"De dames die al wat langer wachten....."

LinaV wat een lief berichtje van jou!! Dankjewel ?
Wat fijn dat jullie zo’n heerlijke vakantie hebben gehad!
Ik ga jouw YouTube tip eens bekijken.

IsaV van jou ook al zo’n lief berichtje, heel lief! Thank you!!

Zwindo ik kan het me zo voorstellen, en ik denk juist dat hierdoor ook je lichaam gekke sprongen maakt ?
Als ik ongesteld “wilde” worden, deed ik een test en daarna.. tadaa.. echt bizar he.

Morgen nog een dag in spanning en kaarsjes branden en duimen draaien..
Vanmorgen bij de accupuncturist geweest en ze heeft een drukknopje in mn oor geplaatst die er over twee weken uit mag.
Dit is om rustig te blijven, bijzonder he ?

Linavv dat klinkt echt als een heerlijke minivakantie! Fijn dat je er zo van genoten hebt.

Isav fijn dat het allemaal goed voelt nog even volhouden tot jullie de eerste echo hebben van jullie kleine frummel. Spannend!

Lovetennis hopelijk heb je goed bericht en gaat jullie tp door. Zo spannend allemaal. Ben heel hard aan het duimen.

Hier dan vanmiddag eindelijk mn menstruatie doorgebroken. Denk toch dat mn eisprong een dagje later is geweest dan gedacht haha. Maar ben gelukkig op tijd ongesteld geworden, dus een last die van mn schouders is gevallen. Morgen beginnen met prikken! En dan volgende week al de eerste controle echo. Spannend weer! Hopelijk hele mooie resultaten deze ronde.

IsaV, fijn dat je je ok voelt en ik kan me voorstellen dat het gevoel over de kwaaltjes tweeledig is. Enerzijds is het een fijne bevestiging, anderzijds kan je je er heel naar van voelen. Je moet maar zo denken, waarschijnlijk is dat allemaal een goed teken.
Lovetennis, allemaal nieuwe ervaringen lees ik. Ik heb ook eens zo’n oor-dingetje gehad (volgens mij noemde mijn therapeut het een oorzaadje). Ik hoop dat het werkt voor je om rustig te blijven, ik weet niet of het bij toen gewerkt had, maar ik vond het wel heel fijn.
Zwindo, eindelijk je menstruatie! Hoeraaaa! Succes met het zetten van de prikken.
Hier ben ik een beetje doorgeschoten met wat meer alcohol drinken… In onze vakantie had ik het mezelf gegund, maar die vakantie is al ruim voorbij en vrijdagmiddag heb met een vriendin een paar wijntjes op het terras gedaan (in het fijne zonnetje)  en gisteravond op een feestje had ik er ook gewoon zin in. Overigens was daar zowat iedere dame zwanger of had een kleintje bij zich, ik voelde niet direct een negatieve emotie, behalve dan dat ik ‘fuck it’ dacht. Ik werd ook door een kleintje van ongeveer een half jaar met prachtige oogjes lief aangestaard (smelt!). Ik heb toen mijn eicelletje toegesproken (net mijn ovulatie gehad), dat wij dat ook willen ?  Ergens voelde het heel fijn om te genieten van de goede wijntjes, maar anderzijds is er toch dat stemmetje dat zegt dat ik mijn kansen hiermee ernstig verminder. Hoera voor ambivalentie in gevoel :p
Speciaal voor vandaag wens ik ons extra veel babyvibes toe, zodat ook wij op een dag mee kunnen doen aan de commerciële terror die moederdag heet ?? haha!
Ik heb voor mijn buurtjes (die hebben geen kinderen) een bosje bloemen gehaald, vanuit de gedachte dat zij al jaren bloemen naar hun moeders brengen en het hopelijk een leuke verassing is als ze onverwacht zelf een keer een bosje krijgen, omdat dat ook gewoon kan!

Zwindo, fijn dat je kunt beginnen!

LinaV dat klinkt als een onbezonnen vakantie ?

Zaterdag hebben wij onze ivf winnaar teruggeplaatst gekregen, onze 5 daagse blasto ?
Mijn moederdag was dan ook een speciale ☺️?

Deze week mogen we bellen om te vragen hoe het met onze andere twee icsi bevruchtingen is afgelopen. Deze waren zaterdag “morula” (4 daags) en hadden nog tijd nodig. Wij hopen natuurlijk heel erg dat dit onze cryo’s gaan worden, maar focussen ons eerst op deze knapperd in mijn baarmoeder, wat een mijlpaal, wat een kans, wat een onbeschrijfelijk gevoel ?

Ik hoop dat jullie moederdag zijn doorgekomen en dat dit de laatste was waarin we met lege handen staan.
Liefs voor jullie ?

