"Wiebel-meiden" 3

Hoi Mier,

Met temperaturen moet je gaan tellen vanaf de dag van je ongi (bij jou dus vanaf zaterdag). Je eerste menstruatiedag is de eerste dag van je cyclus. Als je na 20 uur 's avonds ongi bent geworden begin je te tellen vanaf de dag erna.

Even tellen Mier, ik zit nu op dag 21 van mijn cyclus. We hebben de afgelopen 2/ 3 maanden om de dag gewiebeld met rond de vermoedelijke eisprong een paar dagen achter elkaar. In het begin wiebelden we om de dag. Vanaf volgende maand willen we toch weer gewoon om de dag gaan wiebelen, maar goed... wie weet is het dan niet meer nodig (hoop ik maar).

Liefs,

Twinkel3

zoo op dag 21 alweer,spannend spannend

ok van dag 1 dan,dus dan stopt het bij dag 24 en dag 1 weer beginnen toch??

xxx

Hallo!

Lekker aan het genieten van een luie zondag nu!! Net nog de hokken van de dieren schoongemaakt en het huis gepoetst. We doen dat altijd met z'n 2tjes, dan gaat het lekker snel! Heb nog een wasje draaien, dus die mag straks even in de droger, ha ha!

Gisteren wezen shoppen, maar dat had ik al verteld denk ik.... Vandaag beetje dipje... je moet gewoon nu al zoveel regelen, anders ben je te laat, bijvoorbeeld kraamzorg, kinderopvang etc. Dat terwijl je eigenlijk nog heel erg aan het idee moet wennen dat er een kindje komt. Af en toe krijg ik er echt de bibbers van hoor. Ukkie, heb jij dat ook?
Kraamzorg heb ik nu aangevraagd, maar kinderopvang zijn we nog niet uit. Dus wordt gewoon maar overal inschrijven en straks verder kijken.

Pink, vind het zó spannend voor jou! Als het anders is dan de vorige maanden, klinkt het zeker positief. Ik hoop dat je nog niet al te veel zenuwen hebt. We duimen hier nog stevig voor je door!!

Mier, wiebel ze! Gewoon om de dag is voldoende hoor. Is wel beter voor de zwemmers. Als je het dagen achter elkaar doet, heeft het mannelijk lichaam onvoldoende tijd om veel zwemmers aan te maken, dus in elke kwakie (hahahah, sorry voor dat woord) zitten dan steeds minder zwemmers. Dus om de dag geeft het lichaam de tijd om genoeg zwemmers te leveren! Wij deden het ook niet elke dag. In de ronde dat ik zwanger werd hebben we het als volgt aangepakt: dag 11, 14, 17,19,20. Deze ronde was de eerste waarbij ik niet zeker weet wanneer mn ei is geweest, of dag 16 of 19 of 20....Dus wat nu effectief is geweest, geen idee, het valt allemaal niet terug te rekenen. Als ik terug reken nav mijn zwangerschapsduur  is het eitje  op dag 22 bevrucht.... deze week termijn-echo en dan weet ik of de duur van de 1e echo klopt of niet... Een vriendin van mij is ook zwanger geworden van een vrijpartij 2 dagen voor haar ei (ovutest gebruikt), dus alles is mogelijk! Probeer niet te veel te rekenen, gewoon een bepaalde periode om de dag en wellicht vaker als je daar zin in hebt! Succes!!

Ik heb het topic niet gelezen, maar wat is er met Kyra? Kyra, wil je het zelf vertellen of weet iemand anders het?

Twinkel, wachtbankje voor jou! Probeer vertouwen te blijven houden meid! Ik kan me voorstellen dat je je nu zo voelt, maar je zal de eerste niet zijn die juist nu zwanger raakt. Ik blijf voor je duimen.

Liefs Anoek

Hai

Ben vanmorgen bij de gyn geweest, er was geen eitje gegroeid. Ik moet woensdag weer komen.
Zit nu op dag 16.

