"De dames die al wat langer wachten....."

Oh no wat vervelend van die crème? wist niet dat dat zo'n heftig effect kan hebben. Ben je er nu wel weer bovenop? Ben wel benieuwd hoor! Wie weet heeft het toch geholpen?
Gelukkig geen haat en nijd dat zou wel heel erg zijn.. misschien heeft ze toch wel ergens het besef dat ze niet redelijk is geweest.
Hopelijk hebben we geluk met onze NODs zo dichtbij elkaar ?

Hoi meiden
@uiltjesfan, ik zit niet in Dusseldorf hoor, maar in Heinsberg (Cuypers&Cuypers). 
Dusseldorf is Vivaneo (daar werkten broer en zus Cuypers eerder)
Maar het klopt wel dat ze in Duitsland vaker de combinatie hormonen hanteren.
Bij IUI had ik heel vaak 10 dagen en ik heb toen een keer die poezenbollen gebruikt, maar ook dat werkte niet.
Had jouw vriend koorts gehad voor de laatste IUI, dat het zaad een stuk minder was dan de eerste keer?
Bij Cuypers en Cuypers hebben ze het zaad nog veel uitgebreider onderzocht dan in NL en bleek dat de snelheid maar net 'voldoende' was (aantal heel veel), maar in NL zeiden ze altijd alles is goed.
Nou hier bij C&C adviseren ze zelfs icsi met 'voldoende' snelheid. 
Jij had wel een snelle IUI zeg op dag 10 al! Lekker snel gaat zo'n maand dan :D Bij ons hebben ze ook IUI gedaan met 3 eitjes, aangezien we al ontelbaar pogingen achter de rug hadden.

IsaV ik snap je gevoel, dat heb ik ook heel vaak. Als je dan denkt wat je allemaal moet gaan proberen en dat je nog niet de zekerheid hebt, dat het gaat lukken. 
Hoe vind jij de acupunctuur nu?
Ja, mijn menstruatie is dus vrijdag begonnen (hieronder uitgebreider verhaal)
Bij mij werd mijn AMH waarde ook op dag 1-2-3 gemeten, dat is een verplicht iets in Duitsland. 

@fleurbo, dankjewel voor je lieve berichtje. Ik krijg gewoon helemaal kippenvel als ik jouw berichtje lees, wat geweldig zeg, je bent gewoon al 16 weken zwanger, wat moet je je fantastisch voelen. Geniet ervan!
Afgelopen vrijdag begon mijn menstruatie, het was nog niet echt heel veel, maar wel een beetje helder rood bloed, dus ik heb gelijk gemaild naar C&C. Ik mag een eerste echo in Hengelo laten maken (scheelt een uur rijden) en zij hebben een samenwerkingsverband met C&C.
Deze echo heb ik vrijdag... echt zó spannend.
Nou heb ik dus iets heeeeeeel raars...... ik dacht dat mijn menstruatie zaterdag, zondag echt zou doorzetten. Niets is minder waar; zondag verloor ik al geen bloed meer. Waarschijnlijk heeft de medicatie ervoor gezorgd dat alles is platgelegd.
Dus heel bijzonder, ergens wel weer fijn. Als het maar niets betekent voor de groei van de eitjes. Sinds gister begin ik links en rechts iets te voelen..
Ik spuit 300 op een dag (met IUI 75) dus je kunt je voorstellen.. 3.5 dag heb ik er al opzitten. Normaal had ik dan nu ongeveer 250 in mn lichaam gehad met IUI maar ik zit dus nu al op 1050 eenheden.
Van die neusspray krijg ik wel koppijn, verder is het te doen.
@zwindo, dat is dus mijn grootste angst; slechte kwaliteit eitjes.. Ik vind het zo spannend vrijdag.. lig ik daar in die stoel.. wat ga ik horen?
Ik heb dus synarel (neusspray), anders had ik ook 3 spuiten gehad :|

