"De dames die al wat langer wachten....."

FleurBo Fijn dat bij jou alles weer loopt en dat je menstruatie toch nog redelijk optijd is gekomen. Dat hij nu anders is kan natuurlijk ook door de pil komen, want het is nu in principe een doorbraakbloeding en nog niet echt een echte menstruatie. Dat wat je zegt over een bijwerking van het vaccin is nu precies de reden dat ik toch heb besloten om mijn vaccinatie uit te stellen. Voorlopig heb ik ook nog mijn herstelbewijs waardoor ik nog redelijk makkelijk overal kan komen, want ik schijt echt peuken van die coronapas die nu zoveel breder getrokken gaat worden. Maar ik zou er meer vanuit gaan dat het gewoon de pil is die voor een rare menstruatie heeft gezorgd.
NWJ wat spannend allemaal beginnen met IVF. Ik denk dat bijna iedereen wel opkijkt tegen die punctie. Dat deed ik ook. Ik kreeg ook geen roesje, maar ook niet de verdovingsspuiten die FleurBo noemt. Ik kreeg wel een infuus met een cocktail aan pijnbestrijding. Daarnaast moest ik ivm een endocyste naast een eierstok ook preventief aan de antibiotica in geval dat ze die zouden raken (wat gelukkig niet is gebeurd). Het enige wat ik echt een naar gevoel vond is het gevoel van de naald die door de wand geprikt moet worden daarna was het gewoon een heel raar gevoel. Ik heb alleen heel even pijn gevoeld net nadat ze klaar waren omdat de pijnstilling toen begon uit te werken. Ik heb toen gelijk nog wat extra's gekregen en dat ging eigenlijk heel erg goed. Daarna heb ik eigenlijk ook geen pijnstillers meer nodig gehad. Het is eigenlijk ook zo voorbij.
Lovetennis wat fijn dat je goed nieuws hebt! Clomid heb ik zelf ook nooit gekregen, dus zou het niet weten. Ik denk zeker wel dat al die hormonen die we tot ons nemen allerlei effecten kunnen hebben. Dus zou het niet raar vinden.

Carolinerkj bedankt voor het delen van jouw verhaal. De testdatum komt nu wel dichtbij, mijn duimen draaien voor je!
lovetennis wat een goed nieuws! Dankjewel, ik zal wat vaker blijven delen nu. Vandaag de eerste decapeptyl gezet, viel echt alles mee gelukkig. 

fleurbo bedankt voor het delen van jouw verhaal. Ik krijg pijnmedicatie door een infuus, hopelijk helpt het dat wel. Bij ons moet ook mijn man inderdaad met een koffertje naar een ander ziekenhuis, maar ik geloof dat het niet kan/de bedoeling is dat ik dan mee ga. Nouja ik zal het nog eens navragen. De lorazepam ga ik ook even navragen. 
Dat van de rare menstruatie kan inderdaad allerlei oorzaken hebben. Zelf merk ik nu met de pil dat het sowieso raar gaat met spotting  etc. Van het vaccin heb ik geen echte veranderingen gehad, misschien heel minimaal.
zwindo ik krijg inderdaad ook pijnbestrijding via infuus. Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ach het zal ook wel goed komen, het voelt vantevoren als een groot obstakel, maar achteraf zal het meevallen denk ik. Vooral omdat het ook maar heel even is. 

NWJ fijn dat de eerste prik je is meegevallen! Scheelt weer ik was nog vergeten te zeggen dat het bij mij door mn endometriose sowieso al gevoeliger is. Dit was van te voren ook al aangegeven, dus was wel even spannend, maar ik vond de pijn dus erg meevallen. Het voelt alleen vet vaag. Succes met het prikken!

Hé dames hoe is het hier? Volgens mij beginnen er wat testdata in de buurt te komen, spannend! Houdt iedereen op het wachtbankje het nog een beetje vol?

hier niet zo veel nieuws, ben ontzettend blij met de progynova want ik zie alles echt een stuk vrolijker in sinds ik die pillen slik! 
nog maar een paar dagen voor de echo en dan komt een terugplaatsing (hopelijk) weer heel erg dicht bij! Ik ben alleen een beetje bang voor wat ze aan mijn eierstokken gaan zien op de echo. Uit alle echo's sinds de punctie eind mei blijkt dat mijn eierstokken nog vergroot zijn van de punctie. Zelfs toen het gevoel van zere eierstokken weg was bleken ze nog best groot. En nu heb ik dus weer last van m'n eierstokken. Ben als de dood dat er weer wat aan het groeien is (zou niet weten hoe dat kan want alles wordt platgegooid met de hormonen) maar ik voel ze echt weer. Naja we gaan het wel weer zien, waarschijnlijk maak ik me weer druk om niets

