"De dames die al wat langer wachten....."

Hey meiden,

Het is stil hier! Stiller dan de afgelopen tijd. Heel benieuwd hoe het is met de andere meiden die al een tijdje niet hier zijn geweest! (of in ieder geval hebben gereageerd. Weet dat je niet op alles hoeft te reageren, juist leuk om even te weten hoe het met jullie is!)

@Zwindo: hoe is deze maand nu voor je? Doet het zonnetje je wat goed of toch wel veel verdrietige gedachten? Ga je deze week wel ovulatietesten doen? En dan dus gelijk bellen naar NB? 

@Isa: wat vervelend van die spanning in je lichaam, veel stress op je werk dan? Wat fijn van jullie huis, dat zijn leuke dingen!
Hoe bevalt het warmtekussen? Ga ik ook eens naar kijken. Ik zit vaak met een kruikje op de bank! Ik heb ook laatst voor het eerst acupuntuur gedaan. Niet zoals jou ervaren, maar ook wel heel prettig, omdat deze man er echt wel verstand van leek te hebben en mijn cyclus (of nouja, de IUI) met acupuntuur wil gaan ondersteunen. En is het klussen goed gegaan? ;) 

@LoveTennis: ben je lekker aan genieten van wijntjes? Kijk je erg uit naar april? Hopelijk alles goed met jou!

Hier helaas weer ongesteld geworden (vorige week al). Kwam twee dagen eerder, dus ik zat nog best wel in de hoop/"wie weet is het deze keer raak" fase. Was dus even een shock en toch weer een grote teleurstelling... WAAROM?! Waarom lukt het niet? Terwijl alles er goed uit ziet, argh! Poging 2 IUI dus mislukt. Inmiddels alweer bijna een week aan de hormonen. Als ik wist dat het ooit goed zou komen, dan doe ik dat met alle liefde, maar die angst overheerst soms. Klink nu wat negatief, maar eigenlijk voel ik me nu best goed. Goede periode van mijn cyclus, leuke dingen, de zon schijnt, dus ben best positief ;) 

Fijne week gewenst,
Lulu

LuLu Het is hier inderdaad een heel stuk rustiger. Ook al een keer eerder meegemaakt hoor. Als er ineens een groep zwanger wordt waar flink wat actieve reageerders in zaten werd het weer even een poos een stuk stiller. Daarnaast zitten volgens mij een heleboel weer te wachten om te moeten beginnen dus valt er weinig te vertellen. Hier precies ook zo ben aan het wachten en dat duurt langgg... haha. Ik ga overigens geen ovulatietesten doen. Ik heb ze hier nu niet bij de hand heb wel een hele voorraad liggen in het huis van mn ouders, dus ga geen nieuwe halen. Mijn ouders hebben Corona gekregen toen ik bij mijn schoonouders zat, dus zit daar nu iets langer als gepland. 
Het weer doet mij hier ook goed. Ik weet nog dat het vorig jaar ook echt super mooi weer was. Het was toen 20 graden ofzo. Voor nu voel ik me eigenlijk nog goed en ondanks dat het wel in mijn achterhoofd speelt, houd het me niet echt bezig en kan ik gewoon normaal de dagen doorkomen. Ik ben nog wel aan het nadenken wat ik precies wil gaan doen die dag. Ik heb sowieso een wensballon besteld (ik hoop dus niet dat het te hard waait die dag) en wil een taartje/gebakje halen. Verder denk ik gewoon lekker samen zijn en heel veel knuffelen. 
Wat naar dat IUI 2 helaas ook is mislukt. Hopelijk is 3x scheepsrecht. Die waarom vraag en de onzekerheid is heel logisch. Zeker als er geen aanwijsbare reden is waarom het niet zou moeten lukken. Hopelijk is het jullie alsnog snel gegund. 

