"De dames die al wat langer wachten....."

Mttm wat rot dat het nog niet gelukt is. Heel begrijpelijk je verdriet en ook belangrijk om al die onderhuidse spanning te uiten. Dan ontstaat er weer wat ruimte. Hopelijk duurt het niet al te lang dat je naar de huisarts kan 

Bo-Belle: ook leuk weer van jou te horen! Wat fijn dat alles goed gaat. En wat lijkt me dat gaaf zo'n baby watcher! Kun je altijd even kijken. 
Knuffeltje: Wat fijn dat alles weer goed is tussen jou en je vriend! Hopelijk zat je app er naast en was je eitje iets later. Wat weet een app er nu van ;-). He maar doe eens niet zo raar, natuurlijk hoor je (helaas) in deze groep! Lang niet iedereen zat in een traject toen ze hier mee gingen kletsen, de meesten zelfs. Nu helaas wel... Ik hoop ontzettend dat dat jullie bespaard blijft! En tot die tijd kun je hier gewoon je ei kwijt hoor!
Lapjesendraadjes: ahh wat kl*te!! Heel irritant omdat je nu dus soortvan afhankelijk bent van een trajectom je wens te laten vervullen, en dat ligt nu stil en dat voelt zoooo machteloos. Ik ken het gevoel.. hoop voor ons allemaal dat het gewone leven snel weer doorgaat en wij weer doorkunnen!!
Ikbendoutzen: Wat lief!! Dankjewel. Huh lees ik nu dat jij een positieve zw test had?? Of bedoelde je ovulatietest? Sorry ben nog niet helemaal bijgelezen.. either way, klote dat je bent gaan bloeden :( en lekker confronterend dan idd om die dag te horen dat iemand anders zwanger is.. :( hou hoop meid!
Mttm: wat naar dat je zo intens verdrietig was. Jouw tijd komt ook écht! Dat weet ik zeker! 

Lapjesendraadjes, wat kut.. dikke knuffel! Ik snap dat je alles even beu bent. Zeker nu je moet wachten tot je terecht kan in het ziekenhuis. 

Knuffeltje, goed dat je het hebt uitgepraat met je vriend! Hopelijk is je eitje idd toch iets later ;).
Schorpioen, wat jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk kan je heel snel terug terecht! Dikke knuffel!
Mttm, ik snap je gevoel! Ik heb het deze week ook even moeilijk gehad toen de zoveelste aankondiging weer binnen kwam. Het komt toch binnen he, iedereen die zwanger wordt en wij die nog steeds aan het wachten zijn. En dan nog niet verder kunnen omdat alle fertiliteit stil ligt ?. Enorm frustrerend!
Zwindo, wel kut dat je niet terecht kan terwijl je het gevoel hebt dat het erger wordt. Ik heb zelf geen ervaring met endometriose, zouden ze dit volledig kunnen wegnemen of enkel bepaalde stukken die belangrijk zijn om zwanger te worden?
Mandareintje, fijn om je nog eens te horen! Wel jammer dat het nog niet gelukt is.. 
Wij zitten nu in de wachtweken. Vorige week donderdag positieve ovulatietest, dus wel een iets langere cyclus ook met clomid. Ik vraag me dan af of het de clomid is die gewerkt heeft of gewoon m'n lichaam dat toch een eisprong doet? Gynaecoloog kon daar niet echt een antwoord op geven.
Afgelopen zaterdag ingetrokken in onze nieuwe woning, wat een rust is dit! Ik heb ook echt het gevoel dat we alle slechte herinneringen en gevoelens hebben achter gelaten in ons vorig huis. Hopelijk maken we hier betere herinneringen!
Dames, het wachten nu is echt verschrikkelijk! Gewoon een stom virus dat echt alles tegen houdt.. dikke knuffel voor iedereen hier! 

Knuffeltjee fijn dat je dingenhebt kunnen uitpraten en een heerlijke zondag hebt gehad. En je hoort hier ook gewoon thuis hoor medisch traject of niet. Helaas zijn vele van ons in zo'n traject terecht gekomen doordat het uiteindelijk allemaal zolang duurt.
Chacha wat fijn dat jullie in je nieuwe huis zijn ingetrokken en het zo'n fijn gevoel geeft. Dat het maar veel positiviteit met zich mee mag brengen. Endometriose is helaas iets chronisch en nooit helemaal weg te krijgen. Ik weet al dat er een stuk in mn darmwand zit was namelijk duidelijk te zien op de echo. Dit stuk zou in principe geen belemmering moeten zijn om zwanger te worden ik heb er alleen wel veel last van tijdens mn menstruatie. Dit stuk is alleen te verwijderen door dat stuk darm te verwijderen wat best een flinke operatie is. Dus die stel ik liever nog even uit. Tijdens de kijkoperatie zullen ze alle oppervlakkige stukjes die ze zien weghalen. Het enige wat wel nog in mn achterhoofd speelt is dat ze ook een klein stukje achter mn baarmoedermond zagen, maar ze konren op de echo niet zien of dit bij het stuk van de darm hoorde of dat het een los stukje is. Ik hoop in ieder geval niet dat dit aan het vergroeien is want dat zit wel meer in het gebied van zwanger kunnen worden. Helaas, blijft dit voorlopig nog wel af wachten. 

