"De dames die al wat langer wachten....."

Zwindo het lijkt mij dat het ontpillen wel minder is als je zo kort de pil hebt geslikt. Ik kan me niet herinneren dat ik er veel last van heb gehad toen ik stopte met de pil als anticonceptie. En vorige keer bij het icsi traject kreeg ik na het stoppen van de pil natuurlijk allemaal andere hormonen ingespoten, dus weet eigenlijk niet of ik toen echt last heb gehad van ontpillen.
Heb je zelf ergens last van?
Wel heel erg fijn dat je je zo veel beter voelt! Ik herken wel wat je zegt, ik heb echt een wat korter lontje nu ik weer aan de pil ben. 

Fijn dat de poging door gaat Lolita! Dat wat Zwindo zegt van die avocado, dat heb ik ook gedaan (door de tip van zwindo) en was toen inderdaad ook zwanger, dus misschien het proberen waard! Hopelijk gaat het allemaal goed woensdag! 

Hoi
Tijdje niks geschreven wel af en toe meegelezen
Update: nadat we 17 juni een positieve test in handen hadden en helaas na 3 weken een slechte echt gehad te hebben zijn we weer begonnen met de voorbereidingen voor de 2 de punctie .
8 aug begonnen met decapeptyl spuiten en 11 aug de laatste pil geslikt
Vandaag de menstruatie doorgebroken en as vrijdag de eerste echo gepland dus nu weer afwachten hoe het verder verloopt we zijn er niet veel mee bezig deze keer en dat vinden we toch wel heel fijn il ben er nu wel wat meer mee bezig omdat ik moet spuiten en er weer afspraken staan maar niet zo erg als eerder. gelukkig veel afleiding en dingen die geregeld moeten worden
Ps mijn vriend is 43 en ik 41 wij vinden ons nog niet te oud maar hebben niet heel veel.kans meer doordat het tot 43 word vergoed

Hoi allemaal.

Ik ga zo even reageren op al jullie verhalen in een bericht hierna. Wij hebben (gelukkig) een heel fijne vakantie gehad in Italië met onze pup Nola.
Voor dames die het leuk vinden, toller.nola heeft een eigen instagram ;)
Voel je vooral niet verplicht.

Het enige dat ik in de vakantie heb gedaan wat betreft het zwanger worden, is een ovulatietest gedaan. Deze was positief op dag 17, zoals eigenlijk altijd (16-17-18 ergens).
We hebben in de vakantie lekker van elkaar genoten en ik heb het even helemaal los kunnen laten.
Mijn vriend was helemaal positief en geloofde erin dat het deze maand wel eens gelukt zou kunnen zijn.

Op zondagavond kwamen wij terug en dinsdag had ik al een heel klein beetje oud bloed, dus ik dacht al dit is niet goed.
Woensdag wist ik zeker dat ik ongesteld ging worden en toen heb ik donderdag het ziekenhuis gebeld.
Ik was aan het rekenen en rekenenen en kwam toen tot de ontdekking dat ik voor mijn 35e geen mama meer kan worden. Die hele donderdag heb ik op de bank gelegen, mezelf gekweld met filmpjes waar gelukkige stellen een zwangerschapsaankondiging deden. Ik heb denk ik nog nooit zo veel en zo lang op één dag gehuild.
Twee dagen erna had ik nog dikke ogen.
Afgelopen zondag krabbelde ik weer een beetje op en nu ben ik er weer :)
Volgende week maandag moet ik weer werken en is de schoolvakantie voorbij. Maandagochtend start ik direct met een echo voor IUI ronde poging 5.

@ProjectTT Wauw wat geweldig een kloppend hartje! Hoeveel weken ben je nu? Was het bij jou met iui 3 of 4 gelukt? Ik ben het even kwijt. 

@LinaVV 49,6% is echt een mooie score! Helaas kregen wij een veel lager percentage, één jaar geleden. 
Vanaf 30% worden stellen bij ons ziekenhuis voor een half jaar naar huis gestuurd, wij hadden 30,7% dus eigenlijk is dat gewoon balen, want dan hadden ze direct iets gedaan. En ja aan de andere kant, zoals die meiden hier ook al zeggen, een hogere score hoeft ook niet te zeggen dat je eerder zwanger bent. Iets met dobbelstenen he.

@Lolita, dankjewel. De vakantie was top!