Groetjes Kyra

Hai Anouk hier even de uitleg:

Ik voel me een beetje down, mijn man vertelde nl dat hij dit traject met de gyn best wel zwaar vindt, hij weet ook nog niet hoelang hij wil blijven doorgaan op deze manier.
Hij zei een derde is van harte welkom en een vierde ook, maar dan wel op de "normale manier" zonder al die bezoekjes in het ziekenhuis.
Dit met clomid vind hij nu nog wel gaan, maar wil dit niet lukken dan wil hij niet voor  IUI of IVF, dat is echt de grens.
Hij zegt dat hij blij is met wat we hebben (2 kinderen) en als het niet wil dan moet dat gewoon zo blijven.
Ik vind dat heel moeilijk te begrijpen, ik slik die medicijnen ik ga steeds naar het ziekenhuis en ik heb steeds die echo's, hij hoeft alleen maar te klussen, dit laatste vind hij echt niet vervelend maar wel de manier waarop, want het "moet"
Ik hoop dat hij het nog even vol houdt, want ik heb zoooo sterk het gevoel dat ons gezin nog niet compleet is, die kinderwens is bij mij even sterk als bij de 2e.
Ik baal ook wel erg van mijn lichaam, want als dat gewoon mee werkte was er niets aan de hand en was ik misschien wel "gewoon " zwanger.
Het is wel een heel gezeur dit alles, maar ik moest het even kwijt, ik voel me nl best verdrietig. en ik baal, ik vindt het nl helemaal niet  zo'n belasting, en we zijn tenslotte pas 3 maanden mbv de gyn bezig, mijn man vindt het al 3 maanden, nu maar extra hopen dat het snel lukt en dat ik gauw zwanger ben, voordat het te laat is.
Sorry voor dit langdradige verhaal.

Kyra

Hey meiden!!!
Hier een berichtje van een verschrikkelijk emotionele Pink, baal gewoon van mezelf.
Ben het hele weekend al superemotioneel, jank om niks, maar voel me nu best wel heel klote: kreeg vanmorgen telefoon van een vriendinnetje, zwanger van de 2e in de eerste ronde!! Ik gun het haar supererg hoor, dat is het niet, maar ik wil ook zo graag!!!!! Krijg op zo'n moment extra het gevoel dat het wel weer niet raak zal zijn, terwijl ik vanmorgen nog wel positief wakker werd met een mooie 37.0!!
Ik wil eigenlijk voor de komende dagen mijn kop wel in het zand steken en niet tempen, zodat ik niet kan zien of de temp eventueel omlaag gaat, erg he? Een beetje valse hoop kweken heet dat. Denk dat ik het toch maar wel ga doen, dat tempen, maar snappen jullie mijn gevoel? Dat je het zelf wilt ontdekken, en niet bijv. morgenochtend al aan de temp zien dat het toch niks wordt. Want als mijn temp morgen rond de 36.7 of 36.8 zit, dan weet ik weer voldoende. Ik weet wel dat ik moet afwachten, maar ik word bijna gek!!
Na het nieuwtje van mijn vriendinnetje vanmorgen heb ik gezegd dat ik niet een extra maand meer ga temperaturen, maar volgende week meteen naar de HA ga (als ik niet zwanger ben, anders ga ik lekker nog niet!!). Wat zouden jullie doen? Ik heb nu in totaal al 4 maanden getempt, waarvan nu 2 achter elkaar en dat moeten er 3 zijn volgens de HA. Heb in ieder geval een duidelijke eisprong.

Pink

Hoi,

Kyra, jeetje.... dat valt dan rauw op je dak. Hopelijk kunnen jullie hier voor jullie beide een weg in vinden. Het is ook niet niks, die MM vraagt een hoop van jou en van hem.
Hopelijk is het snel raak en hoef je niet na te denken hoeveel verder jullie nog willen gaan. Lucht je hard in elk geval lekker hier -en natuurlijk ook bij je mannetje, praten is belangrijk- en wij duimen heel hard voor jullie!

Pink... ohhh ik heb ook zo'n jank-dag. Huil echt werkelijk waar om niks en gisteren ook al. Begin ik lichamelijk wat op te knapen, krijg je dit. Ik snap goed dat je nu niet meer wilt tempen en gewoon wilt zien wat er gebeurd. Wat houdt je tegen??? Ik was daar heel stellig in,liever ongi dan een negatieve test zien.. Kan me zo voorstellen dat dat met tempen ook zo voelt. Als je je er niet prettig bij voelt, leg hem dan weg. Je kan altijd bij de ha langs gaan. Hoop dat het lekker niet meer nodig is en je een positief test in je handen mag hebben. Praten kan altijd en zeker als je er zo emotioneel onder bent... je hoort vanzelf wel of hij iets kan doen of dat je nog een maandje moet tempen. Hij weet dan in elk geval dat het jullie serieus is. Tuurlijk gun je je vriendin een kindje, maar dat je je daar nu klote onder voelt is echt niet gek hoor. Wees blij voor haar, hang op en huil, schreeuw.. het van je af.Kan je er goed over praten met je vriend? Nog een paar dagen spanning, nog even volhouden meid. Ik duim nog steeds superhard voor jullie.

Dikke knuffel voor jullie beide.

Liefs Anoek

Terug
Bovenaan