"De dames die al wat langer wachten....."

Lovetennis ah neee wat verdrietig zeg :( kan me voorstellen dat je ontzettend teleurgesteld bent dat IVF/ICSI 1 nu al voorbij is zonder resultaat.. wanneer is je officiële testdatum? Hopelijk kunnen jullie snel evalueren en door met een nieuwe poging. Maar eerst maar even jezelf de tijd gunnen om verdrietig te zijn 

Zwindo wat spannend morgen! 10 eitjes, wat fijn zeg! Veel succes, hopelijk krijgen jullie de komende dagen goede uitslagen ? had je in eerdere pogingen ook zo veel eitjes?
LinavV balen dat je menstruatie is doorgekomen. Hopelijk geeft die nieuwe ronde met GonalF meer geluk! In ieder geval fijn dat je het spuiten fijner vindt dan met menopur. Ik vond GonalF ook goed te doen :) toch handiger met zo'n pen. 

Linavv wat balen dat je menstruatie doorgebroken was. Snap wel dat die even binnenkomt en ook bij je man. Uiteindelijk hebben die ook steeds een mentale klap te verwerken wanneer het weer niet gelukt is. En het stoere mannengedrag houden ze ook niet jaren achtereen vol. Wel fijn dat jullie weer zo snel door konden gaan en ook even een andere medicatie proberen om te kijken of die beter werkt. Ik moet zeggen dat ik zelf heel erg aan de pen moest wennen maar uiteindelijk is die naald van de gonal volgens mij dunner dan die van de menopur en prikt die toch net even wat makkelijker door de huid. Dat is mijn ervaring in iedergeval. Wat heerlijk dat je gewoon ook even lekker bezig bent geweest met de plinten.

FleurBo hoe gaat het bij jou? Hoe ver ben je nu? Het werd een meisje toch? Je zal nu vast alles flink voelen bewegen.

Hier vandaag de punctie gehad. Die viel me deze keer zwaar. Tenminste ervoor en erna haha de punctie zelf verliep eigenlijk redelijk soepel behalve dat ze gelijk de eerst prik recht in de cyste prikte? je zou daarom denken dat ik vooral aan die kant nu last zou hebben, maar dat is dus niet het geval. Nou is mijn bloeddruk altijd wat aan de lage kant, maar kelderde die vlak na de punctie nog even flink naar beneden waardoor ik bijna flauwviel. En dat was niet de eerste keer dat ik bijna van mn stokkie ging want ook weer ervoor bij het prikken van het infuus (waarbij ze opzoek moesten naar een goede ader en ik dus flink mn bloed aan het pompen was) werd deze dame na de eerste mislukte poging dus ook al lekker licht in het hoofd. Maar met nu een flinke blauwe plek en een beurze buik zijn er wel 10 eitjes gevonden(eigenlijk 11 maar die was al erg klein toen ze hem aanprikte en nu dus ook onder de microscoop dus die zal al afvallen)! Morgen het verlossende woord of er bevruchtingen zijn. En dan nadenken of we er 1 of 2 teruggeplaatst willen hebben als die keuze er is. Wat zouden jullie doen? Wij hebben zelf niet een hele goede ervaring met cryos van de 6 die we hebben ingevroren is er maar 1 goed uit gekomen en teruggeplaatst. We neigen zelf dus erg naar 2 terugplaatsen.

Hee fleurbo, wat leuk om jou even te zien hier. Hoe gaat het met je? Verloopt alles voorspoedig?
Ik dacht nog even aan je vandaag Zwindo! Jeetje wat een narigheid lijkt me dat (die punctie), maar je hebt het gedaan en nu wachten op de uitslag! Heel spannend!
Ik vind de naald van de Gonal ook prettiger, en fijn dat ik niet hoef te mengen, het gaat allemaal zoveel sneller. Ik vraag me af waarom ik überhaupt eerst op de onhandige menopur ben gezet. Zal wel een geldkwestie zijn wellicht.
Ben benieuwd wat je morgen te horen krijgt Zwindo. Ik zou voor twee terugplaatsingen gaan, daar zou ik niet eens over twijfelen denk ik. Maar dat is wel vanuit de context dat ik liever op save speel en dit geval voor een grotere kans op een zwangerschap. Met behandelingen is er sowieso een grotere kans op een meerling, dus dan lijkt mij een dubbele terugplaatsing prima. Maar doe wat goed voor jullie voelt, als ik bijvoorbeeld zeg twee terugplaatsingen voel je dan hetzelfde of neig je dan juist naar één? Ik denk dat je dan snel je antwoord hebt.
We hebben ook al een tijdje niets van de andere meiden gehoord. Mochten jullie op de achtergrond meelezen; ik denk zo nu en dan aan jullie en hoop dat het jullie goed vergaat ??

