"De dames die al wat langer wachten....."

Zwindo wat fijn dat je er een goed gevoel bij had en inderdaad gek dat er niet wat meer transparantie is over de cijfers! Je zou toch zeggen dat je dat als kliniek goed laat zien als ze zo hoog zijn! 
Heb je ze al gebeld? Hopelijk kun je snel terecht! 

hier nog steeds geen bloed. Ik zit pas op wachtdag 8 haha, dus heb volgende week woensdag pas de officiële testdatum. Zit wel al op CD28, dus mijn menstruatie zal de komende dagen wel door moeten gaan breken denk ik

Welkom Lizz. Wat een rijkdom dat je al 2 mooie kinderen hebt mogen krijgen. 
Veel van ons wachten al jaren op ons eerste kindje, je leest hier dan ook eigenlijk meer verdrietige momenten dan mooie momenten. 
Hopelijk hoef je niet meer lang te wachten op een derde kindje. 

IsaV@ ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt na het verdriet van een van jouw paarden. Ik ben altijd opgegroeid met dieren en sinds 1 jaar hebben wij dus ook een hond, wij kunnen ons niet meer voorstellen hoe het was voordat zij er was.

Zwindo wat bijzonder zo'n ovulatietest die donker is na je menstruatie. Benieuwd wat ze zegt!
Vis, zulke dromen heb ik ook een tijdje gehad. Dat betekent vaak wel dat er wat stress in je lichaam zit. 
De osteopaat adviseerde mij vandaag yoga oefeningen te doen, gewoon via youtube of iets. Ik ga dat maar eens proberen, wellicht ook iets voor jou?
Ik vond hardlopen ook echt geen bal aan, maar nu loop ik een bepaald rondje waar het altijd rustig is, vooral handig met onze hond, aangezien ze nog jong is en alles interessant vindt. Dat is 4,3 km en ik doe daar nu 31 minuten over. 
Vorig jaar liep ik 5 km zonder te stoppen! Serieus, ik had NOOIT gedacht dat ik dat kon, maar dat heb ik helemaal opgebouwd. Nou toen heb ik dus een jaar niet hardgelopen en kon ik drie maanden geleden nog niet eens 1 km zonder te stoppen, haha.
Nu ik elke week weer 2 keer dat rondje van 4,3 doe (gewoon beginnen en kijken tot waar je het volhoudt, dan ga je even lopen enzovoorts)
En dan zul je zien, dat je het echt best snel kunt opbouwen. En zeg nou zelf, 35 minuten... dat is toch niet zo heel veel :) Het voelt daarna echt MAGISCH goed :D

Nou het gaat hier zn gangetje, was 1.5 week echt goed bezig met gezond eten en van snoep afblijven. Vandaag had ik dus echt geen ruggengraat, iets met chocolade?
Dus zo zelfverzekerd ben ik nu ook weer niet :p
Vandaag naar de osteopaat geweest, ze gaat me klaarstomen voor IVF. Over 3 weken ga ik weer.

Mijn ovulatie was heeeeel raar deze maand.... normaal had ik met IUI altijd een inseminatie op dag 14/15
Tijdens pauzes lag hij vaak op dag 16/17. Nou op dag 13 had ik dus vette ovulatiepijn en ik deed testen op dag 14, 16 en 17. Allemaal negatief, hij leek dus eerder af te lopen. Dag 14 was zeg maar duidelijker dan 17. Ik snap niet hoe ik zo'n vroege ovulatie kan hebben van mezelf. Naja niet dat ik geloof ik een natuurlijke zwangerschap :|
Nog 18 nachtjes slapen en dan eindelijk IVF intake, echt ik kan niet wachten. Ik ga nog net geen kruisjes  zetten op een blaadje op mijn slaapkamerdeur ;)

FleurBo, waarom denk je dat je menstruatie moet doorbreken? Je had nog geen test gedaan toch? Wie weet is het wel goed nieuws! Fingers crossed. 
Lovetennis, honden zijn ook zo'n trouwe beestjes. We hadden vroeger ook altijd honden thuis maar nu werken we zoveel dat ik dat niet aan durf. Het lijkt me ook zo naar om een hond te verliezen. Maar daar voorlopig niet aan denken :) lekker genieten nu ze er wel zijn. 
Ik vind het echt super knap dat je dat zo consequent doet hoor dat hardlopen! Ik heb er zelf nooit dat magische gevoel van gehad, nooit van sporten eigenlijk.. mijn vriend heeft het daar ook altijd over. 
Dat heb ik wel als ik bij de paarden ben geweest haha telt dat dan ook als sporten? :D 
Wel handig dat je de ovulatie voelt dan! Wie weet heb je wel een mega goede eicel deze maand en is het gewoon natuurlijk raak. Het is iig wel super fijn om ergens naar uit te kunnen kijken. Succes nog met de dagen afstrepen ;)

