"De dames die al wat langer wachten....."

Littlepenguin wat fijn dat bij jou ook alles goed gaat! Kun je inmiddels al een beetje genieten?

Zwindo ik heb afgelopen vrijdag bloed geprikt voor de NIPT en hoop eigenlijk deze week uitslag te krijgen. Ik moet zeggen dat ik er toch behoorlijk over in zit. Helemaal omdat jullie natuurlijk met Luna vorig jaar een slechte uitslag kregen, doet me wel echt beseffen dat je zomaar opeens die ene kan zijn die geen goede uitslag krijgt. 

wat fijn dat je menstruatie nog niet is doorgebroken, hoe langer het wacht hoe meer ruimte er hopelijk is om toch nog snel na de afspraak te kunnen starten! 

Gebruiker10379146, fit for fertility heb ik ook veel van gelezen en ook een tijdje de (dure) supplementen geslikt. Ook een kort consult gehad maar uiteindelijk weet ik het allemaal niet zo goed daarmee. Het maakt me heel ongelukkig en het voelt of ik alles verkeerd doe als ik die dingen lees dus daar ben ik mee gestopt. Volg nu gewoon mijn eigen gevoel en kijk wat ik wel wil doen. Het moet wel leefbaar blijven vind ik. 
24 pas! Dat is nog jong. Ik ben 35 dus bij mij begint de tijd wel wat te dringen. 
LittlePenguin, dankjewel, dan ga ik ook binnenkort beginnen met het kussen al zit ik meestal maar een klein uurtje op de bank en soms helemaal niet dus even kijken wanneer ik dat in plan haha. 
Fijn dat alles zo goed gaat bij jou! Hopelijk kun je inmiddels wat meer genieten. 
Zwindo, ah vandaar ik snap het. Ik hoop voor je dat je menstruatie nog lekker even op zich laat wachten :) 
FleurBo, wat spannend zeg die NIPT. Hopelijk alleen maar goede uitslagen. Van mij mag je ook blijven plakken hoor. 
Hier inmiddels weer derde werkdag en alle ontspanning van de vakantie alweer kwijt. Mijn nek doet pijn, mijn buik is gespannen. Gisteren nog spoed consult gehad bij Osteo omdat ik elke keer het gevoel had dat het in mn nek ging schieten. Dat heeft wel een beetje geholpen.
Bah, haat dit echt en wil er zo graag van af. Vraag me wel af of het gaat helpen om een andere baan te nemen maar goed als ik het niet probeer zal ik het nooit weten.
Het is nu echt mijn prioriteit om mezelf meer ontspannen en gelukkig te voelen want ik merk dat dat op vakantie wel is maar zodra ik weer werk is alles binnen een dag weer om zeep. :(

FleurBo Snap dat het toch spannend is zeker, omdat je dan mijn verhaal al kent. Ga er vanuit dat het gewoon goed zit. Bij ons gaven ze ook echt al aan dat het gewoon echt puur pech was. Ik bedoel edwardssyndroom is een kans van 4 a 5 op de 10.000 dat is 0,05% dat je zo'n uitslag krijgt. Ik duim gewoon dat je van de week met goed nieuws komt! Probeer van het moment nu te genieten met jullie kleine spruit in de buik. 

IsaV Wat naar dat je, je zo gestressd voelt. Hopelijk vind je snel iets waar je weer veel energie van krijgt! 

Hier dus woensdagmiddag ongesteld geworden en vandaag dus alweer bijna voorbij gewoon. Tenminste zo lijkt het. Heb ook wel eens vaker gehad dat ik dacht oh het wordt alweer minder en toen begon het weer een soort van opnieuw haha. Voor nu lijkt het erop dat het ergste alweer voorbij is. Ik merk ook gelijk aan mijn lichaam dat ik de laatste weken toch weer een stukje strenger ben geweest op mijn voeding en had dus weer minder last van deze menstruatie, dus dat is erg fijn. Uiteindelijk dus maar 1 dagje later ongesteld geworden. Nu afwachten wat komende maand gaat doen.
Even iets anders waar ik energie van krijg ons huis begint eindelijk vorm te krijgen. De begaande grond staat op een paar kozijnen na dus hopelijk volgende week de vloerplaten erop en dan de eerste etage bouwen :)

Lulu
Gelukkig heb ik een heel drukke en leuke maand! Volgende week heb ik mn eerste toernooi van dit seizoen.
Dan volgt de week erna de tweede, de week erna de clubkampioenschappen en dan is het al 4 april.
8 april begint de competitie, dus ik heb er helemaal zin in!

Dromertje
Mijn vriendin heeft een zoontje van 3 en zij zijn nu al 1.5 jaar bezig voor nummer 2 en hebben al 4 miskramen gehad. Hun gynaecoloog zegt dat het “pech” is. Zij hebben dus een intake gesprek in België én bij Cuypers en Cuypers in Duitsland, zij hebben daar geen verwijzing voor nodig.

Deze hadden wij trouwens ook niet nodig bij C&C, maar kregen hem wel.

Fleurbo wat fijn dat jullie echo weer goed was, op het feit na dat de kleine iets te klein is, maar dat komt vast goed!

