"De dames die al wat langer wachten....."

Goedemorgen, ik heb nu 1,5 jaar elke maand een teleurstelling. Kom vandaag weer in mijn ovulatie periode. Merk dat ik eigenlijk gewoon niet eens een kans wil wagen omdat ik bang ben voor hetzelfde riedeltje en verdriet daarvan. 
Hoe gaan jullie hier mee om? Hoe motiveer je jezelf om toch ervoor te blijven gaan?
Groetjes lotje 

Ik heb weer even van die dagen dat ik t niet zo goed trek, gisteren zelfs besloten de arts te bellen om te vragen naar mogelijkheden.  Gelukkig was die heel erg aardig maar helaas zijn er nu nul opties. Verwachting is dat de poli toch op niet al te lange termijn weer gaat openen. 
Dat ik weer om elke viool, zandkorrel en zielig hondje zit te huilen geeft voor mij wel weer aan dat ik ongesteld wordt. 

Ikbendoutzen, ik drink ook helemaal niet meer sinds we de wens hebben uitgesproken. Nu we bezig zijn met iui (al ligt  dat nu natuurlijk stil) drinkt mijn vriend ook een stuk minder. Heb voor de laatste keer met carnaval een beetje gedronken, omdat ik al dat feestgedruis zonder alcohol even niet trok ?.
Ik heb deze week het ziekenhuis nog maar eens gebeld om te vragen of de behandelingen alweer opgestart worden. Ze zijn van plan, als de situatie zo blijft als nu, om de poli op 11 mei weer te openen. Baalde er in eerste instantie van, omdat we dan nog weer deze maand moeten wachten, maar de opening van 11 mei is dan wel weer gunstig, wetende dat ik rond de 13e dan ongesteld wordt en hopelijk dan ook weer controles kan krijgen. Als het allemaal 'normaal' was geweest zou ik nu al voor de 4e iui gaan, maar heb er nu nog maar 1 gehad ?‍♀️

Als er iemand zou moeten stoppen met roken en alcohol, zouden het wel de mannen moeten zijn! De verpleegkundige vertelde mij dat t bij hen zoveel invloed heeft!

annemt goed bezig! Ik drink zelf ook niks, maar dan ook echt niks. Het is voor mij eem commitment wat ik gemaakt heb en ik geloof ook echt dat wat je eet drinkt etc. Invloed heeft op je lijf, en ik wil mezelf iig niks kunnen verwijten, heb ik er zelf in elk geval alles aan gedaan om het te laten slagen.  En lapjesendraadjes mijn man doet daarin braaf mee sinds wij in de mm zitten. Ben dat met je eens. 

Annemt 11 mei duurt nog even maar het valt me ook weer niet tegen ofzo... wel fijn dat je een soort richt datum hebt. Ik heb goede hoop dat er na de 28ste wellicht ook weer wat open gaat... in januari in de mm geraakt en voor we het weten is er een halfjaar voorbij zonder dat er ook maar een kans is gecreerd, frustrerend:( 

Lotjejansen, ja het is soms moeilijk om de motivatie te vinden. Vooral nu. Bij ons is de kans vrijwel 0 dat t zonder hulp lukt. Motivatie hebben gaat ons dus niet helpen. En dat besef maakt dat we er redelijk relaxt in staan. Dus we doen ons best, maar als t op t uur u niet lukt, is dat jammer maar laten we het los.
Wat klote om zo'n rotdag te hebben ikbendoutzen! Tijd voor een selfcare dagje! Die klote ongesteldheid ook.
Annemt, bij welke kliniek loop je? Sorry als je het al een keer hebt verteld!

Gisteren was mijn nod (16 dagen na pregnyl) en ik kreeg zowaar hoop: 'Zou het dan toch?'... af en toe begon ik al na te denken over bevallen in de kerstperiode, over hoe we het iedereen zouden vertellen,... Jullie kennen het wss wel. ?
Maar deze middag is mijn menstruatie dan toch doorgebroken. Wát een mindfuck, de teleurstelling is echt groot. Het is al even geleden dat ik er zo door heb gezeten... ?
Lotje, momenteel zie ik het even niet, maar meestal geraak ik er wel weer bovenop door stil te staan bij wat ik heb en wat me nu gelukkig maakt. Dat is mijn manier om het een plekje te geven. Maar op een dag als vandaag denk ik altijd wat zwarter, dan is het eerder "ik ben wel gelukkig met wat ik heb, maar ik zou er veel van willen inruilen voor een baby binnen 9 maanden". ☹️
Ikbendoutzen, als mijn ms in het weekend start, dan drink ik wel eens één goed biertje. Mijn vriend drinkt gemiddeld een biertje per weekend. Tijdens mijn vruchtbare periode drinkt hij niets en gaat hij ook niet in bad.. vind ik wel lief van hem ?. Voor de rest ben ik niet zo heel streng voor mezelf. Ik eet gewoon graag gezond, maar snoep/snack af en toe wel. Ik jog, fiets en wandel wekelijks. Ik vind het nog altijd straf dat ik vorig jaar zwanger ben geraakt na een rondreis door W-USA: 3-4 weken met een minimum aan groenten en heel veel burgers, pizza en pasta op het menu. Ik heb de indruk dat vooral rust en ontspanning een goede invloed hebben op mijn hormonen. 

Bedankt pennylane en lapjes&draadjes het  helpt toch even wat van jullie hierover te horen. Oh wat shit pennylane en soms komt het extra hard binnen. Een flinke huilbui kan dan opluchten. Hoe was je avond verder? Sterkte.

Terug
Bovenaan