"De dames die al wat langer wachten....."

FleurBo ik heb opzich niet echt veel last van het ontpillen alleen wel een paar dagen flink last van hoofdpijn gehad. Heb nu geen idee wat mn lichaam verder aan het doen is haha. Gaan volgende week lekker naar centerparcs dus neem voor de zekerheid toch maar even wat spullen mee.

Caroline vandaag je echo toch? Hopelijk goed nieuws dat je weer mag beginnen met de menopur! Dan zal het allemaal ineens weer heel snel gaan. Snap dat het voor jullie allemaal extra spannend is met de vergoeding tot 43. Hopelijk is het deze ronde jullie gegund!

Lovetennis wat verdrietig weer zeg. Wel fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad. Ik ga even zoeken naar je troller.nola hihi zo leuk puppy's kijken. Heb zelf alleen geen insta ? moet het misschien toch maar eens gaan aanmaken. Succes maandag met jullie nieuwe iui poging! Mijn resultaten zijn door het starten van de pil op een platform gekomen helaas. Voor ik kom heel snel aan door de hormonen echt niet relaxed. Vandaag hebben mn man en ik een intake in de sportschool om samen een (proef)maandje te gaan sporten. Hij is zo fit als wat maar ik kan wel wat hulp gebruiken haha.

Lolita spannend weer in de wachtweken! Hoop dat je over 2 weekjes met goed nieuws komt en dat de avocados hebben geholpen.

Lulu ah wat je zegt iedereen lijkt wel zwanger te zijn tegenwoordig ene aankondiging na de ander. Hier ook nog steeds goede hoop dat het gaat lukken. Heb inderdaad mn gesprek gehad van de week en jeetje wat was dat interessant zeg. Het boek van haar ligt helaas in een verhuisdoos waar ik niet bij kan dus daar baal ik wel van. Ik had ook al mn bloedwaardes doorgestuurd en schijnbaar heb ik een flink ijzer tekort wat ook nog best belangrijk is voor een zwangerschap. Zij is alleen de eerste die er over begint en heb hier vanuit het ziekenhuis nooit iets over te horen gekregen. Ook mn vitamine d zijn laag, maar dat komt niet als een enorme verassing want heb ook een lichtgetinte huid en ook mijn vader heeft een vitamine d tekort. Heb nu het advies gekregen om nog een keer mn bloed te laten testen en die met haar te delen. En dan kijken om met supplementen die waardes naar boven te krijgen. Alleen kan je dat pas weer na 3 maanden nog een keer testen. En stiekem hoop ik natuurlijk dat we dan weer zwanger mogen zijn.
Het was in ieder geval super interessant allemaal om te horen het is ook belangrijk om te kijken waar je roots vandaan komen. Ze zei ook heel mooi je komt vanuit je moeders moeder ofwel je oma, want op het moment dat je oma je moeder in de buik draagt zijn de eitjes waaruit wijzelf geboren zijn al aangemaakt.

Verder begint hier mn uitgerekende datum steeds dichterbij te komen. Soms dagdroom ik even weg en vraag ik me af hoe ik er nu bij had gezeten met een mega dikke buik. Ook zit ik steeds te wachten op het appje van mn neef want zijn vrouw en ik waren op 3 dagen na op dezelfde dag uitgerekend. Dat wordt wel nog even een lastig momentje. Ik ga ook niet op kraamvisite want ga dat mezelf niet aandoen. Verder zit ik nog steeds goed in mn vel. Ben blij als het oktober is en er voor ons weer het een en ander zal gaan lopen.

Lulu wat fijn dat je een hele fijne maand hebt gehad! Ik hoop dat je in deze flow kan blijven. En heel herkenbaar dat de hele wereld zwanger wordt.. onze tijd gaat echt nog komen!! Ik ben even kwijt waar jullie ook al weer zaten: waren jullie al naar de huisarts geweest?
Zwindo Wat lastig dat de uitgerekende datum steeds dichterbij komt. Het dagdromen over je buik klinkt heel mooi, maar kan me ook voorstellen dat het lastig kan zijn. Hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar de komende tijd. En wat goed dat je hebt aangegeven niet op kraamvisite te gaan. Heel logisch dat je dat jezelf niet aan wilt doen. 

