"De dames die al wat langer wachten....."

Zwindo: Wauw proficiat!!! Oh heel fijn te lezen!! Die eerste echo's vond ik altijd lang wachten omdat je zelf nog niets ziet of voelt, maar vanaf dan gaat het snel. Voor het nieuwe jaar nog een echo, heel leuk!
Anirbas: Hoe was je clearblue? Is je bloedname morgen of de week nadien? Spannend seg! 
Ja hij vindt IVF te ingrijpend. Vooral het feit dat de bevruchting buiten de baarmoeder gebeurt. Hij ziet nu inseminatie als een ondersteuning, een hulpmiddeltje. Maar vindt IVF het echt overnemen. Zeker omdat we al een kind hebben. Hij was er ook van overtuigd dat deze poging raak zou zijn. Ik heb ondertussen mijn regels doorgekregen. Na hem wat tijd te geven en er samen nog eens over te praten zijn we tot een beslissing gekomen; We houden een maand pauze (volgende inseminatie zou anders pal in de feestdagen vallen en zagen we niet zitten), dan nog 2 pogingen en dan stappen we over op IVF. Dit stelde hij voor en kon ik me zeker in vinden. Zeker omdat ik zelf die maand pauze aangaf. Ik heb wel ondertussen voor vrijdag een hysteroscopie gepland staan. Dit onderzoek was nog nodig voor we met IVF zouden starten. 

KimDM wat fijn dat jullie er toch met elkaar uit zijn gekomen. Lijkt mij inderdaad een hele mooie aanpak zo. Even rust lekker van de feestdagen genieten en dan weer fris starten in het nieuwe jaar. 
Anirbas Ben je alweer een beetje hersteld van je griepje? Heb je nog een CB test gedaan? Succes vandaag met de bloedafname hopelijk weer een mooie stijging te zien! 
Qua bloeding lijkt het allemaal te zijn gestopt en lijkt de extra progestron spuit die ik hiervoor heb gekregen te helpen. Dus dat is fijn. Ik ben overigens wel flink misselijk wat aan een kant fijn is, maar aan de andere kant juist ook totaal niet. Morgen de 2e echo (oorspronkelijk 1e echo) en moet zeggen dat ik het toch ook wel weer even een beetje spannend vindt. 

@KimDM, oh heel goed dat jullie tot een compromis zijn gekomen, dat is wel belangrijk. Voor mij was het nooit een probleem dat ik IVF 'moest' doen, maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen dat zomaar wil. 
@zwindo, dat klinkt allemaal heel erg positief! Maar ik begrijp het 100% dat je alsnog zenuwachtig bent. So far so good en de kans is een stuk groter dan het allemaal gewoon goed gaat zijn dan dat het niet zo zou zijn. Heel veel succes alvast en hou ons op de hoogte! Ik begrijp je trouwens heel goed over dat misselijk zijn, ik heb er zelf nog geen last van gehad maar ik kijk er naar uit (en toch weer niet) ?.
Ik ben nog steeds wat ziek, vooral hoesten nu. Maar het is eerder vervelend dan dat ik me echt ziek voel. 
Mijn HCG waarde vandaag was 3558, dus perfect gestegen! Ik zit helemaal op schema. En toch.. ben ik zenuwachtig. Allemaal makkelijk gezegd wat ik hierboven zei: in de meeste gevallen komt het goed. Maar voor mij lopen de dingen vaak niet vlot in het leven en ik blijf het dus als een 50/50 kans zien. Ik hoop dat ik na de eerste echo wat minder angstig ga zijn want ik heb het gevoel dat het met de dag eerder erger wordt dan beter. Wellicht omdat ik me ook al volledig aan het hechten ben aan onze embryo, ik praat er elke dag tegen ?.    

Oh en de clearblue zei zondag 2-3 weken ipv 3+. Dus ik ben nog twee dagen wel wat bezorgd geweest, ondanks dat ik online las dat dit vaak foutief 2-3 weken geeft. 
Maar op de verplichte bloedafnames na ben ik dus wel echt helemaal klaar met testen, haha.

Zwindo: Heeeeeel veel succes met je echo vandaag! Babydate !! Ik begrijp het helemaal. Toen ik destijds zwanger was en misselijk was, dacht ik: oke ons kindje is goed aan het groeien, dat is duidelijk haha. 
Anirbas: Oooh ook jij proficiat! Wanneer heb jij de volgende bloedname en echo?? Fijn dat je HCG goed is gestegen. Dat is idd betrouwbaarder dan cb. 
Dank je. Ik heb vrijdag mijn hysteroscopie ingepland. Hebben jullie dit ook moeten doen? Verder merk ik wel dat het wat goed doet in deze periode om even pauze te nemen. 

