"De dames die al wat langer wachten....."

Caroline: wat een verdrietig nieuws en wat zijn jullie vreselijk behandeld :( heel veel sterkte voor jullie!

Zwindo: ben je al terug gebeld? Zo fijn en spannend dat jullie dan eindelijk de punctie datum te horen krijgt (dat is dan toch een dag voor de terugplaatsing?). Veel succes met wachten!

LittlePenguin: klinkt als een heerlijke week en joh, je echt niet schuldig voelen hoor! Je hebt er toch van genoten en blijkbaar heeft die ontspanning toch iets goeds gedaan ;) Fijn dat jullie sneller mogen starten dan verwacht. En super mooi dat je dat walvis boekje voor jezelf hebt gekocht! Mochten jullie na de onderzoeken direct beginnen met IUI? Wij zijn na de onderzoeken nog voor een half jaar/jaar naar huis gestuurd (dus nog twee maanden wachten). 

FleurBo: mooi hoe je dat verwoord richting Zwindo, jammer dat je steeds zo naar een moment toeleeft, terwijl ook nog leuke dingen gebeuren. Soms zo moeilijk om te ervaren, maar zo waar! Kunnen jullie nu snel weer beginnen met een nieuwe ronde of toch even wachten?

Hier helaas menstruatie weer doorgebroken :( Voelde dat al aankomen, maar had toch weer hoop. We hebben het ziekenhuis gebeld of we zouden mogen beginnen met IUI, maar zij zeggen dat we over twee/drie maanden mogen aankloppen. Ze hebben ergens ook wel gelijk, maar we zijn toe aan een volgende stap. 
Vaak tijdens mijn menstruatie heb ik zin om van alles op te zoeken omtrent dit onderwerp, dus ik heb afgelopen weekend "Niets liever dan een kind" gebinged. Een programma wat twee jaar terug op tv was (teruggekeken via kijk.nl). Hebben jullie dat gezien? Ik vond het deels hoopvol, deels niet, haha. 
Nu dus nog even "lekker" ongesteld en dan weet ik dat ik over een paar dagen weer vrolijker ben, hoop krijg en nieuwe energie voor wat er komen gaat. 

Liefs Lulu! :) 

Lulu vervelend dat je nog een paar maanden moet wachten voordat jullie je mogen melden. Hopelijk is het uiteindelijk toch niet nodig.

Hier ben ik terug gebeld! Ik mag mij vrijdagochtend melden voor de punctie dus mag vanavond mn pregnyl zetten. Moet wel ook weer preventief antibiotica slikken en daar kreeg ik vorige keer best wel last van mn buik van. Hopelijk valt dat deze keer mee. Spannende dagen in ieder geval weer.

Net weer terug uit het ziekenhuis de echo was niet goed het hartje gestopt maar vorige week leek het al niet goed dus de klap kwam niet heel hard binnen we waren er op voor bereid nu wachten tot de miskraam op gang komt en anders volgende week een telefonische afspraak met de gynaecoloog en dan krijgen we pillen om het op te wekken

Heey meiden,
Vanavond laatste clomid slikken. Gelukkig geen last gehad van harde buiken zoals de vorige 2x. Wel 1 ochtend 10min lang dat ik heel slecht kon zien (leek wel sneeuw voor de ogen), dat was best beangstigend. Ik geloof dat dit kan komen door de clomid? Morgenochtend echo (dag 9 van cyclus). Afgelopen maandag baby-voorspel kaartjes uitgenknipt voor de babyshower van een vriendin. Het is toch best krom: zij was met 6mnd zwanger en heeft een perfecte zwangerschap, ik ben 2jr verder en zit in het traject en knip nu kaartjes voor haar babyshower uit. Mentale kwelling. 
@Carolinerkj: wat verschrikkelijk :( heel veel knuffels jouw kant op. Het nieuws is hartbrekend en dan ook nog deze behandeling. Niet bepaald empatisch allemaal.
@Zwindo: ik ben niet bekend met de IVF, maar 6 grote en 5 kleine follikels klinkt volgens mij goed! Veel succes met je punctie morgen!
@Lulu: wat jammer van je menstruatie. Ik snap dat je graag snel wilt starten met IUI. Op een gegeven moment ben je er echt klaar voor een andere aanpak! Wij begonnen onze onderzoeken in maart in het CWZ Nijmegen, helaas kon ik pas eind mei een HSG krijgen. Pas na de HSG konden ze een uitspraak doen. Toen eind mei de HSG was geweest en het vruchtbaarheidspercentage net onder de 30% zat mochten we direct beginnen met IUI. Helaas was dat eerst nog een maand wachten tot de volgende menstruatie (ik was net ongesteld geworden en mijn cyclus is 30-31dgn), want de HSG moet ook op een bepaald moment in de cyclus gebeuren. Het duurde bij ons dus 3-4mnd voordat wij mochten starten na onze eerste intake (juli start IUI 1). Dit kwam dus mede door de lange wachttijd voor de HSG. Ik heb ook in 2dgn alle afleveringen gezien van "niets liever dan een kind". Maar ik kijk ook wel eens: vier handen op 1 buik. En dan kan ik mij alleen maar doodergeren. Stellen van 19jr, rokend, overgewicht, geen inkomen en toch zwanger. Mijn mond valt elke keer weer open van verbazing. 

