"De dames die al wat langer wachten....."

Lieve @Lovetennis, wat een mooi, maar onwijs verdrietig gedicht :( Hopelijk hebben jullie veel aan elkaars steun, juist nu jullie samen op vakantie zijn. Denk aan jullie!

@LinavV: stom zeg... maar idd, corona kan er behoorlijk invloed op hebben. En hormonen ook... volgens mij ben jij ook wel iemand die goed voor zichzelf zorgt, dan voelen die extra hormonen zo onnatuurlijk en stom, vind ik dan. Ga je deze week op vakantie? Veel plezier! En balen dat de laatste IUI zo laat pas kan, maar alles heeft een reden (zo redeneer ik het in ieder geval voor mezelf, same story hier namelijk). Hopelijk kunnen jullie samen heerlijk genieten van even weg zijn! 

@Danielle: wat duurt zo'n uitslag dan lang! Naar mijn idee kunnen ze dat gelijk zien? Nouja, wat je zegt, het is ook vakantieperiode en druk. Heb jij een wat regelmatige cyclus? 

Zoals ik vorige week al zei kwam mijn menstruatie vier dagen te vroeg. Bij de echo op de derde dag van mijn menstruatie zaten er nog grote follikels, dus cystes, dus geen groen licht voor IUI 6 :( Had ik nog niet eerder gehad, maar ja, elke ronde is tot nu toe ook zo anders. Ik moest even flink huilen, maar daarna ook opgelucht dat ik niet gelijk weer aan de hormonen hoef. We zijn aangemeld voor IVF, dus zullen na IUI 6 toch even moeten wachten (vermoed ik)(als het nodig is natuurlijk). Dus nu even een maandje "rust" en ook even de gedachten ergens anders, wat ik niet erg vind.

Fijne week jullie! X

Hebben uitslag van het zaadonderzoek: geen bijzonderheden, maar het zat op de grens oid? Ik was er niet bij toen mijn vriend belde dus weet niet precies wat ze ermee bedoelen. Ze zeiden ook dat er tijdens gynaecologisch onderzoek bij mij, hij ook gelijk nog eens getest wordt. Want schijnbaar is 1x testen te weinig om er iets over te zeggen. Nog een beetje vaag dus. Zeker niet negatief, want er waren geen bijzonderheden. Maar blijkbaar ook niet dusdanig positief want 'op de grens..' Iemand anders ook zo'n soort uitslag gehad? 

Andere vraag: weet iemand het uitmaakt waar je in je cyclus bent tijdens de eerste gynaecologisch onderzoek? Mijn afspraak is verzet en nu zit ik waarschijnlijk nog in (het einde van?) mijn menstruatieperiode in die tijd. 

Hoi Meiden, 

Ik was even wat afwezig, want jeetje wat een drukte en gedoe hier allemaal. Zal ik zo nog wel even op terugkomen. 