Hoi Allemaal,
Mijn vriend (29jr) en ik (26jr) proberen nu 2 jaar om zwanger te worden met helaas nog geen resultaat.
Ik voelde na bijna 1 jr verstreken en nog geen positieve test me heel erg alleen. Iedereen leek wel zwanger. Dus hups in coronatijd contact met de huisarts, telefonisch, en meteen een doorverwijzing gekregen naar de gynaecoloog. Na het een en ander aan onderzoeken hebben ze eigenlijk nog geen idee waarom het bij ons niet wil lukken.
Uiteindelijk gestart met iui, in eigen cyclus met pregnyl in maart dit jaar.
De eerste keer vond ik lichamelijk echt super heftig. M'n hele lichaam stond op z'n kop en voelde dingen die ik niet eerder voelde. Misselijk, hartkloppingen, pijnlijke borsten en helaas ook kwam mijn migraine terug. Na deze poging een 2e iui ook met pregnyl weer geen zwangerschap, maar geen bijwerkingen gehad. Wel een enorme klap op m'n mentale gesteldheid waardoor ik de 3e poging heb uitgesteld tot nu.
Vandaag is het de 7e dag na de iui en de 9e dag na ovitrelle 250. Omdat pregnyl niet leverbaar is over op ovitrelle, prima dacht ik. Misschien werkt dat dan wel?
De eerste dagen na de iui erge drukkende pijn id onderbuik en sommige dagen misselijk. Nu vanmorgen een steek in m'n onderbuik en een wat ik duid krampend gevoel vd baarmoedermond. Ik word daar weer verschrikkelijk onzeker van. Bang dat t toch weer mis gaat..  voel me soms zo'n enorme faalhaas.
Nu dus nog een week 'uitzitten' en m'n menstruatie afwachten en anders mag ik volgende wk maandag testen.. poeh spannend dus.

Daar komt ook bij dat het zaad van mijn partner nu voor de 2e keer wat minder was.. 0.9miljoen, dus te weinig. Als het deze keer niet lukt dan hebben we nog 1 poging iui met langere onthouding en anders door naar het ivf spreekuur voor eventuele ICSI.
De eerste 2 rondes hebben we helemaal gedeeld met familie en vrienden, maar nu alles in stilte en dat geeft me veel stress. Ik ben een prater die nu d'r mond moet houden.
Hoop hier wat steun uit te kunnen halen. Het doet me goed om alleen al te lezen dat ik niet de enige ben en dan ook nog eens niet de enige op jonge leeftijd. Door covid zie je verder niemand in de wachtruimte en had het idee dat ik raar was omdat ik in dit traject zit op jongere leeftijd.
Ik lees graag met jullie mee.

Liefs

Het zitten op het wachtbankje begint me nu toch wel wat stress op te leveren, ik probeer zo veel mogelijk te ontspannen maar vind het moeilijk om niet de hele tijd alleen maar bezig te zijn met wat ik voel of denk te voelen etc. Donderdag mag ik testen, maar gisteren en vandaag heb ik wat licht bloedverlies en lichte kramp. Ik hoop heel erg dat dit misschien een innestelingsbloeding is, en dus een goed teken is. Maar ik ben zo bang dat een dezer dagen gewoon mijn menstruatie doorkomt en het weer niet is gelukt.. Zo onzeker allemaal.
Gisteren kreeg ik een appje van een vriendin die is bevallen. Ik ben natuurlijk superblij voor haar maar moest zelf toch even slikken. Wij zijn toen tegelijk ‘begonnen’ met zwanger willen worden en bij haar was het binnen een paar maanden raak en inmiddels is ze dus bevallen. Ik vind het dan toch even heel confronterend.

Leenjoo ik snap dan ook heel goed wat je zegt dat iedereen om je heen zwanger lijkt. Dat lijkt dan ook echt zo, en je bent er natuurlijk ook meer op gefocust.
De klachten die je noemt de dagen na de iui herken ik. Ik had exact hetzelfde na de Ovitrelle en de iui. Als het je zo’n stress geeft om het stil te houden waarom zoek je dan niet iemand op die je in vertrouwen je verhaal kunt doen? Ik snap dat je toch som je verhaal even kwijt wil. Heel veel succes met wachten!

Fleurbo wat spannend om de echo af te wachten ivm je eierstokken. Hopelijk zijn ze niet meer vergroot en kun je hopelijk snel een nieuwe terugplaatsing laten doen.

Succes met wachten iedereen..!

Oh wat spannend truustruus hoop zo dat het goed gaat bij mij is bloed helaas elke keer mis maar er kan natuurlijk ook een adertje geknapt zijn ik ga duimen voor je

Ik mag officieel morgen testen ik wilde vandaag testen masr dacht wacht gewoon tot morgen maar toen zei me vriend doe vandaag als het negatief is de spanning er ook vanaf morgen dus ik vanmiddag toch maar getest en de uitslag samen met mijn vriend gedaan via videobellen kon het toch nog samen en wat denk je een dikke vette kruis en clearblue geeft 1_2week aan ik heb het ziekenhuis gebeld en er staat een afspraak over 3 week voor een vroege echo maar ik moet morgen nog wel testen van het ziekenhuis en als het niet is veranderd hoef ik niet te bellen zo blij maar tegelijk ook heel bang omdat de vorige keer ook 5 dagen na de test de menstruatie begon
Vind het eigenlijk een beetje dubbel voor degene die net schrijven dat het misgaat ik ken dat gevoel zo goed maar miss ook weer een boost voor iedereen dat het toch ook goed kan gaan

@carolinerkj WHAHOEEE gefeliciteerd!! Wat geweldig!!
@truussuus, ik hoop ook dat het een innestellingsbloeding is!
@Fleurbo hoe gaat het nu?
@leenjoo welkom hier

Ik had vandaag mn tweede echo voor poging 6.
Al een groot eitje te zien van 16 en 18. Ik zit nu op 4 eitjes, maar ze denken dat het er weer 3 worden, net als de vorige poging. Woensdag moet ik weer terug en ze denken vrijdag inseminatie. Precies over 2 weken na de inseminatie hebben we een afspraak bij de gynaecoloog, we weten dan ook of poging 6 geslaagd is.
Voor nu ziet het er dus weer goed uit, baarmoederslijmvlies was al 7,4 dus keurig.

Terug
Bovenaan