"De dames die al wat langer wachten....."

Hey allemaal,
Na lang twijfelen toch maar een berichtje plaatsen. Ondanks dat vrienden en familie op de hoogte zijn, voel je je toch alleen in het proces. Iedere maand krijg je terug 'ah balen meid', maar de leegte en wat je echt voelt kan je niet echt ergens kwijt.
Ik ben Stephanie 31 jaar en heb al een prachtige dochter van 2,5 jaar. Mijn vriend twijfelde over een tweede kindje en wilde er echt zeker van zijn. Helaas, want we zijn nu 14 maanden verder sinds we gestart zijn en helaas nog niet zwanger :-( 
Vrijdag krijg ik mijn eerste onderzoeken bij de gyno. Vind het wel wat spannend. Zeker als ik lees waar een aantal van jullie inmiddels zitten. Wat een weg kan je soms af moeten leggen voor een kindje. Dankbaar dat we tegenwoordig mogelijkheden hebben.
Succes met de punctie Lovetennis 
Liefs!

MamavanIvy dankjewel

Hoi lieve meiden.
Hier lig ik dan, onder een dekentje op de bank. Toen ik in de stoel lag met mn benen wijd in de lucht en er allemaal artsen om me heen stonden, rolden daar al de tranen over mn wangen. Maar wat waren de artsen lief.
Toen ik wakker werd van de narcose dacht ik: “waar ben ik?”
Even later op de uitslaapkamer kwamen daar weer de tranen, wat ben ik aan het doen? Het besef van “een kindje wensen” en daar dit allemaal voor moeten doen, kwam binnen.
Naast mij (wel met gordijnen ertussen) lag een mevrouw die het had over eiceldonatie, want er waren geen eicellen (het klonk overigens alsof het niet helemaal “voor het eerst” werd gezegd, want die mevrouw klonk redelijk rustig.
Toch dacht ik: “dit wil ik niet horen, houd op.”
Na een kwartiertje kwam mevrouw Cuypers vertellen dat ze 5 eicellen van de 12 heeft gevonden.
Deze kwam best hard binnen. Zij had met mij op meer gehoopt. Toen ze weg was, waren daar weer de tranen.

Ik ben zó bang dat het niet genoeg is. Ik kan niet omschrijven hoe eng dit is. We moeten wachten tot morgenvroeg. We horen dan of en hoeveel bevruchtingen er zijn.
Omdat wij hebben gekozen voor 50% 50% zal het 3 icsi zijn en 2 ivf. Het zaad was hier goed genoef voor, anders werd het 100% icsi.

Liefs

Lovetennis Ach meid wat een rollercoaster is het toch ook. Ik herken je gevoel zo erg. Mijn eerste punctie ging ook ongeveer zo. Ze zagen 14 follikels, hebben toen 11 gevonden uiteindelijk maar een paar rijp genoeg en toen 2 bevruchtingen die eruit kwamen. Het is echt een afval race. Maar ga van het positieve uit er zijn gewoon 5 eitjes gevonden die kans maken! Ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt en ze gewoon allemaal bevrucht zijn. Aan een kant wel fijn dat ze de punctie daar onder narcose doen. Hier in Nederland is het gewoon pijnbestrijding en ben je dus gewoon bij en voel je het prikken. Dat is wel weer waar ik een beetje tegenop kijk. Ik ga in ieder geval heel erg hard voor je duimen op goed nieuws vandaag!
Ik zit ondertussen te wachten tot ik ongesteld wordt, maar tot nu toe nog geen aankondiging in zicht. Normaal wel al wat bruinverlies een aantal dagen van te voren, maar nu nog helemaal niets gezien. Ik hoop niet dat mijn menstruatie ineens weer veel later is dan verwacht, want kijk zo erg uit naar mijn vakantie. Die had ik nu 1,5 week na de verwachtte punctie datum ingepland. In de hoop dat ik dan genoeg speelruimte zou hebben, maar voel nu toch wel een beetje de spanning of het allemaal wel haalbaar is. Ik hoop echt dat ik donderdag gewoon ongesteld wordt. Nu ik dat typ klinkt dat weer zo dubbel haha. Naja hier dus broekstaren voor het begin van een menstruatie. 

Hoi Zwindo
Ben je al ongesteld geworden?

