"Wiebel-meiden"!!!

hoi meiden,

ik voel me echt kut want vanavond bij mijn schoonouders wezen eten en mijn schoonzusje was er ook (is zwanger en moet nog 10 weken) het gaat hele tijd over haar zwangerschap en baby!!en   showt nog effe haar buik.........gister ook naar een verjaardag geweest waren er ook weer 2 volop zwanger.....ik voel me zo kut en begin het af te reageren op mijn vriend,ik weet dat dit echt fout is maar voel me gewoon rot,kunnen jullie dit allemaal wel weerstaan??? nu is mijn vriend weer boos op mij omdat ik zo doe (ik snap het wel maar het is zo frustrerend) en al die mensen die ik ken die zwanger zijn hebben allemaal een stuk korter met elkaar als mijn vriend en ik (niet dat dat uitmaakt voor een baby maar....dan denk ik nu is het ons beurt zeg)
sorry effe voor mijn geklaag maar ben zo verdrietig
 liefs mier

oh Mier, wat vervelend al die zwangeren om je heen. Ik kan het me helemaal voorstellen... Weten die mensen om jou heen dat jullie bezig zijn of zouden ze het kunnen weten?

Dat jouw partner ook wel eens moe wordt ervan, hij heeft ook vast elke maand dezelfde teleurstelling...en dan ook jouw reacties erbij (vrouwen zijn hier veel opener over, maar daardoor leggen wij vrouwen het ook meer bij onze partner neer)...Zijn reactie is misschien ook wel begrijpelijk. Laat hem even...dan komt hij wel weer naar jou toe. Hij begrijpt je vast meer dan je denkt, hij uit het gewoon anders. En zo'n sociale setting is ook anders, wij vrouwen betrekken elke dikke buik op onszelf, een man doet dat meestal niet (ook wel lekker rustig voor hemzelf, ik wou dat ik dat ook had ;)

Komt goed meissie en jij gaat hier ook snel glitteren, ik weet het zeker.

Liefs,
Nicky

Haai Mier,

o, wat herken ik jouw verhaal. In mijn omgeving zijn ook heeeeel veel zwangeren. 2 vriendinnen (1 binnenkort uitgerekend, 1 over een maand of 3), 3 collega's, 2 vriendinnen van collega's...pfoe! Soms wordt het mij ook allemaal teveel. Mn vriendinnen die dan de foto's van de pretecho laten zien enzo. Moeilijk!

Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat, als je eenmaal zwanger bent, je zo blij bent dat je iedereen erin wilt betrekken. Maar dat kan lastig zijn als je probeert zwanger te raken.

Ik zou zeggen: kop-op! Jouw (onze) tijd komt nog wel!

Liefs, Ukkie26

Hoi Nicky en Ukkie,

baal nog steeds als een stekker,vriend nog steeds kribbig...
ik kan onderhand nergens anders meer aan denken,het wordt alleen maar sterker dat gevoel van nu ikke,ikke,ikke aan de beurt...
mijn schoonzusje weet wel dat we ermee bezig zijn mijn schoonmoeder niet en de rest ook niet alleen mjn zussen en moeder weten het wel.
ik heb geen zin om aan teveel mensen het te vertellen maar het wordt steeds moeilijker om het verborgen te houden,want het gevoel wordt alleen maar heftiger.
ik hoop dat we hier allemaal snel beloond worden,vanmorgen dacht ik nog bij mezelf van ,,we worden heus wel beloond door al het wachten,,maar soms dan wordt het me gewoon even teveel,vooral omdat er zoveel mensen van dichtbij zwanger zijn.
we zeggen maar gewoon weer kop op en over 2 en een halve week maar weer eens afwachten.

liefs mier

Ik kan me helemaal vinden in je verhaal Mier!! Het lijkt wel of iedereen om je heen zwanger is, collega's vriendinnen, mensen in de supermarkt, in de stad en ga zo maar door!! Onze tijd komt echt wel, daar gaan we nog steeds van uit!

Ik moet denk ik nog 5 dagen tot mijn NOD, heb ontzettend gevoelige, pijnlijke borsten en gerommel in mijn buik, niet echt buikpijn, maar ik voel wel iets en ik heb allemaal pukkeltjes bij mijn hals en borsten zeg maar, dat heb ik nog nooit gehad. Maar ja, zal wel weer een nieuwe ongi-kwaal zijn.

Donderdag ga ik naar de huisarts om wat meer duidelijkheid over mijn cyclus te krijgen, ben benieuwd....

Pink

Hoi Pink,

Soms denk ik weleens dat ik de enige gefrustreerde ben  maar ik ben blij dat jullie me allemaal begrijpen,en dan twijfel ik niet zo meer aan mezelf.
Ons tijd komt idd nog wel,alleen ik hoop heeeeeeeeel snel.
Voor jou is het nog spannend zeg,nog een paar daagjes en dan heb je meer duidelijkheid,wat goed dat je toch even langs de ha gaat om het effe te verduidelijken met je cyclus,ik was vorige week geweest en me ha was heel aardig toen ik erover vroeg maar ze zei wel dat het allemaal heel normaal klonk wat ik vertelde,laat je het donderdag wel even weten hoe het was want ben benieuwd.

Liefs Mier

Oh, Mier, héél herkenbaar hoor!
Het ene moment kan ik het heel goed hebben (zwangere en net bevallen vriendinnen), het andere moment kan ik geen kwaaltje aanhoren.
Dan denk ik, zeur toch niet, je bent zwanger - wie weet worden wij het nog lang niet/ nooit. Erg he!
Ik weet ook heel goed, dat mijn zwangere vriendinnen ook recht hebben om te klagen.
Dat zou ik waarschijnlijk ook doen in hun positie en dat wil ik (hopenlijk) heel snel ook gewoon kunnen doen, maar soms heb ik het er echt wel moeilijk mee.
Eén zwangere vriendin weet van onze kinderwens en dat scheelt wel.
Ik merk dat ik wat minder vertrouwen heb in het zwanger worden.
Zo van, ach als het de afgelopen rondes niet lukte, waarom nu dan wel.
Wat een zeuren he!
Ik weet dat wij met onze ronde 6 nog helemaal niet mogen klagen, maar als je dan leest dat 75% binnen een half jaar zwanger is, denk ik toch wel - waarom wij dan niet!
Het voelt dan gewoon even oneerlijk.

Nou ja, genoeg gezeurd. Lekker dat dat hier even kan.
Schouders er maar weer onder en gewoon weer door ...

Liefs en een dikke knuffel (die hebben we soms wel nodig),

Twinkel3

Hoi Twinkel,

Ben blij dat jullie me allemaal zo begrijpen.
Hoe lang moet je nog wachten voor je nod?? ik nog 19dagen dus dat duurt nog wel even,denk dat ik woensdag weer ga beginnen met ovulatietesten dan is dag 12 vorige x had ik bij dag 13 positief getest,verwacht wel weer rond dezelfde dagen mijn eisprong.
Begin jij nog met ovulatietesten??

Liefs Mier

Terug
Bovenaan