@Zwindo, hoe is het nu met jou? Super knap van jouw behaalde resultaten!! Ik heb in 2019 een jaar aan PBP gedaan en ik weet dus hoe dat is! :) Echt heel knap!
Mijn man is 34.
Bedankt voor de avocado tips! Die ga ik volgende week na de inseminatie 2 weken lang eten :p

@Carolinerkj hoe gaat het nu met je? Wat verdrietig dat het is misgegaan na 3 weken :( Hopelijk is de volgende terugplaatsing raak! 

@FleurBo wat heftig wat je hebt moeten doorstaan! Wat naar al die medicatie, word je toch niet goed van. En dan ook nog de pil, hoe gecompliceerd kan het zijn he. 

@LinaV, vervelend dat je je niet helemaal happy voelt op je werk. Hopelijk ga je binnenkort antwoorden vinden op wat je binnen je werk zoekt.
@Littlepenguin: ah leuk dat je een maansteen hebt gekocht! Hopelijk brengt hij veel geluk! En dankjewel, ik ben zeker zen terug gekomen :) Super dat je al 2 eitjes had met 50 mg, ik had de twee eitjes pas met 150 mg, dus bezorgt mij veel hoofdpijn :S
Ik heb ook getest om te kijken wanneer de ovitrelle uit mijn lichaam was, ik testte op dag 9 na de ovitrelle nog positief. Dus vanaf dag 10 niet meer, een stuk langer dus dan bij jou.
Naar he :(
@Manonw, heel herkenbaar jouw gevoelens. Ik was daar ook boos over, vooral omdat wij dus maar 0,07% hoger scoorde dan die '30'. 
En we zijn dus nu al bijna een jaar verder na die berekening en de HSG.
Wij mochten na 6 maanden contact opnemen als we na de HSG nog niet zwanger waren, ik heb na 5 maanden gebeld, precies voordat ik ongesteld was, en toen kon ik meteen iui 1 gaan doen.
Dus dat is nog een tip die ik wil meegeven ;) (weet niet of je er iets aan hebt hoor)
Wat fijn dat alles er goed uitzag bij de HSG! 

Hoi love tennis
Gaat hier goed wel wat momentjes gehad dat ik dacht we waren anders nu zwanger geweest zoals op vakantie we dacht wat super mooi we zijn zwanger de baby ook bij de bruiloft aanwezig maar gong toch mis
En een Facebook aankondiging voor de zwangerschap daar hadden we ook best lastig mee maar ook weer snel.weer door
Nu weer bezig met de 2de punctie ronde
Sinds 8 aug decaptyl spuiten sinds 11 aug gestopt met de pil nu as vrijdag de eerste echo ben erg benieuwd of ik ook dan de menopur mag gaan spuiten dan gaat het snel naar de punctie en de terug plaatsing

Thanks lieve Zwindo en FleurBo voor jullie tips. Avocado’s zijn in huis hoor ? ennn de IUI heeft zojuist plaatsgevonden dus ik zit eindelijk in die ellendige wachtweken! Zaad was allemaal goed gelukkig dus nu is het echt afwachten. Hoe gaat het nu met jullie?

LoveTennis welkom terug weer hier! Wat fijn dat je een goede vakantie heb gehad en ik zat net te kijken op de insta van jullie pup, ik ben helemaal verkocht, wat een schatje!

Carolinerkj hopelijk vrijdag een goede echo zodat de punctie en terugplaatsing ook weer snel kan plaatsvinden.

Caroline, wat fijn dat het weer goed gaat en dat je vol goede moed aan de nieuwe poging start! Hopelijk snel met een mooi resultaat! 
die momentjes van 'anders waren we nu zwanger dit en dat' zijn heel herkenbaar. Ik denk dat dat er bij hoort en vanzelf wat zal slijten. 

Lovetennis heel begrijpelijk dat je er even helemaal door heen zat. Pff als ik soms bedenk waar we met z'n allen door heen gaan in dit lijntje... spannend weer de echo voor de 5e poging. Heb je er zelf nog vertrouwen in? Ik ga in ieder geval weer heel hard duimen!
Lolita spannend!! Nu inderdaad die wachtweken weer.. hopelijk heb je wat afleiding 

Ik vind het allemaal maar lang duren. Merk dat ik het ook echt moeilijk los kan laten. Ben constant aan het aftellen naar nieuwe momenten, ik zit echt in de wachtstand. En eigenlijk zit ik daar al heel lang in. Het lukt me moeilijk om m'n normale leven op te pakken. Ik doe het allemaal wel, maar alles voelt extra zwaar. Ik probeer kleine geluksmomentjes voor mezelf te creëren en even voel ik me dan wel weer blij, maar heel snel daarna veranderd mijn stemming weer. Ik ben echt mezelf even niet.

