"De dames die al wat langer wachten....."

Anirbas dan lopen we wat dat betreft redelijk gelijk op met onze afspraken. Wel heel bijzonder dat ze nog geen echo hebben ingepland meestal doen ze dat wel rond de 7 a 8 weken bij een traject. Zou er inderdaad gewoon even naar vragen. Ik zit inderdaad in Nederland. Hier is het ook zo dat als de zwangerschap is vastgesteld je zelf een verloskundige moet uitzoeken om daar gewoon de normale route zoals alle andere zwangeren te bewandelen. Tenzij je natuurlijk een medische zwangerschap hebt (meerling of iets anders) dan wordt je overgedragen aan een ziekenhuis/gynaecoloog. Zou gewoon even navragen hoe het nu verder zal lopen als je ze ook spreekt voor een echo. Hopelijk kan je nog terecht voor de feestdagen en kan je het met echo foto vertellen. 
Ik had eerst een heel uitbundige manier met een spel verzonnen om het te vertellen, maar we gaan het toch even anders doen en het gewoon vertellen met de echo foto's. Het is allemaal namelijk een beetje dubbel, omdat mijn schoonvader vorige week is overleden. Die wist het al wel want die hadden we het al verteld. Ik kijk er nu wel heel erg naar uit om het mijn ouders te vertellen!

Dank je voor de info, Zwindo! 
intussen heb ik een verloskundige gevonden waar we binnenkort een kennismakingsgesprek mee gaan hebben. 
bij mijn eerste echo op 2 januari zal ik 7w3d zijn. Vandaag dus exact 6 weken en hoewel ik snap dat ze het te vroeg vinden voor een echo is het wel een beetje balen omdat ik nu zoveel stress ervaar. Maar dat gaat me nu toch niet tegen houden om het te vertellen met kerst ?.
@KimDM: de hysteroscopie al gehad? Hoe ging het en wanneer heb je de uitslag? Veel succes als je 'm nog moet doen!

Hi dames, hier helaas verdrietig nieuws, de tweede ICSI terugplaatsing is niet gelukt. Het was een heel mooi embryo (ik heb zelfs een fotootje!), goed ontdooid, en ook op mijn echo's voor de terugplaatsing zag alles er goed uit. Ik heb heel erg geprobeerd erin te geloven, en er volop positief in gegaan. Toch vandaag een negatieve zwangerschapstest. De avond na de terug plaatsing heb ik hele gevoke buik ktampen gehad, misschien is het toen al mis gegaan. Ik zit even in zak en as. Ik wens Zwindo en Anirbas heel veel liefde en geluk met hun prille zwangerschap, en iedereen die nog aan het proberen is (incl KimDM, Suus) ook veel succes en fijne feestdagen. Ik trek me eventjes terug om deze grote teleurstelling te verwerken, en meld me weer wanneer we weer verder gaan. 

[quote quote=10598130]Hi dames, hier helaas verdrietig nieuws, de tweede ICSI terugplaatsing is niet gelukt. Het was een heel mooi embryo (ik heb zelfs een fotootje!), goed ontdooid, en ook op mijn echo’s voor de terugplaatsing zag alles er goed uit. Ik heb heel erg geprobeerd erin te geloven, en er volop positief in gegaan. Toch vandaag een negatieve zwangerschapstest. De avond na de terug plaatsing heb ik hele gevoke buik ktampen gehad, misschien is het toen al mis gegaan. Ik zit even in zak en as. Ik wens Zwindo en Anirbas heel veel liefde en geluk met hun prille zwangerschap, en iedereen die nog aan het proberen is (incl KimDM, Suus) ook veel succes en fijne feestdagen. Ik trek me eventjes terug om deze grote teleurstelling te verwerken, en meld me weer wanneer we weer verder gaan.[/quote]
Oh dat vind ik heel erg jammer voor je, PL. Ik hoop dat je snel weer door kan naar een volgende ronde en dat je toch kan genieten van de feestdagen. Hopelijk helpt dat ook om de tijd wat sneller vooruit te laten gaan. Alleszins vrolijk kerstfeest en veel geluk in 2023 gewenst ?. 

