"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi meiden.
Het waren hectische en heftige dagen. Vorige week ben ik naar mn teamleider gestapt en daar in huilen uitgebarsten.
Ze heeft naar me geluisterd en alle taken buiten het lesgeven om bij me weggehaald.
Afgelopen dinsdag had ik een gesprek bij de bedrijfsarts. Ze was erg lief en begripvol, ze zei “ Jij bent niet ziek, maar hartstikke moe en zo ontzettend sterk.” 
Ik vond dat zo lief. Ze adviseerde me de HA te bellen en over 4 weken heb ik opnieuw een afspraak met haar. Ze gaat dan kijken of het schema zo blijft of dat er nog wat taken af gaan.
De huisarts zegt dat ik nog in de rouwverwerking zit van de miskraam en daarom zo moe ben. Over 5 weken heb ik weer een afspraak bij hem.
Afgelopen maandag hadden we het evaluatiegesprek in Duitsland. We gaan nog niet naar poging 3, het risico is te groot. Dat betekent dat we eerst de drie bekende onderzoeken laten doen, om zeker te weten dat alles goed is.
Dinsdag gaat het al gebeuren, want dan zit ik net na mijn eisprong.
Mijn moeder gaat mee, want mijn vriend heeft iets belangrijks op het werk. Dat is ook verder prima, hij zei natuurlijk wel dat ik voor ga, maar mn moeder wil graag iets voor ons betekenen, dus doen we het zo.
Ik ga onder narcose en krijg dan een Hysteroscopie, het onderzoek naar NK&plasmacellen en de receptivfity test. De uitslag volgt na 3 weken.
Áls er iets uitkomt, zullen ze dat eerst gaan behandelen totdat de lichten op groen staan voor poging 3.
Als alle uitslagen goed zijn, kunnen we gaan stimuleren in oktober / november.
Ik houd er rekening mee dat er iets uitkomt en dat het nog wel eens kan gaan duren.. maar risico nemen met poging 3, nee dat niet.

Zwindo
Hoe gaat het met jullie nieuwe huisje? Wat ontzettend fijn dat je goed nieuws hebt gekregen! Welke onderzoeken heb jij gehad?

LinaV bedankt voor je berichtje, het klopt, ik voel me niet goed op het moment. 
Haha, ik moest wel lachen om jouw berichtje van het wekkertje ? Ik hoop dat jullie geluksnummer 6 is! Die van mij wel.

Loesloes, het zaad moet wel echt goed zijn voor iui, het wordt altijd zo leuk gebracht iui, maar het zaad moet het daar allemaal nog zelf doen.
Blijf wel de baas over je eigen traject en laat niet zomaar met je “aanmodderen”, want het duurt allemaal erg lang.
Wij hebben 9 x iui gedaan en nu we in Duitsland zijn, zeggen ze dat ze ons in Nederland veel eerder hadden moeten doorverwijzen naar ivf. Ik hoop natuurlijk dat jullie veel succes hebben tijdens jullie traject ☺️

Lovetennis, wat goed dat je hebt aangegeven dat het niet gaat èn dat je stappen maakt. Dit proces is nogal wat en kost heel veel. We hebben het ervoor over, maar dat maakt het niet gemakkelijk. Er wordt veel beroep gedaan op flexibiliteit en wendbaarheid en alles voor elkaar krijgen, dat is nogal wat. Fijn dat jullie eerst onderzocht worden en niet doorstromen naar poging 3. Ik ben benieuwd naar je uitslagen!
Ik las trouwens dat je moeder met je mee gaat, maar als je liever je vriend heb zou ik die gewoon meenemen ?
Gisteren hebben wij de intake gehad met de arts die met ons meekijkt op hormonaal gebied. Het was vooral op mij gericht, want bij mij is er nogal wat uit balans. Geen verrassing, maar het voelt wel k*t, want zijn we dan al drie jaar voor niets aan het proberen? En al die IUI's .. maar goed positieve kant is dat we er nu wat aan gaan doen. 21 september heb ik de intake voor IVF. Ik baal wel een beetje, want deze arts had mij in het tweede deel van mijn cyclus dus graag aan de uterogestan gezien, en die heb ik natuurlijk nooit gekregen. Ik vind het nogal wat. Ik ben in ieder geval voor het eerst deze zomer oververhit, gisteren en vandaag heb ik het echt warm! Tijdens mijn yoga vanochtend brak het zweet me uit en gisteren tijdens en na het hardlopen echt een enorm rood hoofd en zweet... het zag er verschrikkelijk uit ? en 's nachts word ik wakker van de warmte. Gelukkig wordt het nu koeler. 

