"De dames die al wat langer wachten....."

Heey meiden,
@Zwindo: ach wat vind ik dit toch weer ontzettend k*t om te lezen! Sorry voor mijn taalgebruik ? Heel veel knuffels jouw kant op ? Je wordt soms zo mentaal getest in zo een traject! Betere tijden komen jouw kant op, ik weet het zeker. ☀️ Hopelijk keert het tij bij de nieuwe kliniek. Als je huis klaar is en je weer samen bent, minder stress. Het kan alleen maar beter worden. Om je vraag te beantwoorden betreffende Ovitrelle, ik kreeg altijd een harde opgeblazen buik vd Ovitrelle voor een kleine week. Soms ook beetje een pijnlijke buik. En ja, Oekraine/Rusland. Verschrikkelijk. Ik zei ook al tegen mijn vriend: ik moet er niet aan denken dat ik nu moet bevallen in Oekraine, ik houd mijn hart vast voor alle vrouwen die nu een kindje daar op de wereld zetten. Wat een ellende. En ja, je begint je soms ook af te vragen hoe de wereld er over een paar jaar uitziet. 
@IsaV: Toch ongesteld geworden lees ik :( heb je nog lekker gefeest bij de apres ski? Even alles loslaten! De koude uterus theorie. Ik zweer erbij. De ronde dat het raak was, had ik wollen sokken aan elke dag (bij thuis werken). En zat ik elke avond met een elektrisch warmtekussentje op de bank (om mijn buik warm te houden). 
@LoveTennis: Fijn om te lezen dat je een goede start had bij C&C. En ontzettend fijn dat alle waardes goed waren, op de vit D na dan. Zoals ik al bij IsaV schreef: ik zweer bij de koude uterus theorie. Warme (wollen) sokken aan thuis, elke avond elektrisch kussentje op de bank. En het was raak! Het kan stom toeval wezen uiteraard, maar mocht ik ooit voor kindje 2 gaan, dan pak ik dit er meteen weer bij. Nu snel aftellen naar 4 april! 
@Mirdg: wat fijn dat het zo vlot gaat! Hopelijk mag je na het gesprek met de gynaecoloog snel beginnen (als je HSG hebt gehad).

Hoi meiden,

Ik ben nieuw in dit topic. Al wel een poos lid van dit forum.

Wachten duurt zooo lang…. ?

“Gelukkig” ben ik niet de enige maar zal mijn verhaal in het kort even vertellen.

Wij zijn 3 jaar bezig om een klein wonder te verwelkomen. En 5 miskramen verder. Begin het zo beu te raken en begin de moed op te geven. Ziekenhuisbezoeken gehad maar nee er is niks mis met ons. Maar waaaarom lukt het dan niet. Ben er zo verdrietig en boos om op het moment. Zoveel mensen die maar per ongeluk zwanger worden of 1x even een pleziertje hebben en hoppa het is raak. Wat kan het bij sommige vrouwen dan tegen zitten zeg.
Morgen word ik gebeld door de gynaecoloog en ga vragen of ze me door kunnen verwijzen naar België, hebben meiden van hier daar ervaring mee?
Ben benieuwd of mijn gynaecoloog mee wilt werken. Want zij kan niks en blijft maar aangeven het is pure pech.

Moest het even van me af schrijven sorry daarvoor.

Hey meiden,

Wel meegelezen, maar even niet gereageerd. Had het zwaar met allerlei zwangerschap(saankondiging)en in mijn omgeving. Ik gun het ze, maar ik gun het onszelf ook zo erg :( 

@Zwindo: ah wat onwijs kl*te! Ik had jullie zo gegund dat die laatste cryo zou mogen worden geplaatst bij jou. Wat een klap weer te verwerken... ik vind het knap en mooi dat je eventjes later toch een positieve draai aan weet te geven. Misschien heb je gelijk, misschien wacht dat kleintje tot alles in rustig vaarwater is: in jullie huis, nieuwe job, jullie weer samen... hopelijk gaat deze maand snel voorbij voor jullie! 
Wat een mooie quote trouwens, heb 'm direct opgeslagen.

@Isa: wat heerlijk zo'n week in de sneeuw, wat kun je dat nodig hebben he? Wel heel jammer dat je niet met een positieve test terugkomt :( ik herken het heel erg van de opgezwollen borsten! Heb dit sinds een jaar of twee en het is zo niet prettig, omdat je constant herinnerd wordt aan hormonen/het je (on)bewust steeds aan het denken zet. Ik heb idd die tips van Iris toegepast, heb er zelfs koffie voor laten staan, maar helaas 0 resultaat. Nu sinds de hormonen spuiten heb ik er zelfs een week extra langer last van. 
Herken het ook zo dat je gewoon niet snapt waarom het niet GEWOON lukt. Er is sperma en er is een eitje, wat is er dan zo moeilijk, denk ik dan (haha). 
Hopelijk heeft de (apres) ski jouw gedachten wat kunnen verzetten en kun je je weer opladen voor een nieuwe poging. 