LinavV Ik heb begrepen dat bij Menopur de kwaliteit van een eicel meer stimuleert en Gonal-F meer op de kwantiteit. Dit is de reden dat ik ook een combinatie van beide heb gekregen. Daarnaast reageert elk lichaam anders op de medicijnen, dus is het denk ik ook een kwestie van kijken waar het lichaam het beste op reageert. 
Het gaat vandaag alweer een stuk beter. Ik ben in ieder geval weer een stukje meer bij en alert haha. Liep gisteren voor mijn gevoel echt met een roes rond. Buik voelt nog steeds wat beurs maar dat is ook niet heel raar. Ben in ieder geval wel alweer wat vocht kwijt want de weegschaal was alweer een kilo lager. Dus dat is een goed teken. Mijn eerste reactie was overigens ook 2 terugplaatsen. De artsen adviseren er om er maar 1 te doen omdat ik 31 ben en vanuit medisch oogpunt dus nog jong. Als je online lees zie ik dit ook heel erg terug komen in de adviezen. Plus alle risico's die bij een eventuele tweeling zwangerschap komen kijken. Dus het internet opgaan was misschien niet helemaal handig... Toch zegt mijn onderbuik gevoel nog steeds meer van doe er maar 2 terugplaatsen ondanks dat ik het dus ergens ook echt spannend vind. 
We zijn zojuist gebeld met het nieuws dat er uiteindelijk 8 rijpe eicellen waren gevonden waarvan er momenteel 6 bevrucht zijn. Wat ook heel fijn is wat ze hier doen is dat ze de overige 2 nog niet perse gelijk afschrijven (wat ze volgens mij wel deden bij onze vorige kliniek). Ze laten deze nog een dagje langer op de kweek om te kijken of er toch niet ineens nog wat gebeurd. Hetzelfde geldt voor het invries proces. Mocht de embryo op dag 5 nog niet voldoen aan de richtlijnen om in te vriezen kijken ze het nog een dagje langer aan om te kijken of hij zich toch nog doorontwikkeld. Maar we hebben er 6! Dus super blij! We mochten ook nog nadenken over een 3 of 5 daagse tp, maar hebben uiteindelijk voor de 3 daagse gekozen. En we hebben de knoop doorgehakt om er 2 terug te plaatsen. Heel spannend allemaal! Zaterdag is het zover!

Zwindo, Thanks voor je uitleg! Dat doet me realiseren hoe weinig ik eigenlijk weet over wat ik in mijn lichaam spuit (en hoe cynisch ik af en toe ben??). We gaan nu voor Gonal-F omdat die iets beter te sturen valt qua dosis. Dus ik ben aanstaande maandag heel benieuwd! Wat een goed nieuws! 8 rijpe eicellen en 6 bevruchtingen. Wat fijn ook dat het allemaal goed voelt waar jullie nu zijn. Ik zal je extra goede vibes sturen aanstaande zaterdag. Ik vind het allemaal zo dapper wat jij en lovetennis doen momenteel, respect!

Ooo Zwindo wat een goed nieuws!! Gewoon 6 bevruchtingen ? hopelijk blijven ze het goed doen en komen die andere 2 ook nog mee. Krijg je tussendoor ook nog een update, of is het zaterdag afwachten? Super fijn dat ze 2 verse gaan terugplaatsen! Hopelijk kom je het wachten de komende weken een beetje goed door
en hoe voel je je nu een dag na de punctie? 

LinavV misschien iets met het beleid van het ziekenhuis dat je eerst menopur hebt gehad? In ieder geval fijn dat je nu GonalF krijgt, misschien geeft het ook wel beter resultaat :) wanneer heb je weer controle?
lief dat jullie er naar vragen :) hier gaat alles goed, ben bijna 22 weken en ik voel haar inderdaad al lekker bewegen in mijn buik. Ik blijf het zo ontzettend bijzonder vinden hoe dit allemaal kan en dat we bij de laatste cryoterugplaatsing zo ontzettend veel geluk hebben gehad. 

Ik ben heel hard voor jullie aan het hopen dat in dit lijntje snel veel positief nieuws voorbij komt ?

LinavV haha Dit was ook voor het eerst dat ik dat hoorde hoor. Ik dacht altijd dat het gewoon hetzelfde deed. Uiteindelijk doen beide middelen dat ook wel alleen op een net iets andere manier blijkbaar. Wanneer heb je je eerste controle echo? 

FleurBo Fijn om te horen dat het goed gaat en je haar al lekker voelt trappelen. Zo fijn dat het toch op de valreep gewoon met die cryo is gelukt. We krijgen bij de punctie te horen hoe alles eruit ziet. Dan op dag 5 of dag 6 krijgen we al bericht over onze andere embryo's of ze die hebben kunnen invriezen. Dus dat zal maandag of dinsdag zijn. 

Hier gaat het over het algemeen goed al een dikke 1,5 kilo kwijt aan gewicht (en dus vocht) dus dat is een goed teken. Mijn buik voelt alleen wel echt nog beurs en trekkerig aan. Bij mijn vorige puncties was ik meestal diezelfde dag alweer redelijk mobiel en die dag erna al helemaal. Ik merk deze keer dat een stukje lopen met de hond gewoon echt nog een inspanning is en opstaan van een stoel of bank ook echt nog wel voor een steek in mn buik zorgt. Daar baal ik zelf ergens van want ik kan niet zo goed stilzitten en hieraan overgeven. hahaha wil gewoon lekker wandelen met mn hond en wat sportoefeningen doen en zitten nu in een huisje met een mega springkussending waar ik ook gewoon met mn neefje en nichtje gek op wil doen als ze van het weekend langskomen. Kortom het gaat langzaam steeds meer de goede kant op, maar in vergelijking met de eerdere puncties valt deze qua napijn etc. wel het zwaarst. Wellicht dat het raken van die cyste hier nog wat mee te maken heeft.

Hoi allemaal,
Ik meld me hier ook nog eens even kort :) 
Ik denk nog heel vaak aan jullie en lees ook nog regelmatig mee. Wat een rollercoasters zitten jullie op zeg.
Lovetennis, ik was zo blij voor je met het goede verloop van de punctie en de bevruchting maar wat een nare aflsluiting van je eerste IVF poging :( Ik hoop op zoveel meer geluk de volgende ronde. 
LinavV, fijn dat je even lekker hebt kunnen genieten van de wijntjes en een ontspannen tijd! Het is je gegund. Wat ontzettend lief van je dat je bloemen hebt gebracht aan je buren

Terug
Bovenaan