"De dames die al wat langer wachten....."

Hee meiden,

Ik had mezelf even lekker ondergedompeld in de vakantie-vibes en afstand genomen, maar ik ben weer uitgerust terug ? De vakantie was heel fijn! Ik voelde me even los van alles. Inmiddels ook weer mijn menstruatie, dat was geen verrassing. Ik probeer erop te vertrouwen dat wanneer ik niets anders merk, mijn menstruatie gewoon komt. Dit keer werkte dat en was ik ook niet overstuur of emotioneel.
Dat komt waarschijnlijk ook omdat we contact hebben opgenomen met een fertiliteitsarts die met ons mee gaat kijken, naast het traject in het ziekenhuis. Binnenkort hebben we de intake en krijgen we daarna een advies. Dit is vrij kort omschreven hoor, wat ik zelf fijn vind is dat ze meekijkt op gebied van hormoonbalans, ook bij mijn partner. En hopelijk kunnen we aanpassingen maken om tot een succesvolle zwangerschap te komen.

Sinds gisteravond ook weer gestart met de Gonal-F en het begin van onze laatste IUI-ronde. Raar! Dit was het wat betreft IUI, zwanger of niet. Het is meer een formele ronde om af te maken wat ik met mijn artsen in het ziekenhuis gesproken heb, want de kans is natuurlijk niet heel groot dat ik deze ronde wel zwanger zou raken via IUI. Maar daar heb ik vrede mee. We gaan naar IVF en hopelijk met een grotere kans. Cheers to that!

LoveTennis, wat heb je je gevoel mooi verwoord in jouw gedichtje. Het straalt heel veel liefde en warmte uit. Hoe gaat het met je?
Ja, hoor een rokende zwangere vrouw. Ik zie zo vaak voorbeelden om me heen en denk dan ‘jezus, waarom jullie wel?’ Laatst waren we op het strand en was een kindje al een hele tijd alleen aan het huilen aan de waterlijn (haar broertje bleef stoicijns naast haar spelen met een graafmachine en zand) en de verzorgers (ouders of opa en oma?), lieten haar daar staan. Volgens mij was ze drie jaar oud, hoe kan je?? Alsof zo’n kindje zichzelf kan troosten. Er kwam een oudere dame aanlopen die uiteindelijk bij haar keek, waardoor die “verzorgers” in beweging kwamen. Maar jeetje, wat koud zeg.
Dat je zo moe bent geeft wellicht aan dat je tijd nodig hebt om te herstellen en misschien wel even wat afstand te nemen. We willen het graag, maar afdwingen kunnen we niet. Hoogstens kunnen we goed voor onszelf zorgen, zodat ons lichaam klaar is om te ontvangen. Ik hoop dat je even tijd voor jezelf hebt kunnen nemen. Hoe was je vakantie verder?

Lulu, voor jou ook wat tegenslag! Wat balen van die cystes, soms weet je echt niet wat er in je lijf gebeurt met zo’n gestimuleerde cyclus. Hoe is het nu met je?
Ik lees nu dat je een rustmaand hebt. Fijn zijn die hé. Enerzijds wil je altijd door, maar dan merk je pas echt wat het mentaal en fysiek van je vraagt. Ik was ook niet al te happig om mijn eerste prik weer te zetten, maar we gaan ervoor.

Danielleeeex, fijn dat het zaadonderzoek goed was. Wij hebben niet zo’n uitslag gehad, dus ik kan je geen advies geven.
Ik hoop ook een positieve zwangerschapstest en dat je de gyn kan afbellen!

Zwindo, ik ben helemaal hersteld van corona ? inmiddels heeft mijn partner het ook gekregen, maar godzijdank geen koorts! Ik merkte dat ik enorm in de startblokken stond om de koorts te onderdrukken, maar hij heeft de lichte variant gehad. Hopelijk heeft dat over drie maanden geen invloed.
Je hebt qua werk een grote stap gemaakt! Hoe gaat het daar mee? Lukt het je allemaal?
Wat naar dat jullie zoveel verwijten hebben gekregen vanuit de familie. Mogen jullie even aan jezelf denken? Een heel traject, de teleurstellingen, een nieuwe woning… en dan ook nog je schoonouders ondersteunen. Ze mogen blij zijn dat jullie er überhaupt waren.
En oef die confrontatie met je jongere broertje en zijn vriendin. Die valt zwaar en dat is helemaal niet gek. Zij hebben ook nog eens die fijne naïviteit van een stel wat net begint, die vol vertrouwen gaan starten met het gevoel dat het gaat lukken. Ontzettend gegund natuurlijk, maar uiteraard doet dat ook wat met jouw gevoel! Dat is helemaal niet raar en heel begrijpelijk.
Ik hoop met je mee op een tp in september!!