IsaV Wat naar dat je ziek bent geworden hopelijk voel je je snel weer beter. Wie weet heb je toch over een paar dagen ineens goed nieuws.
Uiltjesfan Hopelijk kan de moeheid ook nog ergens anders vandaan komen. Het is toch ook een van de eerste zwangerschapssymptomen. Nog even een paar dagen geduld. Hopelijk over een paar dagen een mooie positieve test. 
Lovetennis Wat een rare menstruatie. Je had wel ook nog voor de zekerheid een test gedaan? Het zou inderdaad ook kunnen dat de medicatie gelijk alles al wat meer heeft stilgelegd, zoals je zelf zegt. Spannend vrijdag de eerste echo! Het kan nu inderdaad heel goed zijn dat je van alles in je onderbuik begint te voelen. Het kan dan straks echt zwaar en vol aan gaan voelen. Ik weet niet of je dan nog veel aan het tennisen ben maar kan me zo voorstellen dat, dat niet zo heel lekker gaat voelen met volle eierstokken. Vervelend van die hoofdpijn door de neusspray. Hopelijk heb je vrijdag gewoon een mooie echo met goed groeiende eitjes. Het gaat vast helemaal goed komen! 

Hmmm ik had de hele tijd best een goed gevoel over deze ronde, maar gisteravond was ik toch een beetje zwaarmoedig en vanochtend heb ik (ja waarom? het is nog te vroeg of misschien zou je wat moeten kunnen zien aaaarrghhh beter wachten dat moet ik na 3.5 jaar toch eens weten) getest. Omo wit natuurlijk. Het is nog vroeg en geen bloed is altijd goed, maar ik ben de hoop wel weer kwijt merk ik. 
Ik merk ook dat ik heel erg voel van... 42 rondes waarvan nu 3 met IUI en nog 0x zwanger geweest. Dat is toch geen toeval, dan gaat IUI toch ook gewoon niet werken? Dan moet er toch meer aan de hand zijn? 
Mijn vriend wil absoluut geen IVF doen ook, ik snap zijn gedachtegang maar ik begin daar wel een beetje naartoe te leven merk ik. Ook omdat we dan weten of de zaadjes de eicellen wel bevruchten uberhaupt. Dan wordt het toch meer duidelijk waar het probleem nou toch zit. 
Ik ga er toch ook nog eens op staan om meer te laten testen. Schildklier en AMH. Kijken of dat nog iets oplevert. 
Zucht ik zie het inmiddels ook gewoon niet meer voor me dat we ooit een kleintje van onszelf zullen hebben. Ik hoop zo dat ons dat ooit gegund gaat zijn. Ik snap het gewoon niet, we hebben al zoveel geduld gehad na al die rondes. Mijn naaldenfobie overkomen, leefstijl aangepast. Zo ons best gedaan met alles, dan mag het toch niet zo zijn dat het verdorie niet lukt? 
Nouja ik zal voor de zekerheid die creme maar doorgebruiken tot de officiële testdag, en dan gaan we het maar zien :( 

