"De dames die al wat langer wachten....."

Dromertje Wat is het nog uit je gesprek gekomen met de gynaecoloog? Anders kan je sowieso een secondopinion opvragen bij een ander ziekenhuis hier in Nederland of inderdaad gelijk naar het buitenland, maar dat zou je even moeten uitzoeken hoe dat werkt.

IsaV Wat vervelend dat je zoveel last van krampen hebt deze keer. Gelukkig, dan maar op je laatste dag van de vakantie en niet dat je tijdens de hele vakantie er last van hebt gehad. Die "cyclus" is echt ellendig indd. Gelukkig wel weer enigzins een cyclus, want heb eerder rondes van 60 dagen er tussen gehad. Echt dramatisch. 

Gebruiker Welkom! Snap heel goed dat 7 rondes lang voelt, maar dit is echt nog niet zo lang hoor. Neem aan dat je een redelijk normale cyclus hebt, dus ongeveel een half jaartje bezig bent. 80% van de vrouwen raakt zwanger in het eerste jaar. Ik zie dat je ook suplementen neemt, maar mis foliumzuur in het rijtje. Of neem je mama multivitamines waar dit in zit? Die wachtweken zijn altijd ontzettend spannend. Proberen veel leuke dingen te plannen die dagen is iets wat bij mij enigzins helpt om ze iets sneller en met meer afleiding door te komen. Wat is een EMB test? Zit nu al een behoorlijke tijd in het medische traject en heb hier nog nooit van gehoord. 

Hier heeft vandaag het eerst bruinverlies zich gemeld. Morgen is 2 weken na mijn ovitrelleprik. Ben benieuw of er dan morgen al een ongestelheid gaat doorbreken of dat dit toch nog een paar dagen opschuift. In ieder geval een dezer dagen zal het gaan doorbreken.

Hoi Gebruiker10379146, herkenbaar je verhaal, toen begon ik ook met twijfelen. Met 7 maanden proberen ook al naar de huisarts geweest omdat ik Chlamydia heb gehad en dat kan een aanwijzing zijn dat het langer duurt.
Alles wat we tot nu toe hebben geprobeerd heeft ook niks geholpen. Heel frustrerend he! Heb je de progesteron crème op eigen initiatief gestart?
Waar laat je zo’n EMB test doen? Ik had er ook nog nooit van gehoord.
Zwindo, wow 60 dagen.. dan wordt je geduld op de proef gesteld zeg! Gelukkig nu niet meer zo lang. ‘Fijn’ dat je menstruatie zich al heeft aangekondigd, kun je weer een stapje verder kijken. Wat is nu het eerste onderzoek (buiten het semenonderzoek) dat gepland staat of is dat pas na jullie gesprek?  
Hoe gaat het nu met je?
Hier alweer bijna klaar met de menstruatie dus dan kunnen we begin volgende week weer aan de klus. Ik ga wel een mailtje sturen naar de verpleegkundige om te vragen of er al iets meer van onderzoek kan gebeuren en wat de vervolg stappen zijn. Inmiddels alweer 3 rondes verder na het HSG onderzoek en nog steeds met lege handen.
Ik heb ook zo’n warmtekussen besteld, het kan maar helpen :) en anders zullen de katten er wel van genieten ?  

IsaV Oh dat is lekker alweer bijna klaar met je menstruatie! Ben altijd zo blij als die weer voorbij is. Balen dat het nu na de HSG nog steeds niet is gelukt. Zou inderdaad gewoon weer contact opnemen en vragen welke vervolgstappen er nu zijn. Kans dat je op zo'n afspraak moet wachten is ook weer aanwezig. Inderdaad heel fijn dat dit niet meer zo is, maar vandaar dus ook mijn angst om die vaccinatie te nemen, omdat je zoveel verhalen voorbij ziet komen waarbij de cyclus helemaal van slag is geraakt. Vind ik dat nog wel even een dingetje.
Verder wilde ze inderdaad opnnieuw een bloed en semenanalyse. Bloed al een maand geleden afgegeven, dus die uitslagen zullen ze al hebben. Semen zou dus een paar weken geleden zijn, maar kon niet doorgaan omdat mijn man de dag ervoor voor de 2e keer corona kreeg. Dus die staat nu deze week gepland. Helaas begin april dus pas de uitslagen. waarschijnlijk wordt ik dan net 1 dag na die afspraak ongestel, wat echt mega balen is want medicatie bestellen duurt 2 weken zag ik al op hun site. Dus wordt rekening houden met een start op zn vroegst in mei. Dus weer 2 maanden die weggegooid worden. 

