Hij voelt zich daardoor oud en maakt regelmatig de opmerking dat opa zn kinderen van school komt halen straks. Overigens ziet hij er nog hartstikke goed uit en wordt hij nogsteeds in de tussen den 33 en 36 geschat. Dit speelt al sinds het begin omdat bijna al zijn vrienden al kinderen hebben soms al 2e en 3e leg, maar merk dat het door alles steeds zwaarder begint te wegen. Hij zit de laatste tijd al niet lekker in zn vel en lijkt nu allern maar erger te worden de laatste tijd. Hij heeft ook al een paar keer geroepen dat als het nog langer duurt het van hem allemaal niet meer hoeft. Pff vindt het zo lastig want het roept bij mij ook een bepaald schuldgevoel op.

Zwindo wat vervelend dat je man zo last heeft van zijn leeftijd. Ik denk dat dat iets is wat bij veel stellen (zowel bij mannen als vrouwen) die lang moeten wachten op een kindje speelt. Mijn vriend is 31 en merk dat hij er ook steeds meer mee begint te zitten. Inderdaad veel vrienden in de omgeving met kinderen waar je je toch een beetje mee gaat vergelijken. Ik denk dat het niet perse afhangt van je daadwerkelijke leeftijd, maar dat het ook te maken heeft met het loslaten van het beeld dat jezelf voor ogen had.
maar goed, het is iets waar je natuurlijk geen invloed op hebt en laat die mensen die denken dat opa ze op komt halen maar lekker denken. Zij hebben geen idee van de weg die jullie bewandeld hebben en hebben geen idee hoe speciaal jullie kindje is. Het allerbelangrijkste is dat jullie als gezin gelukkig gaan zijn. En dan maakt het niet uit hoe jong of oud je bent. 

daarnaast is het tegenwoordig steeds normaler om niet meer in je allerjongste jaren ouders te worden. Dat je kindje in een stabiele omgeving (zowel stabiele relatie, ouders stabiel, financieel stabiel) op kunt laten groeien is in mijn ogen veel belangrijker dan dat je op je 20e terwijl je nog niets van de echte wereld weet achter een kinderwagen loopt te pronken. 

Terug
Bovenaan