@LoveTennis: wat fijn dat alles er goed uit ziet, maar argh idd, WAAROM lukt het dan niet?! Toch lees ik uit je berichtjes dat je je wel heel prettig bij C&C voelt en dat je er vertrouwen in hebt, da's ook fijn! Heb jij een beetje leuke dingen deze maand of is het voor jou ook aftellen met de 1e ivf in het vooruitzicht?

@Dromertje: wat onwijs verdrietig om te lezen, 5 miskramen :( wat een klappen heb je dan te verwerken en vooral moeilijk dat je niet weet of/wat er aan de hand is. Is het steeds na dezelfde aantal weken? En heb je onderzoeken gehad naar evt. oorzaken? 

Bij mij gaat het wisselend. Ik schommel tussen angst, hoop en teleurstelling. Denk dat de hormonen die ik nu sinds twee maanden spuit toch wel wat emotioneler ben en dat ik het mezelf vooral moeilijk maak, haha.
Afgelopen dinsdag wel weer een goede IUI gehad (nummer 2) en dat biedt me nu weer veel hoop en dat maakt het allemaal wat zonniger in mijn hoofd. Die zon doet overigens ook zo goed! Merken jullie dat ook? 

Ik merk dat ik het steeds lastiger vind dat er zo'n taboe op dit onderwerp ligt. Onze families en vrienden weten al een tijdje waar we mee bezig zijn, maar sommigen vragen daar niet snel naar (terwijl ik daar vaak wel behoefte aan heb).
Daarbij vind ik het ook lastig om op werk te vertellen, terwijl het best wel een ding is + je er later voor op werk mag komen (met echo's, tp's, etc.). En ook op social media vind ik dat er zo'n taboe op heerst, daar zie je vaak alleen de positieve verhalen.

Ik ben dus heel benieuwd hoe dit voor jullie is? Praten jullie er (graag) over met je omgeving? En op je werk? En op social media?

Liefs,
Lulu

Snap je helemaal gebruiker10331343. Hier is dat ook iedereen die maar zwanger word en zelf blijf je met lege handen. Je gunt het ze wel maar je eigen toch net even wat meer op het moment. Spannend bij jou zeg je iui. Wij hebben alle onderzoeken al gehad en en alles is goed. De gynaecoloog zegt ook gewoon glashard we kunnen niks meer voor je doen want alles is goed en zwanger worden lukt ook, alleen het blijven zitten lukt niet ?

Lovetennis tnx! Had vanmorgen een ovulatietest gedaan die was niet meer knalpositief, wel nog redelijk donker dus gok dat de ovitrelle er bij ook al zo goed als uit is.

Littlepenquin ja echt shit dit maarja kunnen er niets aan veranderen helaas. Gaan gewoon met goede hoop door.

Dromertje welkom wat verschrikkelijk dat je al 5 miskramen hebt moeten verwerken en dat ze daar verder geen onderzoek naar doen. Er zijn in Nederland ook ziekenhuizen met een miskramen poli waar ze juist nog extra onderzoek doen naar wat de oorzaak kan zijn. Heel vreemd dat ze je nu al zo hard vertellen dat ze niets meer voor jullie kunnen doen. Ik weet niet of ze je echt een doorverwijzing naar België kunnen geven volgens mij kan je alleen binnen je eigen land een doorverwijzing krijgen en zou je op eigen initiatief iets moeten opstarten in het buitenland als je dat wilt. Er zijn een aantal meiden die die overstap hebben gemaakt en je daar vast meer over kunnen vertellen.

Lulu mensen vinden het echt lastig om de vraag te stellen. Ze zijn bang voor de reactie die er gegeven kan worden. Zelf probeer ik er zo luchtig mogelijk over te praten met mijn omgeving om die drempel weg te nemen en het toegankelijker maak voor de mensen om er over te beginnen. Belangrijkste is dat je het ook naar je omgeving uitspreekt dat je het fijn vindt als ze ernaar vragen. Als ze niet weten wat je behoefte is kunnen ze daar ook niet op in spelen.

Hier gaat het zo langzaam aan weer beter. Heb nog contact gehad met nij barrahus waarom zo laat na alle onderzoeken pas een uitslagengesprek maar het kon gewoon niet eerder. Wat ook logisch is natuurlijk. Maar heel fijn dat ze er een duidelijke uitleg bij hebben gegeven. Nu maar hopen dat er niets uit de onderzoeken komt wat aanleiding geeft voor vervolg onderzoeken maar dat we gewoon lekker snel kunnen starten.

Bedankt zwindo daar ga ik eens even naar Googlen. Ik ga het morgen horen van de gynaecoloog ben zeer benieuwd wat de te zeggen heeft als ik het vraag. Ga er niet meer mee akkoord. Wil gewoon verder onderzoek. Hoor ook veel meiden die hormonen deden slikken of spuiten voor de innesteling om het beter te laten “plakken”. Dat heb ik ook al gevraagd aan de gynaecoloog maar zij zegt dat dat onzin is. Maar goed als je het niet probeer weet je het niet denk ik dan maar.. wie weet helpt het bij mij wel.