FleurBo Oeh zo spannend! Jij had wel een kunstmatige cyclus toch? Ik vindt je geduld om te wachten met testen erg knap haha. Het langste wat ik heb volgehouden wat tot mijn eigen NOD dag en dus niet de officiele testdag, maar dat komt omdat ik met Luna toen al een positieve test had. Super stom maarja daardoor is het wachten alleen maar lastiger geworden haha. Hopelijk kom je volgende week met goed nieuws. Het is inderdaad echt zonde dat daar niet transparanter over gedaan wordt. Ga het tijdens onze intake ook nog wel vragen:) want heb gebeld voor een intake konden er zoals al een beetje verwacht niet op heel korte termijn terecht, dus niet nog extra onderzoeken voor onze cryo. Desondanks brengt het ergens nu ook wel weer extra rust of weer een soort nieuwe energie. We moeten wel dus inderdaad weer een aantal onderzoeken ondergaan voordat we echt weer een traject kunnen beginnen daar, maar aan een kant misschien ook niet verkeerd om weer even te kijken hoe alles erbij staat na alles wat er is gebeurt het afgelopen jaar. 

Lovetennis hahaha chocolaaa I love it! haha en hé soms moet je er ook gewoon even van genieten. Het leven is al zo treurig de laatste tijd met al die maatregelen en lockdowns en dan ook nog dat grauwe koude weer. Blegh. Wel echt super knap hoor van je met dat hardlopen. Ik ben liever aan het skaten, maar daar was het weer de laatste weken nog niet echt naar. Ik hoop stiekem dat de sportscholen dit weekend weer open mogen. Al ben ik wel erg bang dat het dan echt mega druk gaat zijn. Maar jij deze ronde ook al zo'n rare cyclus/ovulatie. Toch is er naast er weinig vertrouwen of geloof in hebben dat een natuurlijke zwangerschap niet lukt een heel klein stukje hoop, dat je toch een van die verhalen bent dat het toch ineens spontaan lukte. Maar spannend hoor jullie eerste IVF intake! Hopelijk mogen jullie dan ook snel beginnen. Nog beter is natuurlijk dat het niet meer nodig is. 

Hier verder nog steeds door aan het testen met mn ovulatietesten om te zien wat er gebeurd. Als ik het op de foto bekijk lijkt het op dag 4 het streepje iets minder donker te zijn geworden, en lijkt het vandaag weer ietsje donkerder te worden, maarja kan ook net zijn dat mn urine net iets meer verdund is of niet. haha. desondanks nog steeds een aardig duidelijke streep terwel ik normaal als ik op dag 10 (zit nu op dag 9) begin met testen echt een miniscule schaduwstreep heb. Als ik volgende week geen oploping of iets zie ga ik toch weer contact opnemen met het ziekenhuis voor een echo. 

@Zwindo, lijkt me ook best fijn om nog eens te onderzoeken en te weten of het allemaal nog goed zit. 
Wat vreemd nog altijd die rare ovulatie testen. Hebben ze al iets gezegd wat dat kan betekenen? Snap dat je dan even wat duidelijkheid wil dmv een echo. Ik vind dat jij ook veel geduld hebt hoor met het wachten en het testen voor je ovulatie. 
Ik heb op dit moment echt even een dip, het besef dat het gewoon niet lukt, ook niet de eerste poging na het HSG onderzoek maakt me nog onzekerder. Ik voel me niet goed genoeg, alsof ik niet goed genoeg ben om een kindje te mogen krijgen. Echt heel naar!
Ik weet dat ik zo niet mag denken maar soms.. pff dan ga ik alles in mijn hoofd opnoemen wat ik niet goed doe. Chocolade eten, koekjes eten, teveel brood of ik slik niet de goede supplementen, ik neem niet voldoende rust blablabla en dan wil ik nog mijn eigen bedrijf opzetten terwijl ik werk doe wat ik niet leuk vind.. Nou recept voor een mislukking denk ik dan.
Bleh haat dit. Hopelijk is het straks weer over en kan ik wat normaler nadenken weer. Het hakt er allemaal extra in nu met het verlies van mijn merrie waarover ik ook ga nadenken wat had ik beter moeten doen, mijn ongesteldheid nu pff. niet fijn.

