ROKEN

jazeker kan ik dat, ik rook inderedaad zelf ook zo 2a3 per dag. en ik voel me hier ook lekker bij en ik weet zeker dat het niet zo kwaad kan bij mijn baby als je het maar beperkt bij 3.
 
ik rook ook nog steeds,t is inderdaad afschuwelijk zwak,ik heb al twee kinderen en met die zwangerschappen heb ik ook gerookt en alle kunstjes uit de kast gehaald om te stoppen,maar t lukte me niet,wat als gevolg had dat ik snachts lag te huilen van schaamte en schuld gevoel,mijn kinderen zijn kern gezond,optijd geboren en perfect op gewicht.Ik praat t niet goed zeker niet!Mensen uit mijn omgeving hebben ook allemaal doorgerookt tijdens de zwangerschap en hebben zich niet eens schuldig gevoeld!(overigens ook gezonde kindjes)T helpt natuurlijk ook niks om je schuldig te voelen en stug door te roken het is gewoon zwak,ik ben de eerste die dat toegeeft.Ik vindt het erg knap dat de meeste mensen hier wel gestopt zijn!
 
Ben zwanger van de tweede en weet dit sinds afgelopen vrijdag. Mij lukt het ook nog niet om te stoppen. Wilde niet meer dan 3, maar neem dan toch weer trekjes, maak 'm weer uit etc. Deze kwelling is erger, lijkt me, dan radicaal te stoppen. Even doorbijten, maar dan ben je er ook van af. Vanavond na het eten heb ik mijn laatste gerookt en kap er echt mee. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik er 5 per dag gerookt. Gelukkig was mijn kindje gezond, maar bij iedere hoestbui, slijm in de longetjes (ook al beweren alle artsen dat het niets met mijn rookgedrag te maken heeft) door verkoudheid of andere virussen, voel ik me schuldig. Dus denk niet dat als je een gezond kind op de wereld zet, je van je schuldgevoel af bent. Ik hoop dan ook dat ik nu echt kan stoppen, want het is de verslaving die dit belachelijke gedrag laat voortduren. Stop je nu niet, dan stop je nooit (zei mijn huisarts)...
 
Hallo Dames!

Ik had verschillende stop en minderingspogingen ondernomen en dat was me nooit gelukt om echt te stoppen, maar ik had altijd gezegd: al staat er een 2de streep op te zwangerschapstest dan kap ik er mee. Dit is mij ook gelukt. En tuurlijk heeft het mij moeite gekost, en nog heb ik wel eens trek in een sigaret. Maar zeker sinds dat ik die echo heb gezien kan ik mij niet voorstellen om een sigaret op te steken.

Meiden, ik weet het als geen ander het kost moeite (14 jaar pakkie per dag en niet minder), maar als je er twee rookt dan kan je net zo goed niet roken... Dus als je trek hebt probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. En ik veroordeel jullie absoluut niet! Als het echt niet anders kan.... dan een sigaretje of een trekje.

Heel veel suc-6!
Groetjes, Onbekend (15weken)
 
Stelletje hypocrieten. Als er wat mis is met jullie kindje vergeven jullie het jezelf nooit. Daar komt bij dat je je kindje (geboren of ongeboren) Iets binnen laat krijgen wat niet goed voor hem of haar is. Ook al is het maar 1 sigaret het is niet goed voor zo'n kleine. Wisten jullie trouwens dat de longen van een kind pas volledis ontwikkeld zijn met 7 jaar. En roken helpt echt niet bij de ontwikkeling. Stop ermee. Voor die kleine die er niet voor kan kiezen en voor jezelf. Je bent ook al moeder voor je kind geboren is, en daardoor heb je een verantwoordelijkheid. Neem die verantwoordelijkheid toch daar wordt je moeder voor. En nogmaals zo'n kindje kan niet zeggen "ik loop de kamer wel even uit als je wil roken"
Meer heb ik er niet over te zeggen, Vind het erg onverantwoordelijk gedrag voor mensen die zich dus wel verantwoordelijk genoeg voelen om ouder te worden.

Nikki (moeder van een 3 maanden oude baby)
 
hoi ik ben 29 weken zwanger van de tweede en ook gestopt met roken.misschien had ik een goeie stimulans omdat mijn man ook gestopt is en mijn dochter van 6 apetrots is op haar niet meer rokende ouders! er mag ook in ons huis niet meer gerookt worden en dat valt de mensen in onze omgeving wel zwaar! maar dat is hun probleem. sterkte en geloof me, de drang naar een sigaret wordt langzaam een afkeer naar nicotine!!!
 
Zwanger zijn en stug door blijven roken vind ik echt onverantwoordelijk gedrag van een aanstaande ouder.
Het blijft niet alleen bij roken tijdens de zwangerschap maar straks geniet het kind ook mee als jij in de kamer zit te dampen....
Ooit van wiegendood gehoord? Groeiachterstand? Ademhalingsproblemen?
Besef dat je nu bewust je kind aan het vergiftigen bent! Er zijn veel moeders die er ik weet niet wat voor over zouden hebben om zwanger te worden of een gezond kindje hadden willen hebben.
Wees er vooral trots op dat je nog steeds rookt, behalve jezelf doe je er niemand een plezier mee!
 
Terug
Bovenaan