Hey lieve meiden!
Het is me eindelijk gelukt mijn "Gebruiker...." naam te wijzigen in mijn naam, Lulu.
Ik heb al een tijdje niet gereageerd, maar zeker wel meegelezen. Ik had gewoon geen puf om te reageren, omdat er wat andere dingen gaande waren én ook omdat het iets pijnlijks en verdrietigs blijft.
Ik had dan ook graag goed nieuws gedeeld, maar helaas zit ik op het wachtbankje van IUI 4, waarbij mijn hoop een beetje verloren is op een positieve uitslag.
MAAR, er zijn gelukkig wel een aantal andere dames die een tweede streepje op de test hebben gezien! Wauw, wat onwijs bijzonder en wat gun ik het jullie van harte! @IsaV (& natuurlijk @FleurBo & @LittlePenguin, maar die had ik al gefeliciteerd). Fijn dat het goed met jullie gaat, geniet onwijs van deze tijd!
@LinavV: gecondoleerd
wat super verdrietig om te lezen
ik heb er gewoon geen woorden voor... zo onwijs heftig als dit in je naaste omgeving gebeurd. Heel veel sterkte deze tijd en als je even je ei kwijt wilt, wees welkom hier!
Over die andere eitjes gesproken, zitten we volgens mij een beetje in hetzelfde schuitje (wel vaker benoemd). Jij IUI 5, hier IUI 4 (ronde 5). Ik vind het zo jammer voor ons dat het steeds maar niet raak is
Vind jij het moeilijk om vertrouwen te hebben in IUI? Bij mij na 3/4 pogingen vind ik het lastig om er echt vertrouwen in te hebben, waarom zou het nu wel lukken? Ben je veel bezig met de volgende stap of kun je wel aardig in het hier en nu blijven en hoop houden? Ik hoop dat laatste voor jou! Zoals ik al zei vind ik het moeilijk om er vertrouwen in te hebben en ben ik soms best benieuwd naar de volgende stap, een beter ziekenhuis, meer/betere onderzoeken en dus echt met terugplaatsing... toch probeer ik het ook "los te laten", als in "in het hier en nu" blijven en we zien het wel...
Hoe gaat het trouwens met je opleding?
Voel je niet verantwoordelijk om mij te antwoorden hoor! Maar ik wilde je er toch ook even wat dingen over vragen!
@Zwindo: wat verdrietig om te lezen dat de poging niet positief is geeindigd. Super fijn en knap dat je de knop hebt weten om te zetten en zo leuk met je vriendinnen op vakantie! Ook leuk van het klussen in jullie nieuw huis! Hoe gaat het daarmee? Wanneer zouden jullie er kunnen wonen? Je zei dat je nu rond je ovulatie zit, betekent dat ook een terugplaatsing? Hoe is het met je blaasontsteking?
@Carolinerkj: wat ontzettend verdrietig om te lezen, maar ook zo dapper dat jullie deze keuze hebben gemaakt. Ik gun jullie al het geluk en hoop dat er ooit nog een klein wondertje in jouw buik mag gaan groeien. Je bent hier altijd welkom om je ei kwijt te kunnen!
@Lovetennis: al klein maandje hier niet geweest. Ben benieuwd hoe het met je is! Fijn dat je na poging 1 veel leuke dingen hebt gedaan. Ben je ondertussen begonnen met de hormonen?
Ik zei het hier boven al, maar wij hebben afgelopen weekend de 4e IUI gehad. Een week ervoor hadden we evaluatie gesprek met de gynaecoloog en die weet ook niet zo goed waarom het nog niet raak is geweest. Om toch iets te veranderen, spuit ik nu iets andere hormonen, wat er voor kan zorgen dat ik in plaats van steeds één follikel heb, er twee heb. Daar dus direct mee begonnen en bij de eerste echo was er één van 19 mm één van 15 mm (iets sneller dan gedacht), dus die avond direct pregnyl gehad en twee dagen erna IUI 4. Geen idee of die van 15 mm nu uiteindelijk mee heeft gedaan, maar heb afgelopen week best wat tekenen voor een "tweeling" gehad en na alle teleurstellingen van de afgelopen twee jaar zou het me dus echt geweldig lijken zwanger te zijn van een tweeling. Dus ondanks dat ik er weinig vertrouwen in heb (waarom zou het nu wel raak zijn), ben ik hoopvol.
Toch denk ik ook wel eens na aan de volgende stap. Ik volg sommige mensen op social media en heb net een boek gelezen ("Spuiten en snikken", mocht iemand deze willen lezen, let me know, stuur ik het op!") en veel van die vrouwen zijn erg enthousiast over België. Veel meer en betere onderzoeken. Bijvoorbeeld bij een vrouw waarvan na veel IUI pogingen en een miskraam de baarmoeder niet een "juiste vorm" had. Dit zagen ze direct, terwijl ze dus al een dik jaar in een NL ziekenhuis kwam. Hier heeft ze een operatie aan gehad en zij zeggen nu dat ze binnen een half jaar zwanger zal zijn.
Bij ons lijkt ook alles maar goed te zijn, maar misschien is er toch wel iets (kleins) wat ons in de weg zit? Ik ben daar toch wel nieuwsgierig naar. Geen idee of en hoe dit vergoed wordt, als je kiest om naar een buitenlands ziekenhuis te gaan. Het lijkt me alleen heel vervelend met reistijd, maar het voelt soms een beetje als de oplossing.
Hoe denken jullie daarover? Hoe zit dat bijvoorbeeld bij NijBarrahus of Duitsland? Wordt dit vergoed?