"De dames die al wat langer wachten....."

@lolita voor mijn gevoel was het percentage niet zo hoog maar de gynaecoloog zei idd dat dit heel goed was.jaa miss is dat het waarom we langer moeten wachten ik ben 29 en mijn partner 30 ik hoop net zoals iedereen dat het snel raak is en zeker na de hsg

Hoi Dames,
Gisteren toch weer opnieuw getest (10 dagen post IUI). Helaas nog steeds negatief. Dit geeft niet echt hoop! Volgens mijn normale cyclus zou ik a.s. woensdag ongesteld moeten worden. Ik heb wel wat buikkramp (zoals normaal), maar mijn borsten zijn nog niet gevoelig (normaal altijd al wel een aantal dagen voor menstruatie). Dus we wachten af. Nu wacht ik met testen tot zaterdagochtend, de dag dat het ook echt mag van het ziekenhuis ;)
@ Zwindo: hoe ziet zo een endometriose dieet eruit? Wat mag je absoluut niet hebben of in kleine mate? Mijn vriend is 32 geworden dit voorjaar, ik ben sinds 3wk ook 32. Ik hoop dat je man zich eroverheen kan zetten. Net zoals FleurBo al zo goed omschrijft: stabiele omgeving is belangrijker dan leeftijd! En ook al krijg je jong kinderen, dat geeft nog geen garanties voor de toekomst. Ik was 30 toen mijn vader overleed aan kanker (63jr), terwijl een vriendin van mij een vader heeft die 70+ is (die vriendin is 29 en dus was vaders 41-42jr bij geboorte), maar hij loopt nog wel fit in de rondte :) Leeftijd zegt weinig bij mannen vind ik! 
@Lolita: Ik hoop dat de nieuwe dosering gezorgd heeft voor een mooi resultaat vandaag bij de echo. Ik hoop dat je nu mag starten met je eerste IUI! 
@FLeurBo: wat super dat je weer zo positief naar de nieuwe poging uitkijkt! Echt heel knap. Het lijkt mij niet niks, nu je "Stip" echt weg is. Ik bewonder je positiviteit en je kracht! Ik moet zeggen dat de kunstmatige cyclus wij goed bevalt. Het geeft rust. Het was bij mijn eerste IUI fijn om te weten hoe het ervoor stond en dat mijn lichaam eigenlijk toch netjes alles doet. De clomid heeft alleen gezorgd voor 2 eitjes, ipv 1. En met de ovitrelle was het gewoon duidelijk wanneer de ovulatie plaats zou vinden. Niet dagenlang ovulatiestrips dippen en daar een half dagboek van bijhouden. Nee, prikkie en huppa: we gaan ervoor! Het is heel duidelijk. Dat vind ik prettig. 
@Manonw: ik hoop dat je snel met positief nieuws terug mag komen! Ik had trouwens 27%, dus 43% is echt goed! 

Dank meiden voor jullie reacties! Hebben er de laatste paar dagen ook weer even veel over gepraat zn moeder had van de week niet zo'n slimme opmerking gemaakt. Er was voetbal op en er werd iets over een scheidsrechter gemeld dat zn dochter net 11 is geworden en laat ze nou net mn man aan de telefoon hebben. Floept ze eruit oh dan is hij ook oud vader geworden, dus mn man mam als ik zijn leeftijd ben zou ons kindje 8 zijn als we er binnenkort een zouden mogen krijgen. Had ze ff niet over nagedacht. Gevolg man die hele nacht ervan heeft wakker gelegen en gewoon wakker werd met het gevoel van laat het allemaal maar het hoeft van mij niet meer. Het klopt dat leeftijd bij een man minder uitmaakt qua voortplanting etc. Maar neemt niet weg dat mannen ook gevoel hebben en ik deze gevoelens terecht vind. Ik heb zelf ook en soms nog steeds het gevoel dat ik mezelf ook oud vindt omdat ik altijd voor ogen had dat ik voor mn 30e moeder zou zijn. Helaas is dat ons niet gegund en horen al deze gevoelens ook een beetje tot een verwerkingsproces van alles. Hij heeft er voor nu gelukkig niet echt een stekker uit willen trekken, maar het maakt het allemaal wel extra spannend dat we nu nog tm oktober moeten wachten.

