Heey dames,
Ik heb even niks van mij laten horen, dus er was weer genoeg te lezen. Aan iedereen waarvan de menstruatie is doorgekomen een hele dikke knuffel. En voor iedereen die in de wachtweken zit stuur ik wat babydust jullie kant op! Want gelukkig mag ik goed nieuws brengen.
Vanochtend was voor mij de officiele testdag, 16dgn na IUI. Na al dat bloedverlies was ik de hoop wel een beetje kwijt. Ik was ontzettend boos/verdrietig. Na de zoveelste rare zwangerschapstest uitslag was ik er helemaal klaar mee. De ovulatietesten liepen af. Op dag 10 was er geen streepje meer op de ovulatietest te zien, maar.... toen liep het ineens op! En 12 dgn na IUI (zaterdag) een positieve zwangerschapstest in handen. Ik kon het niet geloven. Ik heb wel 100x naar die test gekeken. Eerst maar afwachten dacht ik, dit is mij precies een jaar terug ook overkomen en toen werd ik wel gewoon ongesteld.
De dagen daarop ook elke dag een positieve test in handen gehad. En vandaag gaf de digitale clearblue toch echt aan: zwanger 2-3wk!!! Mijn vriend en ik waren al een aantal dagen in de ontkenning. Want: het is pas officieel op de officiele testdag. Ik dacht te huilen, ik dacht een gat in de lucht te springen, maar het enige wat ik dacht: wat als de embryo niet op de goede plek zit?! Ongeloof overheerst.
En de ovulatietesten? Die liepen alleen maar op 10dgn na IUI. Gisteren had ik een positieve ovulatietest in handen, nog nooit heb ik de teststreep zo donker gezien. Ik kan nu mijn ovulatietest onderzoek goed afsluiten. Ik heb getest vanaf dag 6. Je ziet ze steeds wat lichter worden en op dag 10 is niks meer te zien. Dan loopt het weer op.
De echo staat gepland voor 1 feb. Als daar blijkt dat alles goed is, dan ga ik er echt in geloven en maak ik ruimte voor blijdschap! Het lijkt nog niet echt binnen te komen, vreemd genoeg. Ik check nog steeds elke dag voor bloedverlies, maar dat is er sinds afgelopen weekend niet meer. Ik heb soms nog lichte buikkrampen, maar daar maak ik mij gelukkig niet zo druk om. Mijn vriend is ook nuchter, eerst die echo maar afwachten! Als de echo goed is ga ik mij aanmelden voor ‘Moeders voor Moeders’.
@ Zwindo: wat raar van die ovulatietest. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt en dat je je mag aanmelden voor de volgende tp. Dat afvallen is echt een dingetje he? Ik probeer nu thuis op zolder te sporten, dat gaat redelijk. Maar ik eet nog teveel slechte dingen. Bewegen is het probleem niet voor mij, meer het dieet haha. Ze zeggen wel eens: 80% is voeding, 20% is sport ?
@Caroline: fijn dat er meteen een goed gevoel is bij de nieuwe kliniek! Maar wat ontzettend balen van je huidige ronde. Je hoopt dan toch zo dat overstappen niet meer nodig blijkt te zijn. Succes met de intake 31jan!
@Fleurbo: die wachtweken zijn verschrikkelijk. Ik heb dus deze ronde na mijn IUI ook erge buikkrampen gehad, zelfs zo erg dat ik op bed wilde liggen 1x. Bij mij is het dus een goed teken geweest, compleet tegen mijn gevoel in. Ik hoop voor jou dat het ook zo zal zijn! Ik hoop zo dat jij ook goed nieuws mag brengen volgende week!