Jeehhh!! Lovetennis wat fijn dat alles goed is gegaan! En dat er ook nog 2 mooie in de race zijn om ingevroren te worden. Spannend! Nu inderdaad gewoon goed voor deze eerste mooie blasto zorgen die lekker warm zit. Hopelijk over 2 weekjes hier met nog mooier nieuws!
LinavV ahh soms moet je het er gewoon even goed van nemen en alles loslaten en genieten van het leven! Nu kan het allemaal gewoon nog even, maar snap je dubbele gevoel. Ik heb met het ziekenhuis er wel eens over gehad omdat ik rond kerst en oud en nieuw een tp kreeg. En in hoeverre ik moest letten op mijn eten en drank. Die zeiden toen dus doodleuk dat ik gewoon best een glaasje wijn mocht drinken, gewoon genieten met mate zeiden ze. Dit was dus na een tp. Dus niet al te schuldig voelen over je wijntjes:)
Nou hier zitten de eerste prikken er alweer in! Overigens gelijk de eerste prik een bloedvaatje geraakt dus nu een klein plekje op de buik. Vrijdag al mijn eerste controle echo om te kijken hoe mijn lichaam op de medicatie reageert. Ben heel erg benieuwd! Verder hier moederdag over het algemeen goed doorgekomen. Sinds het verlies van Luna komt deze dag zo hard binnen terwijl ik dit nooit had verwacht. We deden wel altijd moederdag vieren, maar het was niet echt iets heel bijzonders ofzo. Het is nu echt een suffer in silence dingetje geworden. Niemand wenst je een fijne moederdag waarschijnlijk omdat ze het ook lastig vinden. Zelf merk ik heel erg dat ik worstel met het feit dat ik wel ben bevallen van een kleine meid, maar dus nooit echt moeder heb mogen zijn in mijn ogen. Mensen zeggen wel je bent moeder, maar het voelt zo onrealistisch ofzo. Kortom moederdag is voor mij tegenwoordig een hele rare dag. Wat wel zo super mooi was is dat ik iemand ken die dus haar zwangerschapswens na een lange strijd (met veel miskramen) heeft moeten afsluiten zonder een (levend) kindje. Beide werden we wakker en was ongeveer het eerste wat we deden een berichtje naar elkaar sturen. Dat was echt zo bijzonder. Het klinkt heel raar maar daardoor werd de dag toch een stukje dragelijker. Daarnaast vond ik deze tekst online die ik heel erg mooi vond: http://thehopefulcreative.com/to-the-mama-facing-mothers-day-after-loss/
Voor nu kijken we weer vooruit met vol goede moed en hoop dat deze ronde het voor ons zal gaan worden. 

Lovetennis, wauw!! zo gaaf! Ik ben zo benieuwd, ik denk bijna dagelijks even aan je en zend je veel warmte en licht voor het wondertje in je buik. Geef jezelf maar veel liefde en aandacht zodat de kleine lekker kan "wortelen" in zijn/haar kleine paleisje. 
Zwindo, dank voor je reactie, lief! 
En wat een mooie tekst heb je gevonden, je gevoel er laten zijn is denk ik het allerbelangrijkste wat je voor jezelf kan doen. Luna was er en voor jullie blijft ze altijd belangrijk! Heb je wel eens het liedje gehoord van Joe Buck - White Roses? Het is een ode aan zijn overleden broertje en daarmee eigenlijk aan zijn ouders en wat zij verloren hebben. 

En morgen je echo om te kijken hoe het voorstaat. Ik ben benieuwd!
Nou meiden, succes weer even deze dagen. Ik zit weer in de two-week wait, maar wel met veel yoga en meditatiefilmpjes om mezelf rustig te houden en te trainen om goed in mijn lichaam te (blijven) zitten. Het kan me alleen maar vooruit helpen :) 
Ook deze ronde trouwens nog geen last van gespannen borsten, heerlijk! Dat geeft me het gevoel dat ik goed op weg ben met mijn lijf en dat het in balans is. 

LinavV klinkt alsof je je goed hebt voorbereid op deze wachtweken. Hopelijk helpt het je inderdaad om de rust te vinden en blijf je dat gevoel van balans vasthouden. Ik weet niet zeker of ik het nummer ken. Ik ga het eens opzoeken.
Hier gaat het prikken goed, merk wel dat de dosis hoger is want voor mijn gevoel al flink last van een opgezette buik (en gewoon 1 kilo zwaarder!) wat vandaag voor wat kledingstress zorgde haha. Sinds gisteren 3x prikken. En merk wel dat dit echt even een plekje zoeken begint te worden. Heb helaas al een paar keer een bloedvaatje geraakt, dus heb al wat plekjes op mn buik en daardoor echt een wat gevoelige buik. morgen de eerste echo en vind het wel weer erg spannend. Hoop echt dat er mooi wat eitjes aan het groeien zijn. 

Eerste echo is ook weer achter de rug. Eitjes waren mooi aan het groeien en zaten zo rond de 15 mm. Wel waren het "maar" 8 eitjes. Dat was voor mij wel even een kleine domper. Dit omdat we nu de hoogste dosis hebben die voorgeschreven kan worden. En ik dus toch wel een beetje gehoopt had dat we nu weer rond de 10 a 12 follikels zouden zitten, maar kwaliteit is belangrijker als kwantiteit, dus daar gaan we maar weer voor. Enige wat wel balen is, is dat mijn cyctse zich nu helemaal heeft verstopt tussen de eitjes. En ik dus weer preventief antibiotica moet slikken wat de punctie wel weer super spannend maakt. Voor nu wachten tot de volgende echo en dan hopen dat die ergens volgende week de punctie.

Terug
Bovenaan