LittlePenguin, leuk dat je een berichtje schreef! En als je weer gaat hardlopen na je zwangerschap weet ik zeker dat je binnen no time die 7km niet meer als ver ziet, haha.
Heel veel geluk, liefde en plezier gewenst in de aanloop naar de ontmoeting met jullie kindje!!

Hallo iedereen
Ik ben zo eventjes door dit topic aan het scrollen (vanachter begonnen) en het doet me duidelijk 'goed' om anderen hun verhalen, trajecten, bezorgdheden te lezen. In mijn directe omgeving is er niemand die op een zwangerschap heeft moeten wachten, of toch niemand die erover spreekt. 
Mijn man en ik zitten nu in ronde 13 voor een kindje, ik ben 25 en hij is 23 jaar. Ik wilde eigenlijk op mijn 20ste al een kindje (ik werk als kleuterjuf dus zit de hele dag tussen de kindjes) maar toen kende ik mijn man nog niet ;-) Toen mijn man (toen nog vriend) na een halfjaar aangaf dat hij ook heel graag snel kindjes wil kon mijn geluk niet op. Eind juli vorig jaar ben ik met de pil gestopt, ik had gelijk een regelmatige cyclus en begon ook gelijk met ovulatietesten. Iedere cyclus had ik ongeveer op dezelfde dag een piek (kwam overeen met mijn app) dus daar ben ik in ronde 11 mee gestopt, gaf me alleen maar stress. 
Bij de gyno alles ok, mijn bloed alles ok. Mijn vriend zijn zaad is nu binnen voor testing. 7 september terug bij de gyno om die resultaten te bespreken en het plan van aanpak. Ik ben heel bang, heel verdrietig en moedeloos. Ik droomde altijd van een groot gezin met 4 kindjes, en ik weet dat ik me nu moet focussen op het eerste dat er nog niet is maar het lijkt alsof ik nu al mijn droom van 4 kindjes mag opbergen. Had niet gedacht direct zwanger te zijn maar hoopte toch binnen het jaar... 
Ik wens jullie allemaal veel succes en zal het forum in de gaten houden, voelt alvast heel fijn. 
Liefs
Loes

LinaV en Lulu dankjulliewel voor jullie berichtje.
Het gaat even niet zo lekker, een terugval na de miskraam en op mn werk schijnt het maar normaal te zijn dat ik er iedere dag weer "vrolijk" sta. Of ik nog een extra taak op me kan nemen. Het schoot totaal in het verkeerde keelgat.
Ik ben er zo ongelooflijk klaar mee. Werk, het boeit me echt helemaal niets op t moment. Ik vecht voor een kindje en dat is alles waar ik ni om geef.
Lulu, echt ik voel dus precies hetzelfde als wat jij schrijft over mensen die het weten. Even wat vaker vragen hoe het met je is. Precies dat.
LinaV fijn dat je even lekker in de vakantie vibes zat. Wij, als powervrouwen zouden eigenlijk vaker een vakantie moeten krijgen om in deze "hel" je hoofd boven water te kunnen houden.