Maar eerst Lovetennis wat verschrikkelijk verdrietig om te lezen na zo'n enorme rollercoaster dan eindelijk die positieve test in handen te hebben en dan zo'n stomp in de maag te krijgen dat het toch misgaat. Heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie vakantie ergens ook een fijne afleiding kan zijn en jullie daar hopelijk nu extra van gaan genieten.
LinavV Wat balen van de corona. Nu wel alweer helemaal hersteld? Ik ben voor het eerst van mijn leven de consultancy in gegaan. Dus echt even iets anders, maar had gelijk al mijn eerste opdracht te pakken dus ben daar nu aan de slag. Het is alleen wel veel allemaal merk ik aan mezelf. En lees dat jullie je ook al voor IVF hebben aangemeld spannend. Jammer dat je nog even moet wachten op IVF, maar het is al begin augustus! Dus nog even en dan is het zover!
Danielleeeex Welkom! Hopelijk kan je hier af en toe lekker luchten en je vragen en verhalen kwijt. Nog mooier zou natuurlijk zijn dat je hier snel weer weg kan met een mooi klein wonder in de buik! Voor wat betreft het zaad dan kan best wel flucueren bij een man. De mijne heeft slech zaad gehad waardoor we eerst nog langs een uroloog of hoe heet het moesten, maar tijdens de ivf behangdelin had hij super zaadjes. We waren toen wel ook begonnen met extra vitamines voor de man die bijdragen aan de kwaliteit van het zaad. Dat is iets wat je sowieso kan doen. Soms helpt het voor de man om zich ook iets meer betrokken te voelen bij het hele traject door er iets voor te "moeten" doen. Onderzoek maakt volgens mij niets uit waar je, je in de cyclus bevindt. Ik heb ook al geregeld tijdens mijn menstruatie een inwendige echo gehad. Het is niet ideaal, maar ze zijn wel het een en ander gewend. Je kan ze natuurlijk altijd even opbellen bij twijfel. 
Lulu wat stom dat je eerder ongesteld bent geworden dan verwacht. vervelend dat je bent aangemeld voor een wachtlijst en IVF nog even op zich laat wachten. Bij mij doet de rust op dit moment mij eigenlijk heel erg goed. Al begint het wel alweer langzaam te kriebelen om iets te ondernemen.

Nou hier is het dus druk en chaotisch. We zijn heel druk bezig in ons huis was gewoon veelste veel vertraging oploopt. Er is nog geen warmtepomp geinstalleerd dus hebben nog geen warm water om te douchen. Ondanks dat willen we wel dit weekend over gaan. De situatie bij mn schoonouders is zwaar en begint ons echt op te breken. Er is een tijdje geleden ook heel fijn een ruzie uitgebroken onder de broer/zus waarbij er heel veel dingen verweten worden naar met name ons. Dit heeft o.a. te maken met dat we veel aan het klussen zijn in onze nieuwe woning. Terwijl wij nu juist ook veel doen in huis, wat men niet ziet. Maar er is ook zeker sprake van een stukje jaloezie ligt. Dus de sfeer is echt ruk. We lopen echt op onze tenen en hebben echt weer ons eigen plekje nodig om ons te kunnen terug trekken. Werken is daardoor best een uitdaging om daar goed op te kunnen focussen. Ik heb ook een flink slaap tekort want heb 3 weken lang een verschrikkelijke kriebelhoest gehad waardoor ik maar 2 a 4 uur per nacht kon slapen. Verder is nu definitief vastgesteld dat het uitgezaaide longkanker is bij mijn schoonvader, maar ook niet heel gek als je al jaren lang een pakje per dag rookt. Waar ik nu overigens in zit waar ik heel veel moeite mee heb. Wat jullie hoogst waarschijnlijk zullen begrijpen. Oja en als klap op de vuurpijl kreeg ik van de week de mededeling van mijn 4 jaar jongere broertje dat hij en zijn vriendin waarschijnlijk na hun vakantie willen beginnen met proberen. Super lief dat ze zo aan ons denken en het ons vertellen, maar toch ook echt een klap voor mijn gevoel van het falen van mijn eigen lichaam. Daarnaast had ik zelf gedacht iets meer tijd te hebben omdat ik dacht dat ze eerst wilde gaan trouwen. Dus het was wel iets onverwachts. 
Maar ergens ook weer een beetje positief nieuws en dat moeten we niet vergeten. De eerste testuitslag was positief nieuws. over een maandje hebben we het gesprek met de arts ook over de andere 2 testen die zijn gedaan maar nog iets langer op kweek moeten. Ik hoop dat we dan gewoon groen licht krijgen om voor een tp in september te gaan. Ik hoop dat zodra we in ons huis zitten we ook een start van weer een mooiere periode gaan krijgen. Op dit moment ben ik redelijk gedraind merk ik.

