Roken en zwanger zijn.

He, dat is fijn! Dat is precies wat ik bedoelde met dat het  makkelijk als excuus gebruikt  wordt, maar  dit misschien niet de juiste argumentatie is.

Ik begrijp dat iedereen in principe graag wil stoppen, maar het niet altijd iedereen lukt.  Het is in mijn ogen niet terecht om  excuses te gaan bedenken om het naar de buitenwereld goed te praten. Je hoeft het toch niet goed te praten?  Het zijn toch je eigen zaken? Waarom blijven zoveel meiden die stopstress aanvoeren?

Niet roken is  gezonder dan minderen,  ondanks wat de vk of het vu zegt. Ze geven je advies, maar het is niet zo dat je dat advies (het is geen wet) moet gebruiken om je rookgedrag goed te praten.

Nico, leuk dat je ons op de hoogte houdt! Volgens mij gaat het super en doe je het geweldig!!

Ik reageerde trouwens naar aanleiding van chislaine..
Haha.. er kwam in de tussentijd nog een reactie tussendoor, waardoor mijn eerste zin een beetje raar lijkt..

Oooh, wat ben ik toch een dom ei! Echt, wat een enorme zwakkeling ben ik. Verdorie, ik was zo goed bezig! Stomme trut!

Kwam vanmorgen nog een half pakje sigaretten tegen tijdens het opruimen. Er zaten nog zeven sigaretten in.  Ik kan ze natuurlijk gewoon kunnen  weggooien, doorknippen, ritueel verbranden of platstampen............

......maar jullie raden het al. Je kan ze natuurlijk ook oproken. Het begint bij één trekje van één sigaretje, de rest gooi ik weg, maar  is net dat boekje van de tien kleine negertjes:
Oh jee, oh jee, toen waren het er nog maar TWEE.....

F*ck Nico! Wat was je goed bezig; je had mij bijna zover dat ik ook stopte!!
(nu ja, dat is natuurlijk mijn eigen zaak, maar raakte werkelijk geinspireerd!) Vond het zó ontzettend dapper van je en je was echt zo goed bezig: probeer het meteen weer en bedenk hoe goed het ging!!!!

Sorry dat ik zo in kom breken .... las al even mee, maar was niet dapper genoeg om zelf te posten. Wilde namelijk graag dat ik kon zeggen dat ik ook gestopt was, wat niet zo is.

Ben 16 weken zwanger en echt niet zo dom als je zou denken van iemand die wéét dat ze een kind bij zich draagt. Weet dus dondersgoed wat de schadelijke effecten kunnen zijn, sterker nog; heb zwangere vrouwen die rookte altijd veroordeeld! En toch kán ik het niet laten.

Ben nu zelfs zo dat ik mijn beginnend buikje verberg als ik buiten ben (binnen roken deed ik al nooit) om er toch maar 1-tje op te kunnen steken... Vriendje en ik hebben gillend gekke ruzies erover, hij voelt zich machteloos. Ik ook, dat is het domme. Heb zoiets van: "waarom kan niemand me helpen", terwijl ik weet dat ik het zelf moet doen.

Van de 7 dagen in een week ben ik 3 uur trots dat ik zwanger ben, de rest van de tijd schaam ik me voor mijn eigen gedrag. Want ook ik ben van mening dat je wel kunt minderen maar dat stoppen daadwerkelijk het beste is.

Ik vind mezelf zó ongelofelijk dom klinken als ik dit verhaal zo terug lees. Voor de statistieken: dat ben ik echt niet ... goeie opleiding, eigen bedrijf en vooral altijd klaar om anderen te vertellen wat wel en niet gezond & verstandig  is (ben namelijk verder wel verstandig ).

Damn...
Nu heeft het lang genoeg geduurd, morgen ga ik stoppen! Echt!!

En Nico: laat je weten hoe het gaat? Succes!

Kan niet slapen. Kan maar aan één ding denken: ROKEN!!!!!

Wat ben ik stom geweest. Ik was zo goed op weg. Dat klote-gevoel werd al minder en is nu weer in alle hevigheid terug. En was het 't waard? Voelde ik mij nou echt zo goed omdat ik 'ff lekker zeven sigaretten weg heb zitten paffen?' Nee! Ja, bij de eerste misschien, of nee, alleen bij de eerste trekjes. Daarna kwam het schuldgevoel en aan het eind van de dag rookte ik alweer zo 'vanzelfsprekend' dat ik nauwlijks merkte dat ik  die  sigaretten in m'n mond had. Het was het dus absoluut niet waard. En dat rotgevoel, dat gejaagde, dat zenuwachtige, dat is weer terug. Verdomme! En dat is mijn eigen stomme stomme schuld!

