"Wiebel-meiden" 3

Hey vlinder, klets maar gezellig mee!!
Ik ben Pink, 26 jaar, 4e officiele ronde vanaf mei, maar al een jaar van de pil af en onbezorgd gewiebeld zonder wat dan ook. Helaas nog niet zwanger. Heb een hele onregelmatige cyclus (28-44 dagen en alles ongeveer al gehad wat daar tussen zit...). Ben nu 3 mnd aan het tempen, moest van de huisarts, dan mag ik weer komen (dit is de tweede tempmaand zeg maar). Uit mijn temperatuurlijst is duidelijk te zien dat ik elke keer een eisprong heb, dus daar ben ik al heel blij mee.
Ik wacht nu op mijn NOD, ik gok volgende week dinsdag of woensdag (heb ovulatietesten gebruikt, kan daarom een beetje schatten hoe en wat).

Nou genoeg over mij!!

Pink

Hoi Pink.

Gezellig dat ik mee mag kletsen.

Ik ben nu ook voor de derde (en laatste) ronde aan het tempen. Nu 2 cyclussen gedaan. Duidelijk halverwege een stijging dus waarschijnlijk ook wel een eisprong. Na deze ronde gaan we naar de huisarts. Twee maanden geleden was ik daar voor iets anders en heb het meteen gevraagd. Hij zei dat het op zich normaal is dat het even kan duren...maar goed dat wil niet zeggen dat dat soms niet vervelend is. Vooral als er een heleboel vriendinnen om je heen zwanger zijn en worden. Natuurlijk wel heel erg leuk voor iedereen maar we willen zelf ook zo graag!

Heb de laatste tijd ook wel in mijn omgeving meegemaakt dat het bij mensen waarbij het ook niet zomaar vanzelf ging toch nu raak is! We houden dus goede moed.

x-vlinder

quote: Veertie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-09-2007 12:40:49'));

Lieve meiden,

Ik schrijf jullie nu het laatste berichtje voor een tijdje ik weet niet voor hoelang. Ik zit enorm in een relacrisis. Niet aan zien komen want anders hadden we deze beslissing niet genomen natuurlijk. Ik ben er dan ook zeker van dat we er uit gaan komen en hopelijk sterker dan we er in gingen. Het zwanger worden wil ik nu even in de spreekwoordelijke ijskast zetten. En nee da's niet makkelijk, dat is verschrikkelijk, het lijkt een beetje op een een sinterklaas feest waar op het laatst de sinterklaas toch niet komt, zeg maar... Voel me goed rottig dus ik hoop hier dan ook snel weer terug te kunnen komen...

Ik wens jullie heel veel liefde wijsheid en geluk hier en natuurlijk een hoop baby's!!!
Heel veel liefs en hopelijk tot snel, Veertie

Ohh meissie, das niet zo leuk... Ik begrijp heel goed dat zwanger worden even in de ijskast gaat. Ik hoop dat jullie er samen sterker uit komen.

Veel sterkte en dikke knuffel,
Anoek

MIER!!!!!!!!!!

GEFELICITEERD!!!!!!!
Dat je maar een grote meid mag worden
En dat je veel snoep en chips op je verjaardagsfeestje hebt, ha ha!!!!

Liefs Anoek

Zo en nu weer een gebruikelijk langer verhaal!

Gisteravond geen puf, wel gelezen, maar niet geschreven, want heb denk ik 5 min achter pc gezeten en voor de rest op de bank gehangen....Slaap al 2 nachten slecht..arrgghhh

@Twinkel, de dag voor je eisprong is je meest vruchtbare dag meid!! Dus als gisteren (of was het eergister) dat slijm had en je hebt de dag ervoor gewiebeld dan is het goed hoor. Ik ben zwanger geraakt in een periode waarin we  om de dag/ 2 dagen gewiebeld hebben, dus alles is mogelijk. Gewoon om de dag is prima, teveel kan weer net teveel van het goede zijn.

@Pink, mooie hoge temp meid! Hoe lang nog tot je NOD?

@NIna, super dat het glijmiddel goed z'n werk doet. Je kan nu dus weer aan de wiebel. Je zal wel opgelucht zijn of niet?