Littlepenquin het endometriose dieet bestaat uit 3 pijlers:
1. Energie en doorbloeding van de bekken versterken met de juiste voeding
2. Eten volgens het ritme van je cyclus
3. Voedingsmiddelen vermijden die de endometriose verergeren
Het boek heet endometriose en menstruatieklachten te lijf. Het is dus niet perse alleen voor endometriose maar het is wel met name vanuit die blik geschreven. Het boek is erg prettig lezen en alles wordt goed uitgelegd. Het mooie van dit boek vind ik de combinatie van de westerse en chineese geneeskunde die gecombineerd worden. Op de site vindt je sowieso wat meer info en ook wat recepten die je zou kunnen proberen. Mocht je het interessant vinden.
En wat spannend weer het wachten. En houdt hoop, die datum wordt vaak niet voor niets doorgegeven. Sommige vrouwen maken trager hormonen aan of er is en latere innestelling waardoor je pas op nod positief kan testen. Hopelijk lukt het wachten tot zaterdag! Succes.

Zwindo jouw verhaal over je man komt mij heel bekend voor. Die van mij is 38 en heeft daar ook echt moeite mee. Al zijn vrienden hebben inmiddels al 1 of meerdere kinderen. Ik ben zelf 6 jaar jonger maar had ook altijd de wens om voor m’n 30e moeder te worden… Mijn eigen vader was overigens 41 toen hij mij kreeg en ik heb daar nooit moeite mee gehad als kind, dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriend! 

LittlePengiun ohhh shit… hopelijk is het gewoon toch nog iets te vroeg getest en heb je op de officiële testdatum van het ziekenhuis een ander resultaat in handen! Het lijkt mij ook zo lastig om ‘netjes’ te wachten tot de testdatum die je van het ziekenhuis mee krijgt. 

Ik had afgelopen maandag m’n echo en helaas nog steeds niks te zeggen over hoeveel eitjes er gaan groeien. Zo gek, normaal zou ik allang een eisprong hebben gehad op deze cyclus dag maar blijkbaar gaat het dit keer wat langer duren… wellicht door dat er vorige maand zo mega veel eitjes aan t groeien waren. Aanstaande vrijdag ga ik weer voor een echo en hopelijk dan wat meer duidelijkheid over deze poging.

Littlepenguin hoe is het? Nog geen menstruatie gehad?
die officiële testdatum van het ziekenhuis is inderdaad altijd verschrikkelijk. Ik heb eigenlijk altijd eerder getest, behalve bij de eerste icsi poging omdat ik zo overtuigd was dat het niet gelukt was heb ik kunnen wachten (en toen was ie dus opeens wel positief). 
hoop op heel goed nieuws morgen!
Goed om te horen dat die kunstmatige cyclus je goed bevalt. Het lijkt mij inderdaad ook heel fijn dat je lichaam even niets zelf hoeft te doen (behalve reageren op de hormonen die het krijgt). En eerlijk gezegd ben ik inmiddels ook wel het vertrouwen in mijn lichaam kwijt dat het dit zelf kan. Hoewel de artsen zeggen dat het in principe niet bij mij ligt, maken al die negatieve testen ook het vertrouwen in mijn lichaam behoorlijk kapot.

Zwindo goed dat jullie er samen over gesproken hebben. Wat een onhandige opmerking van je schoonmoeder. Heel begrijpelijk dat die er even in hakt. En het is ook heel logisch dat die gevoelens er zijn. Je zegt het heel mooi: die mogen er ook zijn. Het is denk ik heel goed dat jullie er over kunnen praten. En hoe is het met jou? Heb je angst dat hij inderdaad op een gegeven moment zegt dat hij het niet meer wilt? Ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk druk op jou legt. 

lolita hoe ging je echo vandaag?
Hier eigenlijk verder geen nieuws. Ben begonnen met de pil ter overbrugging en heb bijna alle medicatie in huis voor de komende poging. Wordt soms een beetje onzeker van de keuzes die ik heb. Mocht zelf ongeveer kiezen wanneer ik startte met de pil, of dat ik menstruatie afwacht en dan meteen met progynova begin. Heb er voor gekozen om dus meteen maar met de pil te beginnen, mijn 'menstruatie' daarmee te timen op halverwege september en dan gewoon vanaf de de eerste cyclusdag met progynova te beginnen. Volgens mij zou het dan goed moeten gaan. Maar toen ik vanmiddag bij de apotheek op het recept zag dat ik 120 pillen progynova kreeg begon ik toch weer te twijfelen. Ga toch dat foldertje nog maar eens goed uitpluizen. 

