"De dames die al wat langer wachten....."

Whaa ik ben gebeld door het ziekenhuis en als ik inderdaad 7 of 8 oktober mijn menstruatie krijg, mag ik al beginnen met prikken! Als het veel eerder wordt dan moet ik helaas wel tot november wachten. Dus hoop dat mn lichaam gewoon lekker blijft doen wat het nu doet en dat ik dan rond die periode ongestleld wordt. Poeh heb nu echt het gevoel dat het echt weer dichtbij komt. na al die maanden wachten is het licht aan het eind van de tunnel eindelijk een klein beetje in zicht. 

Hoi
Zwindo wat super goed nieuws en hopelijk doet je lichaam haar werk ik ga voor je duimen ben heel.erg blij voor jullie eindelijk weer eens positief nieuws uit het ziekenhuis

Hier gister gebeld hoelaat de terugplaatsing was dus we waren super blij dat er 1 bevrucht was ik vroeg hoeveel er waren maar dat zouden we vandaag horen
Dus vanochtend om 11 :20 uur moesten we er zijn
En daar kregen we te horen dat er 4 vd 5 waren bevrucht en was vandaag 1 afgevallen dus 3 goede over we waren helemaal overdonderd dit was het beste resultaat ooit voor ons er zijn nu 2 teruggeplaatst en 1 zit in de vriezer en zitten we weer op het verrekte wachtbankje?? maar super super blij hebben er gelijk weer vertrouwen erin gekregen dat was wel aardig weg na 6 iui behandelingen 2 puncties en 3 terugplaatsingen en 2 vroege miskramen

Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum (en heb sowieso nog nooit via een forum meegepraat). Hoop dat ik mezelf hier even mag introduceren en wat gelijkgestemden tref om ervaringen en angsten etc mee uit te wisselen.
Ik ben 37 en inmiddels meer dan een jaar aan het proberen om zwanger te worden. Bij een eerste onderzoekje kreeg ik te horen dat mijn voorraad eitjes voor mijn leeftijd aan de lage kant is. De arts vond het niet direct zorgelijk maar voor mij was dat wel even slikken.
Wel mocht ik nu er een jaar om was direct een traject voor iui in en met inspuiten van Ovaleap om de groei van eiblaasjes te stimuleren.
Ben vorige week maandag met de spuiten begonnen en vanochtend bij de echo waren er gelukkig twee hele mooie grote eiblaasjes te zien. Nu staat morgen de inseminatie gepland dus dat worden daarna 2 spannende weken afwachten..

Nu lees ik dat de kans op zwangerschap bij iui per keer maar 10% is, het lijkt me zo laag. Want volgens mij is dat dan niet hoger dan bij natuurlijke zwangerschap? Heeft iemand hier (hopelijk positieve) ervaringen mee?
Wat ik ook wel lastig vind is dat de arst heeft geadviseerd om 3x iui te proberen en daarna al over te gaan op ivf. Omdat mijn voorraad eitjes dus aan de lage kant is en je niet te lang wil wachen. Ik snap die logica wel maar aan de andere kant wordt iui nog vaker vergoed, en ivf maar 3x. Dus hoe eerder al begint aan ivf hoe minder pogingen je in totaal hebt.. En bij iui lees ik dat de slagingskans eigenlijk pas ná 3x (namelijk bij 4 tot 6x) wat hoger wordt. Moet ik dan ook zelf proberen er toch voor te gaan om nog wat meer iui pogingen te mogen doen? Of me erbij neerleggen dat dat mogelijk voor mij geen nut heeft? Ik vind dat maar moeilijk hoor, ik hoop maar dat ik nu gewoon heel snel zwanger ben en daar niet meer over na hoef te denken. :)
Ook vond ik een zorgverzekering die een 4e IVF-poging vergoed, mocht het tegen die tijd nog niet gelukt zijn dan overweeg ik wel om voor eind van het jaar dan over te stappen naar die verzekeraar. Zijn er hier meer bij wie de verzekeraar meerdere IVF-pogingen vergoed?

