"De dames die al wat langer wachten....."

Ohh Uiltjesfan zo klote en wat is dat schrikken!
Het was dus niet voor niks dat je je zorgen maakte. Wanneer heb je meer onderzoeken voor je hart?
Je mag ff geen zonnestraaltje zijn hoor, is toch niet gek? 
We hebben het allemaal moeilijk dus de zonnige momenten zullen hier sowieso een beetje schaars zijn? maar ze zijn er wel en ook voor ons! 
Maar gelukkig hebben we elkaar daarvoor. 
Mega knap dat je al zo lang van het roken af bent! Dat verdient al een zonnetje op zich ☀️ 
Ik heb het ook nog wat moeilijk hoor, vandaag ik volle glorie, precies op de voorspelde dag, ongesteld geworden. Ik kan er de klok op gelijk zetten. Testen doe ik ook nooit want dan doe meer zeer dan de druppels bloed een paar dagen vooraf. Dan kan ik weer ff aan het idee wennen dat het eraan komt ?
Maar goed de zon schijnt hier dus ik ga zo lekker naar buiten naar de paarden ? gedachten verzetten en vol (goede) moed naar de volgende ronde.
Hou je taai hoor allemaal!
Ook ons is het gegund! ?

Ook al was ik nog maar net begonnen op dit forum, ik was ook even iets stiller. Weekendje weg geweest, heerlijk. Afspraak bij de gynaecoloog inmiddels gehad!
Ze raadde ons aan om te starten met IUI. We hadden minder dan 30% kans om zwanger te worden, vooral vanwege mijn leeftijd, dus vandaar. Vervolgens heeft ze een inwendige echo gedaan. Hieruit bleek dat mijn eiblaasjes in mijn linkereierstok wat groot waren, kon ze niet direct verklaren - maar ze gaf aan dat ze nog een echo wilde doen vlak nadat ik ongesteld zou zijn geweest, om te kijken of het iets tijdelijks. Maar ... na wat gevoel en het uitleggen van mijn klachten (bruinverlies vrijwel iedere dag na de ovulatie tot mijn ongesteldheid) - voelde ze endometriose. En moet zeggen dat ik dit heel dubbel vond - want ik heb al ruim 2 jaar last van die bruinverliesklachten, niemand vond het verdacht, maar het voelde voor mij nooit goed - en nu heb ik zoiets, had ik maar iets harder gepusht op een afspraak bij een gynaecoloog. Want de kans is natuurlijk vrij goed dat bovenop de leeftijd, dit ook een reden is dat het bij ons niet zo makkelijk gaat.
Maar goed, niet te veel over nadenken en doorgaan!  Volgende maand een HSG en tweede inwendige echo - en daarna starten met IUI. Evt. nog een laparoscopie vanwege de endo. Tot zover mijn update ;)
Hopelijk gaat alles ook goed met jullie allemaal!

pfff wat ben ik boos, maar ook ergens ietsjes opgelucht? 
Ik ben al jaaaaaaaaren bekend met een b12 tekort. Toen dat van mijn hart aan het licht kwam 3 weken geleden wilde ik eigenlijk gewoon een apk. Dus ik heb erop gestaan dat mijn bloed werd geprikt op een aantal zaken, waaronder homocysteine. Had allemaal geen zin volgens de huisarts maar toe maar dan. 
Google maar eens op homocysteine+kinderwens en homocysteine+hart. Fits like a glove toch? In combinatie met b12 tekort? Waarbij ik al jaaaaaaaren zeur dat ik vaker een spuit nodig heb? 
Vandaag na 3 weken eindelijk de uitslag. Wat blijkt? Veeeeeeeeeeel te hoog. Woest werd ik. Want het zal misschien niet de enige (nog niet gevonden) oorzaak zijn, maar het draagt ook niet bij aan de kinderwens. En daar moet je dan zo om zeuren en vechten zelf. Super simpel op te lossen. Gewoon vaker die spuit halen. Zoals ik dus al jaren vraag. 
Ergens hoop ik (hoera voor hoop) dat dit het puzzelstukje is dat we zo lang hebben gemist en het nu snel raak mag zijn. 