Hee meiden,
Ook  van mij weer even een berichtje, maar zal eerst even op jullie berichtjes reageren.
Uiltjesfan, wat een tijd heb jij doorgemaakt zeg. Zo zie je maar weer, je mag op je eigen gevoel vertrouwen! En nu op het wachtbankje denk ik? Ik zie dat je IUI gelukkig door mocht gaan. Ik herken je vraag over een kortere cyclus met IUI, de doorbraakbloedingen niet. Ik hou altijd die 10 dagen aan na pregnyl, maar die red ik maar net. Ik heb daar ook mijn vragen bij, maar helaas nog geen antwoord. Ik heb vergelijkbare metingen met mijn bms, laatste keer zelfs 12mm, maar ze zeiden dat dikte niet per se het verschil maakt. Wat dan wel, dat weet ik dan ook niet. Blij om te lezen dat je het zonnetje in je hoofd hebt!
En dan lees ik over het gedoe met je schoonzus. Nou ik vind het hartstikke goed, knap en dapper van je dat je je grens aangeeft. Er is geen excuus voor haar gedrag, jij bent niet een middel dat ze mag inzetten naar haar wensen hoor. Laat haar niet een schaduw werpen over jou, dit zegt alles over haar en zeker niet over jou. Zorg voor jezelf en laat je schoonzus maar naar jou toekomen. Al jouw gevoelens mogen er zijn, en er mag rekening worden gehouden met jou.  
Ik zie ook je stukje over die progesterall creme, ik heb ook zoiets overwogen, maar wat zwindo zei over dat je lichaam eventueel lui daarvan kan worden houdt het mij ook tegen. Nu na jouw ervaring helemaal… maar houdt moed meis! Ik begrijp je zwaarmoedige gevoel heel goed, en niemand kan je vertellen of je uiteindelijk kinderen zal krijgen, maar er is nog hoop. Wij zitten nu even in de pauze met IUI, maar mijn arts zei dat 6 rondes IUI zeker niet raar is en dat de kans op een zwangerschap aanwezig is. Omdat ik zelf pas één ronde met meerdere eicellen gehad heb, is voor mij de kans nog niet klaar voordat de medicatie zo goed afgesteld is geweest dat ik minimaal 2 eicellen gerijpt zie. Maar ik snap je, daarom hoop ik dat het je lukt om weer hoop te gaan voelen.
IsaV, jij helaas ook nog niet wat je zo graag wilt. Ook aan de accupunctuur zie ik, ik vind het heerlijk maar dat is natuurlijk ieder voor zich. En dan ook nog ziek worden, maak je geen zorgen hoor, je lichaam kan veel hebben.
Mirdg, ook een rollercoaster voor jou… Toch een diagnose met endiometrose. Succes met de start van IUI!
Mereltje, 7 maanden is lang voor iedereen met een kinderwens die nog niet vervult is. Ik kan me voorstellen dat je leeftijd daarin meespeelt. Fijn dat de testuitslagen tot nu toe goed zijn.
Zwindo, Wat fijn dat jullie huis begint te staan, een mijlpaal! Ook goed nieuws dat er geen bijzonderheden zijn en wat fijn dat medicatie aan huis wordt geleverd. Klinkt luxe! (mag ook wel als je ziet waar je allemaal doorheen gaat ?, maar toch). Ik hoop dat je in mei mooie eieren als resultaat hebt ? ?