Whaaah Zwindo wat fijn! Komt het inderdaad weer een stuk dichter bij hè? Ik hoop zo voor je dat je menstruatie doet wat ie moet doen en je begin oktober weer mag beginnen :)
Lolita logisch dat je verdrietig bent na een mislukte poging. Goed dat je met de arts in overleg bent gegaan en je een second opinion krijgt als het na 3 pogingen niet gelukt is.

hier vandaag contact gehad met het ziekenhuis en het is niet zo erg als m'n menstruatie iets eerder of later komt gelukkig. Dus vrijdag laatste pil slikken en dan wachten op menstruatie. We komen steeds een beetje dichter bij 

Nou dames, mijn voorgevoel bleek toch wel weer te kloppen, want ik had zondag een witte test. Omo-wit noemen we dat geloof ik? Ik vond het echt een treurig gezicht. Meteen gestopt met de utro en gisteren kwam keurig netjes mijn menstruatue door.. 
Ik ben wel echt verdrietig en ook nog eens wanhopig aan het worden. Maar vandaag ben ik er wel weer een beetje, geloof ik. 
We moeten nu sowieso een cyclus rust houden, over 2 weken afspraak met de gyn om een cryo terugplaatsing te bespreken en in te plannen. Wij gaan binnenkort op vakantie dus wellicht gaat dat het nog eens een cyclus uitstellen, maarja, ik ben wel echt toe aan vakantie. Verder heb ik vandaag ook maar wat plannen voor het weekend gemaakt (and it will involve drinking ;))
Fleurbo jeej weer een stapje verder, zo fijn dat het nu toch steeds dichterbij gaat komen dat jullie ice man of ice woman teruggeplaatst mag worden!
@Zwindo sterkte de aankomende dagen met de uitgerekende datum van je meisje. Fijn dat je wel goed vooruitzicht hebt nu de volgende  behandeling concreet gaat worden! Je cyclus blijft vast nog wel even regelmatig - daar gaan we voor meehopen!
@lolita jammer dat de eerste keer niet raak was, dat is echt een domper. Bij mij was het baarmoederslijmvlies ook nog wel eens dun  bij de laatste echo voor de iui (dat wisselde bij mij een beetje), maar in het ziekenhuis zeiden ze dat het niet bewezen is dat dit echt uitmaakt en dat de ovitrelle 't vaak ook nog iets dikker maakt. Maar ze zien idd wel liever dat het wat dikker is. Fijn dat ze iig verder gaan kijken en dat er met je meegedacht wordt!
@Caroline wow, 2 teruggeplaatst en nog 1 in de vriezer, dat is alvast een mooi resultaat :) Fingers crossed dat er in elk geval 1 (en misschien wel 2?!) blijven zitten dit keer! Sterkte met de wachtweken.
@truussuus welkom! Tsja, die biologische klok, ik kan me wel voorstellen dat je je daar toch zorgen om maakt. Ik ben zelf 34 en ondanks dat ik niet jong moeder wilde worden, voel ik de tijd nu ook wel een beetje in mijn nek hijgen. Mijn moeder ging namelijk ook vroeger dan gemiddeld in de overgang.
En tja, wat betreft die percentages van IUI en IVF, volgens mij is iui idd 10% per poging en is 30% van de stellen zwanger na 6 pogingen, maar dat is statistiek, eerlijk gezegd zegt mij dat niet meer zo veel. Je moet uiteindelijk gewoon een keer geluk hebben.
Bij IVF is het misschien wel goed om in je afweging mee te nemen dat er meer embryoos uit een poging kunnen komen en die terugplaatsingen verzekeringstechnisch onder 1 poging vallen. Dus met 3 pogingen heb je als het even meezit wel meer dan 3 kansen gehad. 
Groetjes weer!

Zwindo wat super fijn dat je waarschijnlijk al eerder kunt beginnen! Hopelijk komt je menstruatie gewoon wanneer het zou moeten en win je hier weer wat tijd mee. Dat wachten heeft ook wel lang genoeg geduurd voor jou! Hopelijk voel je je ook snel weer wat beter. 

Carolinerkj wat super spannend en wat een fijne uitkomst! Sterkte met het wachten komende weken. 
Truussuus welkom hier en wat spannend dat je nu in je eerste IUI poging zit! Ik wil me binnenkort ook eens gaan verdiepen in verzekeraars. Welke verzekering had jij gevonden die 4 IVF pogingen vergoed? Ik heb ook 3 IUI pogingen en daarna moet ik met een academisch ziekenhuis bespreken wat vervolgstappen kunnen zijn. Wellicht is dit ook al IVF en komt dat ook eerder dan verwacht.. 
FleurBo fijn dat het niet uitmaakt als je menstruatie wat eerder/later komt. Dat is toch wat fijner dat je daar niet over hoeft druk te maken. Weer een stapje dichterbij!
Vis Aah nee wat super rot dit ? dikke knuffel voor jou. Wat goed dat je lekker plannen hebt gemaakt voor het weekend, hopelijk kun je daar even wat afleiding door krijgen en wijn is dan altijd een goed idee ?. Hopelijk krijgen jullie nog voor jullie vakantie de mogelijkheid voor een nieuwe cryo terugplaatsing.
'Fijn' om te horen dat ik niet de enige ben met soms een dun BMS. Zo voelt het wel een beetje bij het ziekenhuis waar ik nu zit. Helaas was het bij mij na Ovitrelle nog dunner geworden, had een dag na inseminatie nog een echo gehad. Maar hopelijk was dit gewoon een gekke uitschieter en is het bij mijn volgende cyclus wat minder dun. 