Heey dames,
Ik ben langere tijd weggeweest maar was toch benieuwd hoe het met jullie gaat.
@Zwindo: wat jij zit jij in een rollercoaster! Een hele dikke (digitale) knuffel voor jou. Wat ontzettend vervelend van jullie huidige situatie bij je schoonouders. De ziekte van je schoonvader zal de spanning ben ik bang alleen maar doen toenemen. Hoe staat je man hierin? Verbouwing, ongeneeslijke vader, het fertiliteitstraject. Zorg maar extra goed voor mekaar! Ik hoop dat jullie snel over kunnen naar de nieuwe woning en dat jullie daar tot rust kunt komen (en uit de sigarettenrook bent). Wanneer is de verwachting dat jullie over kunnen? Want al deze stress wil je het liefste kwijt tijdens een nieuwe tp. En dan nog je broertje: mijn zusje kondige tijdens mijn traject ook aan dat ze samen met haar man wilde proberen voor een kindje. Ik was toen ook blij dat ze mij dit vertelde, want ze zat er toch een beetje mee. Maar ik begrijp je gevoel van falen, ik had zelfs een beetje angst. Kon ik wel blij zijn voor haar als ze snel zwanger zou zijn? Zou ik met liefde mijn neefje/nichtje omarmen en mijn eigen verdriet opzij kunnen zetten? Gelukkig voelde ik toen dat ik dit wel kon. Ik hoop dat jij er ook hetzelfde over denkt! Inmiddels zijn we 7,5 mnd verder na dit gesprek met mijn zusje. Mijn zusje heeft helaas nog steeds geen stabiele cyclus en snapt er niks meer van en ik gun dat zij dit jaar nog met positief nieuws mag gaan komen!
@LoveTennis: ik was zo blij om te lezen dat je een positieve zwangerschapstest in handen had! Daarna gevolgd door een nachtmerrie voor jullie. Wat is het toch oneerlijk. Een hele dikke knuffel voor jou. Hopelijk krijg je genoeg steun uit je directe omgeving.
@LuLu: wat vervelend om te lezen dat IUI 5 niet is gelukt en IUI 6 niet door kon gaan. Welke IUI medicatie krijg je nu? Op de clomid heb ik 2x cystes gehad, binnen 5mnd, waardoor 2x een IUI ronde niet kon starten. In de auto naar huis baalde ik altijd, verdrietig. Weer een maand verpest dacht ik. Maar dan volgde een gevoel van opluchting: rust! Geen medicatie, gewoon rust. Weer even de focus op andere dingen. Wel fijn dat jullie nu op de wachtlijst staan voor IVF! Voor welk ziekenhuis hebben jullie gekozen?
@LinavV: wat ontzettend balen van IUI5. Wel fijn dat je afleiding kunt vinden in het hardlopen! 8km vind ik toch wel ver haha. Mijn langste keer was 10km. Ik was toen begonnen met trainen voor een halve marathon, die er helaas nooit van is gekomen. Ik hoop na de zwangerschap het hardlopen weer te kunnen oppakken. Eerder rende ik elk weekend voor de lol minstens 7km, kan mij dit niet meer voorstellen haha. Maar het hardlopen hielp mij wel om lekker te ontspannen!
@Danielleeex: welkom in dit groepje! Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt, want volgens mij krijg je deze week de testuitslagen terug? Hopelijk spelen er geen rare dingen. Ik weet zeker dat mocht je verder moeten in een traject, je hier alle steun krijgt die je nodig hebt!
Dan een kleine update vanuit mij. hier gaat alles gelukkig goed (nu 34wk zwanger). Nog 2wk werken tot verlof. Ik vind het allemaal erg spannend, zal zij gezond ter wereld gaan komen? Maar ook ontzettend dankbaar dat het aftellen nu echt gaat beginnen en dat tot nu toe alles goed is gegaan.
Meiden houd kracht! Een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Lulu, hopelijk brengt de rustmaand ook wat rust.
Het zou prachtig zijn als ivf niet nodig is voor jullie. 