Lovetennis, mijn pauze is heel fijn, ik zit nu nog op het wachtbankje en mijn lijf neemt de tijd… Dit is weer een eerste cyclus zonder stimulatie sinds december en ik vind het fijn joh! Wat heerlijk om niet te hoeven prikken en mijn lijf in overdrive te sturen. Ik besteedt nu extra aandacht aan mijn gezondheid en had via marktplaats dat boek innesteling gekocht. Ik hou niet van die extreme dingen, maar wilde even houvast en wat tips om beter te eten, drinken. Na een goede week al resultaat! Dit is de eerste cyclus in bijna 3 jaar dat ik GEEN pijn heb aan mijn borsten voor menstruatie! Echt gewoon niets, ze zijn niet eens gezwollen. Dus natuurlijk vraag ik me nu af of ik wel een eisprong heb gehad. Verder wel alle andere aankondigingen van menstruatie zoals vorige week krampjes in mijn baarmoeder (ik lag er zelfs ’s 2x nachts wakker van), de laatste paar nachten ook weer wat meer zweet-momentjes en ik ben van het weekend weer prikkelbaar geweest tegen mijn man (en nee, hij had niet verdiend, haha!). Volgende week gaan we een paar dagen op vakantie, dus als mijn ms zich aandient dan slaan we toch nog een ronde IUI over.
Maar jij dan! Wat fijn dat C&C zo fijn voelt! Had het uitgemaakt dat je AMH waarde was onderzocht? Misschien een gekke gedachte, maar je had toch iedere keer gerijpte follikels met de IUI? Maar je bent flink aan de supplementen gezet, wat fijn dat alles nu is uitgezocht zeg. Ik ben wel nieuwsgierig.. waarom krijg je een neusspray?
Ik kan me voorstellen dat dit voelt als een nieuwe start!! Heel veel geluk gewenst deze (aankomende) ronde! (oja, en dat het 50/50 kan met ivf/icsi lijkt me helemaal goed voelen).
Fleurbo, wat leuk om tussendoor van je te horen!! Alles gaat goed lees ik en dat is prachtig. Geniet van je zwangerschap meis! En van harte gefeliciteerd dat het een meisje wordt!!
Zoals hierboven beschreven zitten wij hier nog af te wachten en in de pauze van IUI na overstimulatie. Ik probeer dagelijks yoga te doen en dat lukt, en het voelt zo fijn! Na de eisprong (tenminste waarvan ik denk dat ik die ongeveer gehad moet hebben), doe ik dan alleen de relaxte yoga met allerlei oefeningen om de bloedtoevoer naar mijn baarmoeder te optimaliseren. Ik wordt er rustiger van. Daarnaast drink ik nu eindelijk weer netjes mijn twee liter water per dag en naast twee kopjes groene thee, voornamelijk kruidentheeën zonder cafeïne / theïne en zoals hierboven beschreven dus voor het eerst geen opgezwollen en pijnlijke borsten voor mijn ms. Natuurlijk dacht ik meteen twee dingen: heb ik wel een eisprong gehad én ben ik zwanger? Vorige week vrijdag getest, maar omo-wit. Toen ging ik mijn dagen tellen en voor een eigen cyclus was het allemaal ook wat vroeg, mijn app gaat inmiddels uit van de IUI cyclus en die is veel korter. Ik zit nu op dag 29 en speurend in mijn archief heb ik jaarlijks rondom deze tijd een langere cyclus. Hier afgelopen weekend weer een aankondiging gehad van een zwangerschap van mijn jongste nichtje en die kwam hard binnen. Ik ben een hele dag verdrietig, boos en teleurgesteld en onmogelijk én onredelijk geweest. En mijn man bleef zo lief en begripvol dat ik me schuldig voelde. Hij begreep mij zo goed dat ik kan huilen van geluk! Wat heb ik toch een schat van een vent. Ik was mezelf allang zat geweest die dag. Maar hij bleef zo kalm en verweet me mijn slechte bui niet.
Aan mijn kant van de familie ben ik nu officieel de enige zonder kinderen en de laatste in rij terwijl we al zo lang bezig zijn. Maar goed, kin weer omhoog want we gaan door en we houden vol  afwachtend op ons wonder.

