"De dames die al wat langer wachten....."

Hoihoi, hier helaas een nee ? had het ook niet verwacht, maar je blijft toch hopen. Vandaag gebeld en vanavond meteen een telefonisch overleg gehad. We gaan IUI6 (ronde 7) nog doen en ondertussen voorbereiden op IVF. Ik was ook klaar om meteen door te stomen, maar nu heb ik een poging en voorbereiding in één. Toch weer naar gonal-f 100 EH, en dan iets eerder een echo mochten we willen bijsturen. Liefs!

Linavv wat balen dat ook deze iui het helaas weer niet is geworden. Fijn dat jullie en nog een iui en parallel daaraan kunnen gaan voorbereiden voor jullie ivf start. Sta je in ieder geval niet stil. En wat leuk 2 kittens opgehaald! Wat een gezelligheid. En joh dat examen kan je dan altijd weer inhalen. Is even balen maar komt helemaal goed. Je had genoeg andere dingen aan je hoofd.

Lulu toch nog een leuke verassing ondanks je menstruatie symptomen of helaas toch weer ongesteld geworden? Snap heel goed dat het lastig is met je vriendinnen die allemaal zwanger worden zonder problemen. Gewoon proberen er zo open mogelijk over te zijn dat het voor jou soms lastig is.

Nou hier ook weer het een en ander meegemaakt. Nadat we hadden besloten wel voor de onderzoeken te willen gaan gebeld om een afspraak in te plannen om een plan van aanpak te maken. Krijg ik doodleuk te horen dat de eerste mogelijkheid half augustus was. Wel op een bellijst gezet als er een plekje vrij zou komen daarvoor gebeld te worden. En dat telefoontje kwam maandag! Vandaag mochten we langskomen. En jeetje wat een heftig gesprek. We hebben de laatste weken weer zoveel ellende op ons bordje gekregen (in het kort oplevering huis duurt langer en mn man heeft een conflict op zijn werk met zijn leidinggevende waarvoor hij nu naar een vertrouwenspersoon is gestapt). Ik stortte echt helemaal in daar. Niets loopt zoals het zou moeten dus zit er echt even een beetje doorheen. Voor de buitenwereld hou ik me groot maar van binnen jank ik echt. We werden er ook op gewezen dat er een maatschappelijk werkster aanwezig is om mee te praten. En kregen het advies om even te wachten met een volgende tp tot er iets meer rust is teruggekeerd in ons leven, want stress is ook niet goed. En hoewel ik uitstellen altijf als verschrikkelijk heb ervaren geeft het me nu juist even ademruimte en rust. We hebben afgesproken wel de onderzoeken te laten doen en dat betekend sowieso nu 2 maanden even niets. Eerst uitvoeren van het onderzoek en dan wachten op de resultaten. Dus met een beetje geluk over 3 maanden misschien duidelijkheid en een nieuwe poging. En zitten we hopelijk eindelijk in ons nieuwe huis. Verder gisteren eerder als verwacht begonnen met bloeden alleen lijkt het weer te stoppen. Was heel even helderrood en sindsdien meer bruinverlies met heel af en toe ineens weer een klein beetje rood. Dus misschien moet het toch echt nog verder doorzetten of misschien een keer een lichtere menstruatie. We gaan het zien. Hopelijk snel weer wat positievere berichten.

LinavV: ahhh :( je had het al aan voelen komen, maar toch verdrietig om te lezen en gewoon STOM en zo jammer. Hoe gaat het nu met je? 
IUI poging 6 dus en fijn dat jullie tegelijkterijd de voorbereiding al kunnen doen... zou IVF in hetzelfde ziekenhuis kunnen? 
Ohhhh en trouwens, zo leuk van jullie kittens! Wat zal dat een gezelligheid zijn om jullie heen.

Zwindo: jeetje! Wat fijn dat jullie toch zo snel terecht konden, maar ook  wat een heftige tijd/gesprek hebben jullie (gehad) :( Wat voor onderzoeken gaan jullie nu doen? Misschien heeft het even zo moeten zijn qua timing, is het nu ook "zonde" om een tp te doen, terwijl je er echt niet lekker bij zit... echt even pas op de plaats, onderzoeken laten doen en hopelijk heb je inderdaad over paar maanden meer duidelijkheid waardoor jullie verder kunnen.
Inmiddels ongesteld geworden?

