Klopt hoor dat zei de gyn inderdaad ook wel dat het zaad enorm kan fluctueren, mijne neemt ook vitamines (die hij inderdaad ook wel eens vergeet haha) maar dat lijkt niet echt zoden aan de dijk te zetten haha.
Die waardes wat ik toen deelde (die homocysteïne) kunnen volgens de huisarts dus geen kwaad. De gyn gaf aan dat er inderdaad onderzoeken naar zijn gedaan maar dat ze dat hier in nederland nog als "niet bewezen" beschouwen.
Ik heb er dus zelf heel veel over lopen graven en speuren op internet, en het hangt heel erg samen met b12, selenium en foliumzuur. Foliumzuur heb je ook meer nodig als je b12 spuit omdat die balans belangrijk is. Dus ik heb contact gehad met een orthomoleculair therapeut, en die adviseerde me om naast mijn vitakruid mama dag en nacht, nog een apart foliumzuur supplement erbij te nemen. Selenium zit al in die mama nacht tabletten. Verder bij de huisarts erop gestaan vaker b12 te prikken en na een pittige onderhandeling heb ik dat voor elkaar gekregen. YES
Gek genoeg voel ik me ook veel beter nu, veel fitter. Ik sta al een paar dagen niet meer suf of moe op en voel me 's avonds ook niet uitgeput maar val toch snel in slaap. Ergens denk ik dat dat toch door de andere aanpak komt. Heb vorige week en 2 weken terug een extra b12 spuit gekregen en de volgende over 3 weken weer. Daarna eens per 4 weken ipv 8. Dus who knows, het voelt als het missende puzzelstukje maar dat wil ik natuurlijk ook gewoon heel graag geloven.
Ik heb de gyn gevraagd naar utrogestan, maar zij zei dat dat alleen bij luteale fase korter dan 6 dagen gegeven wordt of als je in een IVF/ICSI traject zit. Mijn baarmoederslijmvlies is telkens ook best dik en de progesteronwaarde na de eisprong is nu 2 keer geprikt en die was hoog genoeg. (bms is op de dag van de ovitrelle steeds tussen de 8 en 10mm en progesteron was 2 keer 3 dagen na de eisprong 0.41 en 0.44) maar mijn gevoel zegt dat het te snel daalt daarna. Dat dat corpus luteum het niet goed in stand houd.
Al met al heb ik gek genoeg een heel goed gevoel over deze ronde. Na alle ellende van de afgelopen tijd heb ik echt even een zonnetje in mijn hoofd en heb ik helemaal het gevoel dat het wel eens raak kan zijn dit keer.