Pfoe hey dat is echt zo lang elke keer :( heel vervelend. Begrijp niet zo goed waarom dat zo lang moet duren allemaal ook die medicatie bestellen, hoe moeilijk kan dat zijn. 
Wel typisch 1 dag na die uitslagen ongesteld en dan weer wachten.. Als je nu net wat variatie hebt en je cyclus is iets langer, kan het dan misschien nog wel die maand?

Ja snap dat je angt hebt voor die vaccinatie, na mijn booster is er nu nog niks veranderd, misschien aankomende maand wel. Geen idee, ik heb er nu ook 0 last van gehad. Vorige 2 vaccinaties was mijn cyclus alleen 2 rondes een paar dagen korter dus heel erg was dat niet. 

IsaV fijn dat je menstruatie weer op z'n einde loopt. Als ik jou was zou ik ook gewoon alvast bellen voor extra onderzoek of volgende stappen. Al is het alleen maar dat ze je op de wachtlijst kunnen zetten. Mijn ervaring is dat als je er niet om vraagt ze dat echt niet vanzelf doen. En de wachttijden zijn overal al zo lang. 
Zwindo ik vind het echt zo ongelofelijk oneerlijk wat jullie allemaal voor de kiezen krijgen. En mei voelt echt nog als een eeuwigheid om te starten met een nieuw traject. Kunnen ze de medicatie niet alvast in het voren bestellen? Of gaan ze pas tijdens het gesprek bepalen welke medicatie jullie moeten krijgen?
volgens mij heb je na ovitrelle 36 uur later de eisprong, dus dan zou je (in de theoretische wereld) 15,5 dag er na de prik ongesteld worden. Misschien dat dat nog net wat meer ruimte geeft. En anders kun je misschien navragen of je tijdelijk aan de pil kan om de tijd voor je menstruatie net iets te rekken? Hoewel je daar zelf niet zo gelukkig van werd toch?
ik snap je angst voor de vaccin heel goed. Ik heb de vaccins gehaald na mijn miskraam omdat ik toen toch een tijd moest wachten en de variant in de zomer wat heftiger was, maar de booster heb ik ook nog niet durven halen. Die kon ik halen 2 dagen na de terugplaatsing, maar dat heb ik dus niet gedaan. 
 Hier is inmiddels Corona in huis, we leven zo veel mogelijk apart van elkaar en tot nu toe ben ik nog negatief en dus ook geen klachten. Dit maakt wel dat ik ga twijfelen of ik de booster nog wel moet halen. Zie het nut niet heel erg denk ik, tenzij er straks weer een andere variant komt die wel weer gevaarlijker is. Het is nu alleen wat vervelender met quarantaine regels. 

Afgelopen vrijdag hebben we termijnecho gehad en alles zag er goed uit! De kleine was alleen wel 3 dagen te klein, maar dat is tot nu toe bij iedere echo geweest. Ik vind het echt nog heel moeilijk te geloven allemaal, echt zo raar dat het hele traject gewoon voorbij is. Maar wat een trots kun je voelen voor zo'n inniminimensje in je buik zeg! 

ik zou wel graag jullie willen blijven volgen, want heb zo ontzettend veel steun aan jullie gehad en leef met jullie mee. En ik hoop dat ik jullie ook nog een beetje kan steunen de komende tijd. Maar geef alsjeblieft eerlijk aan als jullie dat liever niet hebben 

