"De dames die al wat langer wachten....."

Nou meiden zoals verwacht geen bijzonderheden ontdekt in het bloed van ons beide. Het sperma van mijn man was deze keer weer niet heel denderend, maar voor een ICSI traject meer dan goed. Wellicht dat zijn 2e corona besmetting zo'n 2 weken voor deze sementest toch ook mee invloed heeft gehad dan we van te voren hadden verwacht ondanks dat hij geen koorts heeft gehad. We hadden zelfs bijna nu gelijk al kunnen beginnen. Is het niet dat het net iets te vol zat al en we ons nog moeten inschrijven bij de apotheek. Wat overigens super fijn is dat je medicatie gewoon aan huis wordt gebracht. Je krijgt het prikschema opgestuurd. Moet alleen even doorgeven wanneer je ongesteld bent geworden en mag dan gewoon gaan starten met prikken volgens het schema. Zo fijn! Heb dus binnenkort alles gewoon al binnen. Ik krijg deze keer ook net een iets andere samenstelling van medicatie. Ik krijg een combinatie van menopur en gonal f als stimulatie medicatie dit om te kijken of we meer eitjes van goede kwaliteit kunnen laten groeien. Ik Hoop dat dit inderdaad hele mooie resultaten gaat geven. We gaan het zien. Spannend weer! #round3
En alsof er een soort last van me afviel na het gesprek werd begonnen ook de buikkrampjes te komen en brak gisterenavond ook de menstruatie door. Dus mei starten it is! Ze zeggen al in mei leggen de volgens een ei nou deze meid dus ook hahah :)

Hoe gaat het met de andere meiden? Carolinerkj ook al een tijd niets van jou gehoord. Jij al gestart bij Nij Barrahus met het traject? 

Hee meiden.
Even weer twee weekjes weg geweest van hier en nu terug met een update :)
Eerst even reageren op al jullie berichtjes.
IsaV; sorry dan heb ik jou verkeerd begrepen; accupunctuur is ook voor een ieder verschillend natuurlijk. Lekker doen wat goed voelt voor jou.
LinaV hoe is jouw pauze geweest?
Uiltjesfan; jeetje dat is schrikken. Hoe gaat het nu met jouw gezondheid (hartkloppingen?)
Jij hebt wel ongeloof pech steeds met al die uitslagen. Nu de b12 die makkelijker opgelost had kunnen worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je boos bent!
Mirdg; ik kan me voorstellen dat je dit eerder had willen weten, stom he dat dat niet wat eerder is verder uitgezocht.
Fijn dat je nu mag gaan starten met de volgende stap.
Zwindo wat heerlijk dat jullie er even uit zijn geweest, en een dak op jullie huis is weer een mijlpaal!
In mijn verslag hieronder vertel ik je hoe ons gesprek is gegaan.
Wat fijn dat jullie mogen starten in mei!! Ik hoop echt dat deze maand geluk gaat brengen voor ons allemaal :)

Nou meiden, maandag was het eindelijk zo ver.
Op naar Heinsberg, Cuypers & Cuypers.
Wat een verademing, wat een vertrouwen, wat een prettig gevoel én gesprek. We voelden ons begrepen, gesteund en thuis.
Ik kon wel huilen tijdens dat gesprek. 

Oke, geen slecht woord gesproken over 'ons' ziekenhuis hier hoor, maar die protocollen en die 9 keer iui was toch eigenlijk een 'we gaan maar door omdat het beter is dan niets doen'
De arts in Duitslan bleef professioneel maar was zichtbaar verbaasd dat we 9!! keer IUI hebben gedaan én dat zij mijn AMH waarde nooit hebben onderzocht.