LoesLoes Wat vervelend dat de uitkomst van het zaad is tegengevallen. Wat heb je nu verder te horen gekregen van de gyno? Komen jullie wel in aanmerking voor IUI, of willen ze eerst het onderzoek nog eens herhalen? Ik weet niet of je man al vitamines slikt om de zaadkwaliteit iets te helpen, wellicht dat dit een klein beetje helpt om het te verbeteren. Bij mijn man fluctueerde het zaad regelmatig en hebben we slecht en top zaad gehad. Wel gemerkt dat het met het slikken van de vitamines beter werd.
LinavV oh wat spannend dan toch ineens weer. Het is toch ook weer een kans nu inderdaad. Je hoort het vaker van vrouwen die dan net de overstap gaan maken naar IVF toch ineens nog of spontaan of met een laatste IUI ineens zwanger zijn. Stiekem hier gewoon heel hard voor je aan het duimen dat je een van die meiden bent. Wel vervelend dat er hormonaal flink wat uit balans blijkt te zijn. Echt mega frustrerend om dat te horen en dan te bedenken dat het misschien met een IUI toch was gelukt met een iets andere aanpak lijkt me. maar in ieder geval vol in de voorbereidingen voor jullie eerste IVF! 
Lovetennis wat goed van je dat je je hebt uitgesproken bij je teamleider en die het ook goed heeft opgepakt. Fijn dat ze je hiervoor de ruimte geven om weer even een beetje meer tot jezelf te komen en je rust te pakken die je nodig hebt. Ook fijn dat je wat stappen maakt in je traject. Daarnaast is het misschien nu ook wel even heel fijn om hierin net even ietsje meer rust te hebben. Ik heb het zo in ieder geval wel ervaren (misschien zelfs iets te goed). Heel toevallig heb ik dus ook de NK + plasmacellen en de receptivitytest gehad. Die waren bij mij dus goed! 
Hier dus de echo gehad waar alles goed uitzag. Arts was heel positief (is hij altijd wel), maar nu zat het een beetje in de irritatiezone van mijn man. Hij heeft het best zwaar met alles en dan iemand die heel positief probeert de doen terwijl het allemaal zo moeilijk gaat kon hij even niet zo goed hebben. Ik merk nu wel dat misschien daar ook wat meer mijn terughoudendheid in zat om voor een tp te gaan. Mijn man kan er momenteel niet echt heel positief instappen, maar ik denk ook niet dat wachten in deze hierbij gaat helpen. Hij is nogal koppig want hij wilt ook niet met iemand praten, dus dat maakt het allemaal wat lastig. Over het algemeen voel ik me wel goed, maar merk dat zijn instelling wel wat effect op mij heeft dus ga het daar nog wel even met hem over hebben. Voor nu bezig met de ovulatietesten. Indien hij morgen niet positief is staat er al voor zondag een controle echo gepland. En mijn lichaam kennende gaan we daar vast weer heen moeten hahaha. 

Hey lieve meiden, 

Alweer bijna een maand geleden, maar af en toe wel meegelezen. Helaas geen positieve test bij iemand...

LinavV: zo fijn dat je zo lekker tot rust bent gekomen tijdens je vakantie. Hopelijk heb je dat gevoel nog wat vast kunnen houden met de mooie (laatste?) zomerweken. Wooeeeh en 3 mooie follikels, wat fijn! En ook zo fijn dat je er weer een goed gevoel bij hebt. Ik herken me daar heel erg in! Hier ook IUI 6 en toch weer hoopvol en positief gestemd! Maar wat je zegt, ook fijn (ik zeg heel vaak fijn, haha) dat je hierna sowieso een stap vooruit gaat. Goed dat je je klaar voelt voor IVF (maar ik ga duimen dat dit niet nodig is). Mooi hoe positief je blijft en wat je tegen LoveTennis zei, dat door meer focus op andere dingen (o.a.) werk, het (vaak) allemaal iets minder zwaar voelt. 
Wat vervelend dat deze arts je iets anders zou hebben geadviseerd, mosterd na de maaltijd en heb je nu weinig aan. Wat bedoel je trouwens met jouw hormonen die niet helemaal in balans zijn? Ben benieuwd hoe je je nu voelt... ga je komend weekend testen? 
Trouwens wat toevallig dat iemand anders op die verjaardag ook aan de hormonen zat. Dat schept toch een band, maakt je minder alleen voelen, lijkt me. 

