"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi allemaal!

@zwindo Goed om te weten dat er bij ivf meer kansen onder 1 poging kunnen vallen, dat wist ik niet. Toch mezelf daar nog eens beter op inlezen, al houd ik voorlopig hoop dat het niet tot ivf hoeft te gaan komen. Vervelend dat je cryo het niet overleefd heeft en de zwangerschap uiteindelijk is afgebroken. Hopelijk snel naar een tweede poging en met goed resultaat. 

@lolita Ik had UMC verzekeringen gevonden, dan moet je wel het aanvullende pakket Extra Zorg 3 kiezen. Daaruit zou dan een vierde poging moeten worden vergoed. En volgens mij hebben zij geen bijzondere screening ofzo om je als klant te accepteren maar kan iedereen zich daar verzekeren. 

@vis Het zijn inderdaad maar statistieken, ik moet ook proberen er niet te veel naar te kijken en je moet uiteindelijk gewoon een keer geluk hebben. Geduldig en hoopvol blijven, al valt dat soms niet mee!
Snap je teleurstelling en dat je verdrietig bent, groot gelijk om leuke dingen ter afleiding te plannen en die fles wijn erbij te pakken!

Ik heb vandaag om kwart voor 12 de inseminatie gehad, eerste iui poging is een feit. Ik vind het wel weer extra spannend nu voor de komende 2 weken, al is het eigenlijk net zo spannend als de ‘normale’ maanden met zelf klussen ;) 

Hoi Truus
Dan lopen wij gelijk op wij hebben gister de 3de terugplaatsing gehad via ivf mogen 21 sep testen zitten we allebei op het wachtbankje?

Wat ik nu wel vervelend vind is dat mijn hyperventilatie nu erg is en ik moet best vaak plassen kijkt me sterk dat dat al door de terugplaatsing kan komen zijn wel 2 embryo's teruggeplaatst miss dat het daar door komt iemand ervaring hiermee vind het wel.eng denk steeds zal het corona zijn en dan word het alleen maar erger

@Carolinerkj Spannende 2 weken ook voor jou dan! Steeds dat wachten hè, gekmakend ;)
Pff ik heb deze ochtend echt last van mijn buik, soort opgeblazen gevoel en steken ter hoogte van mijn eierstokken lijkt het. Gisteravond dacht ik al de eisprong te voelen maar nu voelt het echt vervelender en zeurderig. Zou dit een effect zijn van de Ovitrelle of van de inseminatie zelf? Iemand ervaringen mee?

Vis wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is zeg! Kan me voorstellen dat het ondanks dat je het een beetje had verwacht een ontzettende tegenvaller is! Hopelijk hebben jullie over 2 weken een goed gesprek en mogen jullie snel door voor een nieuwe kans.

Lolita balen dat het bms zo dun is.  Hopelijk is het inderdaad een gekke uitschieter. Volgens mij zouden ze het met ivf of icsi wel wat meer kunnen helpen (maar dat weet ik natuurlijk niet zeker). Ik krijg volgens mij die progynova om het bms te laten groeien. Maar dat zal waarschijnlijk met IUI niet kunnen omdat je bij IUI een eisprong nodig hebt. Zou het een optie zijn om over te gaan op ivf als het bms zo dun blijft? 

Zwindo wat fijn dat de kans aanwezig is dat het allemaal wat naar voren schuift! Scheelt weer wachten en als je begin oktober mag starten dan komt het ook al wel weer dicht bij!
Logisch dat je toe bent aan vakantie naar de zon. Wij zijn twee jaar geleden naar Egypte gegaan in de winter, was echt heerlijk maar ik weet dat ik me toen ook zorgen heb gemaakt over Zika (we waren toen net een klein half jaartje bezig met proberen zwanger te worden). Misschien kun je via een reisbureau boeken? Daar weten ze zeker te vertellen waar je veilig heen kunt en toch wat zon hebt.

Truuus spannend!! Ging het insemineren goed? Ik vond dat echt behoorlijk pijn doen iedere keer, maar misschien had ik gewoon steeds wat hardhandige verpleegsters. En nu het ellendige wachten… hopelijk gaan de dagen een beetje snel!

Caroline jij ook weer op het wachtbankje, spannend! Succes met wachten

Ik mag vandaag eindelijk stoppen met de pil! Blij dat ik na vanavond van dat ding af ben. En dan is het wachten op menstruatie. Heb volgens mij nog nooit zo erg uitgekeken naar ongesteld worden haha! 

Zijn er trouwens meer dames die al weet ik hoe lang Davitamon zwanger compleet slikken? Ik dus inmiddels bijna 2,5 jaar en kreeg deze week een mailtje dat er een terugroepactie is omdat ze vooral bij lange termijn gebruik niet kunnen garanderen dat er geen negatieve effecten zijn… dus nu maar over op gewoon foliumzuur met vitamine d en b12, maar was er best even een beetje boos of zo over. 