De arts vindt mijn AMH waarde (1.9) aan de lage kant voor mijn leeftijd en andere scores. 
Mijn dhea was ook te laag, net als de vitamine d (Véél te laag) Hiervoor slik ik inmiddels al 6 weken capsules.
Na het bestuderen van het zaad bleek dat het toch iéts anders was, dan ze in ons ziekenhuis hadden verteld.
De aantallen meer dan genoeg, de snelheid was 'voldoende' (net op het randje, net eronder).
Hierdoor adviseerde de arts eigenlijk icsi. Iets waar wij dus geen rekening mee hadden gehouden. We hebben gevraagd naar de verschillen van ivf en icsi en dat werd ons allemaal uitgelegd.
Omdat ik verzekerd ben bij UMC, heb ik zelf heel veel keuze.
Uiteindelijk hebben we gekozen voor 50/50. Dat houdt in dat we sowieso ICSI doen met de helft van de gevonden eicellen. Als het zaad op de dag van de punctie goed genoeg is, doen ze er ook IVF bij. Mocht het net op die grens zitten, dan zal het volledig ICSI zijn.
We voelden ons zo begrepen, en we waren echt verbaasd dat wij uiteindelijk de keuze mochten maken.
De uitgangsecho zag er goed uit, BMS was al goed dik (had net een ovulatie die dag ervoor).
Dat betekent dat wij bij mijn volgende menstruatie gaan starten met ivf/icsi 1.... :) 
En dag 1 verwacht ik volgend weekend, heel spannend!
We hebben prikinstructie gehad en ze hebben gevraagd of ik de echo in Hengelo (Twente kliniek) of in Heinsberg wil doen.
Aangezien Hengelo voor ons 50 minuten is, en Heinsberg 2 uur, doen we de echo's in Hengelo.
Omdat ze verwachten dat ik geen overstimulatie zal krijgen, maar juist iets 'te weinig' eitjes, krijg ik een dosering van 300. Dat vind ik ergens erg spannend..
Met gonal f had ik 75 en had toen 2 eitjes.
De medicatie heb ik vanmorgen thuisbezorgd gekregen; het is echt veel.
DHEA capsules (dat stimuleert het testosteron.
Meriofert, Ovaleap, Neusspray synarel, Duphaston én ovitrelle.
Meine liebe....
Dus ja dames, ook hier gaat het echt bijna beginnen.
As. weekend ga ik nog één weekend los en genieten van wijntjes en cocktails en weet ik het wat, en dan is het over en uit :)

Lovetennis Wat ontzettend raar dat ze helemaal niet naar de amh waardes hebben gekeken. Dat is volgens mij zo'n beetje de eerste basis test die ze (moeten) doen als je start met een traject. Maar wat fijn dat het gesprek zo goed is verlopen bij C&C! Jou eerste IVF/ICSI klinkt heel erg op die van mijzelf. Ik hoop dat je hele mooie resultaten krijgt en half om half kan doen. En over die overstimulatie gewoon heel goed blijven drinken dat is echt belangrijk! Ik koop zelf vaak 1,5l a 2l flessen bronwater waarvan ik dan 1 fles per dag op moet drinken van mezelf. Daarnaast drink ik dan ook nog veel thee, maar dan krijg ik in ieder geval voldoende vocht binnen.
Klinkt inderdaad als een hele flinke tas met medicatie. Heb de namen ook even gegoogled want zijn weer hele andere dingen dan die ik hier vaker voorbij heb zien komen of die ik zelf heb moeten gebruiken. Succes alvast! En geniet dit weekend nog even heerlijk van de wijntjes/cocktails, sushi, steak of andere dingen waarin je straks weer even wat zal moeten minderen:)

Dankjewel Zwindo!
De medicatie is inderdaad anders dan veel andere vrouwen gebruiken, deze combinatie wordt vaker in het buitenland voorgeschreven aan vrouwen met een lagere AMH waarde en vrouwen die iets ouder zijn.
Dit met als doel meer en betere kwaliteit eicellen. ?