Loesloes: ik ben erg benieuwd naar jullie gesprek. Misschien is deze uitslag een antwoord op jullie nog onvervulde kinderwens en hopelijk kunnen jullie hier nu juist iets "aan doen"/traject starten. 

Zwindo: wat fijn dat jullie in jullie huis zitten! Ook al is het kamperen, jullie zijn in ieder geval fijn met z'n tweetjes, wat denk ik al voor veel rust zorgt. Je hebt gelijk betreft aangeven, aangeven dat je het fijn vindt als mensen ernaar vragen. Ik zou het zelf denk ik ook lastig vinden om er bij iemand naar te vragen, jaren geleden, maar nu weet ik dat het juist heel fijn kan zijn. 
Wat super super fijn van de goede uitslagen van de testen. Ik snap dat er een last van je schouders afvalt, waar je je misschien niet eens bewust van was. Zo goed dat je het belangrijk vindt om naar je gevoel te luisteren. Dit ook zeker blijven doen! Jammer dat je vriend te koppig is om met iemand te praten, kan heel erg opluchten. Wel goed dat je je bewust bent van dat zijn instelling wat invloed heeft op jouw gevoel. Vandaag controle echo gehad? Jij zit nu bij NB toch? Ga ik binnenkort ook heen, als het nu niet raak is! Succes met de keuze maken! 

LoveTennis: super knap dat je naar je teamleider bent gestapt en vertelt hebt hoe je je voelt. Ook een fijne reactie vanaf hun kant, lijkt me tenminste fijn als er veel van je taken worden weggehaald. Ben heel benieuwd hoe je je voelt na dit gesprek en dat je gewoon de focus kunt hebben op het lesgeven. Wat fijn dat je moeder dan mee gaat. Heel veel succes met deze testen!

Wij hadden een maandje rust (i.v.m. cystes) en dat was eigenlijk wel heel fijn en nodig. Uiteindelijk 5 dagen later ongesteld geworden dan ik dacht. Ik had al getest, dus wist dat ik niet zwanger was, maar het was wel stom. De vorige keer 5 dagen te vroeg, nu 5 dagen te laat. Dus wellicht nu weer in mijn "normale ritme", haha. Je plant "onbewust" toch wat dingen (qua eisprong/ziekenhuis bezoekjes), dat moesten we weer wat bijstellen... maar goed, deze laatste IUI poging (#6) is wel de beste tot nu toe. Eerste 4 had ik steeds "maar" 1 eitje, vijfde poging opeens heel veel en nu 2 hele mooie, elke kant 1. Gister de IUI gehad, ging niet helemaal lekker qua inbrengen, dus daar een beetje negatief gevoel aan over gehouden, maar voor de rest hoopvol en positief. Het is weer een poging en we gaan duimen. Verder bezig geweest met het vervolg, we waren aangemeld voor een groot ziekenhuis hier een uur verderop, maar hebben afgelopen week toch de keuze gemaakt naar Nij Barrahus te gaan en dat voelt echt super goed. Heel fijn gesprek gehad aan de telefoon en intake is gepland. Dus dat geeft de burger ook echt weer moed. Nu eerst maar afwachten. 

Lulu Wat grappig dat je ook overstapt naar nij barrahus! Wie weet zitten we straks wel eens samen in de wachtruimte zonder te weten dat we er samen zitten. Haha
Hier wel even een baal momentje. Ze doen dus bij nij barrahus geen tp in het weekend. Wel echo controles enz. Maar dus geen tp. Wat echt mega kut is want mijn lichaam laat altijd op zich wachten dus had dinsdag mn positieve ovulatietest verwacht waardoor ik dan maandag over een week de tp zou hebben. Nou mooi niet dus want mn lichaam heeft dood leuk besloten om nu ineens vanavond al een positieve ovulatietest te produceren op cd 15! Wat eigenlijk heel normaal is maar voor mij echt weer vroeg is. Had ik me er net helemaal opingesteld dat we er weer voor gaan gebeurt dit? misschien is het wel een hogere macht die toch nog even besluit dat we toch nog maar even moeten wachten. Pfff... super frustrerend dit. Nu maar even doorgeven aan nij barrahus en dan maar hopen dat de volgende ronde wel gewoon doorgaat.