lovetennis ik zie dat ik nog niet gereageerd had op je berichtje over Nola. Ik heb even gespiekt op Instagram en wat een schatje zeg ? kan me voorstellen dat ze hele welkome afleiding geeft!

nou ik ben weer opgekrabbeld ? zat er de afgelopen dagen echt een beetje door heen en zat mezelf enorm te kwellen met alles, maar begin me weer een beetje lichter te voelen. Probeer ook echt niet iedere dag af te tellen: het is gewoon een traject waarvan we echt niet weten hoe lang het gaat duren. Dus ik probeer het wat meer de te nemen zoals het gaat. Dat gaat natuurlijk het ene moment beter dan het andere, maar ben ontzettend blij met hoe ik me er nu onder voel 

Hallo dames, Helaas slecht nieuws. Ik werd ongesteld. Dus eerste IUI niet gelukt ondanks dat dit de ideale proefronde was volgens de gyn. De mensen vd fertiliteit waren geloof ik oprecht teleurgesteld dat het niet was gelukt. Net weer 5dgn clomid geslikt (100gr) en morgen echo (dag 11 van cyclus). Ik verwacht eind deze week of begin volgende week IUI 2. Ik zal de avocado's in huis halen :p 
@LoveTennis: fijn dat je zo een goede vakantie hebt gehad! Ik heb ook een hond (nu 1,5jr oud) en ben zo blij dat hij er is. Zorgt voor voldoende afleiding. Helaas heb ik geen instagram, dus wordt moeilijk fotos kijken. Hoe was je echo voor IUI 5? 
@Zwindo: wat goed dat het intake voor het endometriose dieet zo veel info heeft gegeven. Ik zou ook echt niet weten of ik misschien een ijzertekort heb. Ik was altijd bloeddonor en dan testen ze ook ijzer en dat was altijd goed (moet altijd wat hoger zijn ivm donatie). Ga je nog bloed laten testen?
@Carolinerkj: Hoe was je echo?
@Lulu: de hele wereld zwanger, dat herken ik! De vrouw van de Albert Heijn reclame staat ook op springen :p en vandaag werd ik weer toegevoegd aan een whatsapp groep genaamd: babyshower.
@FleurBo: We kunnen onszelf lekker kwellen :p ik ken dat. Ik doe dat ook. Ik heb laatst een intake gehad bij de psycholoog. Ik kan mijzelf dus helemaal van streek maken, veel huilen, stemmingswisselingen, concentratieverlies, veel googlen. Toen kreeg ik de uitslag: je hebt een goed coping mechanisme (ondanks mijn buien) en het is helemaal niet raar dat je zo reageert. Ook wel eens fijn om te horen. Het is toch echt moeilijk om lief voor jezelf te zijn! 
@Lolita: Fijn om te horen dat de IUI doorging!! Hoe verlopen de wachtweken en wanneer mag je testen? 
In de tussentijd probeer ik alles met baby's/zwanger worden compleet te negeren of los te laten. Ik ga mij proberen te focussen op andere activiteiten. Ik heb een SUP board gekocht en ga nu elke week lekker Suppen/Kanoen. Dat brengt mij veel ontspanning! Ik onderga alle bezoeken aan het ziekenhuis en de IUI, maar ik hoop dat ik de komende periode echt de focus ergens anders kan hebben. Het sloopt mij echt. Binnenkort start ik met de personal training, dus dat zijn toch ook weer 2 avonden in de week dat ik niet met zwanger worden bezig ben maar met sport!  Ook heb ik het inmiddels steeds meer mensen in mijn omgeving verteld. Dat was ook erg fijn! Ik kreeg toch meer steun dan verwacht, soms uit onverwachte hoek. Ik merk ook dat het mij helpt om emotioneel rustiger te worden :) Hopelijk morgen goed nieuws tijdens de echo.  