@Lulu: ik begrijp je teleurstelling. Ik heb na IUI 3 mijzelf 2dgn ziek gemeld van werk, zo erg zat ik er doorheen. Kon alleen maar huilen. Na deze enorme teleurstelling heb ik mijzelf bij elkaar geraapt en tegen mezelf gezegd: dit nooit meer, zo mentaal gesloopt. Toen heb ik het deels los gelaten, nog steeds had ik 10 rituelen, maar kon weer genieten van een wijntje bijvoorbeeld. Ik heb ook begrepen dat 50% zwanger is na 6 pogingen. Dus het is helemaal niet vreemd dat het na 2 pogingen nog niet gelukt is. Houd hoop!
@LoveTennis: Het is al bijna 4/11 april! Het wachten duurt niet lang meer. Ik zal nog snel even wat wijntjes naar binnen werken met dit mooie weer haha.
@Zwindo: Hopelijk zorgt de bouw van het huis voor wat afleiding? Ik en mijn vriend gingen elke 2wk even langs de bouwplaats in het weekend. Omdat het om een project ging moesten we zoeken naar gaten in het hekwerk haha. Anders kwamen we de bouwplaats niet op. Maar dat zal bij jou anders liggen denk ik? En wat een mooi gebaar vd wensballon. Ik hoop ondanks alle verdrietige herinneringen dat je een mooie dag zult hebben.
@IsaV: lekker bezig hoor, met je elektrische kussentje, avocado’s, warme sokken en sloffen! Laten we hopen dat dit het babystof doet opwaaien :p Wat grappig van de accupunctuur. Ik heb het nooit gedaan, maar kan wel geloven dat het toch wat dingen triggert in je lichaam en dat je dit middels dromen allemaal moet verweken!
@FleurBo: weet je al je NIPT uitslag? Nu onze NIPT/13wk echo goed is kan ik er wat meer van genieten. Alhoewel ik nog niks durf te kopen! Ik heb alleen een 9maanden dagboek gekocht, want ik wilde toch het één en ander bijhouden. Buikje groeit nog niet echt, ik kan nog steeds zonder problemen mijn gewone kleding aan en de zwangerschapsklachten verdwijnen langzamerhand, op de vermoeidheid na. Dus ik voel mij verder niet echt zwanger nog, steeds minder eigenlijk. Inmiddels ben ik de 14wk voorbij. Hoe ervaar jij het nu?
Korte update: Hier gaat alles goed gelukkig. NIPT uitslag was goed (ook de nevenbevindingen), 13wk echo was goed. Wel echt lang de griep gehad (geen corona), 1,5wk gevloerd. Met dank aan mijn neefje van 10mnd oud vrees ik. Ach, hebben we dit ook maar weer gehad!  

Hoi meiden.
Even lekker 2 weekjes afstand genomen en nu dacht ik, laat ik eens kijken of er wat dames zijn met een leuke update.

@Zwindo, ben je al klaar voor 6 april? Is al bijna!
Wij nog één weekje wachten voor ons behandelgesprek, zó spannend!
@IsaV, dus jij vond het over het algemeen wel prettig?
Ik ga 6 april weer naar de accupuncturist, ik ben er al vaker geweest. Dit was niet alleen voor de kinderwens, maar ook voor de extreme kramp die ik bijna 24-7 in mijn kuit had.
Accupunctuur heeft daar ontzettend goed voor geholpen. Sinds vorige week heb ik de kramp weer een beetje (maar is dus 1.5 jaar weggeweest)

@Lulu, goed om te horen dat je je goed voelt, ondanks de teleurstelling van jullie IUI 2.
Ik vond het erg zwaar om mij zo depressief te voelen na een teleurstelling, ik merkte dat ik dat nog zwaarder vond, dan de dag daarna de knop om te zetten. Heel gek hoe ik dit zeg, maar ik heb beiden 'uitgeprobeerd' zeg maar.
Twee dagen mezelf heel zielig vinden, mogen huilen etc, maar ik vond dat zó veel zwaarder, dan na 1 dag verdriet de knop weer omdraaien.
Nu denk ik dat het bij ivf wel wat anders zal zijn, ik denk dat die teleurstelling nóg heftiger is dan bij iui (voor mij dan he), ik spreek niet voor een ieder.
@Lulu en @Zwindo ik sluit me bij jullie aan, het was wat rustiger hier en dat komt misschien ook doordat een aantal nu gelukkig wel zwanger is en de rest een beetje in de wachtmodus zit.
Ik vond het ook wel lekker om even afstand te nemen én het is dan ook eigenlijk wel fijn dat er niet 100 berichten zijn geplaatst in die tussentijd, want dan 'moet' je alles bijwerken :p
@Littlepenguin wat fijn om te horen dat je je goed voelt en dat de kleine het goed maakt!