FleurBo jeeh vandaag de laatste pil woehooe!! Vaag hè hoe je soms kan uitkijken naar ongesteld worden en hoe verschrikkelijk het de andere keer is. Van je berichtje van davitamon schrik ik wel even ik heb ook heel lang die van davitamon mama compleet met omega 3 geslikt (wel met soms pauzes dat ik even niets slikte). Toevallig is mijn laatste doosje nu bijna op en wilde ik na het gesprek met de endometriose diëtist ook andere supplementen bestellen. Zei raadde van Vitals aan die zijn ook niet gelijk mega duur ik heb ook eerder al Vitakruid gehoord als een goed merk die schijnen wel weer wat prijziger te zijn, maar die waren ook goed volgens de diëtiste.

FleurBo ik denk idd dat ivf een optie is na 3 IUI’s heel eerlijk maakt het mij allemaal niet zoveel meer uit hoe het gebeurd als het ooit maar gebeurd haha. Jij hebt als het goed is je laatste pil vandaag gehad, wat fijn!! Ik slik ook Davitamon compleet zwanger… sinds een half jaartje denk ik, daarvoor had ik gewoon foliumzuur. Wat goed dat je dat deelt! Ik ga er ook maar mee stoppen voor de zekerheid?… 

Zwindo Thanks voor je linkje! Ik heb ook al zoveel gegoogled over de dikte van baarmoederslijmvlies maar op die site wordt het wel goed uitgelegd. Voorzover ik heb gehoord is de kwaliteit van mijn slijmvlies goed (er zijn lagen te zien) maar de dikte blijft bij mij dus hangen op 4,8 mm waar de artsen in mijn ziekenhuis minimaal 7 mm willen zien. Wat heerlijk om een van de winter lekker even de zon op te zoeken! Ik ben zelf wel eens in Curaçao geweest in de winter, maar ik snap dat je het liever niet wil opzoeken i.v.m. Zika. Volgens mij heb je op Canarische Eilanden ook nog lekker weer in de winter of Portugal, bijvoorbeeld Madeira. Maar dan is het wel rond de 20 graden, niet heel veel hoger.. Sowieso fijn om er even lekker uit te zijn!

Truussuus spannend dat de inseminatie erop zit! En thanks voor het delen van de verzekering ik ga me er binnenkort ook weer eens in verdiepen!

Ik heb vandaag m’n eerste echo gehad en er waren 2 eitjes te zien, BMS was 4,8 mm, dus helaas wel weer dun, maar de eitjes waren al groot genoeg om m’n inseminatie in te plannen en die staat voor maandag. Dus toch weer spannend een nieuwe poging!

Zwindo volgens mij is die met omega 3 een van de weinige die niet is teruggeroepen, maar weet niet of daar ook weer verschillendeu soorten van zijn. Welke vitamines ga je nog meer slikken? Alleen foliumzuur? Ik ben ook aan het twijfelen over omega 3 omdat ik geen vlees en vis eet, maar met het eten van noten kun je dan volgens mij ook gewoon voldoende binnen krijgen.  haha Lolita zo herkenbaar wat je zegt: maakt niet meer uit hoe je zwanger wordt, als het maar gebeurt. Spannend de inseminatie maandag! Ik las op internet dat veel eiwitten goed waren voor opbouw BMS. Misschien is dat het proberen waard de komende 2 weken. Baat het niet dan schaadt het niet ?

Lolita spannend dat alles alweer ingepland staat voor een volgende poging. Jammer dat je bms nog niet helemaal goed is hopelijk groeit die de komende dagen toch nog wat dikker of is het gewoon van topkwaliteit dat alles er lekker in blijft plakken.

FleurBo hmm ok heb er zelf helemaal niets over gehoord of gelezen. Het is dat jij het hier vertelde. Ik heb expres die met omega 3 gedaan omdat het voor een heleboel dingen goed is hormoonbalans, baarmoederslijmvlies, het zou moeten helpen met pijnvermindering van menstruaties en daarnaast ook goed voor de ontwikkeling van het embryo en uiteindelijk je kindje. Ik heb zelf de volgende supplementen die ik inneem: een mama vitamine (geen davitamon meer haha waar foliumzuur plus nog andere goede vitamines), omega 3, vitamine c op dit moment nog gezien mn weerstand de laatste tijd niet optimaal is, vitamine d (ben een mixje met een licht getinte huid en heb daardoor al snel vitamine d tekort). Ik ben wel ook van plan om volgende week mn huisarts te bellen om nog een keer een bloedtest te doen om mn waardes te checken. De diëtiste van het endo dieet gaf aan dat mijn ijzer toch wel behoorlijk aan de lage kant is. Valt nog net in de bandbreedtes die in her ziekenhuis gehanteerd worden, maar vanuit het ziekenhuis heb ik hier nooit wat over gehoord. Wil dit alleen wel nog een keer laten controleren en verder laten uitzoeken, want ijzer is nogal belangrijk met bloed aanmaken wat ook niet onbelangrijk is tijdens een zwangerschap.

Terug
Bovenaan