Hier geen nieuws verder, het is “aftellen” naar 4 april en dan vermoedelijk 11 april..
Ik vermoed dan mijn menstruatie en dan zal de start zijn.

Ik geniet nog even van een klein maandje wijntjes ?

Zwindo, wat goed dat je zo snel verschil merkt met je eten zeg! Waar let je dan extra op? Geen suikers? 
Fijn dat het ook snel weer voorbij is :)
Heerlijk dat jullie huis al zo ver staat! Wanneer verwachtte je ook alweer dat het klaar was?
Lovetennis, wat een fijne dingen om naar uit te kijken :) Het is ook zo'n fijn weer nu dat doet een mens goed. 
Geniet van je wijntjes! 
Hier ook geen nieuws, we zijn maar weer eens aan de 'klus'. Heb het warmte kussen binnen dus die probeer ik ook elke dag al te gebruiken.
Werk vandaag een dagje thuis dus heb hem nu lekker warm om mijn buik, wollen sokken en sloffen aan, warme thee en crackers met avocado in de ochtend :p 

Lovetennis Wat fijn dat je het lekker druk hebt tot begin april. Ik leef naar 6 april toe voor ons uitslagen gesprek. Hopelijk dan goed nieuws! Geniet inderdaad lekker van de wijntjes! Ik heb de laatste dagen ook even heerlijk genoten met vriendinnen en vanavond lekker sushi eten! zo heerlijk!
IsaV Het is echt mee eten met mijn cyclus. Bepaalde dingen probeer ik sowieso te laten staan. Met name varkensvlees, gluten en lactose zijn dingen die ik over het algemeen meer te laten liggen en rond de menstruatie is dit bijna een no go. Suikers is inderdaad eentje die rond mijn menstruatie ook een is die ik eigenlijk echt moet minderen, maar die vind ik echt nog heel erg lastig. De cravings voor chocolade rond die periode helpen dan nietttt... hahaha. Advies wat ik had gekregen is om rond die periode veel soepen te eten. Zitten veel voedingswaardes in en is ligt verteerbaar en lekker warm. haha lekker ik heb zelf een elektrische deken waar ik lekker onderkruip ook zo fijn is die. oja ons huis duurt nog wel eventjes, hopelijk in juni ergens de sleutel. 

Zwindo, fijn dat je zo hebt genoten met je vriendinnen! Sushi omg heerlijk :p 
Lijkt me heel lastig om vol te houden idd en dan die suiker en chocolade pfoe moeilijk. En zeker rond die periode inderdaad!
Soep, heerlijk! Maak ik ook wel graag. De bouillon zelf maken zou ik ook nog graag doen maar dat duurt zo lang. 
Dus als ik het goed begrijp is het bij jou vooral tijdens menstruatie dat je het meeste moet opletten en niet perse rondom ovulatie en innesteling? 
Ik heb tot nu toe elke dag al lekker op de bank gezeten met mn warmte kussen. Heerlijk is dat zeg.
Woensdag voor het eerst acupunctuur gehad, dat is echt bizar. Ik voelde het meteen wat gaan branden, soms kloppend gevoel, soms jeuk, dan misselijk en dan weer hoofdpijn. Allemaal in 15min tijd ofzo. 
Ze zei ook dat ik kon gaan dromen en dat heb ik idd gedaan, ik was wel de held in mijn verhaal dus dat was leuk haha. 
Verder zou ik er eigenlijk diepe ontspanning mee hebben moeten bereiken maar dat werkte bij mij niet omdat ik me zo focus op al die dingen die ik voel en er snel angstig van word.
Wat was jullie ervaring daarmee? Zwindo, jij had er geen baad bij toch?

IsaV OMG ja sushi was echt heerlijk! weer veelste veel gegeten natuurlijk haha. Om mijn klachten te beperken is het inderdaad echt met de cyclus meeeten. Het is echt even wennen van wat wel en wat niet kan en is ook echt een beetje uitzoeken waar het lichaam op reageert. Mocht je er interesse in hebben dit is het boek van die dietiste https://endometriosetelijf.nl/product/kookboek-endometriosedieet/ Ze combineert de chinese en westerse geneeskunde. 
Voor mij heeft acupunctuur inderdaad niet heel erg veel gedaan. Het was met name voor mijn koude baarmoeder en de endometriose klachten. Ik heb er uiteindelijk geen verschil door gemerkt in mijn klachten, dus ben ermee gestopt.  Ik kreeg ook nog speciale kruiden mee die ik dan in moest nemen, maar ook daar weinig effect van gemerkt. Het dieet heeft mij daarin meer geholpen. 
Hoe gaat het nu verder met je? Wanneer is je NOD? die was nog in maart toch? Hier overigens nog geen ovulatietest gedaan deze ronde. Ik voel normaal mijn eitjes ook wel groeien, maar moet zeggen dat ik deze dagen nog niet echt iets heb gevoeld. terwijl ik dat normaal nu al wel zou moeten voelen. Nog maar even afwachten wat het lichaam deze keer weer gaat doen. 

Terug
Bovenaan