Hi dames,
Misschien pas ik niet helemaal tussen deze groep, ik wacht namelijk (nog) niet op een zwangerschap maar op een cyclus. Ik ben nieuw op dit forum, heb natuurlijk al veel gelezen maar nog nooit iets geplaatst. Echter vind ik het lastig dat ik mijn verhaal met weinig mensen kan delen, en weinig vergelijkbare verhalen lees op internet, het maalt veel door mijn hoofd.
+/-13 jaar slikte ik de pil. Afgelopen april '21 ben ik naar de HA gegaan omdat ik tijdens de stopweek van de pil eigenlijk minimaal/geen bloed meer verloor. De afgelopen jaren is het bloedverlies steeds verder afgenomen. 6.5 jaar geleden ben ik hiervoor ook naar de HA geweest (andere praktijk), maar toen werd mij verteld dat dit geen kwaad kon. Afgelopen april was het bloedverlies zover geminimaliseerd dat ik toch naar de HA ben gegaan. Zij adviseerde mij ondanks dat de kinderwens nog niet actief was om te stoppen met de pil en mijn lichaam de kans moest geven om hormonaal weer in balans te komen.
Maanden gebeurde er helemaal niks. In augustus leek ik ongesteld te worden, maar het bleef bij licht roze verkleuring op het toiletpapier. Geen echt bloed dus. Afgelopen december heb ik voor het eerst bloedverlies gehad. Minimale hoeveelheid, maar wel 9 dagen achter elkaar.  Binnenkort heb ik een afspraak bij de gyneacoloog. We vrijen nog steeds veilig ook al is inmiddels de kinderwens aanwezig. In mijn hoofd moet eerst mijn lichaam verder worden onderzocht voordat ik aan een zwangerschap wil denken.
Internet maakt me vooral bang. PCOS? Hormonale disbalans? Onvruchtbaarheid? Etc. De dagen kruipen voorbij, ik kan niet wachten op meer duidelijkheid en wat dit betekent voor de toekomst.
Liefs.

@schaapie, wat naar om mee te maken zeg. Snap dat het je heel onzeker maakt!  Hopelijk kun je snel achterhalen wat het is en kun je actief aan de gang met je kinderwens.

Hi meiden,
@fleurbo ik hoop dat je nog steeds geen menstruatie gespot hebt! Of heb je toch al getest inmiddels? Ik vind het wel een beetje overdreven dat je eigenlijk pas 14 dagen na tp je officiële testdag hebt. Dan ben je toch al lang overtijd, zeker in een natuurlijke cyclus ??‍♀️ Bij mij in het zh houden ze 12 dagen aan, en dat vind ik al lang ;) 
@lovetennis ik vind 4,3 km in 35 minuten inderdaad netjes hoor! Dan mag je toch best af en toe wat chocola in return ? Ik kon vorig jaar in de lockdown ook 5 km zonder te stoppen en in het begin idd nieteens 1, dus heel herkenbaar! Maar ik heb gisteravond mijn sportabbo weer geactiveerd, krachttraining, circuits en dergelijke vind ik wel weer heerlijk. Yoga vind ik ook fijn, maar ben wel echt een stijve hark, haha. Hee maar aftellen naar je ivf intake dus! Had ik toen ook hoor, het is wel echt spannend maar ook weer een stap vooruit.
@isav wat balen dat je menstruatie is doorgekomen. Knuffel ? Wel echt leuk dat je zoveel met paarden bezig bent. Rijd je ook veel? Ik heb vroeger dus ook gereden en doe het nu nog maar eens in de zoveel jaar, jammer eigenlijk want ik vind het nog steeds heerlijk. 
@littlepenguin zo hallo wat een goed nieuws zeg, gefeliciteerd!!! ? Kan me goed voorstellen dat het nog heel onzeker en onwerkelijk voelt, zeker na zo'n onconventionele ronde. Hopelijk binnenkort een mooie echo en kun je ervan genieten!
@zwindo & caroline wat grappig dat jullie bij dezelfe webinar waren. Maar beiden een goed gevoel bij dus? Binnenkort dan intake? 
@schaapje jeetje lastig zeg! Dames met moeilijke cyclussen hebben we hier ook wel. Soms heeft het tijd nodig, net als zwanger worden, maar ik begrijp dat je je zorgen maakt.
Ik zit ondertussen op wachtdag 10. Ik heb dus geen testdrang, maar testvrees ☹️ Ik zie zo op tegen weer witte test! Maar ik zal er morgen wel aan moeten geloven, want mijn testdag is maandag en dat is echt een kutdag ? Ik heb ook weer helemaal geen kwaaltjes. Ook niet van een naderende menstruatie, maar dat is ook logisch want ik heb geen eigen cyclus deze maand. Dat komt natuurlijk pas als ik met de progynova en utro stop.   

Terug
Bovenaan