Update: na een hele emotionele bui die ik uit heb kunnen huilen bij mijn zus, dan toch eindelijk de menstruatie begonnen. Ook wel opgelucht dat alles ok is met mijn lijf ? omdat we volgende week op vakantie gaan, sla ik aankomende ronde IUI sowieso nog over. Enerzijds balen, maar aan de andere kant ook fijn om even rust in te bouwen.

Uitjesfan Wat een rollercoaster zijn die wachtweken ook weer he. Dan helemaal die laatste paar dagen tot de NOD/testdag. Wat is de reden van je vriend om niet de overstap naar IVF te willen maken? Voor hem is het uiteindelijk alleen maar minder gedoe. 1x zn daad doen en klaar en voor jou zou het wel even meer medicatie betekenen. Of is het bij hem het idee dat het kindje in een "reageerbuisje" gemaakt wordt wat niet lekker zit bij hem? Ik ken zelf een stel dat van IUI over is gestapt naar IVF doordat zij mijn verhalen hoorde. Uiteindelijk vond zij IVF zelfs minder erg dan IUI, maar dat is natuurlijk persoonlijk. De wachtweken daarintegen vond ze wel zwaarder. Ik zeg niet dat jullie die overstap moeten maken, maar ik hoor bij jou wel flinke twijfels om toch wel gewoon die stap te maken. Mijn tip is maak het bespreekbaar en meer vraag bij hem door waarom het voor hem een no go is. 
LinaV Wat fijn dat je voor jezelf even rust hebt gevonden en ook dat je even lekker je hard hebt kunnen uithuilen bij je zus. Kan me goed voorstellen dat het allemaal toch weer even binnenkomt, maar dat er ook een soort last van je schouders afvalt met het idee dat je lichaam het toch nog gewoon weer doet. Heerlijk dat jullie volgende week even lekker op vakantie gaan. Geniet ervan! En dat die aankondiging even binnen komt en je daardoor even een slechte bui hebt is meer dan logisch. Het ene moment kan gaat het gewoon beter als het andere en soms is de emmer gewoon even vol met incasseringen en loopt ie even over om weer wat lucht te krijgen. Dan is het alleen maar goed om al die emoties er gewoon even uit te laten lopen. Niets verkeerds aan alleen maar goed. En toch gewoon helemaal super dat je zo'n vent hebt die je hierin ondersteund en er voor je is. Gewoon extra genieten van elkaar op jullie vakantie!
Hier sinds eergisteren echt flink slijmverlies en gisteren was het helemaal af met de steken in mn onderbuik en rug. Zelf zo fijn dat ik er af en toe wat misselijk van werd, maar dat eitje is gesprongen hoor. Nu echt nog 2 weekjes voor we kunnen gaan starten. Heb nu wel ook een paar etentjes en uitjes gepland staan tijdens mijn prikweken. Iets wat ik de voorgaande keren juist er omheen heb gepland, maar ik vind dat je ook moet blijven leven en genieten. Dus ik heb een diabetes koeltasje gekocht waarin ik mijn medicatie koel kan meenemen. Voor nu voel ik me goed en voel ik me er klaar voor, maar ik denk dat zodra die eerste echo eraan zit te komen de spanning weer om de hoek komt. We gaan het zien. Voor nu nog maar lekker genieten van het niet hoeven prikken, het mooie weer en lekker uiteten gaan dit weekend met vriendinnen :)

Lovetennis, klopt ja, je hebt nog steeds geen garantie en wat je er allemaal voor moet meemaken. Heftig hoor, dat zie ik wel bij jullie allemaal. 
De tweede keer vond ik de acupunctuur super fijn. 
Wat bijzonder van je menstruatie.. ben wel erg benieuwd hoe nu de echo was vandaag! 
Uiltjesfan, inderdaad geen bloed is moed dus als er nu nog niets is dan is dat wel een goed teken toch! 42 rondes, wat pittig zeg. En ikke maar zeuren met onze 20 rondes.
Snap wel je gevoel, nu weet je nog steeds niets. Heb je uberhaupt wel een bevruchting? Werkt het dan toch wel? Echt zo herkenbaar. 
Ik vind het echt super sterk van je wat je allemaal al hebt gedaan, natuurlijk is het jullie ook gegund! Het komt wel, echt! Heb vertrouwen hoor.
Heb je inmiddels al een nieuwe test gedaan of wacht je nog even?
LinavV, wauw wat een goede resultaten met dat boek zeg! Ga dat meteen eens opzoeken want daar ben ik ook wel benieuwd naar. 
Typisch he dat je dan meteen alweer begint te twijfelen of je wel een eisprong hebt gehad :D maar geloof maar gewoon dat het van je voeding is want je hebt er je best voor gedaan toch! 
Lekker vooruitzicht hoor een paar dagen op vakantie. Geniet ervan!
Wat rot van weer een zwangerschaps aankondiging :( en zo lief hoe je man erop reageerde, het zijn echt toppers he. 
Klinkt wel rot als je het zo benoemd, de enige zonder kinderen. Maar dat blijft niet zo. Hou vol hoor en ook bij jullie komt de tijd dat je een klein bundeltje geluk in je handen mag houden :) 
haha dan heb je het letterlijk allemaal even flink losgelaten. Fijn toch :) 
Zwindo, wow dat is duidelijk dan bij jou. Wat slim zeg van dat koeltasje, goede mentaliteit hoor om toch gewoon door te blijven genieten. De spanning mag er ook gewoon zijn toch, nieuwe rondes, nieuwe kansen en je hebt nu al een veel beter gevoel :) Het gaat iets moois brengen voor jullie.

Terug
Bovenaan