Pfff, nou ik voel aan ALLES dat ik morgen ongesteld wordt. Al meer dan een week pijnlijke borsten (heb ik iedere keer, zo vervelend), gister super chaggi/onredelijk en vanmorgen wakker geworden met menstruatiekrampen. Oh, en heel veel trek in chocolade en een dikke pukkel op mijn gezicht. En terwijl ik dat allemaal even aan het verwerken was vanmorgen, kwam ik collega tegen die vertelde dat ze zwanger was. Blij voor haar, toch weer klap voor mij. Ik ga chocolade eten, wachten op menstruatie (met nog 1% hoop) en dan op naar nieuwe ronde. 

Fijn weekend meiden! 

Hoi meiden
Een tijd ver weg geweest.. nu weer terug en middenin de behandeling.

Morgen staat voor ons punctie 2 gepland. Ik voel me een opgeblazen walvis, vreselijk. Deze poging was een ware achtbaan met weinig ups en veel downs.
Bij echo 1 zagen ze vocht, een cyste, maar 4 eitjes en een (leeg) vruchtzakje?
Ik was twee dagen totaal van slag, lamgeslagen. Bij echo 2 was alleen maar geweldig nieuws; 12/13 eitjes en verder was alles helemaal goed. Bij echo 3 waren er nog maar 7 eitjes over en gister, bij echo 4 vertelde mevrouw Cuypers dat er 9 eitjes meedoen.
Nummer 10 is een twijfelaar (gister 15mm)

We gaan weer voor 50/50 en bij icsi kiezen we nu voor picsi (techniek waar de beste zaadcel wordt gekozen) dit kost veel geld en wordt dus niet vergoed, maar we durven dit niet tot later te bewaren en zetten alles op deze poging.
Wij hopen met heel ons hart dat de dhea, vitamine d én picsi ons een verse terugplaatsing én die gewenste cryo’s gaat opleveren.

Dankjewel IsaV, helaas op één punt na geen kampioen geworden, héél zuur..

Zwindo wat ongelofelijk k*t dat het niet gelukt is ?
Geen andere woorden voor. Ik hoop dat je ondanks het verdriet toch een fijne vakantie hebt gehad.

LinaV neee ook jij niet ??? Wat is dat toch met ons, is toch vreselijk dit.
En wat een vreselijk nieuws, ik hoop heel erg met IsaV mee dat iui 5 voor jullie voor een lichtpuntje zorgt. Heel veel sterkte en succes deze moeilijke tijd.

Lulu, bij ons werd ook steeds gezegd dat alles goed was en dan blijkt dat ik een enorm tekort aan vitamine d had en een te laag progesteron/ testosteron en dus dhea moet slikken.

In Duitsland wordt alles vergoed (umc verzekering) behalve dus die extra onderzoeken die ze in Nederland niet doen.
Die worden vaak door stellen gedaan die meerdere miskramen hebben gehad. Of dus zoiets extra als "picsi" wat wij nu gaan doen.

Littlepenguin wat fijn om te horen dat alles goed gaat bij jullie! Geniet er lekker van!

Carolinerkj ik heb vaak aan je gedacht. Het doet me verdriet te lezen dat dit jullie laatste poging is. Ik ga ongelooflijk hard duimen!!!
Ik lees nu het verdrietige nieuws, ik wens jullie heel veel sterkte om dit allemaal een plekje te geven en ik blijf hopen op een wonder.

Hoi meiden,
Ik was even uit de lucht nieuwe baan etc. Helaas nog geen huis wat af is, maarrrr wel bijnaaa. Zal eerst even reageren op de updates van al een tijdje geleden.

Lulu wat mega shit dat je weer ongesteld bent geworden pfff... echt balen. Hoe is het nu? Alweer met jullie volgende poging bezig?

Lovetennis wat spannend allemaal zeg. Hoe is de punctie gegaan? Hopelijk goede resultaten! Wat vreemd trouwens van een leeg vruchtzakje zien.

