Hee meiden,
Ook van mij weer even een berichtje, maar zal eerst even op jullie berichtjes reageren.
Uiltjesfan, wat een tijd heb jij doorgemaakt zeg. Zo zie je maar weer, je mag op je eigen gevoel vertrouwen! En nu op het wachtbankje denk ik? Ik zie dat je IUI gelukkig door mocht gaan. Ik herken je vraag over een kortere cyclus met IUI, de doorbraakbloedingen niet. Ik hou altijd die 10 dagen aan na pregnyl, maar die red ik maar net. Ik heb daar ook mijn vragen bij, maar helaas nog geen antwoord. Ik heb vergelijkbare metingen met mijn bms, laatste keer zelfs 12mm, maar ze zeiden dat dikte niet per se het verschil maakt. Wat dan wel, dat weet ik dan ook niet. Blij om te lezen dat je het zonnetje in je hoofd hebt!
En dan lees ik over het gedoe met je schoonzus. Nou ik vind het hartstikke goed, knap en dapper van je dat je je grens aangeeft. Er is geen excuus voor haar gedrag, jij bent niet een middel dat ze mag inzetten naar haar wensen hoor. Laat haar niet een schaduw werpen over jou, dit zegt alles over haar en zeker niet over jou. Zorg voor jezelf en laat je schoonzus maar naar jou toekomen. Al jouw gevoelens mogen er zijn, en er mag rekening worden gehouden met jou.
Ik zie ook je stukje over die progesterall creme, ik heb ook zoiets overwogen, maar wat zwindo zei over dat je lichaam eventueel lui daarvan kan worden houdt het mij ook tegen. Nu na jouw ervaring helemaal… maar houdt moed meis! Ik begrijp je zwaarmoedige gevoel heel goed, en niemand kan je vertellen of je uiteindelijk kinderen zal krijgen, maar er is nog hoop. Wij zitten nu even in de pauze met IUI, maar mijn arts zei dat 6 rondes IUI zeker niet raar is en dat de kans op een zwangerschap aanwezig is. Omdat ik zelf pas één ronde met meerdere eicellen gehad heb, is voor mij de kans nog niet klaar voordat de medicatie zo goed afgesteld is geweest dat ik minimaal 2 eicellen gerijpt zie. Maar ik snap je, daarom hoop ik dat het je lukt om weer hoop te gaan voelen.
IsaV, jij helaas ook nog niet wat je zo graag wilt. Ook aan de accupunctuur zie ik, ik vind het heerlijk maar dat is natuurlijk ieder voor zich. En dan ook nog ziek worden, maak je geen zorgen hoor, je lichaam kan veel hebben.
Mirdg, ook een rollercoaster voor jou… Toch een diagnose met endiometrose. Succes met de start van IUI!
Mereltje, 7 maanden is lang voor iedereen met een kinderwens die nog niet vervult is. Ik kan me voorstellen dat je leeftijd daarin meespeelt. Fijn dat de testuitslagen tot nu toe goed zijn.
Zwindo, Wat fijn dat jullie huis begint te staan, een mijlpaal! Ook goed nieuws dat er geen bijzonderheden zijn en wat fijn dat medicatie aan huis wordt geleverd. Klinkt luxe! (mag ook wel als je ziet waar je allemaal doorheen gaat ?, maar toch). Ik hoop dat je in mei mooie eieren als resultaat hebt ? ?
Lovetennis, mijn pauze is heel fijn, ik zit nu nog op het wachtbankje en mijn lijf neemt de tijd… Dit is weer een eerste cyclus zonder stimulatie sinds december en ik vind het fijn joh! Wat heerlijk om niet te hoeven prikken en mijn lijf in overdrive te sturen. Ik besteedt nu extra aandacht aan mijn gezondheid en had via marktplaats dat boek innesteling gekocht. Ik hou niet van die extreme dingen, maar wilde even houvast en wat tips om beter te eten, drinken. Na een goede week al resultaat! Dit is de eerste cyclus in bijna 3 jaar dat ik GEEN pijn heb aan mijn borsten voor menstruatie! Echt gewoon niets, ze zijn niet eens gezwollen. Dus natuurlijk vraag ik me nu af of ik wel een eisprong heb gehad. Verder wel alle andere aankondigingen van menstruatie zoals vorige week krampjes in mijn baarmoeder (ik lag er zelfs ’s 2x nachts wakker van), de laatste paar nachten ook weer wat meer zweet-momentjes en ik ben van het weekend weer prikkelbaar geweest tegen mijn man (en nee, hij had niet verdiend, haha!). Volgende week gaan we een paar dagen op vakantie, dus als mijn ms zich aandient dan slaan we toch nog een ronde IUI over.
Maar jij dan! Wat fijn dat C&C zo fijn voelt! Had het uitgemaakt dat je AMH waarde was onderzocht? Misschien een gekke gedachte, maar je had toch iedere keer gerijpte follikels met de IUI? Maar je bent flink aan de supplementen gezet, wat fijn dat alles nu is uitgezocht zeg. Ik ben wel nieuwsgierig.. waarom krijg je een neusspray?
Ik kan me voorstellen dat dit voelt als een nieuwe start!! Heel veel geluk gewenst deze (aankomende) ronde! (oja, en dat het 50/50 kan met ivf/icsi lijkt me helemaal goed voelen).
Fleurbo, wat leuk om tussendoor van je te horen!! Alles gaat goed lees ik en dat is prachtig. Geniet van je zwangerschap meis! En van harte gefeliciteerd dat het een meisje wordt!!
Zoals hierboven beschreven zitten wij hier nog af te wachten en in de pauze van IUI na overstimulatie. Ik probeer dagelijks yoga te doen en dat lukt, en het voelt zo fijn! Na de eisprong (tenminste waarvan ik denk dat ik die ongeveer gehad moet hebben), doe ik dan alleen de relaxte yoga met allerlei oefeningen om de bloedtoevoer naar mijn baarmoeder te optimaliseren. Ik wordt er rustiger van. Daarnaast drink ik nu eindelijk weer netjes mijn twee liter water per dag en naast twee kopjes groene thee, voornamelijk kruidentheeën zonder cafeïne / theïne en zoals hierboven beschreven dus voor het eerst geen opgezwollen en pijnlijke borsten voor mijn ms. Natuurlijk dacht ik meteen twee dingen: heb ik wel een eisprong gehad én ben ik zwanger? Vorige week vrijdag getest, maar omo-wit. Toen ging ik mijn dagen tellen en voor een eigen cyclus was het allemaal ook wat vroeg, mijn app gaat inmiddels uit van de IUI cyclus en die is veel korter. Ik zit nu op dag 29 en speurend in mijn archief heb ik jaarlijks rondom deze tijd een langere cyclus. Hier afgelopen weekend weer een aankondiging gehad van een zwangerschap van mijn jongste nichtje en die kwam hard binnen. Ik ben een hele dag verdrietig, boos en teleurgesteld en onmogelijk én onredelijk geweest. En mijn man bleef zo lief en begripvol dat ik me schuldig voelde. Hij begreep mij zo goed dat ik kan huilen van geluk! Wat heb ik toch een schat van een vent. Ik was mezelf allang zat geweest die dag. Maar hij bleef zo kalm en verweet me mijn slechte bui niet.
Aan mijn kant van de familie ben ik nu officieel de enige zonder kinderen en de laatste in rij terwijl we al zo lang bezig zijn. Maar goed, kin weer omhoog want we gaan door en we houden vol afwachtend op ons wonder.