Anirbas: Ikzelf ben van België ? Ivm je vraag is het zo dat normaal gezien na de eerste echo, je zwangerschap verder wordt opgevolgd door het ziekenhuis in je buurt. Het contact met fertiliteit stopt dan. Althans dat was bij ons zo.
Hoe reageerde de familie op het nieuws ?? En hoe voel je je ondertussen? 

Hier was de hysteroscopie eigenlijk iets van niks. In het begin wel wat stress want ik kwam in een halve operatiekamer terecht ?. Maar de dokter zei ook gelijk dat het er enger uitziet dan het is. Het onderzoek was oke, niets te zien in de baarmoeder. Dus dat is goed nieuws.

PL: OH wat erg! Heel veel sterkte ... Is echt Balen...Hopelijk vind je wat steun bij je partner ofzo... Knuffel! 

Zwindo: Hoe is het met jou? Hoe reageerde de familie?? Wel mooi dat je het nog hebt kunnen vertellen tegen je schoonvader... Sterkte ermee..
Verder iedereen goede feesten gehad ? Ik ben hier wat ziek aan het worden, maar het heerst zo enorm he... 

Hoi meiden, hier ook iemand die meeleest op de achtergrond. Even voor de mij bekende dames: Zwindo!! Van harte gefeliciteerd! Tranen in mijn ogen van blijdschap voor jou ❤️ ook gecondoleerd met je schoonvader trouwens. 
Fleurbo, wat fijn om te horen dat je kleine meid geboren is ❤️ van harte!!
Verder zend ik veel liefs en hoop naar de dames die bezig zijn! Ik wens jullie het allermooiste toe ❤️
Met mij gaat het goed, ik heb volgende week mijn 20-weken echo en ik groei gestaag met mijn buik. Sinds afgelopen week duidelijke schopjes te voelen, het is zo prachtig! ? Alle jaren van wachten en proberen vallen weg zodra je die positieve test hebt. Echt bizar! Het blijft spannend, want dan heb je een positieve test en dan leef je alsnog van echo naar echo en elke weer is weer één. Maar na een tijdje merk je dat je steeds meer vertrouwen opbouwt. Als het goed is verwachten wij twee meiden ?? volgende week meer zekerheid, één geeft zich niet zo snel prijs ? 
Alle goeds voor het nieuwe jaar gewenst! 

@Zwindo, veel sterkte met het verlies van je schoonvader. Ik had daar blijkbaar over gelezen. Wel extra triest in deze periode.. hoe gaat het intussen met jou?

@Kim, dank je voor de info! Dus ik maak dan voor een volgende echo een afspraak in het ziekenhuis? De eerste echo (morgen) laat ik nog bij mijn fertiliteitsarts doen. En jij hebt geen contact met een vroedvrouw dan? Want ik heb binnen 2 weken een afspraak met een vroedvrouw ook als kennismaking. Maar als ik het goed begrijp zou jij je bij de gynaecoloog in het ziekenhuis laten opvolgen? 
ik denk dat ik teveel op Nederlandse sites heb gelezen en nu ben ik helemaal in de war over de gewoonlijke gang van zaken :').
de familie reageerde heel goed, erg emotioneel. We hebben gelijk de meter en peter gevraagd. En het was echt een ween festijn ?. Maar wel leuk.
verder voel ik me heel normaal, vrijwel geen zwangerschapssymptomen op iets gevoeligere borsten na en iets sneller moe. Dat maakt me heel angstig voor de echo. Ik ben er van overtuigd dat het niet goed gaat zijn, mijn vriend zegt het omgekeerde. We gaan het zien maar ik ben al weken zo bang en in paniek en het wordt alleen maar erger nu de dag nadert. Ik kan niet echt genieten van de zwangerschap en de feestdagen.
ik ben blij dat de hysteroscopie mee viel! Ik dacht eerlijk gezegd ook dat dat iets eng en mogelijk pijnlijk ging zijn dus goed om te horen dat het helemaal niet zo erg was.

Terug
Bovenaan