Goedemorgen allemaal!
Even een vraag, hebben jullie ook wel eens dat je je ovulatie mist? Ik test altijd met clearblue. Elke maand een gelijkmatige cyclus. Nu afgelopen Do, vrij, zat, zon alle 4 dagen sochtends getest, geen smiley, vandaag zag ik dat  streepje op het staafje zelf ook af neemt.
Kan je de sprong soms midden op de dag hebben waardoor je sochtends het niet meer ziet?

zwindo  we hebben het gesprek vandaag gehad via de telefoon, alles kunnen bespreken wat we wilden.
uitslag is dat ik een erfelijke ovulatiestoornis heb en cystes bij mijn eierstokken. Cystes kunnen geen kwaad. ovulatiestoornis wel, mijn moeder heeft eigenlijk excact hetzelfde gehad en ze hebben haar er ook op gewezen dat ze het bij haar kinderen in de gaten moest houden, maar ik werd ''gewoon'' ongesteld en dus eerst nooit doorgehad.
Zodra de poliklinieken weer open gaan kunnen we starten met letrozol of clomid, mogen zelf kiezen maar ze raden letrozol aan. Ik ben zeer kritisch geweest in de vragen en heb ook aangegeven dat ik het met bepaalde zaken niet eens ben, kortom goed gesprek. nu wachten dus.
ik vind het voor jou zo klote dat je moet wachten, zeker nu je klachten toenemen. Houd moed, ik hoop echt dat dit niet nog mega lang gaat duren.... 

Mandareintje heb oprecht vaak aan je gedacht, je hebt al zo n moeilijk traject achter de rug. maar ik had inderdaad een positieve zwangerschapstest, was inderdaad heel confronterend.... ik heb het nu wel achter me gelaten en heb goede hoop voor de toekomst.

Bij mij dus vandaag definitieve uitslag, erfelijk ovulatoire stoornis, per wanneer dat kan gaan we starten met hormooninductie, waar we erg naar uit kijken. Mijn moeder heeft excact hetzelfde gehad. 
Ik ben sinds vandaag gestart met tarwekiemolietabletten en teunisbloemolietabletten, extra vitamine b erbij en nu gewoon hopen dat dit zolang we niet kunnen starten ook al iets doet met mn cyclus.Nog meer mensen die hier ervaring mee hebben?  

[quote quote=10306554]Goedemorgen allemaal! Even een vraag, hebben jullie ook wel eens dat je je ovulatie mist? Ik test altijd met clearblue. Elke maand een gelijkmatige cyclus. Nu afgelopen Do, vrij, zat, zon alle 4 dagen sochtends getest, geen smiley, vandaag zag ik dat streepje op het staafje zelf ook af neemt. Kan je de sprong soms midden op de dag hebben waardoor je sochtends het niet meer ziet?[/quote]

Hallo, ik hebm zelf nog nooit gemist maar het kan wel zo zijn dat je een hele korte piek hebt waardoor je m mist. Als je denkt dat je tegen je ovu aanzit zou je 2 of 3x per dag kunnen gaan testen, dan weet je zeker dat je je piek vindt. En anders kun je er ook bij temperaturen. Zelf gebruik ik de testjes van sensitest en dan de extra gevoelige, daarmee vind ik altijd een hele goede piek. ik hoop dat je daar wat mee kunt? 

Zwindo, lijkt mij heel eng om ook die rotzooi in je darmen te hebben! Ik snap zo goed dat je uitkijkt naar de kijkoperatie, je wilt gewoon zo graag zekerheid hebben en daarna verder!
Knuffeltjeee, wat heb je een heerlijke zondag gehad! Zo fijn he, even doen alsof alles normaal is! Ik gun het je enorm dat je snel zonder problemen zwanger wordt! Toen ik bij de groep kwam kletsen, ging ik net naar de huisarts. Gewoon, voor de check. Ik verwachte totaal niet dat ik in de medische molen terecht zou komen!
Ikbendoutzen, wat fijn dat je een uitslag hebt gekregen! Klinkt als een goed gesprek, blijf je bij deze arts of ga je toch nog op zoek naar een andere (Of verwar ik je nu met iemand anders? Als dat zo is: sorry!!)
ChaCha, gefeliciteerd met je nieuwe huis! Op heel veel positiviteit en gelukkige nieuwe ervaringen voor jullie!
Gebruiker ik heb 1x mijn ovulatie gemist. Ik moest toen de ronde erop 2x per dag testen. Toen bleek dat ik de test niet lang genoeg in de urine had gehouden waardoor ik telkens foutmeldingen kreeg. Zucht. Maar goed. Ik gebruik dus sensitest en zodra ik t streepje dikker of donkerder zie worden, test ik met de CB er naast. Ik gebruik de CB die een smiley of niets geeft. Werkt als een tiet! Als ik jou was zou ik de volgende ronde 2x per dag testen.
Verder: dank allemaal voor jullie opbeurende woorden! Ik had het gisteren echt even zwaar. Vanochtend weer even, toen ik de kliniek opbelde en toen ze zeiden dat ze geen idee hebben wanneer ze weer open gaan.
Maar toen....kwam aan het einde van de middag een mailtje binnen over de verhuizing. Ik heb een datum! Ik heb iets waar ik mij op kan richten!! Ipv onzekerheid over de dichte kliniek en onzekerheid over de verhuizing. En nog steeds kan die datum nog verschoven worden, maar ik heb een datum en tijd waarop ik de sleutels krijg! Dus wij zijn heel blij! 

Terug
Bovenaan