Hey allemaal!
Ik ben 1988, 33 jaar. Heb een relatie van 6 jaar en zijn nu 3 jaar bezig met onze kinderwens. 3 jaar geleden besloten om mijn spiraal te verwijderen. Mijn cyclus was compleet in de war. Ik ben het eerste jaar misschien 3x ongesteld geweest. Na een jaar had ik toch een positieve test... Echt wat waren we gelukkig. Voor 6 weken helaas daarna miskraam. Er volgde nog 3 miskramen het jaar erop. De gyn vertelde mij dat er niks aan de hand was en dat mijn baarmoeder en eierstokken ect er goed uitzagen. Geen pcos oud. Wel had ik flinke overgewicht.dus raadde hij mij aan om af te vallen. Ik ben van nature erg eigenwijs. En dacht dat het niet perse aan mijn overgewicht lag. Maar na twijfelen ben ik toch gaan sporten en afvallen. Ik ben. Nu dan wel 40 kg af gevallen en mijn cyclus is eindelijk zoals het hoort. Ik had het "tijdelijk" naast me neer gelegd.
Maar nu pakte we de draad weer op. 1 aug was ik vruchtbaar dus wezen midgetgolfen ;-) z'n 10 dagen later bloedde ik licht. Maar wel maar 2,5 dag. 15 aug moest ik ongesteld worden maar tot nu toe is dat uitgesteld. 
Ik ben gewoon bang om te testen... Weer voor de zoveelste keer een teleurstelling of een miskraam. Het maakt me fucking onzeker.

@Carolinerkj Dat kan ik me goed indenken, spannend de echo van vrijdag dus! Hopelijk gaat de volgende terugplaatsing een mooi blijfend resultaat opleveren!

@Lolita, hoeveelste IUI was dit ook alweer?
Aaah dankjewel, ja echt een dotje he :) (soms ook héél stout ;))

@FleurBo, dankjewel. Aah leuk, ja zeker is zij een enorme afleiding. Ik geniet ervan dat ik haar samen met mijn vriend mag en kan opvoeden. Dat je de verantwoordelijkheid hebt over zo'n lief mooi beestje. Wat ik nog steeds pijnlijk vind, is dat zij zo lief is met de kindjes van onze broers, zussen en vrienden. Als ik dat zie, dan doet dat pijn en aan de andere kant ben ik heel trots dat ze zo geweldig met kinderen is.
Euhm om eerlijk te zijn; het vertrouwen is soms wel ver te zoeken hoor.
Heel begrijpelijk wat je omschrijft, je leven écht weer leven, is gewoon een loodzware opgave. De ene dag zal het beter gaan dan de andere dag. Dat alles zwaarder voelt dan normaal, herken ik ook.
De enige momenten dat ik niet aan 'baby, kind, zwangerschap, echo, eitjes, hormonen', weet ik het wat denk, is tijdens tennis. Bij alle andere momenten komt het altijd om de hoek.
@Lulu, weet je zeker dat je je naam niet kunt veranderen? Je kunt zo even een mailtje sturen he. Ik had destijds problemen met berichten kopiëren en plakken, daar hebben ze mij ook mee geholpen, er zat ergens een fout ofzo.
Fijn dat je je zo goed voelt en dat je het even los hebt kunnen laten voor zo ver dat kan :) En dat is zeker balen dat je dan weer ongesteld wordt, ja dat had ik dus precies zo. Hoeveelste ronde zitten jullie nu?
@Zwindo, wat vervelend dat je zo'n last hebt van het ontpillen. Hopelijk wordt het snel wat 'rustiger'. Dankjewel, ik had vandaag de eerste echo. -> bericht straks onderaan.
@Littlepenguin, ahhhh dat is echt niet leuk! Geen probleem hoor :) 
Wat voor een hond heb jij? -> bericht straks onderaan over mn echo
Nou meiden, vanmorgen had ik dus eco 1 van iui 5.
Ik had verteld dat ik mega veel last had van de clomid 150 (hoofdpijn, vlekken voor mn ogen). Dus ze gaat met de gyn overleggen of ik poging 6 (hopelijk is het niet nodig) alvast gonal f mag krijgen ipv clomid.
Nou toen de echo, links 14.2 mm, rechts ook een van 14.2 mm én een van 19.2.
Morgen moet ik weer terug, omdat ze wil zien of die van 19.4 dus 21 is geworden, zodat ze de IUI kan inplannen (sneller dan gedacht). En.............. ze heeft gezegd dat ik vandaag met mijn vriend moet overleggen of we de poging doorzetten, áls het derde eitje er morgen nog is. In ons ziekenhuis is het eigenlijk 2 eitjes, maar als je al 4 iui's hebt gehad, gaan ze (als het stel dus akkoord is) ook wel eens een poging wagen met 3.