He gets Zwindo, wat balen zeg! Ik vind dat ook altijd tegenvallen met IUI niet in het weekend (behalve de zaterdag). Wat naar dat je dan weer een hele cyclus moet overslaan.
Ik heb ook momenteel een man die het wat zwaar valt allemaal en dan hebben we extra begeleiding via de arts en dan schuift hij de meditatie oefeningen al meteen opzij met 'dit is niets voor mij en ik ben niet van dat stilzitten '.... Dan moet ik weer mijn ademhalingsoefeningen gaan doen om niet meteen gefrustreerd te raken ? maar dan vind ik het juist sterk van je dat je door hebt dat daar je terughoudendheid in zit. Zijn mentale houding telt ook mee voor de inzet en het is belangrijk dat ook hij zich positief voelt. 
Lulu, jij ook je laatste IUI! Toch een soort van gefeliciteerd ? en wat fijn een dubbel ei! (Ook ik ben van de fijn, want tja.. wat kan je zeggen ?). Maar die nare ervaring is dan minder, kregen ze het slangetje er niet goed in? Bij mij hing die zaterdag ook al weer een tangetje aan mijn baarmoedermond. Niet prettig! 
Hier durf ik al niet meer te hopen op een positieve uitslag. Ik merk alle symptomen zoals voorgaande maanden en ik heb het vandaag al de hele ochtend koud ? terwijl ik de dagen hiervoor zowat stoomde. Meestal red ik met iui de twee weken niet, dus ik verwacht mijn menstruatie vanaf morgen - donderdag ergens. Komt toch wel hard binnen, want aanstaande donderdag word ik 35 jaar ? weer een verjaardag zonder positieve test ? maar vasthouden aan de IVF en andere verbeteringen.
Uit mijn hormonen blijkt dat ik teveel hoog en laag stress heb, dus veel te veel cortisol en op de verkeerde momenten hoger en lager, wat natuurlijk niet goed is voor je vruchtbaarheid, met name in de tweede helft van de cyclus. En ze vermoed schildklier (te laag) en te hoog in de androgenen (waardoor balans oestrogenen te hoog is). Dus afgelopen weekend 200 euro aan supplementen uitgegeven, om alles in balans te gaan brengen. Binnenkort dus ook bloed prikken om o.a. vit D en schildklier te onderzoeken. 

LinavV Jeetje dat zijn weer inderdaad even wat centjes aan supplementen, maar hebben ze in het begin van jullie traject dan ook niet al gelijk de schildklier gecheckt? Die zat bij mij bij de eerste bloedonderzoeken kan ik me nog herinneren. Wel goed dat ze het nu allemaal goed onderzoeken. Dat van die mannen zo herkenbaar. Die van mij is ook zo. Ze kunnen dan zo lekker koppig daarin zijn. Ik hoop voor je dat je lichaam toch gewoon jou voor de gek aan het houden is en je op je verjaardag gewoon een heel mooi cadeautje mag krijgen in de vorm van een positieve test. 
Hier overigens een verassing, want we zijn toch ingepland voor een tp dit weekend! We horen het donderdag definitief. Tijd kan wellicht nog wijzigen ivm een mogelijke punctie die voor gaat. Enige waar ik van baal is dat we voor zaterdag kaartjes hadden voor een evenement waar we beide ook wel even naaruit keken wat ons nu niet meer zal gaan lukken. Dus dat is wel even balen, maarja hopelijk allemaal voor een heel mooi eindresultaat. Ik moet zeggen dat ik het spannend vindt, maar er nu ook nog wel redelijk relaxed in sta. Ik hoop dat ik dat relaxte gevoel kan vasthouden, maar mijzelf kennende wordt het na de tp toch wel weer heel erg spannend allemaal. 

Wat een verassing Zwindo!! Toch een tp misschien ? ik hoop het voor jullie! Wel jammer dat dat evenement dan niet door kan gaan, maar wel ontzettend fijn om weer een kans te hebben. Ik hoop binnen 2 weken op de beste reden ever voor jullie om dat evenement te missen ?? 
Hier dooft elk stukje hoop toch wel uit.. vanochtend al de eerste aankondigende krampen en ik voel me verdrietig. Ook al een enorme uitbarsting van pukkeltjes sinds een week, hoewel meer dan normaal (had ook varkensvlees gegeten, stom!) is dit wel een aankondiging. Ik accepteer dat mijn menstruatie eraan komt, maar ik baal er wel van. Ik denk als het eenmaal begint dat ik even heel hard ga huilen. Maar nog geen bloed, nog geen tranen ? ik probeer het dan maar positief te zien dat we nu wel handvatten hebben om uiteindelijk de kans steeds groter te maken. 

Terug
Bovenaan