Hier is het nog een weekje aftellen naar ons gesprek van 4 april bij Cuypers en Cuypers, zó spannend en zó veel zin in! :)
Ik geniet enorm van het lekkere weer, de wijntjes en mijn tenniswedstrijden :)
Ik laat weer iets van mij horen zodra het gesprek achter de rug is :)

Zwindo, dankje voor je uitleg. Interessant is dat en fijn dat je daar zoveel baad bij hebt. Dan kun je tenminste iets doen om je beter te voelen. 
Jammer dat de acupunctuur niet veel deed voor je, ik denk ook niet dat het mij helpt maar we geven het nog een kans. 
Ja idd mijn NOD is woensdag maar ik heb alweer het eerste bloedverlies. Ga ook maar flink sushi bestellen voor morgen. 
Ben benieuwd hoe het gaat lopen voor jou! 
Oh wat rot voor je ouders, hopelijk hebben ze niet teveel last. 
Klinkt fijn hoe je de dag beschrijft. Het is idd prachtig weer! Hoop op een fijne dag voor jullie :)
Lulu, oh wat leuk dat jij ook voor het eerst acupunctuur hebt gedaan! Ik denk dat het normaler is hoe jij het hebt ervaren haha. 
Ja spanning doordat ik teveel doe en teveel aan mn hoofd heb ik denk ik en mijn werk gewoon niet leuk vind. 
Het warmtekussen is heel fijn, ik vind het vooral handig dat je hem om je buik kunt vastmaken dus heb er 1 met een band genomen. Klussen.. tsja nee dat is niet goed gelukt helaas alweer bloedverlies. 

Wat ontzettend klote dat het bij jou ook niet gelukt is :( en dan die hormonen allemaal lijkt me zo naar. Gelukkig voel je je wel goed! Hopelijk kun je die positieve vibes vasthouden! 
Weet je al wanneer je volgende poging is?
LittlePenguin, wat fijn dat het allemaal goed gaat bij jou! Lekker genieten hoor. En ook fijn om te lezen hoe het nog steeds kan lukken ookal zit je er mentaal zo doorheen.
Gelukkig ben je weer beter! De griep heerst ook enorm he, heb meer mensen gehoord die er zo vanaf liggen. 
Lovetennis, nee ik vond het helemaal niet prettig eigenlijk dat acupunctuur. Maar ik moet alles altijd meerdere kansen geven want in het begin ben ik veel te gespannen. 
Wat goed dat het in ieder geval voor je kramp wel helpt! 
Heel erg veel succes met je gesprek 4 april. Op naar een volgende stap :)
Ik heb hetzelfde gehad als Lovetennis, even afstand nemen hier in de hoop dat ik er minder mee bezig zou zijn en het dan wel zou lukken. Heb voor mn gevoel zo mijn best gedaan, warmtekussen avocado en alles, maar nee hoor weer gewoon bloed bij het afgeven gisterenavond voordat ik naar bed ging. 
Heerlijke timing. Heb ook mega kut geslapen, hyperventilatie. Bah.
Ik zit er flink doorheen nu, hopelijk morgen weer beter. Ben er echt helemaal klaar mee en heb er geen zin meer in. 