@Lovetennis bijzonder he dat ze er in Dusseldorf zo anders in staan, dat heb ik inderdaad al vaker gehoord. Ik heb aan mijn gyn ook al een aantal keren gevraagd om amh te prikken, maar ze zei dat dat niets zegt en ook kan wisselen. Hier in Nederland blijft het voor mijn gevoel met dat soort dingen wat vechten tegen de bierkaai. 
Hier afgelopen zaterdag tegen alle verwachtingen in IUI 3 gehad op dag 10!!! Ik had afgelopen donderdag op dag 8 de controle echo al en er bleek links 1 eitje te zitten van 18mm en rechts 1 van 15mm en een kleine van 11mm. Ik mocht die avond de ovitrelle zetten en dan dus zaterdag IUI. Wonder boven wonder voor mijn gevoel, want ik had een hemoragische cyste bij de uitgangsecho en had me dus ingesteld dat het niet door zou gaan want dat zou het geval zijn als hij was gegroeid. Maar hij was weg! Ook op dag 8 al zulke eitjes vond ik merkwaardig, nog nooit eerder gehad. Ze had voorgesteld om 75EH te doen omdat ik in ronde 2 maar 1 goed eitje had, maar ik was bang dat er dan teveel zouden komen en zette mijn kansen liever in op 1 goede ipv teveel en dat het niet door kon gaan. Gelukkig maar want nu had ik dus alsnog 2 goede :D
Mijn vriend zijn zaad was wel nog weer slechter dan de vorige keer. Daar snappen we niets van. In ons ziekenhuis ligt de grens op 1 miljoen na bewerking. De eerste keer had hij 18,7 miljoen na bewerking en 97% motiel (uit mijn hoofd), de tweede keer 4 miljoen en 97% motiel. Nu had hij 1.9 miljoen en 78% motiel. Dat zei niets en was een goede score zei ze... tja, zo voelt het niet helemaal maar goed je hebt er maar 1 nodig natuurlijk. 
Wel nog een vraagje aan de andere dames hier. Sinds ik met IUI ben begonnen is mijn cyclus korter en heb ik last van doorbraakbloedingen. Vanaf dag 20/22 heb ik last van wat drubbel bruin bloed om vervolgens vanaf dag 24 ongesteld te worden. Ik heb het gevoel dat een eitje zo nooit kan innestelen maaaaar de gyn zegt dat het prima is. 
Hebben jullie daar ervaring mee? Deze ronde heb ik op dag 8 dus al ovitrelle mogen spuiten, dus op dag 9 of 10 mijn eisprong gehad. Zou dan eindelijk weer een luteale fase van 10 dagen hebben ongeveer wat net genoeg zou moeten zijn. Vorige keer resp. 8 en 9 dagen. Voelt toch te kort. Heb nu progesterall in huis gehaald om te proberen het ietsjes op te rekken. Maar merk dat ik het niet helemaal aandurf om zelf met zoiets te gaan dokteren haha. 

Zwindo, dat klinkt goed! super fijn dat je medicatie gewoon aan huis wordt gebracht zeg. Wat een opluchting en succes met je ei maken dat het maar een super ei mag zijn :D Pasen, mei dat kan niet missen ;)
Ik heb een nieuw consult gestart in het zkh en alle vragen gesteld, dus ben beniewd. 
Ben er op het moment verder weinig mee bezig omdat ik het wat beu ben en de verolg stappen die zouden komen maken me erg ongelukkig als ik daaraan denk. 
Lovetennis, wat klinkt dat als een fijn gevoel zeg dat gesprek en dat jullie zo goed begrepen en geholpen worden. Wat veel medicijnen :eek: snap dat je dat spannend vindt, maar het is voor een goed doel!
Viel gluck! :)
Hier hebben we het weer gezellig gemaakt en springt vandaag mijn ei als het goed is. Dan gaan we maar weer afwachten en vav hebben we nog een gesprek bij de psycholoog. 
Acupunctuur ging helaas niet door, ze was ziek. 

Oh trouwens, over mijn hart gesproken. Dat was natuurlijk vreselijk spannend want bij hartklachten zou ik niet door mogen met de gonal-f. Ik ben niet hypochonder gelukkig, maar er is gelukkig ook niets ernstigs aan de hand. Ik heb een extra bundeltje cellen in mijn hart die een kwart van de tijd extra slagen geeft. Dat voel ik dus constant. Ik schijn ermee geboren te zijn, maar heb een ontsteking aan mijn hartspier gehad (typisch beeld na ontsteking door coronavaccin werd er gezegd) en dat bundeltje cellen doet nu extra hard zijn best. Moet vanzelf weer overgaan. 

Uiltjesfan, wat goed dat je zo snel zo'n goede eitjes had! Heerlijk als dat allemaal boven verwaching snel gaat :) mag ook wel eens. 
Wat vervelend van het zaad van je man, maar toch een goed teken dat het er nog altijd voldoende zijn en voldoende motiel. Snap wel dat je er niet heel blij van wordt dat het slechter en niet beter wordt :(
Lijkt mij ook kort 8-9 dagen maar heb er verder geen ervaring mee. Zelf dokteren is miss niet ideaal idd. Kun je het niet overleggen met je gyn? Of dat gewoon mag?

Terug
Bovenaan