Ja "gebruiker" zou graag haar naam aanpassen! Haha! :p
Wat balen dat het bruine verlies zich gemeld heeft.. hier ook al aantal dagen goede krampen, dus verwacht ook niks anders..
foliumzuur zit idd in de multi bij mij, maar de natuurlijke variant uiteraard! Quattro folic ofzo iets? Iig de goede! De helft van mensen is niet instaat synthetisch foliumzuur om te zetten en slik je het dus voor Jan Snot.. 

een EMB test is een soort algehele APK voor je lichaam. Waar ontzettend veel op te zien is betreft te korten voedingsstoffen, intoleranties en nog veel en veel meer. Je voeding heeft ontzettend veel invloed op heel je lijf, ook op je vruchtbaarheid. Ik ben daar heel erg op gaan letten (ja in eet nog steeds 1x per week frietjes met snacks en ook echt nog gewoon chocolade)
Maar omega 3 bijv (algen olie, geen vis, want de alg bevat de olie en niet de vis zelf) en magnesium maakt bij mij het verschil tussen normaal kunnen functioneren met mijn menstruatie of kremperend van de buikpijn! Ook veel last van PMS klachten (wat waarschijnlijk wijst op oestrogeen dominantie)

de test is niet goedkoop, de mijne kost €350,- via "hetheleplaatje" Zij is Orthomoluculair en HSP coach. Ze is onder andere te vinden op instagram. Maar waarom geven we ons zelf wel mooie kleding etc maar een gezondheidscheck ho maar ...

Op de site van "fit for fertility" heb ik heel veel gelezen over mensen die moeite hebben met zwanger raken. En echt voeding en ontspanning doet zo ontzettend veel! Ook voor je kwaliteit cellen etc. Het is niet voor iedereen de oorzaak uiteraard, maar het helpt wel naar mijn ervaring! 
Hier vanmorgen bij de huisarts geweest en om mij gerust te stellen krijg ik een echo en bloedonderzoek. 

een vwn jullie tips daarvoor? Ik heb dus echt nog maar 1x in m'n leven bloed geprikt en ben 24! 

hoe lang zijn jullie inmiddels al bezig eigenlijk? 

@IsaV: Ik gebruikte het elektrische kussen vanaf dag van inseminatie. Elke avond even een paar uurtjes op de bank. Als het te warm werd stopte ik ermee. In de wintertijd is zo een elektrisch kussentje erg lekker, met welk doel dan ook. En ik denk sowieso idd dat je katten er ook van zullen houden ;)
@Dromertje: welkom. Wat een verhaal zeg, zoveel al meegemaakt. Hebben jullie nooit IUI gehad? Het lijkt mij zo raar dat als jullie al zo lang bezig zijn, jullie geen IUI krijgen aangeboden. Vanwaar de verwijzing naar België nu?
@Zwindo: pfff wat een tijd weer zeg. Hopelijk komt dat uitslagengesprek een beetje snel en wie weet heb je nog een mazzeltje met de bestelling vd medicatie. 
@Lulu: ik begrijp je gevoel. Je wilt hoop houden, maar ook weer niet want hoe meer hoop, des te meer de teleurstelling als de menstruatie doorbreekt. Ik heb op werk alleen mijn manager verteld van het traject. Later 1 collega, ik floepte er per ongeluk uit dat ik naar het ziekenhuis moest. Haar reactie gelijk: ben je zwanger?! Uhm nee, was het maar zo! Dus toen maar verteld. Voor mij was het makkelijker om het stil te houden, iedereen werkte vanuit huis. Dus niemand had door dat ik er even tussen uit knijpte voor een echo of IUI. In mijn vriendenkring was er in het begin veel belangstelling, maar dat werd al snel minder. Zelf vond ik het ook vervelend om erover te beginnen, mijn mentale gezondheid was al niet zo best, dus wilde niemand lastig vallen met mijn treurige verhalen. Vooral niet omdat daarvoor mijn vader overleed, en ik dus ook al niet de gezelligste was. En nu was er ook een vriendin zwanger, en ja, haar plezier wilde ik niet verpesten met mijn subfertiliteits verhaaltjes over hoe kut het allemaal is. Met 1 vriendin kon ik er goed over hebben en ik praatte veel met mijn moeder. 
@FleurBo: wat fijn van je goede termijnecho! Ik had de mijne vorige week, helaas was hij/zij veels te actief en lukte het opmeten niet goed. Wel zat alles erop en eraan. Gisteren herkansing gehad, nu ging het beter. Mijn spruit loopt 2dgn voor en dus is de uitgerekende datum naar voren gehaald (18sep). IUI babies lopen vaker een paar dagen voor zei de verloskundige. Over IVF babies zei ze niks.  