Hier is het even heel bot gezet allemaal mega KUT en dan ook echt met hoofdletters. Ondertussen zit ik tijdelijk bij mn schoonouders maar die zijn momenteel niet in hun huis maar in het ziekenhuis want mn schoonvader heeft uitgezaaide kanker. Hij had al maanden pijn in zn been wat steeds erger werd en nu blijkt dit dus uitgezaaide kanker te zijn. We wachten nog op de laatste uitslagen die een eventueel behandelplan moeten bepalen. Maar pff echt is hier echt een rollarcoaster. Klussen, ziekenhuisbezoeken, huishouden van mn schoonmoeder overnemen, oja en overdag heel enthousiast proberen te zijn op mn nieuwe werk op weinig slaap. Op dit moment heel blij dat het traject even op een lager pitje staat. Ben echt op.

Hoi meiden,
Hier ook even uit de lucht geweest. Vorige week een positieve coronatest… en behoorlijk ziek daarvan geweest. Ik was net een aantal dagen begonnen met Gonal-F, maar dat heb ik dus moeten stoppen. Ook te ziek geweest om een poging zelf te doen (één halve poging, maar ja als het daarvan is.. ?, weinig kans). Ik geef mijn lichaam maar even de rust en de ruimte om bij te komen van dit kl*te virus.
Oh Lulu, wat naar! Je voelde het al wel aankomen, maar je hoopt toch altijd op dat onwaarschijnlijke! Hoe gaat het nu?
Lovetennis, wat fijn om van je te horen. Hoe is je punctie gegaan? Ik hoop de beste uitkomst voor je deze ronde!
Zwindo, wat heftig dit!! Heel veel sterkte en kracht gewenst meis. Het is wel heel erg veel bij elkaar, goed dat je even geen dingen rondom je traject hebt.
In ieder geval wel gefeliciteerd met je nieuwe baan, hoewel ik me kan voorstellen dat het even niet zo voelt? Wat ben je gaan doen (als ik vragen mag)?
Wat verdrietig van je schoonvader. Ik denk dat je alles heel erg goed doet, maar pas je goed op jezelf? Je kan niet alles alleen doen en dragen, dat is simpelweg te veel. Je doet ongetwijfeld alles wat je kan, maar vergeet jezelf niet. Je moet ook de periode hierna nog overeind blijven staan.

@Lulu ach wat verdrietig weer :( Jouw berichtje is van twee weken geleden, hoe gaat het inmiddels met je?
@Zwindo Wat een verdrietig bericht, wat komt er toch allemaal voor een narigheid op jullie af. Vreselijk zeg, ik ben het helemaal eens met Lina, pas goed op jezelf. Je moet al zo veel doorstaan en dan nu weer dit. Heel veel sterkte!!

@LinaV, och dat rot virus ook, het is echt om gestoord van te worden. Tijdens mijn een na laatste lesweek was ik ook heel voorzichtig, omdat er weer eental leerlingen beset was.
Nou dames het was weer een hell of een rollercoaster. Tijdens de punctie vonden ze 10 follikels, waarin 5 eicellen zaten.
24 uur later werden we gebeld en vertelde de arts dat de 5 eicellen ook allemaal rijp waren en dat er 2 bevruchtingen waren. Ik zal jullie heel eerlijk vertellen dat deze dag voor mij een vreselijk zware dag was, ik was enorm teleurgesteld, nouja, ik was eigenlijk lamgeslagen. Ik weet dat er vrouwen zijn die geen bevruchtingen hebben, maar deze klap was echt even te groot.

De vorige poging hadden we 3 uit 5 en nu 2 uit 5. We hebben zelfs voor het onderzoek picsi gekozen. Helaas waren er geen bevruchtingen uit ivf, maar wel 2 uit picsi.
Het waren 5 heel lange, spannende dagen waarin we niet gebeld wilden worden. 
Afgelopen zaterdag zijn we naar Duitsland gereden en waren we nog steeds in spanning of we 1 of 2 embryo's hadden. Tot ons grote verdriet, krijgen we deze poging, poging 2 wéér maar één kans...
Onze blastocyste zag er mooi uit, hij/zij had al een holletje gemaakt om bijna uit het schilletje te komen..
Ik hoop met heel mijn hart dat deze embaby blijft zitten, want het gaat wel érg hard zo met de pogingen, dat voelt zooooo oneerlijk!

Alle hoop op deze embaby - PUPO.
Liefs X

Terug
Bovenaan