Lolita Hier inderdaad een man waarbij al zn vrienden al kids met een 2e of 3e leg hebben. En hij eigenlijk als enige nog geen kids heeft. We zijn nu 10 jaar samen en schelen 9,5 jaar in leeftijd. Dus ik zat nog in mn studietijd die later nog een keer verlengd werd omdat ik mn master kon doen via mn werk. Dat heeft ook nog meegespeeld in het wachten met kinderen. We hebben beide zelf ouders die in hun jongere 20er jaren ouders zijn geworden, dus dat maakt het wel lastig. Ook omdat zijn ouders zelf al een best slechte gezondheid hebben. Ik was 27 toen we begonnen met onze kinderwens en nu dus 30. Nooit gedacht dat het ons 3+ jaar zou gaan duren, maarja kunnen helaas ook niet in een glazenbol kijken. Hoe is het gisteren met je echo gegaan? Hopelijk goed nieuws?

Littlepenquin vandaag testdatum is hij toch nog positief??

FleurBo ja lastig al die keuzes. Hier had ik nooit aan die stomme pil moeten gaan. Ik kreeg daar echt zo'n last van bah. Terwijl ik mn lichaam nu al met allerlei rotzooi heb moeten volgooien hakte die pil der ineens in. Ik voel me op dit moment zoveel beter. Ben nu benieuwd of mn lichaam weer moet ontpillen of niet weten jullie dat? 1 maand ofwel 3 weken en dan ontpillen? Maar het belangrijkste wat ik je wilde meegeven luister echt goed naar je gevoel. Achteraf heb ik dat niet heel goed gedaan en heb ik gewoon de adviezen blindelings opgevolgd. Maar wel spannend weer alle spullen al in huis en dus ook echt ergens naartoe aan het werken.

Hier verder ook niet echt veel nieuws voel me goed en dat is erg fijn. Volgende week mn intake met de schrijfster van het endometriose te lijf boek, waar ik erg naar uitkijk. Heb nu even 2 weekjes vrij dus hopelijk even wat leuke dingen doen.

Hopelijk komt hier snel weer wat goed nieuws! ?

Zwindo ah nee ik denk dat iedereen hier wel rekening had gehouden met dat zwanger worden langer kan duren, maar zo lang ga je ook niet van uit van ten voren. Ik hoor mezelf nog zeggen “misschien duurt het wel een jaar”, nou nu ook al ruim 2 jaar verder ?. Fijn dat het goed met je gaat en je iets hebt om naar uit te kijken! Ik hoop dat je tijdens de intake waardevolle tips gaat krijgen.

FleurBo ik snap dat je soms onzeker wordt van alle keuzes die je moet maken… je weet ook gewoon nooit van ten voren waar je goed aan doet. Inderdaad wat Zwindo zegt, luister naar je gevoel! 

Gisteren echo gehad en die was op zich goed, 1 eitje die groeit, dus allang blij dat het er niet teveel zijn. Alleen baarmoederslijmvlies blijft helaas erg achter, was 4,7 mm en moest minimaal 7 mm. Omdat daar niks aan te doen is staat de IUI wel gepland voor woensdag. Dus al met al ben ik best blij! Ik krijg progesteron voor lutale fase zodat het eitje toch nog een kans krijgt om in te nestelen. En dan nog hopen dat de koorts van m'n vriend niet teveel negatief effect hebben gehad op z'n zwemmers!

LittlePenguin ik hoop ook dat je vandaag toch nog een positieve test in handen had! 

Lolita wat fijn dat je echo goed was! Op het baarmoederslijmvlies na dan maar dat wist je al. Ik weet niet of ik die tip hier ook heb gegeven maar avocado schijnen een positief effect te hebben op een goede innestelling zelf heb ik in mn ivf traject ongeveer een halve avocado per dag gegeten met af en toe een dag waarop ik hem vergat. Geen idee of dit er toen echt aan heeft bijgedragen maar we hadden wel gelijk een plakker. Misschien heeft dat toch ook ergens nog wel effect op je baarmoederslijmvlies. En anders helpt het misschien toch nog om het embryo uiteindelijk te laten plakken. Ik vond het in iedergeval het proberen waard.

Terug
Bovenaan