@Vlinder en Kyra, welkom hier. Klets gezellig mee. Even in het kort; ik ben dus Anoek, 29 jaar, wiebelmeid van het eerste uur en nu ongeveer 10 weken zwanger. Ben hier blijven hangen omdat het zo ontzettend gezellig is. Zegt genoeg denk ik!

@Mier, komen je wiebeldagen er alweer aan? Dat is dan wel het geluk van zo'n korte cyclus, al zie je die verd%64de RD's liever niet verschijnen.

@Ukkie, heb je je bloed nog een keer laten testen? Ik heb nog niks gehoord van de vk. Heb ook geen idee of ik iets zal horen, want daar hebben ze niks over gezegd. Nu met de regelmaat van de werkdag heb ik veel minder last van misselijkheid. Heb jij dat ook?

Zo weer lekker naar bedje. Morgen héle lange werkdag, dus ben er vrijdag weer.

Liefs Anoek

Hey Anoek,
Ik heb denk ik komende dinsdag of woensdag mijn NOD, dus nog een kleine week.
Heb nu nog geen last van spanning, maar heb wel de hele tijd dat ik erover zit te fantaseren hoe het zou zijn om zwanger te zijn. En dat het mij óók kan overkomen, net als heel veel andere meiden, waaronder jij, haha!!
Fijn dat je hier gezellig blijft,  misschien kunnen we binnenkort met z'n allen een wiebelmama topic openen, zoals je al zei!! Zit je hier ook bij het zwanger forum?

Pink

Hallo Pink en Mier

Even jullie vragen beantwoorden:
PCOS (PolyCysteus Ovarium Syndroom) betekend eigenlijk dat je geen eisprong hebt.
Als je geen eisprong hebt kun je niet zwanger worden en wordt je over het algemeen niet ongi  (uitzondering daargelaten, want je kunt wel ongi worden als alleen het slijnvlies in je baarmoeder loslaat bij geen bevruchting)
Nu slik ik sinds juni inderdaad clomid (om ei rijping op te wekken)1e maand 1tbl per dag 2e maand 2 tbl en nu de 3e maand 3 tbl en dit is het maximum. (de andere 2 maanden hielp niet goed genoeg vandaar die ophogingen.)
Met clomid heb je iets meer kans op een meerling dus vandaar die vele echo's om te kijken of er een eitje rijpt en zo ja hoeveel (als er bv 3 eitjes rijpen mag je die maand beslist niet klussen/wiebelen) Bij mij is er tot nu toe steeds 1 eitje gaan rijpen.
Een eitje rijpt gemiddeld 1 mm per dag. Zodra die ongeveer 13mm is gaat het sneller dat komt door hormonen in je lichaam, dan kan die 2 dagen later al 16mm zijn en dan weer 2 dgn later 20mm.
Bij 16mm krijg je vrij-advies om de dag en tussen de 20mm en 23mm  kan elk moment de eisprong komen.
Dan is het net als ieder ander afwachten of de menstruatie uit blijft zo niet dan moet ik de 1e dag v/d menstruatie bellen voor een nieuw recept en de 3e dag t/m de 7e dag de  tabletten slikken, vanaf de 10e dag komen weer de echo's ongeveer om de 2 á 3 dagen.
Op dit moment zit ik op dag 12, en heb ik morgen weer een echo.
Zolang ik op deze manier een eisprong heb, hoeven we niet voor IUI.

Hopelijk zijn jullie  vragen zo goed beantwoord en anders hoor ik het wel.

Groetjes van Kyra

@Pink,
Ik kom hier wel op het zwanger-forum. Het Zwanger Zijn en het April 2008 Moeders forum, maar het is daar eigenlijk nooi zo druk. Zit ook op een ander forum, waar ze ook een topic voor april mama's hebben en daar vind ik het wel gezellig. maar als wij met z'n allen naar de wiebel-mama's gaan, dan ga ik ZEKER mee hoor!
We kennen elkaar inmiddels best aardig, ook al hebben we elkaar nooit ontmoet, dus ik wil gewoon graag ook op de hoogte blijven hoe het met jullie gaat! Snappie!!

Nu kruip ik zo mn bedje in. Trusten!

X

Terug
Bovenaan