Dank voor je tips en geruststelling voor de acupunctuur. Dat moet goedkomen denk ik.

LittlePenguin, ja helaas vandaag in volle glorie doorgebroken. Dat ga ik ook eens proberen deze ronde. Begin je dat vanaf je vruchtbare periode al te doen dat warmtekussen?

Hoi Dromertje, ik herken je naam nog van 1 van de begin topics dat ik hier mee deed. Helaas ook nog geen succes dus ? Hier ook niet helaas. 
wat naar van al je miskramen en dat ze je niet verder kunnen helpen. Ik hoop dat je in België meer geluk hebt hoor. Succes met je gesprek.

Lulu, Pff wat naar dat je er nu nog langer last van hebt zeg.. Is het dan niet eerder dat die hormonen juist niet het goede werk doen? Omdat ze alleen maar meer last geven? Of is dat te simpel gedacht. 
Idd hoezo kan dat niet gewoon met alles wat er beschikbaar is ? Mja het is niet voor niks een wondertje genoemd dus hopelijk is ons het ook snel gegund hier.

Fijn dat je een goede IUI hebt gehad ?? en dat het weer een positief gevoel geeft. Omg die zon! Heerlijk inderdaad. Hier ook volop aanwezig. Zo fijn.

Ik denk idd dat je best mag aangeven dat je er graag over praat. Waarschijnlijk durven veel mensen er niet naar te vragen omdat dat eerder de overtuiging is dat je dat niet mag doen. Tenminste ik zou het ook niet snel vragen als ik niet zelf wist hoe het voelde. 

Bij mij scheelt het per dag of ik er over wil praten ja of nee. Liefst met collega’s merk ik en met een stel die in hetzelfde schuitje zitten. Met m’n ouders nog niet echt. 
Op social media laat ik echt niks weten de wereld hoeft het niet te weten van mij. 
Ik volg wel iemand op TikTok die dat wel leuk doet met haar traject, ook de negatieve dingen en haar reacties. 

Toch balen Zwindo dat het niet eerder kan maarja het enige wat je dan kan doen is accepteren en vol goede moed er weer tegenaan en dat alle onderzoeken maar goed mogen zijn idd.
Cyclus van 33 dagen lijkt me best lang wachten.. maar mijne is best wel kort steeds. Ach ja als het lang genoeg is is dat alleen maar fijn. 

Hier dus in volle glorie ongesteld op de laatste ski dag.
Heb weer veel krampen en deze maand geen zere borsten gehad. De andere maand heb ik wel zere borsten dan heb ik niet veel krampen ??‍♀️
Gek hoor..

Hoi! Ik kom hier ook maar even kletsen..
ik heb inmiddels gelezen dat er een aantal dames in een traject zitten. Ik hoop zo dat jullie het snel gegund is. Wachten is klote..
even voorstellen, wij zijn inmiddels in afwachting van ronde 7.. wij mogen dus nog niet echt klagen.. en toch voelt het niet helemaal oké..

ik durf wel te zeggen dat we ons best doen betreft leefstijl, voeding en er naast supplementen nemen (multi, omega 3 en magnesium) ik moet zeggen dat voeding bij mij erg veel doet!! En gedaan heeft! Misschien help ik jullie hier ook mee? Ik ging van bizar pijnlijke menstruaties met 2 Alice Feminax waarmee het dan nét te doen was, naar menstrueren zonder pijnstillers! Hooguit paracetamol, omdat het "vervelend" voelt. Veel groentes, fruit en zoveel mogelijk onbewerkt voedsel.. 
Ook cafeïne speelt een grote rol.. hier al 3 maanden aan de decafe (God wat mis ik koffie, maar heb ALLES over voor een kindje) 
Veder hebben we er net een neefje bij.. ik vind het zo moeilijk "dat" aan te zien en ermee om te gaan. Familie weet van nog niks..
Het voelt soms ondanks de stappen alsof we alles "voor niks" doen en het toch geen reet uitmaakt.. 
ik zit inmiddels op DPO dag 7 en heb al krampen sinds dpo dag 3.. normaal geen last van. Vorige cyclus Corona gehad. Na de positieve test op Corona binnen no time vooraf heftige krampen. Met omdraaien in bed voelde ik het al en 4 dagen "te vroeg" ongesteld. Ze voelen nu, de krampen niet helemaal hetzelfde, maar ik ga er maar wel vanuit dat ik ongesteld zal worden om de klap minder hard te laten zijn.. verder wel gevoelige tepels (ik smeer progesteron crème), maar geen gevoelige borsten zoals ik altijd eerst had (waarschijnlijk oestrogeen dominantie gok ik zo)

binnenkort een EMB test 

Hoe is het bij jullie? 

Terug
Bovenaan