Hee meiden, ik heb een beetje veel omhanden gehad, maar wel mee blijven lezen hoor. Ik zal af en toe een berichtje plaatsen.
Hier veel gebeurt. IUI3 was op het randje, had veel eicellen door de menopur 150, maar kon nog net doorgaan. Helaas geen resultaat. Iui4 werd gecancelled, teveel eicellen boven de 12mm. Wel snel menstruatie, maar mijn eierstokken zijn nog niet rustig van de overstimulatie, dus nog een maandje op de bank gezet. Eigenlijk wel prima, even een pauze en ademen.
Ondertussen hebben we afscheid moeten nemen van onze huistijger ?? ik ben er kapot van. Ik had altijd gedacht dat hij er zou zijn als ik zwanger zou zijn en wij ons eerste kindje kregen. Maar dat mocht helaas niet zo zijn. Verder heeft mijn moeder een gebroken been en heb ik tentamens van mijn studie en veel gewerkt. Dus je begrijpt het... Druk! ?
In plaats van de menopur ga ik volgende ronde over op gonal-f. Hopelijk werkt dat beter in mijn lijf.
Ik lees dat het hier een beetje verdeeld is over wachten op de start van nieuwe trajecten.. Succes meiden!! En wachten op een nieuwe kans ronde. Balen dat je menstruatie er weer is IsaV, zo herkenbaar. Bij mij is het altijd 1 dag huilen en dan weer door.
Lulu, hier ook nog geen nieuws dus. Sterkte meis en houd hoop!
Iedereen in elk geval veel succes gewenst komende tijd, in de hoop dat er nieuw leven mag ontstaan uit al onze inzet ?

LinavV, wat ontzettend naar van je huistijger ? het is zo pijnlijk om een dier te verliezen. Heel veel sterkte! 

Wat shit dat de IUI tot nu toe geen succes was.. Je hebt het ook op je bordje gekregen zeg. 
Ik hoop dat de Gonal beter werkt voor je. ??

Vandaag gaat het gelukkig alweer wat beter. Kan er toch niks aan veranderen het is nu eenmaal zo.
Nieuwe maand, nieuwe ronde, nieuwe kansen ?

He dames,
Ook ik heb even niet gereageerd. Niet omdat ik zwanger ben geworden ofzo ? was het maar zo'n feest maar dan had ik het wel laten weten. 
IUI2 had ik op dag 10 1 grote follikel van 19mm en 2 kleinere van 14mm en 12mm. Kreeg toen de keuze om nog 1 dag te spuiten in de hoop dat er 2 springen met het risico op dat beide kleine follikels door zouden groeien en het niet door kon gaan, of die dag de ovitrelle zetten dan op 1 goed eitje gokken. 
Ik wilde zeker weten dat het doorging dus voor het laatste gegaan. Helaas weeeeeeeeeeeeeeeeeeeer (want ja laten we eerlijk zijn zo voelt het) niet gelukt. Bij de uitgangsecho voor IUI bleek dat de 2 achtergebleven follikels waren uitgegroeid tot cystes van resp. 5 en 8 cm. Dus verplicht een maand pauze. Wat ook wel prima was opzich. 
Maar... Ik merk dat dit hele gebeuren psychisch meer met me doet dan ik toe wilde geven. Werd er ook wat hypochonder van. (Wat voor ziekte/aandoening/blabla heb ik wel niet dat ze de oorzaak voor onvruchtbaarheid niet kunnen vinden) herkenbaar anyone? 
Dus ik daar de huisarts. Had wat last van hartkloppingen maar wist zeker dat ik het me inbeelde en wilde naar de praktijkondersteuner om eens te praten. Maar nee... Had wel degelijk hartkloppingen. Sterker een vrij serieuze hartritmestoornis die mogelijk ernstig is. Dussss nu daar de mmm voor in. 
Ik ben al jaren van het roken af en leef zo gezond. Iedereen raakt maar zwanger en doet maar en mijn hart begeeft het en baarmoeder blijft leeg. Heb daar echt een dikke week zwaar van in de put gezeten. Ben er ook nog steeds niet helemaal uit eigenlijk. 
Sinds zaterdag heb ik last van ochtendmisselijkheid. Ook zoiets. Ben nu 1 dag overtijd ivm mijn langste cyclus. Maar ik durf ook niet meer te testen want ja laten we eerlijk zijn. Wat is de kans na dikke 3 jaar in een cyclus met cystes. Kan die teleurstelling ook niet aan haha. 
Zo dus. Jullie zijn weer up to date ?? hebben jullie dit zonnestraaltje gemist? Whahaah

Terug
Bovenaan