Heb net knallende ruzie met mijn man gemaakt. Ik verweet hem dat hij mij niet voldoende steunde. Nou ben ik nog steeds van mening dat 'ie best wel eens iets meer belangstelling mag tonen', maar ik mag het HEM niet kwalijk nemen dat IK weer rook. Ik ben zo dom om weer een peukie op te steken. Hij rookt niet, ik doe het. En IK moet ook stoppen. Nu meteen weer.

Ik stop weer. Wat zeg ik? Ik ben al gestopt. Vannavond om half zes, toen ik m'n laatste sigaret rookte. Dat betekent dus dat ik al acht en een half uur niet gerookt heb!

De Kop Is Er AF. We gaan er weer voor!

En nu volhouden. Nou niet meer zo stom zijn om te denken dat één sigaretje wel moet kunnen. Of één trekje. Dat kan niet! Ik zie nu wat er gebeurd. Met jullie support moet het lukken!

Enne VLA80: Stop ook gewoon. Of.....hou in iedergeval vanaf nu een rookdagboek bij onder deze topic. Laten we elkaar steunen. We slepen elkaar er door heen. Jij bent nu zo eerlijk geweest om je verhaal hier op het forum te zetten. Toppie, ga nu ook door voor de volgende ronde. Bedenk wanneer jij je laatste sigaret rookt en stop daarna. Voorgoed! Samen zijn we sterk!

Ik heb net het boek van Alan Carr gelezen en ben dus nu een ex-roker. Ik ga nooit meer roken!! Ik geloof heus wel dat ik moeilijke momenten krijg, maar ik vind mijn kindje belangrijker dan de behoefte aan nicotine.   Gewoon positief blijven denken! Niet denken aan: ik wil een sigaret! Maar: wat ben ik blij dat ik niet meer hoef te roken!
Als we elkaar steunen hier, dan komt het helemaal goed! Succes allemaal  met het stoppen met roken.

liefs Tina

Ik heb alle stukjes gelezen en nam me voor niet te reageren....ik heb ooit es voor de lol mee gerookt en ben dus geen rookster...maar heb daarin tegen wel een vreselijk aan roken  verslaafde vent.Hij was aan het begin van mijn zwangerschap door een lichamelijke klacht zijner kant gestopt....ook een beetje omdat ik er zooo vreselijk misselijk van werd...ook al rookte hij niet in mijn buurt...alles stonk ernaaren ik vond dat zooooo erg dat hij heeft geprobeerd te stoppen.

Hij ging sigaren roken....maar na een poosje kwam ik erachter dat hij die krengen ging roken alsof ze sigaretten waren.....nou dat is dus ook geen optie lijkt me.
Hij is weer terug over op de sigaretten en ik vind hem een Slappeling!!!!!(dit is PERSOONLIJK dus asjeblieft voel je niet aangevallen!!!!!!! anders krijgen we daar weer van die discussie's over)Ik zeg hem dat vaak....vind het ook gewoon erg en ongezond,maar niets helptik heb em ook gezegd dat ik het straks niet fijn vindt als hij een sigaret gerookt heeft en dan naar binnen loopt en de baby vast pakt.....zo'n klein kindje gaat dan ook lekker naar die stinkpeuken ruikenmaar dan kijkt tie echt zo van: et zal wel meevallen...ze draait wel bij.....Nou MOOOI NIET.
Ik heb hem ook gezegd dat ik ook allerlei dingen moet laten staan nu ik zwanger ben......of ik dat nou kan of niet....dus voor mij is het soms ook zwaar maar dat is anders zegt tie dan....pffffffffff waardeloos dat gerook.

Nog even over dat stukje van alcohol....een beetje erg kortzichtig moet ik zeggen hoor!!!! van 1 a 2 wijntjes in een hele zwangerschap krijg je niet zulke afwijkingen....daar is heel duidelijk onderzoek naar gedaan.
Heb het er ook met de gyn over gehad en die zei dat als je het echt wil je best wel eens een klein glaasje wijn per week mag!!!!maar niet meer als 1 glaasje.
Er zijn echo onderzoeken in Engeland gedaan naar drankgebruik  tijdens de zwangerschap en je moet wel een aantal glaasjes meer per dag/week nuttigen wil je kind er last van krijgen.

Gea

P.s. hopelijk lezen de rokende dames wel dat ik mijn persoonlijke mening geef over mijn partner...dus dat jullie je niet aan gevallen voelen.

Terug
Bovenaan