Ronde 8 :-( kan beginnen... wie kletst/klust er met me mee?

Hallo Allemaal ik ben nieuw op deze forum. Kwam er toevallig op toen ik info aan het zoeken was over van alles en nog wat over zwanger worden.
Mijn man en ik willen namelijk heel graag kinderen. ik ben 26 hij is 32. Ik heb van december 2006 tot augustus 2007 de pil gebruikt. vanaf september 2007  ben ik gestopt.

ik weet dat we pas zijn ''begonnen'' en dat er koppels zijn die al maanden/ jaren proberen om zwanger te worden. maar was afgelopen maand toch een teleurstelling toen ik ongesteld werd.
had namelijk op een site gekeken wanneer mijn eisprong zou zijn en op welke dagen ik vruchtbaar ben. maar is toch niet gelukt. mijn zus zegt dat ik er niet zo bezig moet zijn en dat het wel lukt. maar kan voor mij niet snel genoeg gaan. ik ben de jongste in de familie, heb een tweeling zus die al 2 kinderen heeft 2 zoontjes van 3 en 1 mijn 3 broers hebben ook allemaal kinderen. vriendinnen hebben al een 2de of derde. ik heb bewust gewacht met kinderen krijgen vond het toch een beetje vroeg om op mijn 21 of zo een kindje te krijgen.
ben toch stiekem jaloers iedere keer als ik een pasgeboren baby of een zwangere dame zie.

oja misschien een domme vraag maar ik zie in sommige topic NOD staan. waar staat deze afkorting voor?

Groetjes
Seyma

Hoi Seyma,

Gezellig dat je hier komt meekletsen, ik vraag me alleen af of het hier wel leuk voor je is omdat wij allemaal al langer bezig zijn dan een halfjaar. Ikzelf ben nu een jaar gestopt met de pil en zit nu in ronde 8. NOD betekent niet ongesteld dag dus de dag dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden. Je moet het niet verkeerd opvatten hoor dat ik zeg dat je misschien beter ergens anders kunt meekltesen. Ik vind het gezellig als je hier meekletst maar wij denken er misschien toch al iets anders over dan jij.
Wel leuk dat je zus en broers al wel kinderen hebben. Bij mij in de familie heeft er nog niemand kinderen maar bij ons in de vriendenkring wel. Ik hoop dat je snel zwanger zult zijn.

Groetjes Evelien

Hee Bo
Nee, daar moet je je zeker niet voor verontschuldigen. Denk dat dit inderdaad juist de plek moet zijn waar je je zorgen en gedachten lekker kwijt kunt zonder dat je bang hoeft te zijn wat anderen er van denken omdat iedereen hier het juist zo goed begrijpt!
Misschien dat ik erover heen gelezen heb, maar weet je al wanneer jou NOD is?

En Sas, hoe zit het met jou? Komt jou NOD al inzicht?

Ik ben al aan het duimen voor Evie, maar daar kunnen jullie ook nog wel bij!

En ja, de gedachte dat het merendeel binnen een jaar zwanger is, daar houd ik me op het moment echt aan vast.
Soms spookt het zo in mijn hoofd. Was net met de hond aan het wandelen en  er liep gewoon ineens een traan over mijn wang. Ik herinnerde me ineens dat ik stopte met de pil en dacht: 'Kerst..Dan ben  ik misschien al wel hartstikke zwanger en zit ik trots op mijn buik aan het Kerstdiner...'
En  nou blijkt dat het zo niet zal zijn, dat maakt me soms wat somber. Tuurlijk, ik blijf hopen dat ik dan wel zwanger  zal zijn, maar dan zal het nog niet algemeen bekend zijn!
Dus om dat spoken in mijn hoofd af en toe een halt toe te roepen, denk ik dan maar ; ach, nog een paar maandjes, dan zal het echt wel een keer raak zijn..!
Heeft iemand nog andere tips?!

oww sorry ik wist niet dat ik hetzelfde moest denken als alle andere op deze forum.
ik kijk dan wel verder of ik een forum kan vinden waar het niet uitmaakt of ik een maand of half jaar gestopt ben met de pil   en probeer een kindje te krijgen. en dat niet iedereen het zelfde denkt.

voor degene die probeert een babytje te krijgen heel veel succes voor diegene die in blije verwachting is van harte!!

