"De dames die al wat langer wachten....."

Zwindo, zoals je het schrijft klopt het! Er viel absoluut een last van mijn schouders, ik zat namelijk heel erg met het idee wat ik mijn lijf allemaal aandoe met die stimulatie. Goh, waar je allemaal niet druk over maakt als je in een traject zit…
Wat goed dat je etentjes en uitjes hebt gepland tijdens je prikweken, een verandering van gewoonte kan juist heel positief werken. Goed idee, dat koeltasje! Ik hoop dat je geniet van het mooie weer en je vriendinnen ?
Spannend van je eisprong ook, je kan alleen maar afwachten… Maar zo leuk om te lezen dat je een heerlijke vakantie hebt geboekt, geshopt, gegeten en gewandeld hebt. De perfecte lentedagen zijn dat.
IsaV, wat een nieuws! Van harte gefeliciteerd meis!! Ik benijd je echt enorm, maar het is jullie zo gegund! Ik ken de yoga van Bettina Rae niet, maar ik ben wel benieuwd en zal het eens opzoeken.
Wij gaan morgen op onze mini-vakantie, nog een ronde geen IUI, maar hopelijk wel even lekker genieten van elkaar en de omgeving.

Nee hier helaas zaterdag ongesteld geworden... Ik geloof gewoon niet meer dat het pech is ook. Er moet toch een oorzaak zijn... Maar verder kijken willen ze niet. Mogelijke oorzaken sluit je wel uit met ivf/icsi zucht. Maar daar mogen we nog niet mee starten omdat we statistisch gezien een kans maken met iui. Mijn vriend vind ivf ook nog steeds niet echt wat. Kortom ik ben alweer aan het spuiten voor ronde 4. Laat het maar over zijn dat iui dan kunnen we door. 

Hoi meiden
Inmiddels zijn we een dikke week verder en is er al van alles gebeurd.

@uiltjesfan, waarom wil jouw vriend geen IVF?

@LinaV wat fijn dat je je zo goed voelt. Wat die amh waarde betreft en IUI maakt het zeker uit. Bij IUI weten ze helemaal niet hoe de kwaliteit is van de eitjes, ze gaan ervan uit dat het goed is, maar zeker weten doen ze het niet.
Nu blijkt dat ik ook een DHEA te kort heb, hadden ze mij al veel eerder die suplementen moeten geven.
https://www.cuypers-cuypers.com/nl/centrum/behandeling) en dan onderaan bij dhea kijken. Dan klik je op die oranje link. 
IsaV wauw gefeliciteerd!!! Super zeg!
Hier een update
Vorige week vrijdag een echo in Hengelo (dichterbij voor ons) toen zag ze 8 kleine eitjes. Mijn BMS was eigenlijk heel dik (dat hoort normaal nog niet te zijn). Ze vroeg of ik bloed had verloren. Ik zei dat dit niet zo was.

Zaterdagmiddag verloor ik een beetje bloed, zondag ook. Dit heb ik toen gemaild en meneer Cuypers zei dat ze het dinsdag op de echo zouden bekijken, ik moest gewoon doorgaan met de medicatie.
Dinsdag de echo in Duitsland, 9 eitjes van ongeveer 15 mm. Mijn bms was prima, niet te dun en niet te dik. Hij gaf aan dat het bloed niet uit de baarmoeder hoeft te komen.
Ik gerustgesteld naar huis. Wat denk je, dinsdagmiddag alweer bloed. Gisteren, op koningsdag weer bloed en vanmorgen heel veel bloed :(
Ik ben echt niet chill en ben zo bang dat er iets met de eitjes is. De afgelopen week voelde ik me slecht en heb ik veel op de bank gelegen.
Het kan niet anders dan dat er van mijn bms weinig nog over is. Met een verse terugplaatsing houd ik al helemaal geen rekening mee. Waar ik nu heel erg op hoop, is dat mijn eitjes goed blijven groeien en dat we een punctie hebben.
Meneer cuypers vond 9 een prachtige score met mijn amh waarde, leeftijd en dhea / vitamine d tekort (waar hard aan gewerkt wordt momenteel)
Echt, wat een achtbaan is dit. Ik hoop met heel mijn hart dat deze 2 weken hormonen, buikpijn, hoofdpijn niet voor niets zijn geweest.
De bijwerkingen van de neusspray kunnen doorbraakbloedingen zijn en ook van de dhea supplementen, ik hoop dan ook echt dat dit goed blijft gaan.
Morgenochtend 10.30 weten we of de punctie doorgaat voor na het weekend. Vandaag brand ik 100 kaarsjes denk ik. Pff wat een rollercoaster :(

LinaVv, dankjewel! Jou (jullie allemaal) is het ook enorm gegund! ❤️
Geniet van je mini vakantie, het weer is prachtig.