Danielleeeeex
Het zaad is nooit elke maand gelijk. Heeft jouw partner corona gehad of koorts? Het kan 2 maanden later heel anders zijn.

Zwindo, dankjewel voor je lieve berichtje.
Ik heb wel echt met je te doen, wat een hectiek, wat een drukte en wat een emoties. Ik zou het zo moeilijk vinden als mn broertje en zn vriendin zoiets zouden melden, zou echt als een mes in mn rug voelen ofzo. Terwijl zij natuurlijk ook die wens mogen hebben.
Ik snap je gevoel totaal.
Heel veel sterkte en succes in deze rollercoaster.

Littlepenguin, lief, dankjewel voor je berichtje. Ja het is echt een nachtmerrie, het is nog steeds erg vers en verdrietig.
Wau, 34 weken zwanger, echt wat vliegt de tijd. Geniet lekker van je verlof.

Wij zijn nu in Koper en gaan woensdag richting de hoofdstad. Ik heb het nog steeds moeilijk en het verdrietig is nog aanwezig.
Ik ben nog steeds boos, gefrustreerd en ik vind het zo moeilijk te accepteren dat het nu nog weer langer gaat duren. Daar raak ik gefrustreerd van, ik wil een baby en ik wil dat nu ?
Gisteren lag er op een strandbedje een hoogzwangere vrouw te roken. Ik kreeg een soort error in mn hoofd. Kortsluiting, paranoïde, noem het op en ik kreeg er last van.
Hoe lang gaat deze vreselijke strijd nog duren, ik ben zo moe, zo ongelooflijk moe.

Meiden, als ik hier terug kom, wil ik zooooo graag goed nieuws van jullie lezen, en dat ik dan daarna ook goed nieuws kan delen, blijvend goed nieuws.
Voor nu, veel liefs. ?

@Zwindo: Sterkte! Wat een lastige periode, kan ik mij goed voorstellen. Het wordt echt beter! Er komt een moment dat je deze periode achter je kunt laten. Een hele dikke knuffel voor jou!

@LittlePenguin: Veel succes met de laatste loodjes straks en geniet van je verlof! Het is je hartstikke gegund.

@Lovetennis: Och, ik begrijp je gevoel heel goed. Het voelt soms zó oneerlijk verdeeld in de wereld. Zwanger en roken.. hoe haal je het in je hoofd. Vooral vrouwen die, net als wij, langer bezig zijn kunnen ons er niets bij voorstellen. Ook een dikke knuffel voor jou! Ik duim dat je ons snel goed nieuws komt brengen! :) 

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik voel me heel erg welkom hier. Mijn vriend zijn zaad was dus 'prima'.. niks bijzonders. Hij heeft geen corona of koorts gehad. Over 3 weken hebben we afspraak bij de gynaecoloog en krijgt hij opnieuw eeno onderzoek en ik dus ook.
Ik heb zojuist een positieve ovulatietest gehad. We gaan vanavond seks hebben en morgen ook.. ('verplichte' / 'geplande' seks is ook niet altijd even leuk..) Het zou natuurlijk wel fantastisch zijn als we straks al vóór het bezoek aan de gynaecoloog een positieve zwangerschapstest hebben en de onderzoeken kunnen skippen. 

Dames! Alweer paar weekjes geleden... volgens mij is iedereen ook heerlijk vakantie aan het vieren? :) 

@Danielle: wat fijn dat het zaadonderzoek goed was! Heb jij inmiddels ook onderzoek gehad? Geplande seks vond ik ook niets, vooral die druk erop voor beide... 

@LoveTennis: ik snap dat jullie het nog steeds moeilijk hebben... wel "fijn" dat jullie deze tijd in ieder geval samen weg zijn, in plaats van dat je alweer dingen "moet"... hopelijk kunnen jullie het samen een plekje geven en er uiteindelijk ook hoop uit halen. Ik gun jullie het zo!

Terug
Bovenaan