Zo na even wat hectische weken laat ik ook weer eens even wat van me horen. 
Littlepenquin wat fijn dat alles goed gaat! Hopelijk ook een voorspoedige bevalling straks en dan hopelijk een heerlijke kraamperiode.
Lovetennis Wat ontzettend vervelend dat je, je weer even helemaal shit voelt. Weet dat het ok is om dit allemaal te voelen en het verdriet en het gemis er mag zijn. Dat wat je zegt over dat werk je even niets kan schelen ken ik heel goed. Enige wat ik je aan kan geven is probeer het goed aan te geven op je werk dat je het er nog erg lastig mee hebt. Hopelijk kom je snel weer op een gelukkig punt en heb je weer goede positieve vibes te pakken. Voor wat betreft het nieuws van mn broertje. Ergens deed het wel pijn, maar meer omdat het voor mij het "falen" van mijn eigen lichaam zichtbaarder maakt. Ik vond het wel heel erg fijn dat ze de kans namen om dit te doen. Ze gaan nu eerst op vakantie en wat mn schoonzusje niet weet is dat mn broertje haar ten huwelijk gaat vragen. Dus ergens een stille hoop dat ze daardoor toch de kinderwens nog ietsje uitstellen omdat ze strak in haar trouwjurk wilt. 
Daniellexx zou inderdaad mooi zijn als die afspraak niet door hoeft te gaan. ik duim dat je een deze dagen dan toch maar gewoon met positief nieuws hier komt. 
Lulu Hopelijk in deze rustmaand niet ongesteld geworden. En geef het de mensen die het weten aan dat je het fijn vind dat ze ernaar vragen. Mensen blijven dit een lastig onderwerp vinden om naar te vragen. Als ze niet weten dat je dit juist op prijs stelt zullen ze er eerder niet naar vragen als wel en als jij je behoeften niet uit hoe kunnen ze dan raden dat jij daar een behoefte in hebt? Hier gaat het ondertussen ietsje beter. Alle (schoon)familiedrama kan ik redelijk goed naast me neer leggen. We zitten ondertussen alweer een maandje in ons eigen huis! Het is echt nog kamperen in huis maar echt heerlijk om ons eigen plekje te hebben.
Linavv Wat fijn dat je jezelf even helemaal heerlijk hebt kunnen onderdompelen in de vakantiemodus. Klinkt alsof jullie even heerlijk hebben genoten en je in een goede energie zit met jullie traject. Hoop voor jullie dat IVF jullie heel veel moois gaat brengen!
Hier verder qua traject niet echt updates. Volgende week als het goed is wel. Het is nog even afwachten dus. Zelf heb ik ergens nog een beetje twijfel of ik gelijk in september voor de tp wil gaan of niet. Ene kant wil ik wel weer wat oppakken aan de andere kant heb ik ergens zoiets van misschien eerst nog even iets meer landen in ons nieuw huisje en ons nieuwe ritme. Het kan natuurlijk ook nog zomaar zijn dat we sowieso te horen gaan krijgen dat we nog moeten gaan wachten. ik ga er in ieder geval open in en probeer dan op mijn gevoel af te gaan. 

Hee Lovetennis, ik kan merken dat het inderdaad niet zo lekker met je gaat. Ik herken het gevoel van afgelopen jaar dat werk en alles niet interessant is en alleen zwanger raken ertoe doet. Ik heb mezelf daar echt uit moeten trekken, want dat was niet goed voor me. Sinds ik me meer interesseer voor mijn werk en de rest is de donkere wolk ook meer uit mijn hoofd, maar het kost wel inzet (elke week weer opnieuw). Maar de trajecten kosten zoveel energie dat het soms ook onmogelijk is om überhaupt nog ergens anders op te focussen. Bij mij helpt hardlopen enorm!
Zwindo, wat goed dat jullie op je eigen stekkie zitten!! Fijn ? Volg lekker je eigen gevoel wat betreft een tp, als jij je er goed bij voelt heb je al 10 stappen voor. 
Loes, wat vervelend dat het nog niet gelukt is. Welkom om hier je hart te luchten. zo te lezen zijn jullie al met onderzoeken bezig. Spannend volgende week!
Hier met IUI 6 bezig, gelukkig geen overstimulatie maar 3 prachtige follikels. Vanavond de ovitrelle en zaterdag iui. Ik ben toch wel weer enthousiast, ik blijf het mooi vinden en ongelooflijk bijzonder. Vorige week hadden we een verjaardag en toen moest ik natuurlijk prikken, en mijn wekkertje ging af, dus ik deed dat even in onze auto. Kwartiertje later ging er bij een andere dame ook een wekkertje af, blijkt er nog iemand in een traject te zitten ? zo kan het dus ook gaan. 

Loesloes nog welkom! Had vorige keer even over jou berichtje heen gelezen. Probeer hoop te houden dat het gewoon goed komt. Jullie zijn nog jong. ik weet echt hoe mega irritant dit klinkt vind het ook altijd verschrikkelijk als dit tegen ons gezegd wordt, ik ben overigens nu 30+ en krijg het nog steeds te horen. Je hebt toch een bepaald beeld van je leven en ik dacht ook zo rond mijn 25e wel moeder te zijn, maarja het leven had andere plannen. Ik hoop dat het jullie toch alles snel mag lukken. Wanneer krijgen jullie de uitslagen van je vriend?
LinavV wat een toeval dat er dan net iemand anders ook aan het prikken is! Dat schept toch een bepaalde band. Ik heb ook langere tijd contact met iemand gehad die ook in een traject zat die ik al kende. Toch fijn om af en toe even bij iemand je hart de luchten die weet waar je doorheen gaat. 
Nou dames hier eindelijk weer eens goed nieuws! Alle uitslagen van de aanvullende testen waren goed! Ik merk nu dat ik toch best in spanning heb gezeten voor deze uitslagen. Dit had kunnen betekenen dat ik prednison of antibiotica had moeten slikken waar ik eigenlijk flink tegenop zat te hikken. gelukkig is het allemaal niet nodig want is het allemaal goed! Vandaag merk ik pas hoeveel energie me dit weer heeft gegeven. Ik mag woensdag voor een echo komen om te kijken of we al voor een tp gaan of niet. Ik vind het echt enorm spannend om weer een poging te wagen. Ergens zit er ook een stemmetje die zegt moeten we nu alweer deze stap wagen of moeten we toch nog even wachten. We zitten nu wel al in ons huisje maar we moeten nog best wat dingen doen. Daarnaast natuurlijk net een paar maandjes bezig met mn nieuwe baan en hebben we dat gedoe met mn schoonfamilie. Alleen vind ik het heel moeilijk of dit nou mijn onderbuik gevoel is die spreekt of meer de angst om mogelijk weer een teleurstelling te moeten verwerken. Ik probeer het nog even een beetje te laten indalen en dan morgen maar een keuze maken. 