Ah wat jammer Uiltjesfan ? Heel vervelend ook dat jullie geen verdere onderzoeken mogen en IUI moeten uitzitten. Maar wie weet wordt je nog verrast want je hebt natuurlijk gewoon nog kansen! ?
Lovetennis, dankjewel ? 
Jeetje wat een rollercoaster bij jou zeg. Wat naar ? Wel goed nieuws dat je zoveel eitjes had hoor. Hopelijk valt het gewoon mee met je BMS en zit het er gewoon nog netjes. Ik zal voor je duimen voor morgen ?? Sterkte hoor en heel veel succes! 

We hebben 18 mei onze eerste echo. Ben zo benieuwd. 

IsaV spannend 18 mei de eerste echo! Nog even geduld hebben (alweer). Succes met het wachten! Probeer er in de tussentijd van te genieten.
LinaV Geniet van je mini vakantie! Even heerlijk er tussenuit. 
Uiltjesfan Wat balen dat je toch weer ongesteld bent geworden. Probeer de tijd dat jullie nu nog vastzitten aan IUI te gebruiken om het gesprek met je vriend alvast aan te gaan over eventueel toch een doorstart maken met IVF. Soms hebben mannen hier ook net even iets meer verwerkingstijd voor nodig. Belangrijkste is dat je ook je eigen gevoel uitspreekt naar hem.
Lovetennis Jeetje wat een rollercoaster zeg. Ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt en de punctie doorgaat. Een eerste poging kan wel vaker afgeblazen worden omdat het in sommige gevallen echt zoeken is naar de juiste medicatie. Het blijft altijd zo spannend om te zien of de medicatie doet wat het zou moeten doen. Ik duim heeeeeel erg hard voor je vandaag dat je goed nieuws krijgt en alles toch gewoon helemaal goed eruit ziet en je een punctie krijgt. En 9 is hartstikke goed hoor! Ik heb geen hoge AMH waarde en ik had de laatste keer maar 6 follikels! en de eerste keer 11. Dus 9 is echt een prima aantal. Trots op zijn dat je lichaam dat toch even weet te doen! 

Hier kruipen de dagen nu zo'n beetje voorbij haha. nog een klein weekje wachten tot mijn menstruatie en dan kan ik ook eindelijk weer beginnen. Wel spannend allemaal weer hoor. Ben ook heel benieuwd hoe het instellen en prikken met de gonal-f zal gaan. 

Hoi meiden
Lief van jullie!

Vanmorgen was het zo ver; de laatste echo. En ja hoor, er zaten er maar liefst 10, 11 of 12 op mij te wachten ?
Mijn baarmoederslijmvlies was prima qua dikte. Dhr Cuypers geeft aan dat het waarschijnlijk een bloedvat geweest is wat de bloeding veroorzaakte.
Pff, wat een opluchting.

Maandag is de punctie en als er mooie bevruchtingen uitkomen (50% ivf 50% icsi) of bij een slechte score 100% icsi, dan is zaterdag, de dag voor moederdag de terugplaatsing.. ????
Ik kan niet omschrijven hoe ik me nu voel.

Maar mn behandelplan vanaf morgen vind ik toch wel bijzonder en ik hoop zo dat jullie hier meer over kunnen vertellen.
Ik was een beetje beduusd dat ik geen vragen meer heb gesteld, dommmm.

Morgen alleen ovaleap en dan de helft van de dosering en alleen nog de neusspray.
Morgenavond 22.45 uur ovitrelle (bekend)

Maar dan moet ik dus de dag na de punctie duphaston gebruiken (baarmoederslijmvlies dik houden) en dan moet ik op 5, 8 en 11 mei “8 klikjes” ovitrelle spuiten.
Snappen jullie dat?….

Als ik het google, kom ik wel íets tegen, maar heeeeel weinig.

Lovetennis wat super fijn! Dit is nog mooier nieuws als dat je verwacht had. Over je behandelplan erna het eerste stukje is logisch. Je moet de remmer minderen omdat je de "eisprong" gaat activeren (lees ovitrelle). Daarna dupaston ken ik niet maar als ik het google lijkt het een beetje op iets vergelijkbaars als utrogestan, qua doel. Ovitrelle spuiten zou ik als mijn vorige tp door was gegaan ook hebben gekregen. Ik had toen gevraagd om utrogestan als hulp na de tp maar dat zorgt alleen voor de progesteron opbouw. Met Ovitrelle zeg je tegen je lichaam dat het zwanger is en dat het zich zo moet gedragen in de hoop dat je lichaam het teruggeplaatste embryo een goed warm plekje geeft. Mijn arts zei dat je hiermee dus eigenlijk gewoon je lichaam een beetje voor de gek probeert te houden in de hoop dat het dus daardoor goed gaat. Kan me wel voorstellen dat je daardoor misschien een iets langere wachtweken hebt voor je mag testen ivm de kunstmatige hormonen. Of het is juist zo afgesteld dat het gewoon een paar dagen op een bepaald niveau blijft en dan wel op de juiste tijd uit je systeem is. Hou er in ieder geval rekening mee dat je je de komende tijd al (flink) zwanger zal kunnen voelen.
Wat een mooi moment ook voor de tp! Hopelijk een voorspoedige punctie en valt je die mee. Ik duim met je mee op een mooi resultaat.

Terug
Bovenaan