"De dames die al wat langer wachten....."

Hai Zwindo,
Lief dat je de moeite neemt om op iedereen te reageren, dank je wel!
Fijn dat jullie er even lekker uit geweest zijn met z'n tweetjes. Ook heel belangrijk om samen te kunnen ontspannen, naast het gefocused bezig zijn met de kinderwens. Hoop dat je testuitslagen straks positief zijn! 
Hier idd al een afspraak met de gyn. gehad. Baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit, met normale activiteit van de eitjes kregen we te horen. Hierna volgt een semenonderzoek. We hebben alvast een thuistest gedaan (ja, die bestaan dus ook ;-)) en die was goed, dus dat stelt alvast een beetje gerust. Binnenkort zal er nog bloedonderzoek volgen en daar ben ik stiekem wel een beetje zenuwachtig voor. De gyn. ziet vooralsnog weinig reden tot zorgen aangezien ik nog elke maand ovuleer en keurig netjes regelmatig ongesteld wordt, maar ik weet niet of dat ook een garantie is...

Hi Zwindo, dat klinkt echt als een heel fijn maar ook bewogen weekend. Jammer van het weer en dat de wensballon niet gelukt is. Maar het praten, kaarsjes aansteken en samen het moment delen voor Luna is zeker zo bijzonder.

Merel dan ben je dus inderdaad toch al gestart met een eerste stap richting het medische traject. Ik denk zeker niet onverstandig om deze eerste checks te hebben gedaan. Fijn dat de uitslagen tot nu toe allemaal goed zijn. 
IsaV Meestal hoeft het inderdaad niets te betekenen, maar ik zou het toch wel echt even met je arts overleggen. Zeker omdat het allemaal al langer duurt en dit mogelijk wel een teken van iets zou kunnen zijn. Zelf heb ik ook altijd al flinke stolsels etc. gehad en dus een diagnose endometriose. Ik zeg niet dat dit bij jou ook zo hoeft te zijn, maar het aangeven bij je arts kan zeker geen kwaad. 

Zwindo, hoe kun je weten of je dat hebt? Zou dat niet zichtbaar hebben moeten zijn bij de HSG of de inwendige echo?
Ik lees online wel wat dingen waar ik soms last van heb maar niet de extreme pijn of menstruaties. 

[quote quote=10545786]Hi Zwindo, dat klinkt echt als een heel fijn maar ook bewogen weekend. Jammer van het weer en dat de wensballon niet gelukt is. Maar het praten, kaarsjes aansteken en samen het moment delen voor Luna is zeker zo bijzonder.

IsaV Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring en de terugkoppeling die ik vanuit mijn artsen heb gekregen spreken. Endometriose is best lastig om vast te stellen. Een echo geeft nooit een concreet beeld in dit geval en wanneer ze iets zien spreken ze van een verdenking. Ik heb endometriose graad 4 (hogere graad is er niet) en bij mij was het soms al lastig om iets op een echo te zien. Momenteel heb ik duidelijk een endo cyste bij mn eierstok maar die zat er voorheen niet. Met een HSG controleren ze puur de doorgang van je eileiders. Bij mij zijn deze ondanks mijn endometriose gewoon geheel doorgankelijk, dus zou met alleen een HSG geen endometriose worden geconstateerd. Soms wordt er een MRI gedaan om te kijken of ze endo kunnen zien (zelf niet gehad). Volgens mij geeft deze ook niet altijd een concrete uitslag. Ik heb altijd rond gelopen met een sterke verdenking van endometriose die past officieel gediagnosteerd is met een laparoscopie (kijkoperatie). Enige wat je kan doen is je zorgen en je symptomen delen met je arts en van zijn/haar kunde uitgaan om te bepalen of er inderdaad een mogelijkheid is voor endometriose. En wat Merel zegt mijn moeder heeft ook gewoon 2 gezonde kinderen op de wereld gezet. Niemand in mijn familie heeft dit of problemen om kinderen te krijgen. Ik ben gewoon een pech geval, helaas. 
Merel Hier nog steeds geen menstruatie doorgebroken. Ik heb het nu al een paar keer eerder gehad dat ik denk dat hij eerder doorbreekt, maar dan toch eerst nog aan sukkelt. Heb nu echt helderrood, bruin, weer wat rood, donkerbruin, licht en nu eigenlijk nagenoeg weer niets. Dus schiet lekker op...NOT...
Over een paar uurtjes eindelijk de uitslagen van onze onderzoeken. Ben benieuwd wat we te horen krijgen. Denk niet dat er veel uit is gekomen. Hopelijk mogen we dan met de volgende menstruatie gaan starten. 

[quote quote=10546115]IsaV Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring en de terugkoppeling die ik vanuit mijn artsen heb gekregen spreken. Endometriose is best lastig om vast te stellen. Een echo geeft nooit een concreet beeld in dit geval en wanneer ze iets zien spreken ze van een verdenking. Ik heb endometriose graad 4 (hogere graad is er niet) en bij mij was het soms al lastig om iets op een echo te zien. Momenteel heb ik duidelijk een endo cyste bij mn eierstok maar die zat er voorheen niet. Met een HSG controleren ze puur de doorgang van je eileiders. Bij mij zijn deze ondanks mijn endometriose gewoon geheel doorgankelijk, dus zou met alleen een HSG geen endometriose worden geconstateerd. Soms wordt er een MRI gedaan om te kijken of ze endo kunnen zien (zelf niet gehad). Volgens mij geeft deze ook niet altijd een concrete uitslag. Ik heb altijd rond gelopen met een sterke verdenking van endometriose die past officieel gediagnosteerd is met een laparoscopie (kijkoperatie). Enige wat je kan doen is je zorgen en je symptomen delen met je arts en van zijn/haar kunde uitgaan om te bepalen of er inderdaad een mogelijkheid is voor endometriose. En wat Merel zegt mijn moeder heeft ook gewoon 2 gezonde kinderen op de wereld gezet. Niemand in mijn familie heeft dit of problemen om kinderen te krijgen. Ik ben gewoon een pech geval, helaas. Merel Hier nog steeds geen menstruatie doorgebroken. Ik heb het nu al een paar keer eerder gehad dat ik denk dat hij eerder doorbreekt, maar dan toch eerst nog aan sukkelt. Heb nu echt helderrood, bruin, weer wat rood, donkerbruin, licht en nu eigenlijk nagenoeg weer niets. Dus schiet lekker op…NOT… Over een paar uurtjes eindelijk de uitslagen van onze onderzoeken. Ben benieuwd wat we te horen krijgen. Denk niet dat er veel uit is gekomen. Hopelijk mogen we dan met de volgende menstruatie gaan starten.[/quote]
Helaas, garanties zijn er inderdaad niet. Word ik ook best onzeker van. 
Vervelend zeg met die menstruatie! Hoop dat je testuitslagen meer duidelijkheid gaan geven en dat dit positief zal uitpakken. Succes met wachten!

Terug
Bovenaan