Zwindo, bedankt voor het warme welkom. Wat een opluchting moet dat zijn dat goed nieuws! Ik hoop dat 't snel voor je komt. 
LinaVv, heel veel succes met de nieuwe poging! Hopelijk mag het lukken nu! Lijkt me fijn om iemand in je directe omgeving te hebben die hetzelfde doormaakt. 
LoveTennis, ik begrijp helemaal wat je voelt. Het vergt enorm veel energie. Ik veranderde nog maar pas van werk en mijn nieuwe collega's weten er niks van. Soms mis ik dan mijn oude collega's waar tegen ik makkelijk kon ventileren, voor de rest wel een fijne baan. Neem het dag per dag en overwerk je niet, zoals je zegt een kindje krijgen is nu je focus. 
Wij hebben gisteren niet zo'n goed nieuws gekregen denken we. Het zaad van mijn  man is qua morfologie en concentratie normaal maar hij heeft maar 16% progressief beweeglijke cellen, 33% niet progessief beweeglijk en 51% immobiel. Als besluit staat er "normale concentratie spermazoa met gedaalde progressieve motiliteit, normale morfologie." Er staat ook bij dat een controlestaal wenselijk is. Morgen mogen we samen naar de gyno, hopelijk kan zij ons meer informatie geven over de resultaten. Ik hoop dat we niet gelijk op wandelen worden gestuurd met de boodschap 'test nog eens over 3 maanden'. Ik had wel een gevoel dat er iets mis zou zijn na 14 cyclussen ovulatietesten, temperaturen en getimede seks... Hopelijk worden we alvast doorverwezen zodat ons traject kan starten. Ik vermoed dat het IUI zou kunnen worden omdat ik wel regelmatig ovuleer? Ik hoop gewoon écht geen hormonen, ik reageerde al ontzettend slecht op alle pillen die ik probeerde in het verleden. Maar goed... Afwachten. Toch kan ik elk moment in huilen uitbarsten, vandaag weer een collega die haar zwangerschap aankondigde na 2 maanden proberen. Blij voor haar natuurlijk maar het pikt wel. 

Succes iedereen! 

Zwindo, wat een goed nieuws en wat spannend weer! Ik kan me voorstellen dat je twijfelt. Volg je gevoel. Als alles in jou 'JA' schreeuwt, ondanks de pittige situatie waarin jullie zitten dan zou ik gewoon mijn gevoel volgen. Elke kans voelt weer mooi, toch?
Ook hier ervaar ik toch meer gevoelens bij de IUI dan ik had gedacht. Het is natuurlijk de laatste ronde die ik heb afgesproken te doen, maar het voelt toch weer als een kans. We gaan het zien. Ondertussen de folder van IVF goed doorgenomen en ik bel morgen om de intake op te starten. Ik twijfelde nog of ik even wilde wachten, maar ik ben klaar om door te gaan! Ik accepteer de uitkomst zoals het is, of ik ben nu zwanger of ik ga naar IVF en voelt het sowieso als een stap vooruit. Ik had de afgelopen twee keer nauwelijks last van de ovitrelle, zo weinig dat ik me afvroeg of het wel werkt, maar deze keer kickt die hard in zeg! Mijn tepels zijn zo mega gevoelig en ik ben heel vermoeid, toch die hormonen die je lijf uitputten ? maar (zo beredeneer ik) werkt de ovitrelle nu in elk geval wel. 
Loesloes, ik weet niet precies wat de uitslag van het semen resultaat inhoud. Ik kan me voorstellen dat het even k*t voelt, maar misschien ook wel opluchting als er iets aan de hand is, zodat jullie hulp kunnen krijgen bij de kinderwens. Het kan zijn dat jullie IUI niet eens starten en direct doorgaan naar IVF, maar hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid. Sterkte in elk geval, zo te horen is alles vandaag even kak!

Terug
Bovenaan