Gisteren werden we gebeld dat er 3 van de 5 bevrucht zijn.
1 van ivf en 2 van icsi.

Ik vind het doodeng, want het is nu kaarsjes branden en duimen draaien dat ze het tot dag 5 halen.
Als we niets horen, is het goed. Maar hoe kun je met deze onzekerheid omgaan ??

Ohh mannn ik loop nu gewoon al een beetje te stressen over mn planning haha. Ik MOET gewoon deze komende dagen ongesteld worden anders wordt het allemaal wel heeeeel erg spannend of ik wel op vakantie kan...pfff wat heb ik nu een spijt dat ik geen ovulatietesten heb gebruikt en gewoon de rust had gehad dat ik wist wanneer ik mijn menstruatie echt kon verwachten. Nu echt in de veronderstelling dat mijn lichaam me gewoon een beetje voor de gek heeft lopen houden en ik straks ineens weer een lange ronde er tussen heb zitten. Zo even lekker lopen luchten :)

Lovetennis wat fijn! gewoon 3 van de 5 dat is hartstikke mooi! Nu inderdaad super spannend allemaal of ze dag 5 halen en dan terugeplaatst kunnen gaan worden. ik duim met je mee!

Hee meiden,
Ik ben deze week ook weer thuis van onze mini-vakantie en het was heerlijk! Weer even opgeladen en nieuwe positieve energie opgedaan. Heerlijk gewandeld, gefietst en buiten geweest. De temperatuur was dagelijks rond de 20 graden, helemaal goed zo!
Ik heb trouwens een heel fijn YouTube kanaal ontdekt voor fertility yoga. Ik volg voor de “gewone” yoga de filmpjes van Sarah Beth, dat is ook wel een fijne als je de houdingen een beetje wil leren (ze heeft ook yoga voor het eerste trimester, voor de geïnteresseerden), maar als je zin hebt in yoga in de verschillende fasen van je cyclus of na terugplaatsing kijk eens naar Kendra Tolbert van ‘Live Fertile’. Echt een hele fijne yoga serie, ik heb dan specifiek (het is even zoeken in haar kanaal, ze heeft zoveel filmpjes!) yoga voor menstruatie/ovulatie/luteale fase.
Hadden jullie toevallig ook aflevering 60 van de Omdenken Podcast gehoord? Die gaat over als zwanger worden nog niet gelukt is. Een deel dacht ik van, ok……., maar aan het einde noemt hij iets belangrijks waardoor ik me instant beter door voel. Hij gaat met een dame in op ‘het gevoel als vrouw te falen’, en ik denk dat ieder van ons dat weleens herkent.
Uiltjesfan, he wat balen dat je weer ongesteld geworden bent en ook niet fijn dat je weinig vertrouwen voelt en je vriend geen IVF wil.
LoveTennis, ik had je linkje gelezen inderdaad. Interessant zeg! Soms vraag ik me af of ze een tekort bij mij zouden vinden in wat dan ook, omdat dat nooit nagekeken is. AMH trouwens ook niet…
Maar wat een rollercoaster bij jou zeg! Ik vind je zo dapper en moedig, ik kan me voorstellen dat je af en toe even geen idee hebt waar je nou staat. Houd vol meis, er kunnen teleurstellingen zijn, maar het kan ook zomaar goed gaan. Ik zie nu je berichtje dat er drie bevrucht zijn!!! Er is gewoon een bevruchting ? nog heel spannend en vreselijk dat wachten, maar dit kan zomaar een mensje worden… jullie mensje. Ik duim met je mee en steek een kaarsje voor je aan.
IsaV, oooh wachten tot 18 mei… hoe voel je je?
Zwindo, wat spannend zeg dat wachten. Succes met broekstaren, haha, wat klinkt dat toch zo herkenbaar :p alleen wil je het nu wel die menstruatie want je wil startennnnnn.  
MamavanIvy, welkom om op dit lijntje. Wat naar voor jullie dat het allemaal lang duurt. Soms hebben mensen in je omgeving de neiging om alles weg te wuiven omdat het onderwerp ongemakkelijk kan voelen, of graag iets troostend willen zeggen wat helemaal niet troostend is. Ik hoop dat je hier steun kan vinden. Waren er bij jullie al onderzoeken gedaan?

Terug
Bovenaan