Groet Seyma

PS ik kom wel terug op deze site wanneer ik ook een half jaar bezig misschien dat ik dan wel mee kan kletsen, aangezien ik dan misschien we in ''jullie'' categorie van gesprek niveau zit

Hallo allemaal,

eigenlijk hoor ik niet op dit topic, maar wou jullie even een hart onder de riem steken!!!

Ik ben nu zelf 11 weken en 2 dgn zwanger, en ik ben 2 jaar terug gestopt met de pil....er is in tussen tijd heel erg veel gebeurt, en dit is mijn 3e zwangerschap.

eind augustus/begin september had ik ook last van oud bloedverlies, mijn huisarts zei, zie dat maar als je menstruatie, dat heb ik ook gedaan en ik ben 28 dagen verder gaan rekenen.
Ik werd niet ongesteld, een week later heb ik een test gedaan en ZWANGER!!!!!

toen wij de eerste echo kregen was ik ook nog langer zwanger dan we dachten, die bloeding is waarschijnlijk mijn innesteling geweest.

Dus meiden, oud bloed.....kan voor hele mooie dingen zorgen!!!!

Vind het een mooie gedachte dat jullie zeggen dat jullie nu al zoveel maanden bezig zijn en dus dichter bij een jaar komen dus dat jullie kansen nu deze 4 maanden vergroot worden!!!

Zet hem op!!! blijf lekker positief en sleur elkaar door de "piep" dagen heen.

Liefs Randy

Hoi meiden,

Dus jullie vinden me geen zeur haha!
Ja suus had stiekum toch wel gedacht nu zwanger te zijn, me schoonzusje was de 1e ronde zwanger en dat was gelijk mijn 1e ronde (wisten we niet van elkaar) Zij is over 2 maanden uitgerekend en dan denk ik wel eens zover had ik ook kunnen zijn..

Mijn nod is rond 2 dec, misschien moeten we een lijstje maken, zodat we weten wanneer wie nod heeft?!

Sas en Evie voor jullie is het nu erg spannend!! Voelen jullie je al anders?? Blijf voor jullie duimen!!!!

Randy bedankt voor je lieve woorden en gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet er van!!

Xx bo

Heeeej meiden!!

Wou nog even zeggen dat ik het zo gezellig vind dat we hier lekker kunnen beppen!

Seyma: Ik denk niet dat het zo bedoeld is hoor, je mag hier altijd meekletsen, ook al ben je pas net begonnen en sta je er misschien wat anders in! Het is alleen net zoals evie zegt, dat je misschien je niet overal in kunt herkennen. Als je zin hebt om mee te kletsen ben je welkom hoor!! Want de spanningen en teleurstellingen zijn er al vanaf ronde 1..

Suus: bedankt voor het duimen... vind het echt leuk dat we zo met elkaar mee kunnen leven.. Net als evie heb ik zaterdag mn nod. Voel vanalles, maar ik voel zovaak wat, ik durf daar niet meer op te vertrouwen!! Steken en krampen en bol onderbuikje savonds blijven. Soms ook misselijk, maar daar hebik vaker last van in de nachtdienst... We wachten af!!! Nog drie dagen!!

Evie: Je hoort het, bruin bloedverlies kan je iets heel moois brengen!!! Hoop het zooo erg voor je!! Hoop dat we zondag of maandag samen de verrassing van ons leven krigen!!!!!!!

Ik moest bijna huilen om de opmerking dat van met een dikke buik aan het kerstdiner.... Dat was ook mijn grote hoop.... nu   hoop ik vurig dat er in ieder geval een klein vruchtje in mn buik zit tegen die tijd!!

lieve groetjes van mij!

Goedemorgen meiden,

Er is vanmorgen iets geweldigs gebeurt! Ik heb een test gedaan en ik ben zwanger!! Ik ben zo blij ik maakte mijn man wakker en ik moest gewoon huilen van blijdschap. Ik kan het gewoon nog niet geloven. Ik was ook telkens helemaal niet lekker en telkens dat oude bloed. Hier heel veel glitters voor jullie ************************************
Ik hoop echt dat het bij jullie ook snel raak zou zijn want dit gevoel is echt niet te beschrijven, ik zit gewoon op een roze wolk!
Nou ik had voor maandag al een afspraak gemaakt bij de huisarts om te vertellen dat het niet lukt maar nu kan ik iets heel ander zegge, haha.
Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Evelien

Terug
Bovenaan