Anirbas Wat super dat je HCG zo goed gestegen is. Hoe vaak moet je bloed laten prikken? Om de week of 2 weken? Wel fijn dat ze dat doen. En wanneer is je eerste echo gepland? Snap dat je heel erg in spanning zit in aanloop naar die eerste echo. Hopelijk voel je wel snel weer beter. Ziek zijn is echt niet leuk. 
KimDM Heel veel succes vrijdag hopelijk valt het mee. Ik heb een kijkoperatie gehad en daarmee gelijk een HSG, maar geen hysteroscopie volgens mij. Hopelijk valt het je allemaal mee. 
Hier een hele mooie echo gehad! Was vanmorgen wel echt even flink gespannen en toen we daar waren liep alles ook heel erg uit en hebben we ruim een half uur moeten wachten tot we eindelijk aan de beurt waren. Maar heel goed gegroeid sterk kloppend hartje en de hematoom die er zat is ook flink geslonken. Blijft allemaal heel spannend. De volgende echo is over 2 weken bij de verloskundige.

[quote quote=10597778]Zwindo: Heeeeeel veel succes met je echo vandaag! Babydate !! Ik begrijp het helemaal. Toen ik destijds zwanger was en misselijk was, dacht ik: oke ons kindje is goed aan het groeien, dat is duidelijk haha. Anirbas: Oooh ook jij proficiat! Wanneer heb jij de volgende bloedname en echo?? Fijn dat je HCG goed is gestegen. Dat is idd betrouwbaarder dan cb. Dank je. Ik heb vrijdag mijn hysteroscopie ingepland. Hebben jullie dit ook moeten doen? Verder merk ik wel dat het wat goed doet in deze periode om even pauze te nemen.[/quote]
Ik heb geen hysteroscopie gehad, het enige bijkomende onderzoek dat ik kreeg voor we startte met het traject was een MRI (en dan uiteraard de standaard dingen, bloedonderzoek en echo). 
maar wel goed dat je dat onderzoek krijgt. Als er iets mis zou zijn, wil je dat toch liever nu weten zodat er iets aan gedaan kan worden voor je eventueel moet starten met ivf. Maar hopelijk is alles gewoon goed!
mijn volgende bloedafname en echo is 2 januari. Er zat nu 8 dagen tussen de eerste en de tweede bloedafname en tegen de volgende bloedafname zal dan bijna twee weken later zijn. 

Ik ga wel eens vragen of ze deze week nog een echo kunnen/willen doen omdat ik me zo onzeker voel. Ik wil het met kerst ook graag vertellen aan familie maar ik durf niet goed zonder echo.

[quote quote=10597802]Anirbas Wat super dat je HCG zo goed gestegen is. Hoe vaak moet je bloed laten prikken? Om de week of 2 weken? Wel fijn dat ze dat doen. En wanneer is je eerste echo gepland? Snap dat je heel erg in spanning zit in aanloop naar die eerste echo. Hopelijk voel je wel snel weer beter. Ziek zijn is echt niet leuk. KimDM Heel veel succes vrijdag hopelijk valt het mee. Ik heb een kijkoperatie gehad en daarmee gelijk een HSG, maar geen hysteroscopie volgens mij. Hopelijk valt het je allemaal mee. Hier een hele mooie echo gehad! Was vanmorgen wel echt even flink gespannen en toen we daar waren liep alles ook heel erg uit en hebben we ruim een half uur moeten wachten tot we eindelijk aan de beurt waren. Maar heel goed gegroeid sterk kloppend hartje en de hematoom die er zat is ook flink geslonken. Blijft allemaal heel spannend. De volgende echo is over 2 weken bij de verloskundige.[/quote]
Oh geweldig dat het helemaal goed gaat! En dat de hematoom sterk verminderd is, dat moet een opluchting zijn.
Fijn dat je binnenkort weer een nieuwe echo kan krijgen. Dan valt de periode die je moet overbruggen toch weer wat beter mee. 

ik heb een domme vraag ? maar ik geraak er niet aan uit en ik weet niet of het in NL misschien anders is (jullie zijn beiden uit NL toch, Zwindo en KimDM?).
anyway, ik weet dus niet wat ik moet doen na die echo's, wie me gaat opvolgen bedoel ik. Mijn ivf traject doe ik in Uz Brussel maar de opvolging (bloedafname en echo's) doe ik in een ziekenhuis vlakbij mijn thuis in Gent, daar wil ik ook gaan bevallen. Waar kan ik binnenkort nu terecht voor alle verdere echo's en onderzoeken? Kies ik gewoon een gynaecoloog in het ziekenhuis (ik heb nog geen vaste gynaecoloog, lang verhaal..)? Is het beter dat ik owv endometriose opgevolgd wordt door een gynaecoloog of kan ik gewoon naar een verloskundige? Waar vind ik een verloskundige? ? zijn dat privepraktijken of kan dat gewoon in het ziekenhuis? Want via Google kom ik telkens op privepraktijken uit maar die zijn verder gelegen dan het ziekenhuis en moeilijker te bereiken dus dat vind ik niet praktisch.

Terug
Bovenaan