Hallo meiden, Valt 7mnd proberen ook in de categorie "langer"? Zo voelt het iig wel, maar dat zal de leeftijd wel zijn. Ben Merel, bijna 41. Word er zo onzeker van, bang of het ooit nog zal lukken. Iets in mij wil niet die medische molen in, ik weet het gewoon ff niet... Fijn om hier met andere vrouwen over dit onderwerp te kunnen delen. 

Mirdg, jeetje wat rot dat je er dan nu zo achter moet komen. Zo zie je maar, je gevoel liegt niet!
Succes met het HSG onderzoek en de echo. Fijn dat je nu zo goed geholpen wordt. 
Ik denk dat wij ook niet meer te lang moeten wachten met verder gaan, ik word ook 36 einde van dit jaar. :s
Ohh Uiltjesfan wat erg!!! Snap dat je pissed bent. Ook een gevalletje van altijd je gevoel volgen en gelukkig heb je dat gedaan. Vind ik echt knap. Is het dan zo dat je geen verder onderzoek voor je hart nodig hebt of is het niet zo gemakkelijk?
Hoi Merel, 7 maanden is nog niet lang maar ik snap je gevoel, ik begon ook met 7 maanden al te twijfelen. En helaas na 20 rondes nog geen geluk.. 

Ik heb deze maand echt heel veel grote klonters bij mijn menstruatie. Heb altijd wel klonters maar nu toch wel heftiger.. 
Vraag me echt af of dat niet erg is, je leest toch overal dat die niet groter mogen zijn dan een 5 cent muntstuk, nou dat is bij mij echt wel het geval. De krampen vielen wel mee deze keer.

En alle dingen die niet goed zouden kunnen zijn, die zijn toch al getackeld met een HSG en echo toch? Dan zouden we hebben moeten zien dat er iets niet goed zit? 
Of ben ik mezelf hier nu weer iets aan het aanpraten.. 