Hoi allemaal
Little pinguin Wat een kwelling is dat hè als om je heen iedereen zo makkelijk zwanger word wij hadden vorig jaar oktober de eerste echo die niet goed was en dezelfde dag kregen we een 20 weken echo foto op de vrienden app en het is allemaal goed en word een meisje erg confronterend maar je probeert blij te zijn natuurlijk. Succes morgen met de echo
Zwindo aantal follikels is heel goed hoor hadden wij de laatste keer ook veel succes met de punctie morgen

Update hier nadat we vorige week nogal met een naar gevoel het ziekenhuis uit gingen
Hadden we gister weer een echo om te kijken of het toch nog goed was of niet had aangegeven dat we vorige week een beetje raar er weg waren gekomen en deze keer heeft deze gynaecoloog ( was een andere dan vorige week) heel goed gekeken en alles goed uitgelegd wat er in de baarmoeder allemaal te zien was en ook waarom ze zeiden dat het ook de hartslag
Vd moeder kon zijn en ze heeft er nog 1 bij geroepen om te kijken of ze het allemaal goed had gezien dus deze keer met goed gevoel ( voor zover je dat hebt na een slechte echo) het ziekenhuis weer verlaten volgende week woensdsg hebben we een telefonische afspraak met de gynaecoloog als de miskraam nog niet op gang is gekomen dan krijgen we een echo en moet ik bloedprikken en krijg ik pillen om het op te wekken hopelijk is dat niet nodig en komt het uit zich zelf

Littlepenquin super confronterend en dubbel allemaal. Wel knap van je dat je het toch allemaal doet.

Carolinekj toch fijn dat je nu voor zover je een goed gevoel kan hebben na een slechte echo wel met een beter gevoel wegging uit het ziekenhuis.

Hier de punctie ook weer overleefd! Er waren 3 pogingen voor nodig om het infuus geprikt te krijgen ipv de 5 keer die er vorige keer voor nodig waren. Alleen werd ik deze keer na de 2e poging even niet lekker. Gelukkig ging de punctie beter en hebben we uiteindelijk 6 eitjes gevonden. Ook kregen we te horen dat mn man deze keer super zaad had, wat natuurlijk fantastisch nieuws was. Ik merk nu wel dat ik het heel erg spannend vind of de eitjes deze keer wel echt van goede kwaliteit zijn en we mooi wat bevruchtingen hebben. Voor nu rust pakken veel drinken en lekker op tijd naar bed en hopen op goed nieuws morgen.?

Wauw meiden ik heb zojuist het telefoontje gekregen dat we 5 bevruchtingen hebben van de 6 eitjes die gevonden waren. Wat vond ik het spannend om de telefoon op te nemen. Na zoveel slechte telefoontjes het laatste jaar is dit wel echt het meest geweldige telefoontje wat we hadden kunnen krijgen voor nu. Ik merk wel dat ik alles nu wel steeds spannender begin te vinden. Leef echt van horde naar horde waar we weer overheen moeten. Ondanks de spanning sta ik er wel heel positief en hoopvol in, maar heb ik ook een stukje angst die alle hoop weer in elkaar laat donderen op mn schouders rusten. Voor nu toeleven naar maandag voor onze tp. Oef wat is het weer spannend.

Terug
Bovenaan