Hallo lieve vrouwen! 

Het is alweer (bijna) een maand geleden dat ik een berichtje plaatste. Af en toe meegelezen, maar geen moment genomen om even goed te reageren. Bij deze! ;) 

Ik sloot de vorige keer af met de vraag wat jullie nu anders aten nu je bezig bent met zwanger worden en vond het echt super leuk om jullie antwoorden te lezen! Heb gelijk granaatappelsap gehaald, haha ;) (en yay voor avocado's!)

LinaV: bijna 50%! Hoog en hoopvol! Ben je nu lekker op vakantie?  Hopelijk hebben jullie je vruchtbare dagen goed benut ;) En heb je nog nagedacht over evt. ZZP-er worden? Ik zeg doen! ;)

ManonW: Ook al een mooi %. Wij kregen een maand geleden de uitslag en dat was rond de 35%, wat ik toen al hoog vond klinken, maar als ik dat van jullie hoor, denk ik wat is er mis bij ons, haha? Wel fijn en hoopvol! Ik snap ook niet zo goed waarom ze jullie nog voor een jaar naar huis hebben gestuurd. Bij ons zeiden ze een half jaar tot jaar, toen zei ik gelijk "dat wordt een half jaar" (als het niet al raak is). Maar nu ik dat van ProjectTT heb gelezen, misschien wel eerder ;) Als het bij jullie niet goed voelt, zou ik ook zeker eerder aankloppen hoor! 

Zwindo: wat super knap dat je bezig bent met fitter worden en dat het ook goed lukt. Juist goed dat het niet al te snel gaat, lijkt mij. Heb je nu fijne weken vakantie? Gaan jullie er nog even tussenuit? Super fijn dat je volgende week dat gesprek hebt! Ben heel benieuwd hoe dat voor je zal zijn. 

LittlePenguin: jij hebt afgelopen weekend kunnen testen, en? Ik duim voor jullie! Pfoe, 3 x kraamvisite, knap hoor! Kan me voorstellen dat dit best lastig is. 

Lolita: yayyy wat fijn dat er goede zwemmers waren, een eitje en dat de poging is gelukt. Dit was jouw eerste IUI toch, of heb ik het mis? Spannend joh, keep us updated! 

ProjectTT: zo blij voor jullie, een kloppend hartje! Geniet er onwijs van (en update ons)!

FleurBo: fijn dat de buikpijn voorbij is en dat alles weg was. Verdrietig, maar ook weer een nieuw begin. Verdrietig om te lezen dat je je zo voelt, in de wachtstand. Begrijp het zeker. Knap dat je dan naar kleine geluksmomentjes zoekt, dat helpt sowieso! Hopelijk voel je snel weer wat meer jezelf. Lukt het sporten/gezond eten een beetje, waar je je op wilde focussen?

LoveTennis: welcome back! Italië, klinkt heerlijk zeg! En wat leuk, een pup! Wat fijn dat je het op vakantie ook even hebt kunnen loslaten, maar wat een verdriet bij thuiskomst... kan ik me heel goed voorstellen! Zulke filmpjes doe ik mezelf echt niet meer aan... vreselijk en zo moeilijk! Je gunt het iedereen, maar jezelf ook zo! Ik krijg op Instagram ook steeds alle zwangerschappen mee, terwijl ik niemand volg die zwanger is of er op klik, argh. Gelukkig ben je er weer een beetje en mag je snel weer beginnen met IUI! Geniet van de laatste paar vakantie! 

Hier helaas weer ongesteld geworden. Maar ik heb wel echt een fijne maand gehad, waar ik het na een jaar eindelijk wat kon loslaten. Ook al was afgelopen maand niet echt een zomerse maand, het voelde allemaal wel wat zomerser in mijn hoofd. Veel afleiding, leuke dingen en er echt even weinig mee bezig. Zelfs niet zoveel last van PMS en zelfs geen early zwangerschapstest gedaan, haha. Voelde als een verademing... hopelijk kan ik dit wat vasthouden. Wel echt even verdrietig toen ik gister ongesteld werd en vandaag toch wel heel down... lijkt wel alsof de hele wereld zwanger is en het lijkt me toch zo het allermooiste van de hele wereld. Maar goed. We blijven positief! Soms wil je toch wel even zo graag zien/weten wat er allemaal wel/niet gebeurt in je baarmoeder en waarom HET niet lukt he? 

PS. Excuus dat ik nog steeds "Gebruiker" heet (kan ik niet meer veranderen), jullie mogen me best "Lulu" noemen! :) 

Terug
Bovenaan