Vanmiddag had ik mijn vriend al gebeld en ik was een beetje bang dat hij het risico niet durfde te nemen (kans op drieling), maar hij zei dat we het wel gewoon gaan doen. Ik was echt wel opgelucht.
Weet je wat het is, ik geloof gewoon niet, dat er na zoveel rondes 1 eitje en daarna nog 3 rondes met 2 eitjes, nu opeens 3 eitjes in één keer allemaal bevrucht worden...
Maargoed, de kans is dus aanwezig, maar ik geloof daar niet in.

Maar, als het er 3 zijn, geeft dat wel iets meer vertrouwen denk ik.. ;)

Hoi hier even een update
Vrijdag echo gehad en ben beginnen met menopur erbij nu vrijdag weer een echo en hopelijk dan de punctie plannen wel weer wat om naar toe te leven

Hi lieve dames,  Ik ben ook een tijdje onder de radar geweest. Heb ondertussen af en toe meegelezen. Toen ik in de wachtstand zat, was ik er niet zo mee bezig, en de laatste weken waren dan weer best intens (meer zo).  Ik zie dat een paar andere dames ook weer terug van weggeweest zijn op dit lijntje. Helaas is dat natuurlijk niet om leuke redenen, maar toch goed om weer van jullie te horen!

@Zwindo, shout out voor je dat je de draad weer oppakt, het vergt echt een sterk persoon en engelengeduld om dit allemaal te moeten doorstaan. 

@Fleurbo en Caroline ik zie dat jullie je ook weer hebben moeten herpakken, veel liefs, sterkte en succes!

ProjectTT ik weet niet of je nog meeleest hier, maar wow, van harte gefeliciteerd!! zo leuk!!
@LoveTennis, leuk je hond op insta :) Ik herken wel wat je zegt, over het aantal eitjes en je kansen. Ik had dus in onze laatste IUI poging teveel- follikels, dus daar moest een streep door. Nou, toen vroegen ze dus of ik gemeenschap gehad had in de afgelopen dagen, ik zei maar eerlijk ja, toen schreven ze me dus pillen voor om een eventuele natuurlijke zwangerschap ook uit te sluiten. Toen dacht ik ook, na 2 jaar en alleen maar mislukte pogingen, what are the odds dat ik nu opeens een meerling krijg via de natuurlijke weg? Maar het schijnt dus te gebeuren. Wij hadden toen met 3 eitjes ook doorgemogen omdat het onze 5e poging was, ze rekken in ons ziekenhuis inderdaad ook iets op qua grens als je al een tijdje bezig bent. Maar ik had toen 4 eitjes en nog 2 follikels die ook al te groot waren volgens het protocol. 
Ik ben de andere dames niet vergeten, maar ben nog niet helemaal mee met iedereen - in ieder geval heel veel success met de wachtweken, IUI's. Ik hoop deze dagen weer wat meer mee te lezen en te reageren op jullie :)
Ik heb zelf ondertussen ook een update, wij hebben vandaag onze eerste terugplaatsing gehad! Na een wat tegenvallende stimulatie, ik had op zich netjes rond de 7 follikels, maar te verschillend in grootte (1-2 dominante wat ze dus niet willen zien met IVF, een paar er tussenin en een paar kleintjes), uiteindelijk toch maar punctie gepland omdat het ook weer teveel was voor escape IUI en anders vonden ze het zonde. Nou, op de dag van de punctie had mijn vriend dus ineens net te weinig beweeglijkheid. Nog nooit gehad, was altijd boven de 70%! Maargoed, ze zijn dus overgegaan op acute ICSI, hebben 7 eitjes gevonden waarvan er 6 konden worden gebruikt  en..  vanmiddag waren ze er alle 6 nog bij :) Dus nu 2 hele spannende wachtweken in.. Ik denk dat de eerste anderhalve week wel oke gaat zijn in vergelijking met de spanning van de afgelopen dagen, maar daarna wordt denk ik wel killing.
En ik heb de avocado's ook in huis gehaald hahaha, ik ben ook dol op avocado dus baat het niet dan schaadt het niet. 
Tot snel!

Terug
Bovenaan