IsaV Het Nij Barrahus is uiteindelijk een privekliniek, dus dat loopt net even iets anders als bij een ziekenhuis. Ze doen zaken met een apotheek die de medicatie thuis afleverd, dus het gaat allemaal net even ietsje anders als bij het ziekenhuis. 
FleurBo mei voelt inderdaad echt als een eeuwigheid. Helaas, hebben we het niet voor het kiezen. Fijn om te horen dat jullie kleine frummel goed groeit! Gaan jullie ook de NIPT doen of juist niet? Ik vind het heel gezellig als je hier nog meeleest en af en toe laat weten hoe het gaat met de kleine frummel hoor! Weet niet of er ook alweer een/het zwanger forum is aangemaakt/nieuw leven is in geblazen. Ander lees ik daar ook gewoon af en toe mee. 
Gebruiker ahh ok, volgens mij heeft een vriendin van mij dat ook ooit eens gedaan. Ik heb inderdaad ook het een multivitamine met actief foliumzuur en probeer ook goed op mijn voeding te letten i.v.m. mijn endometriose. Gezien mijn huidige situatie gaat dat soms wat lastiger want is het meeeten met de pot. Ik volg zelf ook onder andere Iris de Goede op insta (ook orthomoleculair dietiste). Zij is net als mij net haar kindje rond de 18 weken zwangerschap verloren en deelt nu ook haar herstel hiervan. Ik ben overigens ondertussen alweer 31 (nooit gedacht dat ik nu nog geen kinderen zou hebben). We zitten sinds maart 2019 in de medische malle molen (MMM), maar zijn sinds 2018 begonnen aan onze kinderwens. dus zo'n 4 jaar bezig om zwanger te worden waarvan 3 in het ziekenhuis. 1x een vroege miskraam gehad en dus een zwangerschap met 18 weken moeten beeindigen omdat onze dochter niet levensvatbaar bleek te zijn (dat is nu bijna een jaar geleden).
Littlepenguin Fijn dat je ook een goede echo hebt gehad! Bij mij zeiden ze dat IVF baby's wel eens vaker ietsje konden achterlopen, zolang ze maar op hun eigen lijn doorgroeien. De afspraak staat voor ons nu al vast en dus helaas pas begin april net een dag voor ik ongesteld moet worden. Ik hoop dus stiekem dat ze de medicatie al bestellen zodra de uitslagen binnen zijn en we dus gelijk na het uitslagen gesprek wanneer ik ongesteld wordt kan beginnen, maar ga er vanuit dat het pas een start in mei zal worden op zijn vroegst.   
Oja hier nog aan het wachten tot mijn menstruatie echt gaat doorbreken. Voor nu nog steeds alleen wat bruinverlies. Opzich niet heel raar want vandaag is precies 2 weken geleden dat ik de ovitrelle heb gezet. Hopelijk is hierdoor toch ook ietsje uitstel in mijn menstruatie in april waardoor een start dan toch ook weer iets meer mogelijk lijkt te worden. 

Terug
Bovenaan