Caroline wat een top nieuws! Fijn dat er 2 terug geplaatst zijn en er nu nog 1 in de vriezer zit. Alleen nu dus inderdaad weer die verrekte wachtweken. Oh wat spannend weer! Zal voor julie duimen.
Truussuus welkom! met IUI heb ik geen ervaring. Gezien de aard van onze vruchtbaarheidsproblemen werden we gelijk naar IVF/ICSI doorgestuurd. Qua verzekeringen weet ik inderdaad dat er een aantal zijn die er 4 vergoeden, maar volgens mij moet je daar dan een extra aanvullende verzekering voor afsluiten. Standaard is inderdaad 3. Het is volgens mij ook zo dat je altijd weer terug zou kunnen vallen op IUI, maar dat zou je even moeten uitzoeken. onder een poging wordt in ieder geval door mijn verzekering het volgende verstaan: 
3 pogingen per zwangerschap
Bent u jonger dan 43 jaar? Dan krijgt u 3 Toon de betekenis vanIVF of ICSI pogingen per zwangerschap vergoed. Een poging bestaat uit het:

Rijpen van de eicellen met een hormoonbehandeling
Weghalen van de eicellen (punctie)
Bevruchten van de eicellen in het laboratorium
Terugplaatsen van de embryo

Een poging telt pas als er met succes eicellen zijn weggenomen. Per poging kunnen er meerdere bevruchte eicellen worden teruggeplaatst. Worden er nieuwe eicellen weggenomen? Dan is het een nieuwe poging.
Dus als je bij een eerste punctie 10 eitjes heb en hier worden er 6 van bevrucht 1 wordt teruggeplaatst en de rest wordt allemaal ingevroren heb je in theorie 6 kansen die bij de eerste poging horen. Maar het blijft een afvalrace. Persoonlijk had ik 11 eitjes, maar 2 bevruchtingen 1 teruggeplaatst zwanger, maar kindje bleek later niet levensvatbaar, de cryo heeft het ondooien niet overleefd, dus wachten nu tot we aan poging 2 kunnen beginnen die door allerlei andere factoren is uitgesteld.
Ook hier staat meer informatie over vergoedingen etc. https://www.freya.nl/kinderwens/praktische-zaken/vergoeding-van-vruchtbaarheidsbehandelingen/ 
Oja en mijn teller staat op dit moment weer op 0 omdat ik een zwangerschap heb gehad langer dan de 12 weken. 

FleurBo Fijn dat je menstruatie niet veel uitmaakt. Nog een paar dagen die stomme pil slikken en dan mag je weer stoppen. Hoe lang heb je hem nu eigenlijk moeten slikken?

Vis wat ongelovelijk balen dit zeg. snap je verdriet heel erg goed. Wat goed dat jullie bijna op vakantie gaan. Qua timing misschien ook wel even goed om er nu tussen uit te gaan om weer even goede nieuwe energie te krijgen. Wie weet gebeurt er nog wel iets heel moois op vakantie. 

Lolita en Vis Ik weet niet of jullie deze al kennen, maar hier staat ook het een en ander over baarmoederslijmvlies. Misschien halen jullie hier nog iets uit: https://fitforfertility.nl/baarmoederslijmvlies-te-dun-of-te-dik/

Hier is het nieuws dat de kans best aanwezig is dat we in oktober mogen starten aardig geland. De tijd kan me nu niet snel genoeg gaan haha. Ik moet zeggen dat ik weinig last heb van mn buik en dat zelfs mn darmen rustiger zijn. Doordat ik snot verkouden ben heb ik de laatste dagen bijna alleen maar soep gegeten, wat overigens ook een advies was welke uit mn endometriose dieet consult kwam. Dit lijkt voor nu echt te helpen. Dus dat is er een die ik erin ga proberen te houden. Wel merk ik dat door de drukte van de laatste tijd ik heel erg toe ben aan vakantie naar de zon. Ik wil daarom toch kijken of we er nog even echt met zn tweetjes uit kunnen eind van het jaar. Dus mochten jullie nog een goede winterzon vakantietip hebben ik houd mij aanbevolen. (sowieso niet de caribien enz. want er is daar nog steeds een kleine kans op zika en na alles durf ik dat risico niet zo goed te nemen. zeker niet omdat ik ook iemand ben die al heel snel gestoken wordt).

Terug
Bovenaan