hoi Dames,
Ik heb mij ook even een beetje terug getrokken de laatste dagen. Was echt even fijn om er met zn 2tjes + hondenkind uit te zijn. We hebben heerlijk van elkaar genoten, veel gelachen en ook de nodige tranen zijn gevloeid, maar het was echt enorm fijn. Na terugkomst van ons tripje werd het dak op onze woning geplaatst en we hebben nu echt een huis staan! Zo fijn! Het begint nu langzaam een beetje op te schieten. Nu nog een paar dagen wachten tot ons uitslagengesprek. Ben heel erg benieuwd wat daaruit gaat komen en wanneer we natuurlijk mogen gaan starten! mijn menstruatie verwachtte ik eigenlijk pas donderdag of vrijdag, maar we hadden het vannacht even gezellig gemaakt en had toen snachts toen ik naar de wc ging ineens al wat bloedverlies. Vanmorgen alweer over wel nu hier en daar wat bruinverlies. Even afwachten of het nu toch iets eerder gaat doorzetten of niet. Zal even proberen om op iedereen te reageren. 
Littlepenquin Ik moet zeggen dat het nu best wel voor een fijne afleiding zorgt. Zeker nu er echt wat meer schot in de zaak komt. Echt zo gaaf om te zien hoe ze dat doen. En het gaat inderdaad iets anders ik kan gewoon de bouwplaats oplopen en mn huis in dus hebben met alle fases door ons huis heen gelopen. Heel grappig is dat. Helaas hebben we de wensballon door het weer en de regels van het park waar we zaten niet de lucht in kunnen laten gaan. We hebben uiteindelijk allebei een kaarsje aangestoken, gepraat en een gebakje gegeten op Luna. Fijn dat bij jou alle echo's en uitslagen goed zijn! nog even en je zal de vlindertjes in je onderbuik beginnen te voelen. gaan jullie nog voor een geslachtsbepalingsecho? een voorgevoel wat het gaat worden? 
Lovetennis Hoe is je gesprek gegaan? weet je al wanneer jullie kunnen gaan starten met alles? met een goed gevoel naar huis gegaan? Ik moet nog even 2 nachtjes geduld hebben.
LinavV Ah wat naar van je huistijger en dan ook nog je IUI die niet door kon gaan bah. Wat een boel tegenslagen weer te verwerken. Kan me heel goed voorstellen dat het gemis van je kat er even in hakt. Verder ook nog druk zat met allemaal andere dingen zo te lezen. Hopelijk snel weer wat positievere dingen voor jullie. 
IsaV Als je het niet vertrouwd even foto's van maken en naar je gynaecoloog doorsturen met de vraag of dit normaal is of meenemen naar de volgende afspraak. 
Uiltjesfan Jeetje wat heftig allemaal en wat verschrikkelijk dat je er zo achteraan hebt moeten zitten. Kan me ook wel voorstellen dat er nu een soort van last van je afvalt dat er eindelijk dingen zijn gevonden die een oorzaak kunnen zijn voor deze lange weg die jullie al afleggen. Hopelijk heb je nu snel alles met de juiste zorg onder controle en mag jullie wens snel in vervulling gaan en is het zoals je zelf al aangaf het puzzelstukje waar jullie naar opzoek waren. Ben je trouwens ondertussen wel ongesteld geworden of is daar nu ineens toch de vrolijke verassing van een positieve test die je nu wel hebt durven nemen?
Mirdg Wat fijn dat je stappen kan gaan maken. Legde ze ook uit waarom ze nu kiezen om eerst een HSG en IUI te doen terwijl er een verdenking van endometriose is? Bij ons was het echt eerst uitzoeken hoe erg de endometriose was voor er een behandelplan werd voorgesteld. Ik heb toen gelijktijdig mijn HSG gehad. Erg fijn want heb daar dus helemaal niets van gemerkt of gevoeld. 
Merel 7 maanden is nog wel wat kort inderdaad, maar elke maand is er eentje teveel. En snap ook goed dat je leeftijd hier ook nog een extra tijdsklokje op scherp zet. Je bent van harte welkom om je angsten hier te bespreken, maar mijn advies zou zijn om ook alvast contact op te nemen met je huisarts mocht je dit nog niet gedaan hebben. Ze kunnen altijd een paar simpele eerste onderzoeken opstarten (bloed en/of semen test). Als daar niets uitkomt komt er niets uit en proberen jullie gewoon lekker verder. Zo niet kan je altijd dan bekijken wat je verder zou willen doen. 

[quote quote=10544531]Ik heb deze maand echt heel veel grote klonters bij mijn menstruatie. Heb altijd wel klonters maar nu toch wel heftiger.. Vraag me echt af of dat niet erg is, je leest toch overal dat die niet groter mogen zijn dan een 5 cent muntstuk, nou dat is bij mij echt wel het geval. De krampen vielen wel mee deze keer. En alle dingen die niet goed zouden kunnen zijn, die zijn toch al getackeld met een HSG en echo toch? Dan zouden we hebben moeten zien dat er iets niet goed zit? Of ben ik mezelf hier nu weer iets aan het aanpraten..[/quote]  
Nou, precies hierover heb ik me dus ook een tijdlang ongerust gemaakt! Ik had dus ook gelezen dat die klonters/stolsels niet groter mogen zijn dan een 5cent muntstuk en geloof me; bij mij waren ze flink groter. Ik heb dit toen in alle onzekerheid aan de gyn. gevraagd en die zei daar nooit eerder van gehoord te hebben. Volgens haar zegt dat niets over je kans om zwanger te worden. Ik kies ervoor om dat te geloven. De gyn. zal wel weten waar ze het over heeft denk ik dan maar?

Terug
Bovenaan